Se jäi sitte yhteen 20min settiin tän päivän rata-ajot. Nappas vaihdepoljin maahan ja se meni ihan solmuun. Kuvassa poljin on oikaistu ajokuntoiseksi, mutta kääntäessä jo tunsi, kuinka alumiini murtui... Oliskohan jollain sopivaa tuohon... saatan kyllä tehdäkin tuohon uuden.
Mitä mopoon tulee, niin nyt ollaan lähellä hyvää. Ennakoiden käpläys teki moposta todella paljon iisimmän ajaa. Kovasta vauhdista mutkaa lähestyttäessä vehje jarrutti ennen ihan liikaa moottorilla. Sytkäkarttaa tutkimalla aloin epäillä, että se efekti on tehty sytkällä ja siloittein siksi kartan huomattavasti siistimmäksi. Samalla laitoin vielä varoiksi 1.5% lisää soppaa lähes koko tauluun. Mopo tykkäs kovasti. Nyt vauhti kyllä putoaa kaasua pienentämällä, mut se tekeen sen just silleen hyvin, että ajaessa ehtii arvoioida sitä entryvauhtia, eikä kyyti tipu liikaa. Contin renkaat ovat edelleen mielestäni todella hyvät. Tänään tunsin mopon ensimmäisen kerran liukuvan hieman sivusuunnassa, kun sen oli saanut käännettyä kurviin. Täysin hallitun oloisesti, ei ollut mitenkään pelottava efekti, mut huomas, että alkaa se liukua kun tarpeeks työntää.
Vaikka ajot jäi tänään yhteen settiin ja pientä repareerattavaa tuli, olen todella tyytyväinen siihen, miltä tuo vehje tuntuu nyt käpälään. Kävin harrastamassa tuolla myös touringia saariston rengastiellä. Ei kyllä ollu priimaa

Siinä kun hartialukossa ajelee kurveihin, tuntuu että toi vehjee ei käänny mihinkään mutkaan iisisti. Vastaohjauksella kääntyy sitten jo liikaa

Mopona tuo on semmonen, että sen paremmin menee mutkaan, mitä enemmän jaksaa jumpata satulassa. Kun persettä siirtelee satulan reunalta toiselle, se taittuu todella ahneesti mutkaan, mut laiskalle kuskille ei oo tiedossa ajonautintoa

Mä tykkää tuon tyyppisestä vehkeestä, koska ekat ratasetit oon ajellut Ducatin Supersporteilla ja ne oli ihan samanlaisia. Ei sitä meinannut ensin uskoa, miten paljon siellä selässä voi oikeesti liikkua. Se ero tässä nykyisessä on, että siinä ei heti kättelyssä raavi ihan kaikki paikat maahan
Mä luulen, että nyt on saavutettu se piste, ettei mopoa tarvii kallisteela enempää, vaan tarttis tulla itse enemmän sivulle. Jalkavipstaakit on ajon kannalta nyt aika hyvin ja tiedän, että tappien nosto tulee aiheuttamaan lonkkien kramppaamista. Semmosta se on vanhala pierulla
Edit:
EBC:n extreme pro jarrupalat tuntuivat toimivan tosi kivasti. Oli suolaisen hintaiset, etupää 189e Stormilta. Nyt ei tarvinnut paljoa puristella kahvaa ja vauhti silti hiljeni huomattavasti paremmin, kuin mopon mukana tulleilla bremboilla. Saa nähdä miten ne rouhii levyä, mutta tuntuu purevan äkäisesti sekä kylmänä, että lämpösenä.
Edit2:
Näyttäis myös siltä, että tää vehje on aika säästeliäs renkaiden suhteen. Varmaan yhdistelmä ajotapaa, kohtuullista tehoa, sekä toimivaa alustaa. Vanhalla takaiskarilla rengas kuori selvästi enemmän. Myös takajousi oli silloin tiukemmalla. Eturengas näyttää vielä melkein uudelta.
Edit 3:
Vähän askartelua, että pääsis ens viikonloppuna taas ajelemaan. Täytyy tota käännettyä kokeilla, niin tietää sitten jalkatappisarjaa valitessa, mitä sinne haluaa.