• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Dorsoduro 1200

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hannula
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Aika ovela markkinointikikka päästää manuska "vuotamaan" ennen julkistusta. Onkohan aito vai shopattu seiskapätkän vastaavasta, kysyy tietämätön...
 
Jostain luin, että kone olisi saatu mahtumaan seiskapuokin runkoon. Kuulostaa aika kovalta väitteeltä enkä ole aivan satavarma todenperäisyydestä.

Olikos RSV4:sen julkaisun aikoihin juttua näistä, että Aprilia olisi suunnitellut näitä uusimpia mallistoja siten, että osia voidaan käyttää mahdollisimman paljon eri mallien kesken.
nixweiss.gif
 
Oot ostanu sairaan hyvän mopon, ajelin yhden viikonlopun tuon pikkuveljellä, ja helvetti kun oli hyvä peli , kaikki kiharat joita kerittiin ajelee niin todella hyvä mutkapeli.

4 tankillista tuli ajettua tuolla Ducati hypermotardilla ja mielipiteeni tiivistettynä:

Loistava laatikko ja kytkin, erittäin onnistunut alusta jopa neekeri mallissa, maailman parhaat peilit, erittäin tunnokkaat jarrut, endot onnistuu ihan tosta vaan, tuossa pikkuveljessä oli hieman tehoton moottori , verrattuna arpillia dorsoduroon

mutta tuo sinun vehje onkin sillä isommalla koneella joten uskon että olet erittäin tyytyväinen.

Mutkapätkillä häiritsevää oli se että tuon pelin vieminen mutkissa on niin helppa että jalkatapit löi kipinää yhtenään, mutkassa jarruttaminen tai aikaisin avaaminen ei häiritse pyörän linjaa yhtään , voit losottaa 140 mutkaan kuin mutkaan ja viilat kynsiä samalla, en ole koskaan ajanu niin helpolla laitteella kuin tuo on. sillä oikeesti pääsee ihan sairaan lujaa mutkia.

Satula on hyvä ja kaikkien hallintalaitteiden ja jalkatappien asettelu on onnistunut.

Ison miinuksen saa vilkun käyttövipu ja mittariston ajotietokoneen käyttö.. muuten huippu vekotin

Matkaajossa isolla tiellä 6 vaihde ja kierrokset 4-5000 saa aikaan melkoisen värinän ja tärinän nopeus silloin on noin 140 km/h huippuja tuo pikkuveli otti 217 ( suljettu alue )

Onnellisia kilometrejä
 
Jostain luin, että kone olisi saatu mahtumaan seiskapuokin runkoon. Kuulostaa aika kovalta väitteeltä enkä ole aivan satavarma todenperäisyydestä.

Olikos RSV4:sen julkaisun aikoihin juttua näistä, että Aprilia olisi suunnitellut näitä uusimpia mallistoja siten, että osia voidaan käyttää mahdollisimman paljon eri mallien kesken.  
nixweiss.gif
Joo ja Minarelli tuottaa koneen eli on odotettavissa Yamahaa yms.
http://www.fasterandfaster.net/2010....st.html
 
Kuulostaa lupaavalta, painoa vois tietty hieman karsia, lieneekö nesteillä.
 
Jostain luin, että kone olisi saatu mahtumaan seiskapuokin runkoon. Kuulostaa aika kovalta väitteeltä enkä ole aivan satavarma todenperäisyydestä.
Mitäs mahduttamista siinä on, riittää kun moottorin kiinnityspisteet on samoilla mitoilla. Jos mittasuhteet säilytetään ennallaan, ei 60% iskutilavuuden kasvu tarkoita pituusmitoissa kuin 17% kasvua. Vähän ulkomittoihin varaa jättämällä ja suhteellisesti enemmän porausta kasvattamalla on hyvin mahdollista, ettei 750cc ja 1200cc moottorit poikkea ulkonaisesti käytännössä mitenkään. Ducatihan on heittänyt samalle rungolle iät ja ajat moottoreita aika laajalla iskutilavuusskaalalla, ja esimerkkejä löytyy paljon muitakin.
 
Oot ostanu sairaan hyvän mopon, ajelin yhden viikonlopun tuon pikkuveljellä, ja helvetti kun oli hyvä peli , kaikki kiharat joita kerittiin ajelee niin todella hyvä mutkapeli.

4 tankillista tuli ajettua tuolla Ducati hypermotardilla ja  mielipiteeni tiivistettynä:

Loistava laatikko ja kytkin, erittäin onnistunut alusta jopa neekeri mallissa, maailman parhaat peilit, erittäin tunnokkaat jarrut, endot onnistuu ihan tosta vaan, tuossa pikkuveljessä oli hieman tehoton moottori , verrattuna arpillia dorsoduroon

mutta tuo sinun vehje onkin sillä isommalla koneella joten uskon että olet erittäin tyytyväinen.

Mutkapätkillä häiritsevää oli se että tuon pelin vieminen mutkissa on niin helppa että jalkatapit löi kipinää yhtenään, mutkassa jarruttaminen tai aikaisin avaaminen ei häiritse pyörän linjaa yhtään , voit losottaa 140 mutkaan kuin mutkaan ja viilat kynsiä samalla, en ole koskaan ajanu niin helpolla laitteella kuin tuo on. sillä oikeesti pääsee ihan sairaan lujaa mutkia.

