Ducati 848

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja 8551
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kovin on laihat markkinat näköjään koittaa päästä tämmöisestä eroon. Nettimotossa ja Motopalstalla ollu nyt ilmot ja ajokelitkin mitä parhaimmillaan, mutta eipä vaan ota kaupaksi menevän. Vaihtotarjontaa kyllä riittää kielloista huolimatta, mutta suoralla pitelee hiljasempaa, vaikka edullinen rahoituskin järjestyisi.
Vaihdatko moottorikelkkaan? Jaa et. No entäs moottorikelkkaan? Saat tonnin väliä.
Ei taida sellaista fonttikokoa löytyä, että vaihdokkien tarjoaminen estyisi.
Heh, tullut kyllä ajansaatossa huomattua, että ei tosiaan auta, vaikka kuinka yrittää painottaa ettei vaihto kiinnosta. Yksi kehtasi jopa soittaa, että "vaikka sulla luki noin, niin josko kuitenkin vaihtaisit?".
Jep, pitkään sai täälläkin huhuilla...ja mp.foorumilla...ja nettimotossa...ja ducaticlubin palstalla...ja työpaikan ilmoitustaululla....että olisi joutilas 749, vähän ajettu, oma, uutena ostettu, vähän ajettu.
Ekana vuonna oli yksi oikein tosi kiinnostunut. Räätälöitiin kaupan ehtoja mutta ei se rahoitus onnistunut.
Tokana vuonna oli hiljaisempaa.
Kaikennäköistä karvanoppapenaria olis saanut vaihdossa. Yksi tarjosi näkemättä, hinta olisi jälkeenpäin ajatellen ollut ihan ok mutta ei se silloin ollut.

Ja lopulta ajoin auton lunariin ja pidin mopon
062802jumpie_prv.gif
.
 
Kovin on laihat markkinat näköjään koittaa päästä tämmöisestä eroon.
Ducati on helppo hankkia, vaikea myydä.
Yhden Ducen ja yhden Aprilian oon myyny (siis vaihtanu) ja koneet oli keskimäärin hiukan vajaan vuoden myynnissä...

Et ei ne todellakaan helpolla mene. Yhtään suoran kaupan tarjousta en muistaakseni niistä saanu  
tounge.gif


Hieno kampe sulla on  
smile_org.gif
Toisaalta... tässähän on positiivinenkin puoli: näitä karkkeja saa kerätä tallin täyteen, kun ei pääse kuin polttamalla eroon.  
tounge.gif
 
Enkä ole enää edes 999S:stä eroon yrittänyt. Taidan maksaa siitäkin verot ja viedä sen Espooseen kaverin talliin niin on pyörä siellä kun tarvii. Sitten on 5 Ducatia kilvissä. Vakuutustahan ei varmaan tarvi maksaa kuin muutamalta päivältä jos on taukoa 30 päivää. Pisin, tylsin ja sakkovaarallisin osuus täältä matkalla etelä-Ruotsiin tai Eurooppaan on Tornio-Helsinki.
 
Hohhoijaa, eikös sulla ollut ss620 joskus, mikset hommannu 1000:sta?
E:siis mts, no anyway..
Mulla on ollu multistrada 620 koko ajan,...
..... jotain ratapeliä seuraavaksi,....
..., se on eka pyörä,...
..., ostaessani oon ollut ihan täysin  vihree nyt en oo täysinvihree!!!

1098 jäi ostamatta kun aloin 620 vääntää kättä,
kun MYYJÄ totesi että onneksi et ostanut 1098:sia niin
en voinut todeta kuin että onneksi en!!!!

Mielummin oon ilman 1198 kun ostan 848 jotain siltä väliltä,...
voipa olla että ilman rekkarikilpeä niin ei travitse
osalistua keskusteluun otsikon alla "meni kortti"

Mts saattaa jäädä lapsille ekaksi A pyöräksi,..
... se on hyvä mökkitiellä minne en muulla
pelillä menisi. Ainakin on  VIAT tiedossa,...
Siinä ja siinä kehtaako sen edes myydä
kellekkään elleivät osta takaisin sinne
Ducati Finlandin varastoon.

Niin persaukisen ei kannata Ducatia ostaa,
samalla rahalla saa ominaisuuksia kilometrejä
japskeits enemmän irti!

Jos saat kicksejä oikeusjutuista ja riitelemisestä
niin suosittelen 848;sia, parempi onnistumis todennäköisyys
kun lotossa.

Tosin kylle noita saa ulkomailta edullisesti, näyttää että
lähemmäs puolen sataa pyörää ostetaan suoraan eli
mahantuojan myyntiluku taitaa olla pienempi
kuin mitä ihmiset ostelee euroopasta.

pftroest.gif
En tiedä pitäiskö olla jo tähän aikaan aamusta kännissä, että tuosta ymmärtäisi jotain? Ilmeisesti sulla on sitte ollu ongelmia jonkun Ducatin kanssa tms.

