• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Dorsoduro 750

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja wekkuli
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
No kiva se oli ajaa, alku viikosta semmoinen löytyy minun tallista.

Pari miinusta löytyi, elikkä motari nopeudessa olis tarvetta pleksille ja vapaalle saaminen
lämpöisellä koneella oli aika hankalaa, onko näihin saatavilla helpotusta?

1200 dorson pleksissä pitäisi olla parempi tuulenohjaus ja on paremman näköinen kun Puigin . Ite meinasin kans vaihtaa pleksin mut saas nähä ny.
Vapaalle saanti ei ole milloinkaan ollut mulla ongelma ja kilsoja tähän asti 11500.

1200 dorson pleksissä pitäisi olla parempi tuulenohjaus ja on paremman näköinen kun Puigin . Ite meinasin kans vaihtaa pleksin mut saas nähä ny.
Vapaalle saanti ei ole milloinkaan ollut mulla ongelma ja kilsoja tähän asti 11500.

Löytyykö 1200 pleksi mistä?

Okei minkälaisia hyötyjä tuosta saattaisi tulla ? Olisi kiva jos S-moden nykäsyn saisi pois 1% kaasunkäännöstä.

Tällainen http://www.fatduc.com/ on mulla ollut nyt noin 2000 km ajan enkä pois ajatellut ottaa.
Yksinkertainen laite jossa vissiin 2 vastusta ja potikka eli helppo tehdä vaik ite. Mun mielestä paras potikan asento on vähän alle puolenvälin.

Mikälaisella kulutuksella on pyörä kulkenut?
Rauhallista ajoa ajettuna oma vienyt 6L/100km, elikkä nippa nappa 200km pystyis ajaa.
Edellinen vei 4,2L/100km, no olihan se 50kg kevyempi.

En löytänyt kuin Puigin pleksin 750Dorsoduoon.

Se pitäs löytyy sieltä dordoduro 1200 OEM parts osiosta.
Number plate numero 894876 jonka nykyinen uusi numero on 896813 ja deflector 899561 mutta tarkista nyt itse vielä että laitoin numerot oikein.

Mikälaisella kulutuksella on pyörä kulkenut?
Rauhallista ajoa ajettuna oma vienyt 6L/100km, elikkä nippa nappa 200km pystyis ajaa.
Edellinen vei 4,2L/100km, no olihan se 50kg kevyempi.

Mulla suurin kulutus on ollut 6,1 litraa sadalla ja pienin 4,9 litraa sadalla .
Valtatiellä körötellessä noin 5,2L/100 km ja järjettömässä pommituksessa (tietenkin radalla) 5,8-6L/100 km.
Nämä on todellisia mitattuja kulutuksia eikä AVG kulutusnäytön höpöjuttuja.
Fatducin asennuksen jälkeen en ole ainakaan vielä havainnut eroa.

Mulla suurin kulutus on ollut 6,1 litraa sadalla ja pienin 4,9 litraa sadalla .
Valtatiellä körötellessä noin 5,2L/100 km ja järjettömässä pommituksessa (tietenkin radalla) 5,8-6L/100 km.
Nämä on todellisia mitattuja kulutuksia eikä AVG kulutusnäytön höpöjuttuja.
Fatducin asennuksen jälkeen en ole ainakaan vielä havainnut eroa.

Joo ajotietokoneen lukemat on mitä on mutta laskin itse ja pääsin 6L/100km, kulutukseen ei varmaan vaikuta ajaako S,T tai R säädöillä?

Joo ajotietokoneen lukemat on mitä on mutta laskin itse ja pääsin 6L/100km, kulutukseen ei varmaan vaikuta ajaako S,T tai R säädöillä?

No R asetuksella olen kokeillut vain hetken eli en osaa sanoa. T asetuksella olen ajanut kokonaiset 2 tankillista peräkkäin ja kulutus oli silloin sekalaisessa ajossa alle 5.5 L/100 km. Saattaa T asetuksella hiukan kulkee pienemmällä mut ei paljoa. Alkuun tuli pidettyä taajamassa T asennossa ja taaajaman ulkopuolella S asennossa, nykyään aina S paitsi sateella T.

Täytyy sen verran vetää takaisin suositusta fatducista että perjantaina pyörä alkoi röpöttämään pintakaasulla noin 4000 rpm asti. Tyhjäkäynti oli epätasainen ja ajokamat haisi erittäin pahasti pakokaasulle.
Kun otti fatducin pois niin käyntiongelmat hävisivät . Täytyy varmaan alkaa mittaileen et onko fatduc rikki.

Täytyy sen verran vetää takaisin suositusta fatducista että perjantaina pyörä alkoi röpöttämään pintakaasulla noin 4000 rpm asti. Tyhjäkäynti oli epätasainen ja ajokamat haisi erittäin pahasti pakokaasulle.
Kun otti fatducin pois niin käyntiongelmat hävisivät . Täytyy varmaan alkaa mittaileen et onko fatduc rikki.

No voi harmi. Saatko vaihdettua piuhan takuuseen mikäli vika ilmenee siinä ?

Onko kukaan viritellyt Dorsoa? ja miten on vaikuttanut?

Suosittelen ainakin aluksi vaihtamaan 15-piikkisen eturattaan mikäli sellaista ei vielä löydy. Kiihtyminen rajumpaa ja kulkupuoli jää silti riittäväksi. Ihmettelen ettei vakiona ole noissa jo ollut sitä aavikkovälien sijaan.

Suosittelen ainakin aluksi vaihtamaan 15-piikkisen eturattaan mikäli sellaista ei vielä löydy. Kiihtyminen rajumpaa ja kulkupuoli jää silti riittäväksi. Ihmettelen ettei vakiona ole noissa jo ollut sitä aavikkovälien sijaan.

Pitää käydä hakemassa se 15-piikkinen.

Dorsoni kävin dynossa: Sportilla 82,5hp, 67Nm ja touringilla 83,2hp , 67,5 Nm (konetehoja)
Seokset mitatiin putken päästä kun lambda on niin vammasessa paikassa eli ovat suuntaa antavia mutta 3500rpm:ssä menee aika lähelle 14:1 ja lopuilla kierroksilla seos pysyy 12:1 ja 13:1 välissä :thumbup:

Sori viiveestä. Fatduc oli ehjä, tämän tiedän.
Käyntihäiriön aiheutti ilmeisesti vuotava pakoputken tiiviste.

Back