• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Dösät

ikirokkari

New member
Terve Kaikki
Uusi täällä. Pakko kertoa kesän pilanneesta ventistä. Olinpa tulossa kotiin valtatie 51 pitkin, karmea vesisade ja liikennettä tosi paljon. Ajelin nätisti, niinkuin tälläisellä brittikustomilla ajellaan, jonossa. Päättipä tuo M.V.Wikströmin kuski lähteä suoraan pysäkiltä liikenteen sekaan isomman oikeudella. Lopputulos ketjukolari mun edessä ja mulla pakkokaato, olisi muuten sattunut oikeesti, liuku pitkin asfalttia autoja ja teräskaiteita väistellen. No nahat tietty paskana ja body kun somalilla eli ihan mustelmilla. Dösä vaan jatkoi matkaa ja me hilpeinä kotilokuskien kanssa selvittelemään asioita.
No slurkit sitten myöhemmin selvitteli tilanteen ja oikeutta jaettiin mutta mulla kesä pilalla.
Eli varokaa ensi kesänä noita dösii ja erityisesti noita Wikströmin vankkureita niilä on ennestäänkin huono maine. Tämä Wikströmin yhtiö vaikuttaa siis Espoossa ja Kirkkonummella. Tuntomerkit DDR:n harmaa ja Ryssän punainen.
Että silleen

Sen verran voin yhtyä aiheeseen, että samoja teitä on tullut ajeltua Wikströmin linjurien kanssa Kirkkonummella ja kyllä niitä totisesti joutuu pikkasen varoomaan. Oli itse sitten liikkeellä millä hyvänsä rullaluistimista mopoon.
Tykkäävät mutkapätkillä käyttää koko "radan" hyväkseen..
Ja kyseisten linjurien kyydissä istuminen onkin sitten jo ihan oma lukunsa
smile_org.gif
.

Ikävä mälli, vahinko että pyörä kaatui.
sad_orig.gif

Pyörä pysähtyy kuitenkin nopeammin, kun renkaat ovat alaspäin.
wink.gif

Nomadille tiedoksi
Oli meinaan niin nopee tilanne että autot tuli vielä perästä päälle. Huono on siellä välissä olla pelät nahat päällä. joskus täytyy tehdä hätäisiä päätoksiä nyt kerrankin tehtyä se oikea päätös. Ainakin mun mielestä.

Tärkeintä tietysti ettei käynyt pahemmin. Ja enpä tunne onnettomuuttasi, niin turhan kärkkäästi kommentoin - Anteeksi siitä.
confused_orig.gif

Itse täräytin pahan onnettomuuden jokunen vuosi taaksepäin. Tilanne tuli eteen myös salamannopesti, eikä siinä paljoa ehtinyt tekemään.. Taidot tulee selkärangasta, jos tulee - itselläni ei tullut.

Nomadille
Ei tarvitse anteeksi pyydellä. Tuli vaan kerrankin katottua noihin peileihin ajoissa. Olen ajanut vuodesta -78 ensin tietty kevarilla ja sitten näillä rakennussarjoilla. Se eniten harmittaa etten ennen tota venttiä ole edes joutunut paniikkijarrutusta tekemään ja sitten kun mälli tulee se on jonkun muun syy. Mutta näinhän se aina " ei se vika mussa ollu vaan ..."

Sen verran voin yhtyä aiheeseen, että samoja teitä on tullut ajeltua Wikströmin linjurien kanssa Kirkkonummella ja kyllä niitä totisesti joutuu pikkasen varoomaan. Oli itse sitten liikkeellä millä hyvänsä rullaluistimista mopoon.
Tykkäävät mutkapätkillä käyttää koko "radan" hyväkseen..
Ja kyseisten linjurien kyydissä istuminen onkin sitten jo ihan oma lukunsa  
smile_org.gif
.
Terve Ärrätär
Arvaa studaanko joka kerta kun lähetän skidit saman firman dösien kyydissä mutsinsa luo.

Ikimuistoinen firma tuo bussipulju, lapsuus tuli kouluun Kantvikista Upinniemeen ajettu, joka talvi pari kertaa metsikössä . Sama ralli jatkui Kanttulasta keskustaa
biggrin.gif

Hyvä ettei sulle huonommin käynyt.

Pakkokaato? Just joo. Sekö on tehokkain tapa pysähtyä ja silloinko sä voit kontrolloida kulkusuuntaasi jne? Kerroitkin hienosti väistelleesi kaiteita ja autoja, kun slaidasit pitkin asfalttia. Todella taidokasta. Herätys nyt.

Noi bussit on aika vaarallisia ylipäätään. Isomman oikeudella jyrätään eikä katsota ees kun tullaan.. Koettu muutaman kerran, onneksi ei kipeästi...

*muistelee mitä joskus kauan sitten autokoulussa opetettiin*

Eikös busseilla ole lupa/oikeus lähteä pysäkiltä, jos rajoitus on max. 60km/h?

*muistelee mitä joskus kauan sitten autokoulussa opetettiin*

Eikös busseilla ole lupa/oikeus lähteä pysäkiltä, jos rajoitus on max. 60km/h?
Onhan niillä, mutta varovaisuutta noudattaen. Eikai tarkoitus siinäkään ole, että kylkeen ajavat, jos just toinen on rinnalla. Tahtoo buseillakin väliin unohtua vilkun käyttö tai sitten isketään talla pohjaan ja käännetään samantien pyörät vasemmalle ja ampaistaan liikkeelle... Ei nyt ihan niinkään..
omg.gif

Noh miten siinä lopuksi kävi?

Saatiinko dösäkuski syylliseksi, vai kuka?
Toivottavasti ei mennyt sun vakuutuksesta.

Olen antanut itseni ymmärtää, että liikennesääntöjen mukaan linja-autot saavat taajamassa tulla pysäkiltä oikeudella eteen. Tässä tapauksessa tuskin oli kyse taajamasta (jos oli 80 km/h:n rajoitus)

-Mikko

Jep
Dösäkuski syyllinen: törkeä liikenteen vaarantaminen ja onnettomuuspaikalta poistuminen. 1500 egee sakkoja. Ei mennyt mun vakuutuksesta ja tiliä tuli vielä seisontapäivistä.

Olen antanut itseni ymmärtää, että liikennesääntöjen mukaan linja-autot saavat taajamassa tulla pysäkiltä oikeudella eteen. Tässä tapauksessa tuskin oli kyse taajamasta (jos oli 80 km/h:n rajoitus)

-Mikko
ETEEN saavat tulla. Eivät päälle.

Kyse on pysäkkiä LÄHESTYVÄN ajoneuvon väistämisvelvollisuudesta reittilinjalla olevaan bussiin nähden.

Siis ellei muuta ole merkitty, niin vilkku pitää olla näkyvissä jo ENNEN kuin takaatuleva on pysäkin kohdalla (muistaakseni 12 metriä pysäkkimerkistä ellei muuta ole merkitty).

Kiitos taas kerran Oulun Koskilinjojen fiksuille kuskeille. Käyttävät etuajo-oikeuttaan, mutteivät väärin.

Back