Ducati 848

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja 8551
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

8551

New member
Kävin perjantaina Tampereen RM-Hienolla ajamassa kyseisen Ducatin. Onpa mielenkiintoinen paketti. Kuinkahan on kauppakäynyt ja kuulisin mielelläni omistajien mielipiteitä?
 
Lainaampa hieman topiccia ja kysäisen samalla noiden koeajojen toiminnasta. Itse kun olen ostanut ensimmäisen pyöräni ulkomailta ja toisen ostin kaverilta, niin toi pyörien koeajaminen jäänyt vähemmälle harrastukselle.

Lähinnä mietityttää, että minkä pituisen lenkin niillä pääsee yleensä heittämään? Saako pyörän esim pariksi tunniksi, jolloin pystyisi jo hieman arvioimaan istuttavuutta pitemmille matkoille, vai onko kyseessä puolen tunnin pikapyrähdys? Tota 848:a 1098:a tekisi mieli käydä koestamassa...
 
Hailacilta arkisin saanee pitemmäksi aikaa, mutta noilla koeajokiertueilla on varmaan rajattu aika?
Aikoinaan SS ostaessa ja koeajaessa ei tainnut olla muuta väliä kunhan ennen sulkemisaikaa palautti.
 
Hailacilta arkisin saanee pitemmäksi aikaa, mutta noilla koeajokiertueilla on varmaan rajattu aika?
Aikoinaan SS ostaessa ja koeajaessa ei tainnut olla muuta väliä kunhan ennen sulkemisaikaa palautti.
Mulla taas korosti Hailacilla 15 minuuttia ja 2000 Euron omavastuuta. Ei oikein kai uskonu että olisin oikeasti ostamssa mitään. Ei ollu koeajopäivä.
 
Hailacilta arkisin saanee pitemmäksi aikaa, mutta noilla koeajokiertueilla on varmaan rajattu aika?
Aikoinaan SS ostaessa ja koeajaessa ei tainnut olla muuta väliä kunhan ennen sulkemisaikaa palautti.
Mulla taas korosti Hailacilla 15 minuuttia ja 2000 Euron omavastuuta. Ei oikein kai uskonu että olisin oikeasti ostamssa mitään. Ei ollu koeajopäivä.
Ehkä se sitten riippuu myyjästä tai pärstäkertoimesta?
No katsotaan mikä on päivän tilanne kun käväisen seuraavan kerran, täytyy koeajaa jotakin.
 
No niin, nyt on tuokin 848 koeajettu. Olisin saanut ajaa niin kauan kunnes ostokynnys ylittyy. No eipä tuosta tullut seuraavaa pyörää ainakaan minulle, vaikka hieno peli onkin.

Melkoinen kierroskonehan tuo on ja jopa jonkinasteinen pettymys oli itselleni, ei ollut perinteistä ducatifiilistä läsnä. Märkäkytkin ja ilmeisesti vakioputket vielä kiinni.
Tehoa on kyllä kun kierrättää, ja jarrut on mahtavat. Radalla tuolla voisin ajaa, mutta tieliikenteeseen löytyy parempia vaihtoehtoja mallistosta.
1098:sta luultavasti löytyy alakierroksiltakin vääntöä ja tietysti se kuivakytkin on tutumpi käytää.
 
Jeh. Mä puolestani koestin 1098 tänään kun hain nykyisen "tyttöystävän" huollosta kotiin. Reilun tunnin lenkin kiersin Nurmijärven mutkateillä ja motarilla piipahdin Hyvinkäällä.

Yllättävää, miten helposti tällainen "ei niin perinteinen" sporttipyörän kuski mahtui pyörän päälle. (vartta n. 193cm ja paino mitataan tonneissa) Paikat eivät puutuneet koko reissun aikana eikä mutenkaan ollut ongelmia. Suurimmat ongelmat taitaa tulla finanssipuolella ja jos se järjestyy, niin ajokortin voi viedä itse suoraan poliisilaitokselle. Niin hyvin se tuntui mutkiin taittuvan, ettei laillisilla nopeuksilla pääse pyörän ominaisuuksista nauttimaan lainkaan. Puhumattakaan siitä, että miten hukkaan ne ominaisuudet meikäläisen taidoilla menee...
 
