• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Ducati 1098 vs

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TPM
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

TPM

New member
Tiedän tiedän... TAAS yksi typerä pyörä vs kotilo testi, mutta itse olen näistä pitänyt ja varmasti monet muutkin!
thumbs-up.gif
Fifth Gear
Edit. Linkki korjattu

Se on varmaan Lambo-kuskin käytävä kotimatkakalla Bilteman kautta, että saa auton kulkemaan..
062802jumpie_prv.gif

Vaan miksi mulla jäi taas sellainen kuva, että eipä vetäny prätkäkuski taaskaan ihan tosissaan. Noi prätkän kallistuskulmat mutkissa oli samaa luokkaa kuin mun sunnuntai-ajelulla.

Vaan miksi mulla jäi taas sellainen kuva, että eipä vetäny prätkäkuski taaskaan ihan tosissaan. Noi prätkän kallistuskulmat mutkissa oli samaa luokkaa kuin mun sunnuntai-ajelulla.
Joo, no pitäähän tosta skabasta saada jännittävä...
smile_org.gif
Tietty ois voinut ottaa Ducastakin s-mallin, niin tod. näk. mutkiinkin ois saanut lisää vauhtia. Toisaalta jos sama kisa ois käyty kostealla radalla, niin ois nelikko lambo vienyt pyörää ihan täysin.

Joo, kylä minäkin noista ottaisin Lambon. Ajelis sillä pari kertaa, möis pois ja ostais desmonsedicin...
biggrin.gif

Leon Haslam ei videossa ajanut nähdäkseni lähelläkään limiittiä. Hän on tällä hetkellä Ducatilla kolmantena brittien superbikesarjassa ja oli viime vuonna kakkonen Ryuichi Kiyonarin (Honda) jälkeen, joten mikään turha jätkä ei ole kyseessä. Haslam on sen tason kuski, että hänellä on varaa leikitellä Lambojen ja Ferrarien kanssa radalla. Brittisuperbikesarjaa tällä hetkellä johtavalla Kiyonarilla on sama 41 pisteen etumatka toisena olevaan kuin on James Toselandilla (Honda) WSB:n puolella. Näyttäisi siltä, että Honda on ottamassa molemmissa sarjoissa mestaruudet 2007. Molemmissa sarjoissa on tosin vielä 4 kisaa jäljellä ja 100 pistettä jaossa, joten mitä tahansa voi vielä sattua kuten BSB:ssä sattui viime kauden kahdessa viimeisessä lähdössä.

Leon Haslam ei videossa ajanut nähdäkseni lähelläkään limiittiä. Hän on tällä hetkellä Ducatilla kolmantena brittien superbikesarjassa ja oli viime vuonna kakkonen Ryuichi Kiyonarin (Honda) jälkeen, joten mikään turha jätkä ei ole kyseessä. Haslam on sen tason kuski, että hänellä on varaa leikitellä Lambojen ja Ferrarien kanssa radalla. Brittisuperbikesarjaa tällä hetkellä johtavalla Kiyonarilla on sama 41 pisteen etumatka toisena olevaan kuin on James Toselandilla (Honda) WSB:n puolella. Näyttäisi siltä, että Honda on ottamassa molemmissa sarjoissa mestaruudet 2007. Molemmissa sarjoissa on tosin vielä 4 kisaa jäljellä ja 100 pistettä jaossa, joten mitä tahansa voi vielä sattua kuten BSB:ssä sattui viime kauden kahdessa viimeisessä lähdössä.
Syytä ollakin rattimies. Olisihan se kurjaa pannuttaa +2mk perässä imuuttavan Lambon keulaan..

Juu, noissa auto vs. mopo radalla ajeluissa mietityttää aina kyllä toi motoristin turvallisuus. Vois kuvitella, että motoristi ei vedä ihan täysillä senkään takia, ettei riskeeraa kaatumista. Kelloa vastaan ajelu antaisi varmasti realistisemman kuvan eroista.

Suoralla tiellä tuo Lambo poistuu kyllä kaikkien kaupasta saatavien pyörien edestä. Ja moni muukin paljon tavallisemman oloinen menee kyllä menojaan.

Imprezalla tai Lancerin tuoreemmalla Evolla poistuu edestä sitten mutkatielläkin pyörän edestä jos siellä ratissa on vähänkin kokemusta.

Niin se on. Vaikka tiellä ei saa kilpaa ajaakaan.

Juu, noissa auto vs. mopo radalla ajeluissa mietityttää aina kyllä toi motoristin turvallisuus. Vois kuvitella, että motoristi ei vedä ihan täysillä senkään takia, ettei riskeeraa kaatumista. Kelloa vastaan ajelu antaisi varmasti realistisemman kuvan eroista.
Aivan! Luulin että kisa tullaan ajamaan samalla tyylillä kun viimeksi Dukutin 999 otti mittaa Lambosta. Niinkuinnäin!

Suoralla tiellä tuo Lambo poistuu kyllä kaikkien kaupasta saatavien pyörien edestä. Ja moni muukin paljon tavallisemman oloinen menee kyllä menojaan.
Lukuarvot kertoo kyllä ihan toista?
- 0-100 3,8s (samaa luokkaa kuin mun 84-heppainen ilmajäähy-monsteri)
- Varttimaili just alle 12s. Ei vieläkään jätä mun patalaiskaa mörköä...
- 0-200 14s paikkeilla, ei tarvita kummoista pyörää pistämään paremmaksi. Aika moni pyörä menee alle 10s. Esmees kaikki kilokyykyt alittaa sen komeasti vakiona. Hyvissä oloissa kiukkuisimmat vakiopyörät alittaa jopa 8 sekkaa. Eroa Lamboon on valovuosi.

Pyörää siis ajoi taitava kilpakuski. Mitkähän kyseisen autoa ajaneen toimittajan meriitit ovat kilparadalla?

Esim. Moottori-lehdessä oli Audi R8:n koeajo radalla. Toimittaja ensin siinä kuvaili omaa ajoaan, autoa ja sitä, että katurenkaat eivät riitä, jnejne. Sitten lopussa sama toimittaja istui samassa autossa samoilla renkailla kierroksen Jyrki Järvilehdon kyydissä ja totesi, että näinkö sitä pitääkin ajaa...

Lukuarvot kertoo kyllä ihan toista?
- 0-100 3,8s (samaa luokkaa kuin mun 84-heppainen ilmajäähy-monsteri)
- Varttimaili just alle 12s. Ei vieläkään jätä mun patalaiskaa mörköä...
- 0-200 14s paikkeilla, ei tarvita kummoista pyörää pistämään paremmaksi. Aika moni pyörä menee alle 10s. Esmees kaikki kilokyykyt alittaa sen komeasti vakiona. Hyvissä oloissa kiukkuisimmat vakiopyörät alittaa jopa 8 sekkaa. Eroa Lamboon on valovuosi.
Olisiko tarkoittanut että suoralla tiellä suurissa +200km/h nopeuksissa auto jättää mp:n?

Back