Nonni, perjantaina saatin edellytykset startille kuntoon. Ukrainasta löyty 848 triggerirataspari 60 eurolla, niin pitihän se lunastaa pois. Rattaat oli ihan priimakunnossa, koneistusjäljetkin näkyivät vielä hampaissa, mut löytyipä niistä myös hieman hiekkaa

Varmaan jossain poterossa purkaneet konetta. En valita, tiskauksella selvittiin ja hinta oli enemmän kuin kohdallaan.
Samalla kun vauhtipyörä oli irti, piti sovitella sinne tuo K-biken 550gr teräsvauhtipyörä.Täytyy sanoa, että en oo vakuuttunut tuosta. Sekä magneton, että sen taustalle tulevan kiristysrinkulan sovituksessa oli jokunen kymppi holkkumaa. Kohdistustapille ei ole paikkaa. En tiedä, onko toi nyt niin kriittistä, mutta ei se vakuuttavaa ollut. Lisäksi puuttuu lukitusmahdollisuus. Piti vaan sitten ampua se pyssyllä kii. Vähän luulen, että tuo saa olla tuolla niin kauan, että saan sorvautettua orkkiksesta mieleisen. Jenkaa toi vehje ottaa nyt ihan törkeän herkästi. Hyvä kuitenkin, ettei ollut alumiininen.
Tän työkalun valmistusta tai ostoa voin suositela vahvasti. Kopan saan nyt ihan vaan silleen irti, että kiertää pulttia käsin. Tulee nätisti ulos, vaikka oli liimat välissä. Asennus helpottuu niin ikään todella paljon. Kasaukset tein Permatexin form a gasket 3:lla. Kuivumisaika 4h, mut tuntuu pitävän hienosti, eikä tuu mitään purseita sisäpuolelle.
https://vimeo.com/952788221?share=copy
https://vimeo.com/952790426?share=copy
Äänet on just semmoset kuin halusin. Tarkoituksella valkkasin vähän ahtaan huilun (51mm), että se sitten vaimentais myös jotain. Menin sitten vielä nakkaamaan ketjut roskiin romukuorman mukana... Vielä täytyy hankkia nuo ketjut, peilit tangon päihin ja yhden vaijerin kaasukahvan. Jos joltain löytyy semmonen, saa tarjota.
Polttoaineen tasoanturi antaa edelleen ärsyttävästi vikakoodia, joka sytyttää sitten vikavalon. En tiedä, onko anturi paskana vai onko tää nyt joku yhteensopivuusongelma. Myös öljynlämpöanturille pitkää keksiä paikka. Käytännössä kaks vaihtoehtoa: 1. Hommaan 1000DS:n venttiilikopan, jossa anturin paikka tai 2: modaan anturin sinne missä se boschin ruutassakin on, eli takasylinterin öljykanavaan. Jälkimmäinen varmasti antaa tarkempaa dataa. Yhdeltä ducatifoorumilta löysin jo modausohjeetkin, jos sille tielle haluaa lähteä. Mä ehkä taivun adapteriin, joka menis sylinterin ja anturin väliin tai sit vois koittaa etsiä sopivan anturin, joka menis suoraan paikalleen. Tämmösen löytyminen tuntuu vähän epätodennäköiseltä. Täällä jutua tuosta hommasta ja paljon muutakin hyvää tietoa tästä 1100 koneen retrofittailusta.
https://www.ducatiforum.co.uk/threads/monster-1100-engine-in-900ss-frame.74512/page-3#post-1524716
Edit:
Anturi menee venakoppaan, näyttää olevan aika kriittinen noiden starttien suhteen, että se on semmosessa paikassa, mihin tehdas sen on suunnitellut.