Satula on hyvä ja kaikkien hallintalaitteiden ja jalkatappien asettelu on onnistunut.

Ison miinuksen saa vilkun käyttövipu ja mittariston ajotietokoneen käyttö.. muuten huippu vekotin

Matkaajossa isolla tiellä 6 vaihde ja kierrokset 4-5000 saa aikaan melkoisen värinän ja tärinän nopeus silloin on noin 140 km/h  huippuja tuo pikkuveli otti 217 ( suljettu alue )

Onnellisia kilometrejä
Kyllä HM-on mainio peli, mutta DD 1200 tulee laittamaan tuolle  jauhot suuhun, kun ne tehotkin on sitten aivan eri lukemilla.

Jännä sitten seurata Ducatin vastausta, varmaan ottavat Multistradan koneen HM:ään tjms...Kivahan näillä on spekuloida
smile_org.gif
 
Kyllä HM-on mainio peli, mutta DD 1200 tulee laittamaan tuolle  jauhot suuhun, kun ne tehotkin on sitten aivan eri lukemilla.
HM kiinosti minuakin, mutta ei vaan enää kykene ostamaan pyörää jossa on alta 100hp takapyörällä...
Saas nähdä oisko tuosta 1200:ta Factory Tuonon seuraajaksi joku päivä, tällä hetkellä tuntuu että SF on ainut seuraava vaihtoehto.
 
No saa noin painavassa (nestejäähdytteinen, kuivana 212kg) rohjossa vähän tehoa ollakin.
wink.gif
Ei mitään, kyllä tuo 1200 edelleen kiinnostaa, kun vihdoinkin on ilmeisesti tulossa. Paino vaan on pettymys. Toivottavasti alusta tulee olemaan oikeasti huomattavasti parempi kuin seiskapuolikkaassa. Ainakin säädettävä vaikuttaisi olevan.
 
Kyllä HM-on mainio peli, mutta DD 1200 tulee laittamaan tuolle  jauhot suuhun, kun ne tehotkin on sitten aivan eri lukemilla.
HM kiinosti minuakin, mutta ei vaan enää kykene ostamaan pyörää jossa on alta 100hp takapyörällä...
Saas nähdä oisko tuosta 1200:ta Factory Tuonon seuraajaksi joku päivä, tällä hetkellä tuntuu että SF on ainut seuraava vaihtoehto.
Tuossa yllä nuo vaihtoehdot olisi itsellekin. Tosin syksyllä julkistettaneen uusi V4 Tuono, joten eiköhän se valinta sinne osu.
 
Kyllä HM-on mainio peli, mutta DD 1200 tulee laittamaan tuolle  jauhot suuhun, kun ne tehotkin on sitten aivan eri lukemilla.

Jännä sitten seurata Ducatin vastausta, varmaan ottavat Multistradan koneen HM:ään tjms...Kivahan näillä on spekuloida
smile_org.gif
Kunhan nyt ensin tekisivät sellaisen vehkeen millä pärjäisi edes Kotarille. Vähän vajaaksi on yritykset jääneet molemmilta...
 
Kyllä HM-on mainio peli, mutta DD 1200 tulee laittamaan tuolle  jauhot suuhun, kun ne tehotkin on sitten aivan eri lukemilla.

Jännä sitten seurata Ducatin vastausta, varmaan ottavat Multistradan koneen HM:ään tjms...Kivahan näillä on spekuloida
smile_org.gif
Kunhan nyt ensin tekisivät sellaisen vehkeen millä pärjäisi edes Kotarille. Vähän vajaaksi on yritykset jääneet molemmilta...
Ööh ja tää asiantuntijalausunto perustuu mihin?
 
Kunhan nyt ensin tekisivät sellaisen vehkeen millä pärjäisi edes Kotarille. Vähän vajaaksi on yritykset jääneet molemmilta...
Ööh ja tää asiantuntijalausunto perustuu mihin?
No vaikka siihen, että olen ajanut noita kaikkia nykyisiä isoja motoja. 990-Kotaria, Hyperiä ja nykytorsoa (En tietenkään 1200DDtä). Ulkonäön lisäksi minun on vaikea kuvitella mitään miksi kumpikaan italialainen olisi parempi. Tiedän kyllä että ko. pyörien omistajat ovat eri mieltä ja saavat ollakin. Totuus on subjektiivinen.
 
Tämäntyyppisten pyörien paremmuutta arvioidessa tärkein kriteeri on ns. grin factor. Ja se jos mikä on subjektiivista.
 
Ihan hyvän näköinen, niinkuin on tietty seiskapuolikaskin. Ja absit/radiaalibrembot näyttäisi olevan, mielenkiintoista. Harmi että tankki taitaa olla sama kahvikupillinen kuin pienemmässäkin, kun ei ulkonaisesti näyttäisi eroavan.
 
Nyt kyllä tuntuu vahvasti sitä että tuo dd1200 on seuraava pyörä. Toivottavasti hinta on järjellinen kuten dd750..
 
Onko kellään torsoturistilla käytännön kokemusta, kuinka pitkään tolla käytännössä pääsee tankillisella? Kun huhupuheet ovat kertoneet että varotusvalo alkaa parhaimmillaan hehkua alle 100km ajon?
nixweiss.gif
 
Back
Ylös