• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Dorsoduro madallus?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja nipsu77
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

nipsu77

New member
Moikka!

Mua himottaa hirveesti Dorsoduro. Siinä on sitä jotain!
sport05.gif

Mietityttää vaan istuinkorkeus, joka on huimat 870mm!
Kävin istumassa jo pyörän päällä, eikä siitä niin kauheesti tarttis madaltaa. N. 50mm ois riittävästi.

Onko Dorsoduron penkissä minkä verran tilaa madaltaa?? Että riittäskö se pelkästään? Vai mites jousien säätövara?? Vai meneekö isommaks urakaks ja sitä kautta homma hankalammaks..??

Kokemukset/vinkit ois kullanarvosia!!

Kuvien perusteella takajousen esijännityksen säädössä on aika paljon pelivaraa... ehkä jopa 50mm ? Se kuulostaa kyllä paljolta, kannattaa ehkä vähän vähemmällä kokeilla ensin. Ja etupamppuja voi nostaa kolmioiden läpi => laskee keulaa saman verran.

Itse olen 173cm hukkapätkä ja mulla on Dorsoakin korkeampi KTM 990 SM, jota olen ehkä reilun sentin tiputtanut vakiosta noilla konstein sekä edestä että takaa. Paljolti myös tottumiskysymys nuo korkeudet. Molempia kantapäitä ei saa yhtä aikaa maahan, mut ei oo mitään tarvettakaan.

Noi supermotothan myös painuu aika paljon kun istuu päälle, normikatupyörää pehmeämmät jouset.

Joo varmaan sillä alta 50mm voi pärjätä hyvinki.
Se oli vaan villi veikkaus varman päälle, ku mopon päälle istu. Just yltti varpaan kärjet maahan.. Sais ees molemmat päkiät yht'aikaa maahan, ni alkais tälläki lyylillä hymy oleen herkässä!
biggrin.gif

Mutta loistava homma, että se ois toteutettavissa suht iisistikin. Unelma siis elää ja voi hyvin!

Tarvii tosta 'vanhasta' moposta päästä eka eroon, ennen ku Dorsolla pääsee kurmuutteeleen..
sport05.gif

Kävinpä sitte Dorson koeajolla!  
062802moto_prv.gif

Ja korkeuden puolesta pyörä on ihan hyvinkin ajettavissa jopa sellasenaan! Ketterä ku mikä ja kuume senku vaan nousee..!!
062802jumpie_prv.gif

Näinhän se on, itseluottamuksesta usein kiinni vaan homma. Näyttää korkealta, mutta kun sen moton kanssa lähtee liikenteeseen, niin aina yllättää miten vaivattomasti se kuitenkin sujuu. Itselläkin oli Dorso vakavasti harkinnassa viime syksynä, mutta olematon toimintasäde tiputti pyörän harkinnasta. Ei huvita tankkailla reilu satkun välein. Nettijuttujen perusteella tankki on olemattoman pieni ja tästä seuraa ahkera asiointi asemalla.

Tosin jos ajelut on enimmäkseen kaupunkipyöritystä, ei tuo paljon haitanne.

Edit.
Ei taas malta olla postaamatta kuvaa, jossa moninkertainen Paris-Dakar-voittaja ja ehkä vähän toista metriä pitkä Gaston Rahier kurkkii pyöränsä takaa. Ei silti tarvinnu madaltaa.
tounge.gif

rahier.jpg

On sitä iteki miettiny tota tankin kokoa, pienihän se on, mutta...
Kokonaisuutena se vaan on paras vaihtoehto omaan käteen!
tounge.gif

Kyllä sitä parin tunnin välein on hyvä jalotella jo pidemmälläki matkalla - ja kyllä ne 1-2h reissut suuntaansa tuntuu olevan se normisetti. Ei vaan oo musta 'matkamotoristiks' sanan varsinaisessa merkityksessä.
wink.gif

Kotarit ei vaan kolahda ja muutenki ne on joka suhteessa isoja pieneen käteen. Ja Ducati... no se hinta ny ainaki saa takajaloilleen Bemusta puhumattaka. Vaihtoehdot on aikas vähissä - semmoset sopivankokoset ja -näköset supermotot naisenki silmälle.    
cool.gif

ps. Juu maasta se pieniki ponnistaa! Kuten kuvatus kertoo..
biggrin.gif

Back