• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Ducati 749

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jake82
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Jake82

New member
Ihan mielenkiinnosta kyselinsin täältä foorumilta liittyen 749:iin. Koulukaverin 2005 malli oli sanonut itsensä irti, ja vielä moottorin puolesta.Pyörä oli ihan vakiokuntoinen ja aina huolettu. Kuulemma puristukset menny ja tällä hetkellä ollut 2vk takuu korjauksessa. Hauskinta oli että pyörään oli tehty maahantuojalla 800km sitten hajoamisesta 10000km huolto..?hmmm..
 
No sattuuhan noita. Itse veikkaisin, että materiaaleissa ollut vikaa. Sen kummemmin en lähde arvuuttelemaan että missä, mutta eiköhän näitä satu myös jaappanin ihmeissä.

Kerro ihmeessä kun saat tietää mitä vikaa siinä loppujenlopuksi oli.
 
Niin, sattuuhan näitä ruotsia puhuvissakin perheissä. Ihmisten suunnittelemia kyhäelmiä kaikki tyyni. Kulut hoitunevat kuitenkin takuun puitteissa.
 
eiköhän näitä satu myös jaappanin ihmeissä.
Sattuupa hyvinkin kappalemääräisesti saman verran, mutta ero on siinä, että japsivalmistajat yhteensä rakentavat pitkälle toistakymmentä miljoona kikotinta vuodessa kun Ducati taitaa tehdä vuodessa luokkaa 40.000 prätkää.
Totta virkat, toistoja tarvitaan Hokkaidon saarella että pyörän teko onnistuu
biggrin.gif
. Ducati on kuitenkin tuotteena suunnattu nimenomaisesti heteromiehille, joten en mielelläni vertaisi sitä Kawasukiin tai Yamasakiin (sohaisinko??)
bowdown.gif
 
*Hakee Popcornia*
Vääntö on valmis alkamaan.

Mutta ! Kerro kuun tiedät mikä meni solmuun.
 
eiköhän näitä satu myös jaappanin ihmeissä.
Sattuupa hyvinkin kappalemääräisesti saman verran, mutta ero on siinä, että japsivalmistajat yhteensä rakentavat pitkälle toistakymmentä miljoona kikotinta vuodessa kun Ducati taitaa tehdä vuodessa luokkaa 40.000 prätkää.
Jep näinhän se menee. Mitä kovemmat volyymit, sitä automatisoidumpi tekoprosessista tulee. Yleensä tämä tarkoittaa myös sitä, että inhimillisiä virheitä tulee paljon vähemmän.Sitten kun soppaan vielä lisätään se tosiasia, että osat Ducatin tapauksessa koneistetaan vasta tehtaalla, ei pitäisi kenellekään tulla yllätyksenä, että suhteessa viallisia koneita tulee enemmän.

Käsin tehty on käsin tehty, niin hyvässä kuin pahassa.
 
eiköhän näitä satu myös jaappanin ihmeissä.
Sattuupa hyvinkin kappalemääräisesti saman verran, mutta ero on siinä, että japsivalmistajat yhteensä rakentavat pitkälle toistakymmentä miljoona kikotinta vuodessa kun Ducati taitaa tehdä vuodessa luokkaa 40.000 prätkää.
Jep näinhän se menee. Mitä kovemmat volyymit, sitä automatisoidumpi tekoprosessista tulee. Yleensä tämä tarkoittaa myös sitä, että inhimillisiä virheitä tulee paljon vähemmän.Sitten kun soppaan vielä lisätään se tosiasia, että osat  Ducatin tapauksessa koneistetaan vasta tehtaalla, ei pitäisi kenellekään tulla yllätyksenä, että suhteessa viallisia koneita tulee enemmän.

Käsin tehty on käsin tehty, niin hyvässä kuin pahassa.
Kerropa mitkä osat koneistetaan Duksun tehtaalla?
Männät? Venttiilit? Laakerit? Kampiakselit? Jarrut?

Kyllä koneen komponenteista suurin osa tulee alihankinnasta, kuten kaikilla pyörämerkeillä. Ei Ducatin kannata keksiä noissa asioissa pyörää uudelleen, vaan ostaa valmista tietämystä alihankkijoilta.
 
Pahoittelen epätarkkuutta ja osittain myös virheellistä informaatiota lausunnossani. Osa koneen osista siis koneistetaan aihioista paikan päällä.

Seuraavassa lainaus toisesta ketjusta:

sanoi:
Kaikki mallit kasataan samoilla "linjoilla". Moottori laitetaan jigiin kiinni, ja jigi liikkuu eteenpäin samalla kun yksi asentaja seuraa pyörää ja asentaa aina eri vaiheessa eri osat kiinni pyörään.