Kyllä tuolla 848:lla on saanu taittaa aika huolettomia kilometrejä. Tai no mitä nyt jännitteensäädin kärähti, mutta se olikin takuupäivityslistalla jo muutenkin.

Olisihan tuo itsellekkin kelvannut 1098 tai 1198, mutta silloin tuntui 848:kin olevan saavuttamattomissa eli parempi näin kuin ei mitään. Kyllä tuossakin on rata-ajossa kesyttämistä ja veikkaan ettei Suomen mikkihiiri-radoilla noilla isoveljillä ajeta sen nopeampia kierroksia.
 
joo, ainaki

http://www.lemonauto.com/complaints/2_ducati_motorcycles_recalls.htm

RECALL listan mukaan 848 on harmittomin!

Mutta jos 1/40 päätyy kuluttjaviranomaselle
tai alioikeuteen niin ainakin asiakaspalvelussa
on vikaa,... tosin nopean netti surfauksen jälkeen
tuskin Ducatia enään ostasin,... pelkästään
haleneita Swingrameja, etu haarukoita,...
..., siis väsymisvaurioisia löytyy hetkessä
kymmeniä,.....

Ihan kiva että oot tyytyväinen, montakilometriä
kassassa?
 
joo, ainaki

http://www.lemonauto.com/complaints/2_ducati_motorcycles_recalls.htm

RECALL listan mukaan 848 on harmittomin!

Mutta jos 1/40 päätyy kuluttjaviranomaselle
tai alioikeuteen niin ainakin asiakaspalvelussa
on vikaa,... tosin nopean netti surfauksen jälkeen
tuskin Ducatia enään ostasin,... pelkästään
haleneita Swingrameja, etu haarukoita,...
..., siis väsymisvaurioisia löytyy hetkessä
kymmeniä,.....

Ihan kiva että oot tyytyväinen, montakilometriä
kassassa?
About 6300km mittarissa tällä hetkellä eikä yhtään polttimoa ole edes palanut, koputtaa puuta!

Ei tässä maailmassa auta alkaa jännittämään liikaa tai on parempi vaan pysyä neljän seinän sisällä.
 
Kannattaisiko Ducati 848 hakeminen Saksasta? Mobile.de:stä kun katsoo niin siellä on asiallisia pyöriä hintaan n. 11000€ ja suomessa samanlainen 19000€. Tulisiko tuohon sitten liika veroa vai miten se menee? Todella vakavassa harkinnassa olisi saksasta tuommoisen alle 10000km ajetun -08 vuosimallia olevan Ducatin hakeminen. Polttelee niin helvetisti.. nyt vaan tarttis toisen työn niin sais taottua enemmän rahaa ja pyörä olisi lähempänä!  
thumbs-up.gif


Eli jos joku tarvii työntekijää vaikka hanttihommiin niin viheltäkää ja katotaan asiaa  
wink.gif
Omaa alaa olisi myynti..
moi,

Oon ihmetelly samaa ja kyselin tullilta ja
sain tosi hyvää henkoht opastusta ja tässä
kopioita tullin vatauksesta:

===

http://www.tulli.fi/fi....m
erkkijakaumat.pdf

- Mahti-järjestelmästä löytyvät voimassaolevat uusien
Ducati-moottoripyörien kaupalliset nimikkeet.
http://www.tulli.fi/fi/yksityisille/autoverotus/MAHTI.jsp

Uusien ajoneuvojen hintatiedot
Uusien ajoneuvojen hinnat perustuvat kaupallisten toimijoiden Tullille
ilmoittamiin hintoihin ja ne eivät sisällä autoveroa. Tulli
ylläpitää uusien ajoneuvojen hintatilastoa, jota varten uusia
ajoneuvoja kaupallisesti maahantuovat toimijat ilmoittavat Tullille
ilman autoveron osuutta hinnan, jolla kyseistä ajoneuvoa yleensä
tarjotaan myytäväksi Suomessa.
Samalle ajoneuvomallille voi MAHTIsta löytyä monta hintaa, mikäli
useampi liiketoiminnan muodossa ajoneuvoja maahantuova tai valmistava
yritys myy samanlaisia ajoneuvoja Suomessa. Kun yksityinen henkilö
antaa veroilmoituksen omaan käyttöönsä rekisteröitävästä
ajoneuvosta, sovelletaan verotuksessa alhaisinta samanlaisen ajoneuvon
hintaa.

