Ducati 750 laguna seca

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Fabio T.
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Fabio T.

New member
Nyt olis tarjolla vastaava kuin kuvassa (ei kuitenkaan sama mopo)  sekä kahdenistuttavalla, että yhdenistuttavalla satulalla..mukaan myös uusi rengassatsi...mopo kuvasta poiketen varustettu Santamonican vantein, eli magnesiumkeskiöt pultattuna Akrontin 16" aluvanteisiin...

Pitäiskö vai eikö pitäis ?..olis yhden sähköpostin päässä..mutta kun kotona ei olla asiasta vielä puhuttu mitään... hmmmmm...

tästä
 
Näyttää hienolta, ja varmasti vannoutuneelle harrastajalle antaa enemmän kuin joku uudempi tusina.

Ilman muuta laitat postia
cool.gif
 
Aikas hieno kulkine. Sehän on aikansa jokseenkin puhdasverinen kilpuri, varustettuna valoilla ja kilvillä. Ei liene montaa valmistettu ja ollut kai aika hinnoissa aikanaan (oliko se nyt -87).
nixweiss.gif


Onko Laguna Secassa muuta eroa Santamonicaan tai Montjuiceen kuin väri ja vanteet?
 
Aikas hieno kulkine. Sehän on aikansa jokseenkin puhdasverinen kilpuri, varustettuna valoilla ja kilvillä. Ei liene montaa valmistettu ja ollut kai aika hinnoissa aikanaan (oliko se nyt -87).
nixweiss.gif


  Onko Laguna Secassa muuta eroa Santamonicaan tai Montjuiceen kuin väri ja vanteet?
Näitä race-replikoita tehtiin 200 kpl / mallisarja... Montjuich oli ensimmäinen, Laguna Seca toinen ja Santamonica kolmas

Pikku eroja...Montjuichissa alutankki (muissa pelti), Laguna Secassa vakiona Pason pyörät ja kiinteät jarrulevyt. LS:ää sai joko yhden- tai kahdenistuttavalla satulalla, Santamonicassa samat pyörät kuin Montjuichissa (Marvicin magnesiumkeskiöt pultattuna Akrontin aluvanteille) ja kelluvat jarrulevyt, mutta jarrukaliperit 851:stä (M:ssä ja LS:ssä kultasarjan nelimäntäiset kisajarrut). SM:ää sai vain kahdenistuttavalla satulalla...

Kivoja mopoja, mutta todennäköisemmin huonoin tiemoottori, mitä Ducati on tehnyt...paapattaa alle 6000 varvia kellossa, mutta sitten "klaaraa kurkkunsa", potkaisee ja laulaa kirkkaasti yli 10000:n ... :
tounge.gif
biggrin.gif
 
Näitä race-replikoita tehtiin 200 kpl / mallisarja... Montjuich oli ensimmäinen, Laguna Seca toinen ja Santamonica kolmas

Pikku eroja...Montjuichissa alutankki (muissa pelti), Laguna Secassa vakiona Pason pyörät ja kiinteät jarrulevyt. LS:ää sai joko yhden- tai kahdenistuttavalla satulalla, Santamonicassa samat pyörät kuin Montjuichissa (Marvicin magnesiumkeskiöt pultattuna Akrontin aluvanteille) ja kelluvat jarrulevyt, mutta jarrukaliperit 851:stä (M:ssä ja LS:ssä kultasarjan nelimäntäiset kisajarrut). SM:ää sai vain kahdenistuttavalla satulalla...

Kivoja mopoja, mutta todennäköisemmin huonoin tiemoottori, mitä Ducati on tehnyt...paapattaa alle 6000 varvia kellossa, mutta sitten "klaaraa kurkkunsa", potkaisee ja laulaa kirkkaasti yli 10000:n ... :
tounge.gif
biggrin.gif
Aihe alkoi kiinnostaa niin, että poikkesin välillä kotona lukemassa "Ducati 2V-twins" -kirjaa. Näiden F1 race replicoiden pakoputkia luonnehdittiin sanoilla "totally illegal race exhaust" eli äänet on varmaan aika mukavat. Just siellä 10 000 rpm:n paikkeilla varmaan melkoista laulua..!
062802moto_prv.gif
Kylläpä taas veri vetää mutkateille... Ans kattoo viikonloppuna...
wink.gif
 
Kyl ihan kivat mölinät lähtee varsinkin moottorijarrutuksessa... pitää vähän varoa asutulla seudulla... Kun poliisisetä tulee vastaan, niin isommalle vaihteelle ja 3000-4000 varvia kelloon...just pärjää...