Pari viikkoa sitten ei linjoilla ollut ollenkaan 749- ja 999-malleja, ainoastaan Sporclassicceja ja M2R sekä Multistrada-malleja. Niillä ei ollut kovin montaa linjaa siellä missä näitä kasaavat. Kertoivat muuten keskimäärin yhden pyörän valmistumiseen kuluvan aikaa noin 8 h.

Ja tosiaan osina tulivat sinne nuo perusmonsterit, sportclassicit yms tuotteet. Ilmajäähymoottorien kannet koneistettiin itse, samoin monimutkaisemmat vesijäähyt. Hyllyissä oli sitten noita osia eri malleihin reippaanlaisesti.
 
eiköhän näitä satu myös jaappanin ihmeissä.
Sattuupa hyvinkin kappalemääräisesti saman verran, mutta ero on siinä, että japsivalmistajat yhteensä rakentavat pitkälle toistakymmentä miljoona kikotinta vuodessa kun Ducati taitaa tehdä vuodessa luokkaa 40.000 prätkää.
Jep näinhän se menee. Mitä kovemmat volyymit, sitä automatisoidumpi tekoprosessista tulee. Yleensä tämä tarkoittaa myös sitä, että inhimillisiä virheitä tulee paljon vähemmän.Sitten kun soppaan vielä lisätään se tosiasia, että osat Ducatin tapauksessa koneistetaan vasta tehtaalla, ei pitäisi kenellekään tulla yllätyksenä, että suhteessa viallisia koneita tulee enemmän.

Käsin tehty on käsin tehty, niin hyvässä kuin pahassa.
Kerropa mitkä osat koneistetaan Duksun tehtaalla?
Männät? Venttiilit? Laakerit? Kampiakselit? Jarrut?

Kyllä koneen komponenteista suurin osa tulee alihankinnasta, kuten kaikilla pyörämerkeillä. Ei Ducatin kannata keksiä noissa asioissa pyörää uudelleen, vaan ostaa valmista tietämystä alihankkijoilta.
Tuolla voi tutustua tehdaskierrokseen:
http://www.ducatibikes.com/index.p...._-_2005

Moottorista koneistetaan jokseenkin kaikki osat tehtaalla - valuoperaation tekee alihankkijat. Taitaapa männät ja venttiilit hilpetööreineen tulla valmiina ja muut koneistetaan tehtaalla.
 
eiköhän näitä satu myös jaappanin ihmeissä.
Sattuupa hyvinkin kappalemääräisesti saman verran, mutta ero on siinä, että japsivalmistajat yhteensä rakentavat pitkälle toistakymmentä miljoona kikotinta vuodessa kun Ducati taitaa tehdä vuodessa luokkaa 40.000 prätkää.
Jep näinhän se menee. Mitä kovemmat volyymit, sitä automatisoidumpi tekoprosessista tulee. Yleensä tämä tarkoittaa myös sitä, että inhimillisiä virheitä tulee paljon vähemmän.Sitten kun soppaan vielä lisätään se tosiasia, että osat  Ducatin tapauksessa koneistetaan vasta tehtaalla, ei pitäisi kenellekään tulla yllätyksenä, että suhteessa viallisia koneita tulee enemmän.

Käsin tehty on käsin tehty, niin hyvässä kuin pahassa.
Kerropa mitkä osat koneistetaan Duksun tehtaalla?
Männät? Venttiilit? Laakerit? Kampiakselit? Jarrut?

Kyllä koneen komponenteista suurin osa tulee alihankinnasta, kuten kaikilla pyörämerkeillä. Ei Ducatin kannata keksiä noissa asioissa pyörää uudelleen, vaan ostaa valmista tietämystä alihankkijoilta.
Tuolla voi tutustua tehdaskierrokseen:
http://www.ducatibikes.com/index.p...._-_2005

Moottorista koneistetaan jokseenkin kaikki osat tehtaalla - valuoperaation tekee alihankkijat. Taitaapa männät ja venttiilit hilpetööreineen tulla valmiina ja muut koneistetaan tehtaalla.
Moottorista koneistetaan AINOASTAAN kannet ja lohkot tehtaalla. Kaikki muut osat tulevat alihankinnasta. Duksun tehtaalla tehtyjen osien määrä on tosi siis minimaalinen.
Eli tilanne on ihan sama kun kaikilla muillakin merkeillä.
 
Ehkä minä sitten vain kuvittelin että ne nokka-akselit ja kiertokanget, joita CNC-koneelta nosteltiin nättiin riviin telineeseen tulikin alihankkijalta eikä siitä CNC-koneesta.
 
Ehkä minä sitten vain kuvittelin että ne nokka-akselit ja kiertokanget, joita CNC-koneelta nosteltiin nättiin riviin telineeseen tulikin alihankkijalta eikä siitä CNC-koneesta.
Juu, näkemisestäsi en tiedä. Otin tietoni tuolta linkittämästäsi sivustolta, jossa nimenomaan kerrotaan että vain lohkot ja kannet koneistetaan "kotona".
Tuntuisi todella oudolta, että jollain valmistajalla on hyötyä/varaa tehdä tuommoisia kiertokanki yms osia itse.
 