Olisiko täällä yhtään 848:n omistajaa joka voisi antaa arviota pyörästä hieman pidemmältä aikaväliltä. Nuo testit kun ei juurikaan kerro mitään.. Kiinnostaisi kovasti kyseinen pyörä. Koe-ajoonkaan kun ei ole mahdollisuuksia juurikaan kun taitaa lähin paikka olla 450km päässä
confused_orig.gif
 
Olisiko täällä yhtään 848:n omistajaa joka voisi antaa arviota pyörästä hieman pidemmältä aikaväliltä. Nuo testit kun ei juurikaan kerro mitään.. Kiinnostaisi kovasti kyseinen pyörä. Koe-ajoonkaan kun ei ole mahdollisuuksia juurikaan kun taitaa lähin paikka olla 450km päässä
confused_orig.gif
Osta pois, hieno peli. 3000km takana:)
 
mitäs mieltä ootte jos ostais tuollasen 848, niin onko sitä mitään järkeä lähteä kuristamaan 25kw tehoihin? Vähä ois tarkotus kenties talven aikana saksasta tuommosta peliä hommata, en tiiä sit kannattaako laittaa 25kw..
biggrin.gif
 
mitäs mieltä ootte jos ostais tuollasen 848, niin onko sitä mitään järkeä lähteä kuristamaan 25kw tehoihin? Vähä ois tarkotus kenties talven aikana saksasta tuommosta peliä hommata, en tiiä sit kannattaako laittaa 25kw..  
biggrin.gif
Yhtäpaljon kuin kusiaisen hirttämisessä ylipäätään. Eipä tuossa mielestäni juuri järkeä ole. Ducatin superbike sarjan tuntien tuo vaatii silloin tällöin runtua että mylly toimii ilman sammuiluja ja pätkimisiä.

Jos Ducati on saatava niin monstro ja SS lienevät paljon fiksumpia projekteja kuristamiselle. Monstroon taitaa löytyä jopa valmiita kuripaketteja.
 
mitäs mieltä ootte jos ostais tuollasen 848, niin onko sitä mitään järkeä lähteä kuristamaan 25kw tehoihin? Vähä ois tarkotus kenties talven aikana saksasta tuommosta peliä hommata, en tiiä sit kannattaako laittaa 25kw..
biggrin.gif
Yhtäpaljon kuin kusiaisen hirttämisessä ylipäätään. Eipä tuossa mielestäni juuri järkeä ole. Ducatin superbike sarjan tuntien tuo vaatii silloin tällöin runtua että mylly toimii ilman sammuiluja ja pätkimisiä.

Jos Ducati on saatava niin monstro ja SS lienevät paljon fiksumpia projekteja kuristamiselle. Monstroon taitaa löytyä jopa valmiita kuripaketteja.
oikeastaan ajattelinkin vain laittaa sen papereihin 25kw ja ehkäpäs ajella sitten täysitehoisella, onkohan näissä muuta kuristusmahdollisuutta kuin kaasukahva?
 
Kuulostaa kyllä ihan 848:n häpäisyltä tuo kuristaminen. No ehkä vaan katellisen ajattelua...
lookaround_orig.gif
 
mitäs mieltä ootte jos ostais tuollasen 848, niin onko sitä mitään järkeä lähteä kuristamaan 25kw tehoihin? Vähä ois tarkotus kenties talven aikana saksasta tuommosta peliä hommata, en tiiä sit kannattaako laittaa 25kw..  
biggrin.gif
Yhtäpaljon kuin kusiaisen hirttämisessä ylipäätään. Eipä tuossa mielestäni juuri järkeä ole. Ducatin superbike sarjan tuntien tuo vaatii silloin tällöin runtua että mylly toimii ilman sammuiluja ja pätkimisiä.