"Änkkärissä" lukee "Riservato Competizione"..tarkoittaako se E-hyväksyttyä mallia ??
tounge.gif
biggrin.gif
 
Taitaa mennä jo vähän sisäpiirijutuksi, mutta "let´s face it"... ennen oli asiat "paremmin"..harvojen herkkua oli tarjolla harvoille...paskaperse-jenkit pykäsivät omia rupisia mopojaan, joita myivät puolidebiileille kansalaisilleen....v.1985 konkurssikypsän Ducatin ostivat Castiglionin veljekset ja kutsuivat jo eläkkeelle siirtyneen pääsuunnittelijan Fabio Taglionen takaisin orkideankasvatuksen parista "riviin".."etkö saisi "kutitettua" vähän tehoa F1:stä" ?..ja saihan hän !!! Tuloksena Montjuich, Laguna Seca ja Santamonica !!!

::tana että silloin ukko osasi..ja ei ollut Etelä-Afrikan pelleä muotoilemassa...

Sanooko joku, että olen vähän hurahtanut ao. mopoihin ja vanhaan meininkiin...täh !??
 
Myönnetään ilolla, että mieli halajaa näihin vanhan ajan kulkineisiin, kuten 70-luvun alun 750 sport. Muotoilultaan klassisempaa moottoripyörää saa hakea. Yrittävät nykyään muotoilla uusklassikoita siihen malliin (Ducati Sport 1000, Triumph Thruxton), lopputulos on ihan kiva, ei enempää.

Kyllä ukko tosiaan osasi. Vaikka itse ajelenkin nykyään sen etelä-afrikan pellen tekeleellä. Mutta taas: jos olis rahaa jne jne..
 
Sanooko joku, että olen vähän hurahtanut ao. mopoihin ja vanhaan meininkiin...täh !??
Kyllä kai minun kohdallani se hurahtaminen tapahtui silloin 70-luvun alussa, kun kakarana seisoin kesällä landella 6-tien poskessa kattomassa kun kilvanajopyöriä ajeli Imatran ajojen suuntaan kovalla pörinällä. Silloin ajattelin että kun tulen isoksi, en tyydy papan jaawaan.

Olen joskus johonkin kaupan pihaan pyörällä kurvatessani tunnistanut saman innokkaan kiillon vierestä katsovan pikkupojan silmissä.
Ei näitä voi ottaa niin vakavasti.
sport05.gif
sport05.gif
sport05.gif
 
Kyllä kai minun kohdallani se hurahtaminen tapahtui silloin 70-luvun alussa, kun kakarana seisoin kesällä landella 6-tien poskessa kattomassa kun kilvanajopyöriä ajeli Imatran ajojen suuntaan kovalla pörinällä. Silloin ajattelin että kun tulen isoksi, en tyydy papan jaawaan.
Silloin varmaan heilautit kättäsi minullekin, kun sitä tietä ajelin 70-luvun alkuvuosina Imatralle...mopona ei silloin vielä ollut Ducati, vaan Triumph Tiger T100S...
wink.gif
 
Myönnetään ilolla, että mieli halajaa näihin vanhan ajan kulkineisiin, kuten 70-luvun alun 750 sport. Muotoilultaan klassisempaa moottoripyörää saa hakea. Yrittävät nykyään muotoilla uusklassikoita siihen malliin (Ducati Sport 1000, Triumph Thruxton), lopputulos on ihan kiva, ei enempää.
Minusta parhaimman näköinen Ducati ever on tämä

..ei vähiten siksi, että tallissa on samanlainen...
wink.gif
 
Myönnetään ilolla, että mieli halajaa näihin vanhan ajan kulkineisiin, kuten 70-luvun alun 750 sport. Muotoilultaan klassisempaa moottoripyörää saa hakea. Yrittävät nykyään muotoilla uusklassikoita siihen malliin (Ducati Sport 1000, Triumph Thruxton), lopputulos on ihan kiva, ei enempää.
Minusta parhaimman näköinen Ducati ever on tämä

..ei vähiten siksi, että tallissa on samanlainen...  
wink.gif
Saman näköne kuin muutki tuon ikäset raaserit...
 
No jos Fabion tallissa on tuollaisia, niin sitten ymmärrän ettei se innostu ihan jokaiseen uuteen malliin. Mitähän muuta sieltä löytyy? Raaskiiko nillä ollenkaan ajaa
tounge.gif
 
Tyhmä kysymys, mutta onko tuo pystyraita tankissa polttoaineen katseluaukko (eikös raasereissa ollut sellaisia) vai ihan maalattu?

Miten vain, aika raa'an näköinen vekotin...
biggrin.gif
 
Back
Ylös