Ääh, taasko se alkaa, vaikkei ajokausi ole vielä edes loppunut...
Toisinaan näitä Dee-ketjuja on aika turhauttava lukea, vaikka ne mielenkiintoisia ovatkin. Tuo 749 -aihe olisi kyllä ihan kiinnostava ja myös ne omaperskohtaiset kokemukset, mutta nytkin 5 ensimmäistä viestiä 15:sta pysyy jotenkuten asiassa, sen jälkeen mentiin taas metsään, tai melkeinpä ulkohuussin puolelle.

Itseä kiinnostais tietää moisen kapistuksen tuonti käytettynä ulkomailta, syntyneet kustannukset, tuunaukset ja niiden kustannukset jne. Tuohan olis kaiketi suht kiva lelu vaikka vain radalla, mutta Suomessa ja suomipyörät melko riettaasti hinnoiteltuja myös käytettyinä.
 
Itseä kiinnostais tietää moisen kapistuksen tuonti käytettynä ulkomailta, syntyneet kustannukset, tuunaukset ja niiden kustannukset jne. Tuohan olis kaiketi suht kiva lelu vaikka vain radalla, mutta Suomessa ja suomipyörät melko riettaasti hinnoiteltuja myös käytettyinä.
^ja tämä taas nostaa maksettavan veron määrää..
033102ass_1_prv.gif
muistaakseni ei ole nähnyt yhtään uudemmanmallista tullin verotustilastoissa..?
nixweiss.gif
 
Ääh, taasko se alkaa, vaikkei ajokausi ole vielä edes loppunut...
Toisinaan näitä Dee-ketjuja on aika turhauttava lukea, vaikka ne mielenkiintoisia ovatkin. Tuo 749 -aihe olisi kyllä ihan kiinnostava ja myös ne omaperskohtaiset kokemukset, mutta nytkin 5 ensimmäistä viestiä 15:sta pysyy jotenkuten asiassa, sen jälkeen mentiin taas metsään, tai melkeinpä ulkohuussin puolelle.

Itseä kiinnostais tietää moisen kapistuksen tuonti käytettynä ulkomailta, syntyneet kustannukset, tuunaukset ja niiden kustannukset jne. Tuohan olis kaiketi suht kiva lelu vaikka vain radalla, mutta Suomessa ja suomipyörät melko riettaasti hinnoiteltuja myös käytettyinä.
Juu, hieno peli on kertakaikkiaan. Tuntuu siltä kuin sitä voisi kallistaa vaakatasoon asti radalla
smile_org.gif
.

Olen parannellut omaani hiukkasen (749 Dark -04):

- Pakoputkisto, kevyt, titaania (noin 2500 €)
- Ohjausiskari Bitubo Race (noin 400 €)
- Kiinnike (noin 100 € koska Darkin rungossa ei kiinnityspistettä)
- Takaiskari Bitubo Race FXF11 (noin 1000 €)
- Keulakitti Bitubo Race by Kaukonen Racing (noin 400 €)
- Säädettävä linkku 749S (ebaysta uutena 50 €, uusi luokkaa 350 €)
- Välityksiä Renthall alu (noin 150 € kettingin kanssa)
- Hiilariloksu taakse (noin 200 €)
- STM kytkimen työsylinteri (noin 200 €)
- Alu-kytkinkoppa (100 €)
- Haarukkasuojat, runkosuojat (100 €)
- 1-paikkainen kevyt lasikuituinen takakate (350 €)

jne jne... reippaat 5k menee äkkiä special-osiin.

Hyvä peli, Sachsin takaiskarin ja linkun vaihto parempiin tekee ihmeitä ajettavuudelle. Parantelen sitä lisää talven aikana, jahka ehdin syventymään. Laitetaan vaikka kevyempää osaa tilalle, hiilaria, titaania... ja kiinteät jalkatapit pitäisi laittaa... ja tietenkin talvella sitten huoltaa peli viimeisen päälle.
 
Vaihtelin eilen muutaman sanan tuossa mutterilla jätkän kanssa jolla oli 996sps ducati. Pyörään oli satsattu kivasti(vakionakin jo huippuosat) mm. hiilikuituvanteet acran 60mm täysputkisto?...jne
Pyörää voi siis parannella muutenkin kun vaihtelemalla sliparit ja filtterit, ikävä kyllä tätä eivät kaikki ymmärrä
cool.gif

Hiilikuituvanteet kuulemma muutti pyörää paremppaan päin ja rajusti
wink.gif
 
Ahh... mulla ois haaveena mörköön semmoset pinnavanteet, joissa ite vanne on hiilikuitua. Saakutan makeet... olikohan ne marchesinit vai mitä... duksun lisävarustekatalookissa moiset on.

Ja hinta? Joo... jätetään se haaveilu tähän...
 
Back
Ylös