• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Dorsoduro 750

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja wekkuli
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

wekkuli

New member
Onkos kukaan tullut vielä hankkineeksi moista? Kävin kokeilemassa eilen huvikseni ja täytyy sanoa että jäi vähän kaivelemaan takaraivoon... supermotoa oon monasti miettinyt ja toi vois olla, kun ei sillä motarillakaan jalkoihin jäis. Vastaavista leluista Ducati Hypermotard on ylihintainen ja KTM 950/990 Supermoto susiruma... tuossa taas asiat napsahtaa hyvin kohdalleen ja hintakaan ei ole paha.
thumbs-up.gif
 
Toi kolahti jo messuilla. Sääli vaan että krediittipula on akuutti niin ei tarvitse kun kuvia katsella.
Ja yritä nyt sitten vaimo saada vakuuttuneeks että tarvitsen erikseen töihinmenoprätkän.
biggrin.gif
 
Just katselin tuota ja mielestäni vaikuttava paketti ei hintakaan ole mahdoton:)

DORSO_ETU.jpg
 
Täysin toista maata kuin 690 kottarainen, uskon koneenkin kestävän paremmin hintakin on melkein sama
thumbs-up.gif
 
Joo toi hinta siinä on houkuttimena kyllä. Ulkomaan lehdissä tuota on vertailtu 990 supermotoon ja hypermotardiin, mutta vehjehän on paljon halvempi. Kilpailee pikemminkin yksipyttyisten kanssa. Ja kun se ei mielestäni ktm supermotolle häviä missään muussa kuin moottoritehossa, niin houkuttelee. Mulle kyllä riittäisi Dorsoduron reilu 90 ponia. Lisäksi tuo on hyvän näköinen vs supermoto...

Hypermotardiin taas jos vertaa, niin tosi vaikea on perustella Ducatin 1,5-kertaista hintaa verrattuna toiseen motoon, joka ei mun mielestä häviä selkeästi millään osa-alueella kalliimmalleen. Ja halvempi on paremman näköinen <= ja tuo oli makuasia, josta en ala kiistelemään...
tounge.gif

Eli siisti ulkonäkö, ketterät ajo-ominaisuudet ja hyvät jarrut yhdistettynä arkipäivän käyttökelpoisuuteen ja riittävään tehoon (vs yksipyttyiset). Aprilialla on paketti kasassa.
062802jumpie_prv.gif
 
Hianompi se on kuin kottaraiset mutta ei hypermotardikaan ole mikään rumilus ainoastaan sen koneena näkisi mieluummin testastrettan vaimikäsenytoli
tounge.gif
 
Joo toi hinta siinä on houkuttimena kyllä. Ulkomaan lehdissä tuota on vertailtu 990 supermotoon ja hypermotardiin, mutta vehjehän on paljon halvempi. Kilpailee pikemminkin yksipyttyisten kanssa. Ja kun se ei mielestäni ktm supermotolle häviä missään muussa kuin moottoritehossa, niin houkuttelee. Mulle kyllä riittäisi Dorsoduron reilu 90 ponia. Lisäksi tuo on hyvän näköinen vs supermoto...

Hypermotardiin taas jos vertaa, niin tosi vaikea on perustella Ducatin 1,5-kertaista hintaa verrattuna toiseen motoon, joka ei mun mielestä häviä selkeästi millään osa-alueella kalliimmalleen. Ja halvempi on paremman näköinen <= ja tuo oli makuasia, josta en ala kiistelemään...
tounge.gif

Eli siisti ulkonäkö, ketterät ajo-ominaisuudet ja hyvät jarrut yhdistettynä arkipäivän käyttökelpoisuuteen ja riittävään tehoon (vs yksipyttyiset). Aprilialla on paketti kasassa.
062802jumpie_prv.gif
+ mieti mitkä saundit siitäkin saisi koko rännillä
cool.gif
paapaappaappapapapaa
062802moto_prv.gif
 
Itse myös painin samojen kysymysten äärellä viime kuukauden..Lopputuloksen voi lukea allekirjoituksesta
smile_org.gif


Kokeilin Dorsoduron ja 950:n perättäisinä päivinä, ja Dorsossa häiritsi eniten se ruiskunohjauksen ominaisuus joka ikäänkuin antaa "välikaasua" automaattisesti laskiessa kaasun pois kokonaan... Moottoritehoa tulisi olla ehdottomasti lisää, tai painoa paljon vähemmän jotta ajaminen vetäisi vertoja kotarille.
Hankintahintakin vaikutti päätökseen. (Ylivuotisen saanee pienellä lisäpanostuksella SMV:n hintaan)
Ulkonäkö: Rumahan se KTM on siitä ei pääse mihinkään, todisteena tämä
Ja
 
Per... perun puheeni ja teen täydellisen takinkäännöksen, sillä kuvien perusteella Kottaraistehdas on viimeinkin oppinut tekemään hyvän näköisiä pyöriä. Nyt rupes puntissa tutisemaan. Toi on todellakin aika paha. Mitähän tulee hinnaksi....
smile_org.gif

http://www.ktmforum.co.uk/showthread.php?t=24849&page=3
Tuosta kun kelaa vähän yli puolen välin sivuun niin tulee kuvia uudesta ktm sm-ärrästä.
 
Täysin toista maata kuin 690 kottarainen, uskon koneenkin kestävän paremmin hintakin on melkein sama
thumbs-up.gif
Ja tämä yllättää miten?
Ktm:n LC4:ssa on yksmukinen 654 cm³:n kone, tehtaan mukaan 152 kg (sm siis, smc ja enduro taitaa olla alle 140 kg) ja teho/vääntö 63hv/65Nm tms. Apriliassa on kaksimukinen 750 cm³:n kone, 186 kg ja teho/vääntö 95hv/82 Nm. Totta hitossa noi pyörät on toista maata
biggrin.gif


Ja aiheeseen: jos ajaisin enemmän asfaltilla, saattaisi mullakin olla tallissa tuollainen Aprilia. Mutta nykyisellä ajelutyylillä vien mielummin tuota ei-niin-kestävää-ja-toista-maata-olevaa laitetta
wink.gif
 
Ihan OK oloinen rassi tuo Dorsudoro.

Mutta mutta. Sen mallinimi on Dorsudoro. Ei tuota oikein pysty sulattamaan. Vähän sama kuin jos Ducati 1098R olisikin mallinimeltään Johanna Dugiainen. Ei toimi.
 
Ei nimi pyörää pahenna. Tuli käytyä paikallisella Aprilia kauppiaalla tsekkaamassa tuo Dorsoduro. Kylmätyyppien perusteella saattaa olla ihan soiva peli, selkeästi paremman näköinen livenä kuin esim. Ktm 950sm. Painoahan tuossa on näihin oikeisiin motoihin verrattuna aika reilusti, mutta niin on tehoakin.

Paikallinen diileri ei vaan suostunut vaihtotarjousta edes tekemään kyseiseen laitteeseen, aika omituista toimintaa.....
033102ass_1_prv.gif
 
Back
Ylös