Jos Ducati on saatava niin monstro ja SS lienevät paljon fiksumpia projekteja kuristamiselle. Monstroon taitaa löytyä jopa valmiita kuripaketteja.
oikeastaan ajattelinkin vain laittaa sen papereihin 25kw ja ehkäpäs ajella sitten täysitehoisella, onkohan näissä muuta kuristusmahdollisuutta kuin kaasukahva?
848 tuntuu olevan vielä vain täysitehoinen.
Joitakin kuristussatseja löytyy täältä.
 
tulipas vielä mieleen semmonen kysymys, että jaksaako 848 tai 749 ajaa ollenkaan pitempiä matkoja? Onkos kellään kokemusta pitemmistä matkoista kyseisillä pyörillä.. Vähän oon veljeltä kuullu että on liian kyykky ettei jaksa ajaa, liekkö sitten kateutta
wink.gif
 
tulipas vielä mieleen semmonen kysymys, että jaksaako 848 tai 749 ajaa ollenkaan pitempiä matkoja? Onkos kellään kokemusta pitemmistä matkoista kyseisillä pyörillä.. Vähän oon veljeltä kuullu että on liian kyykky ettei jaksa ajaa, liekkö sitten kateutta  
wink.gif
Itsellä samanikäiset Sport ja 999.

Mukavampi ajoasento 999:ssä on. Sportissa tulee enemmän painoa käsille.

Tosin 999:ssä on pirun kova penkki.
 
848:sta ei kokemuksia, mutta juhannuksena tuli ajettua omalla 749:llä sellanen reilu 210km siirtymä, ois voinu ajaa vaikka puolet lisää. Eli mielestäni sillä ainakin tuollaiset satunnaiset reissut ajaa aivan helposti. Useamman päivän touring-touhuista ei oo kokemuksia, hieman erilaiseen käyttöön hankittu tuo laite.
 
Oikeestaan tuo 749 miellyttäis silmää enemmän, tosin sen huoltaminenhan taitaa tulla kuitenkin aika paljo kalliimmaksi kuin 848? Käsittääkseni tässä 848 on märkäkytkin ja 749 ei?
omg.gif
 
749 on kuivalla kytkimellä. Pari kertaa tullut vetäistyä päivän aikana useita satoja kilometrejä omalla 749:llä ja ihan hyvin se matka taittuu. Aika hyvin pystyn makaamaan siinä tankin päällä tarpeen tullen, jolloin ainakin kädet saavat lepoa. Sanoisin että se kipu/rasitus jakautuu lopulta aika 50/50 selän ja käsien välillä. Huoltokustannuksista en tiedä muuta kuin, että 848 taitaa olla 12000km huoltovälillä ja 749 10000km. Kytkin sitten saattaa mennä remppaan myös aikaisemmin, mutta toisaalta Ducatiin kuuluu kuivakytkin, joten vähän niin ja näin. Muuten nuo varmaan vaativat saman toimenpiteet, joten rahallinen ero ei varmasti ole suuri.
 
Kun loppukesällä 2006 ostin ton mun 999:n niin sisäänajon jälkeen ajoinkin sen suoriksi Helsingistä Kemoraan kokeilemaan miltä se rata-ajo tuntuu.

Ihan hyvin sekin muutama tunti sen fillarin selässä meni.

Musta tuntuu, ettei noilla Ducatin superbikeilla voi ajaa kuin rataa, mutkaa ja maantietä. Kaupunki- ja lyhyt ajelusessio nillä ei toimi. Kaupungissa homma käy käsille, maantiellä ei, ratajutut on omia juttuja ja liian lyhyillä ajoilla tulee vaan vihaseks kun ei millään malttais lopettaa
smile_org.gif
 
Back
Ylös