• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

DL 650 Vidström pelittää

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Linksterman
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Linksterman

New member
062802moto_prv.gif
Laittoivat maalla 11-vuotiaana traktorin rattiin kun heiniä kerättiin. Siitä asti ovat konevoimalla käyvät laitteet olleet lähellä sydäntä ainakin maalla ja ilmassa. Vesillä kuljen edelleen tuulen voimin. Hain eilen Tuusmotorista ekan ison mopon ja tänään jo houkutin vaimonkin kyytiin lähiökruisailuun. Taustavalaisuna kerrottakkoon että hallitsen kaikki pyörät sirkusfillarista tandemiin mutta iso mopo kohtalaisen vääntävällä koneella on kyllä uusi MUKAVA KOKEMUS.

Tätä liikahdusta olen harkinnut parikyt vuotta mutta vasta lasten tultua aikuisikään päätin toteutta pitkäaikaisen unelman. Kahdessa päivässä mittariin on tullut 170km. 70km jo ruusu vyöllä. Nuoruuden tuhannet kilsat pienemmillä koneilla palauttaa vauhdilla haliintadynamiikkaa selkärankaan ja miten ovat välineet parantuneet. Hiukka fliisiä alle ja uudet vermeet päälle eikä palele Vstrommin kyydissä vaikka lämpö on hädintuskin plussan puolella.

Nyt lähti vene- ja kesämökkikuumeet samontein. Missä on parhaat motskapaikat vierailla?
sport05.gif
 
Tuosta vielä pieni lukupaketti kaupan päälle. Kannattaa lukea ja omaksua. Saapi ajamisesta enemmän irti. *kliks*
Morjestellaan tuolla tien päällä.
062802moto_prv.gif
 
Hyviä linkkejä, kiitos. Pari kysymystä vaan, miten tankissa olevan tarran saa parhaiten irti vahingoittamatta maalipintaa. Toinen kysymys koskee kakkospaikan puhureita. Siellä kuulema tuulee pyörteisesti enemmän kuin on kivaa. Viisiri oli ensin alhaalla ja nyt keskellä. Taidan palauttaa alas ja taivuttaa parilla aluslevyllä hiukan taaksepäin.
 
Hiustenkuivaajalla lämmität tarraa niin pitäisi lähteä hyvin. Pleksin asennon kanssa Stromissa joutuu jonkinverran tekemään työtä. Itse pidän ala-asennossa, jolloin ei tule pyörteitä, mutta kypärämelu on pahempi. Se sitten taas ratkeaa hyvillä korvatulpilla. Jenkeissä käyttävät Madstad bracket'ia, mikä kallistaa pleksiä taaksepäin. Vannovat kovasti sen nimiin, joten oma ajatuksesi voi olla hyvinkin toimiva. Jos haluaa Wingimäistä mukavuutta, niin Givin pleksi on kuulemma hyvä. Givin ulkonäöstä en itse pidä. Uudesta sporttipleksistä tuntuu olevan hyviä kokemuksia ja näyttääkin vielä hyvälle.
 
Tarrat lähti hyvin  
062802jumpie_prv.gif
ja samalla tarkistin ruuvien kiristyksiä. Paljon asennuksista oli löysällä, rekkari ja roiskeläppä mm. Muoviosien ruuvit olivat myös kiinni aika pehmeästi.

Tässä linkissä väitettiin myös että takaratas on kaksi milliä sivussa. Onko tähän Suomi-kokemusta/näkemystä?

Muutenhan tämä uusi peli on hauska ja kokeilut eri olosuhteissa jatkuvat. Eilen heitin lenkin Helsingin keskustaan eikä voi kuin ihmetellä miten hyvin pystyasennosta havainnoi koko liikennetilanteen ympärillä. Huomasun myös kotimatkalla  motarilla että äkkiä tottuu koviin tuuliin ja niistähän alkaa nauttia!

Kokeilin ajaa myös ilman pleksiä ja uskon kuuluvani matalan pleksin kannattajiin. Onko harrastajilla nurkissa vanhoja pieniä Suza pleksejä joita voisi koittaa tai käytettynä ostaa.

Otin Givin takalaukun aluksi emännän selkänojaksi mutta jos on suosituksia sivulaukuista ja vaikka second hand laukkuja niin voisin harkita ostoakin.  
 
Kokeilin ajaa myös ilman pleksiä ja uskon kuuluvani matalan pleksin kannattajiin. Onko harrastajilla nurkissa vanhoja pieniä Suza pleksejä joita voisi koittaa tai käytettynä ostaa.

Otin Givin takalaukun aluksi emännän selkänojaksi mutta jos on suosituksia sivulaukuista ja vaikka second hand laukkuja niin voisin harkita ostoakin.
ilman pleksiä on tosiaankin mukavampi ajella varsinkinkin kuumana kesäpäivänä. Itse ostin palan pleksiä ja tarkoitus olisi muotoilla siitä sopivampi pikkupleksi, ottaen mallia kaarevuudelle ja ruuvien paikoille alkuperäisestä. Moni on myös pitänyt spoileri pleksistä. Itse ostin Suzuki SV:hen tarkoitetun spoilerin (suzukin alkuperäisosa) ja ruuvasin sen kiinni alkuperäiseen pleksiin. Hintaa noin 50 euroa. Vähentää mukavasti pyörteilyä kypärään. Strommiin ei löydy erillistä spoileria, vain kokonaan uusi pleksi sisältäen spoilerin, hintaa muistaakseni 120+ euroa.

Sivulaukkujahan löytyy montaa kokoa ja väriä. Itselläni on ollut Louisilta ostetut Moto Detail sivulaukut (Kappan valmistamat), sopivat Kappan tai Givin telineisiin. Näyttäisivät olevan juuri nyt tarjouksessa 60 euroa kpl.
10025920_740_FR_02.JPG
 
Tuo takarattaan kiinnityksen "klappi" on korjattavissa threadissä olevalla tavalla, mutta ainakaan valituksia ei ole tullut, että ilman korjausta olisi mitään ihmeellistä tapahtunut. Jenkeissä ovat ajaneet Stromeilla 150 000km ilman ongelmia.
Suzukilla tuntuu tuo joidenkin muttereiden ja ruuvien kiinnittäminen olevan vähän sitä sun tätä. Joissakin on sitten taas liimaa aivan tarpeeksi.
Samoin kannattaa rasvata esim. vaihdepolkimen nivelet. Niihin ei Suzukilla ole tapana laittaa itse mitään.
 
Sporttipleksi tosiaan poisti huminat. Nyt on takana 5500 km ja yllättäin jopa puolisko haluaisi motskalomaviikon tyyliin 'nenä näyttää suunnan'. Ohjetta toivon edelleen noista sivulaukuista, mistä ostan laukut Kolmen-kuuden päivän sisään uutena/käytettynä.
 
Laukuiks tuli Givin perusmalli Junior ja Givin teline. Olen rassanut pyörää reissun jäljiltä puhtaaksi kaksi iltaa. Liuottimena Wurthin Pineline joka pehmentaa hyvin pien ja kuran. Ketjuvahan poistoon vanteista parasta oli Korrekin autovaha. Onko muita jippoja? Olisko Vidströmmiin tolkkua laittaa takahaarukassa kiinni oleva kurasuoja mallia katupyörä. Eikös SVSsäkin ole vastaava?
 
Back
Ylös