• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

DIY ketjurasvain

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sartre
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Saapiko tuon lappoefektin jotenki taklattua? Joku venttiili? Mietin säiliöksi jarrunestesäiliötä toiselle puolelle ko takajarrun jarrunestesäiliö, sillä sielä olis kiva kiinnityspistekki uudelle "jarrunestesäiliölle".

Tutoron rasvaimessa tuo "lappoefekti" on jonkinlaisen tärinäventtiilin takana. Eli ajaessa tärisee niin valuu ja parkissa ei valu.

Mulle tuli mieleen että voisikohan jonkun 2-tahti koneen tuorevoitelupumppua hyödyntää tässä tarkituksessa? Pyörän raatoja löytyy melkein joka nurkalta... Pumppua voisi pyörittää esim tällaisella moottorilla.

Loobmanni sai uuden suuttimen kun tuosen oma ei ikinä antannu ko hetken sitä öljyä tasasesti .
Aina se on kallellaan ja öljyt tippuu minne lie .
No näkkeepähän onko tuo oma tekele yhtään parempi . Liian pienellä putkella se tuli ko ei tule kuin aateeähvä siittä läpi . No kunhan nyt jollain saa ketjun märäksi edes .
Onko pumppu rintamalla mitään uutta kun ProOiler olisi ainut mikä mulla tulisi kyseeseen mutta ei kiinnostas hintansa puolesta.

Saapiko tuon lappoefektin jotenki taklattua? Joku venttiili? Mietin säiliöksi jarrunestesäiliötä toiselle puolelle ko takajarrun jarrunestesäiliö, sillä sielä olis kiva kiinnityspistekki uudelle "jarrunestesäiliölle".

Tarpeeksi jäykällä jousella varustettu takaiskuventtiili saattaisi toimia. Varaosaliikkeen ehkä dieselille tarkoitettu venttiili päästi läpi. Sillä tehtynä piti laskea säiliö suuttimen alapuolelle. Hydrauliikkaliikkeessä olisi ollut jäykempiä, mutta en enää hennonut ostaa uutta. Oma viritys toimii apteekin ruiskulla, säiliöllä ja kahdella takaiskuventtiilillä. Ei haitekkia, mutta toimii kohtalaisesti.

On aivan älyttömän hienoa että ihmiset jaksavat harrastuksen vuoksi kehitellä hienoja virityksiä pyöriinsä. Minäkin olen esimerkiksi värkännyt zzr1100 C2:seen Brembon jarrut eteen ja taakse. Kivaa oli mutta työtä ja kuluja kertyi järkyttävästi.

Ketjujen rasvaukseen Pro-Oiler on kuitenkin niin lopullisen hieno ja toimiva ratkaisu ettei yksittäinen harrastelija vastaavaan pysty, aika ja resurssit eivät vain riitä. Kaikkea onnea kuitenkin teille jotka jaksatte panostaa aiheeseen :respect:

Venttiilin vois varmaan korvata myös sillä että (primer)pumppu on korkeammalla ko öljysäiliö.

Tai ainaki sillä että laittaa pumpun jälkeen letkuun t-haaran pumppua korkeammalle ja viepi siittä ilmaletkun johonki ylöspäin suojaan. Tuo vois olla minun ratkasu, riittävän yksinkertanen yksinkertaselle miehele :)

Back