- Moottoripyörän vero määräytyy moottoritilavuuden mukaan.
http://www.tulli.fi/fi....dex.jsp


- Uuden ajoneuvon verotusarvo lasketaan autoverottomasta,
arvonlisäverollisesta pyyntihinnasta seuraavalla tavalla:
VEROTUSARVO = [0,945 * (Pyyntihinta) - 250] / (1 - VERO% / 100)

Esim. Multistrada 1100S -07 (liitteenä Mahti-tuloste kaupallisesta
nimikkeestä) Verotusarvo = (0,945*11140-250) / (1- 24,4 /100) =
10277 / 0,756 = 13593,91 Veron määrä = 13593,91 * 24,4% =
3316,91

====

Siitä laskemaan veroarvoja, anna kuulua saatko kannattaa!!

Kaupanpäälle ainakin Saksan reissun saa, sekin on kiva
suunnittelee muuksikin kun pyörän noudoksi.

====

Englanista kun ostaa kaupan päälle saa 3v huollot,
hyvä syy ajaa UK:seen joika vuosi ja flygari liput
ajoharjoitteluun isoille radoille,... ja hintakin on
kohdallaan,...
 
Hehe, ei tuosta pyörästä tunnu pääsevän eroon vaikka myisi puoli-ilmaiseksi. 13500€ ei luulisi olevan enää järkyttävän paha hinta tämmösestä, mutta eipä tuo ostajia ole kirvoittanu liikkeelle. Hmmm.. mullahan oli kasko siinä. Pitäisköhän..
 
ONhan tuo 749 on oikukkaampi peli kuin aiempi ilmajäähy SS750. Siinä oli ostaessa 10tkm mittarissa ja myydessä 40tkm Sen verran epäluotettavahan oli että öljyn lisäksi piti vaihtaa 1 polttimo, 1 ketju ja muutama rengas. Mikään näistä vaihtoon menneistä osista ei tainnut olla italialaisvalmisteinen...:)

749:n mittarivalot oikuttelivat heti uutena ja koko mittari menikin sitten takuuseen. Toinenkin sähkövika (joku rele) meni takuuseen mutta akusta jouduin pulittamaan. Kilometrejä on vieläkin alle 20t joten eipä ole murheita ehtinyt olemaan, ellei yhtä keväistä käynnistysvaikeutta lasketa...siitä selvittiin lainasähköllä.
 
Moro,

onkos pojilla mitään sisäpiiritietoa tästä tulevasta evo-mallista?
wink.gif


Ducati.com / 848 EVO
MCN.com / 848 EVO

Isoimmat muutokset 140 hevosvoimaa ja Brembon Monoblocit.
Ilmeisesti malli korvaa 848:n kokonaan, eikä siis päädy totuttuun tyyliin S-malliksi. Hinnasta ei tosin sanota mitään missään...

E: Näyttäis olevan oma topicci muutamaa pykälää alaspäin, sorry vaan!
 
Hehe, ei tarvinnu sitte myydä pyörää kun ei sitä kukaan ostanu
biggrin.gif


Ymmärtäisin, jos olisin vasta syksystä alkanu myymään pyörää, mutta kun laitoin sen jo alkukesästä myyntiin, että varmasti kerkiää mennä kaupaksi ja pyyntihinnassakin oli lopulta 2500€ eroa toiseksi halvimpaan vastaavaan ja kilometrien puolesta oli vähiten ajettu käytetty. Haluttua tavaraa noi Ducatit..
 
Hehe, ei tarvinnu sitte myydä pyörää kun ei sitä kukaan ostanu
biggrin.gif


Ymmärtäisin, jos olisin vasta syksystä alkanu myymään pyörää, mutta kun laitoin sen jo alkukesästä myyntiin, että varmasti kerkiää mennä kaupaksi ja pyyntihinnassakin oli lopulta 2500€ eroa toiseksi halvimpaan vastaavaan ja kilometrien puolesta oli vähiten ajettu käytetty. Haluttua tavaraa noi Ducatit..
Toi on ihan normi setti ja pätee kaikkiin vähänkään eksoottisempiin merkkeihin...

Toki nyt taitaa olla "myyntijumi" vähä kaikilla merkeillä, ku tota tarjontaakin on ihan jonku verran.

Ostajia olis paljonkin, mutta ku se on vaan aina se sama laulu, et pitäis päästä omasta rahalla eroon.

Kyllä se aikanaan kiertoon menee joko rahalla tai sit "sopivalla" vaihdolla
tounge.gif
 
Kyllä ne Ducatitikin saa ainakin omalla kokemuksella myytyä suht helposti kun hinnoittelee oikein. Nimimerkillä 3 myytyä Ducatia 4 vuoden sisään. Kun hinta on kohdallaan, niin saa myös muita kiinnostuneita ostajia kuin pelkästään HC Ducatistit. Esim. itse en maksaisi kyllä 13500 euroa 848:sta, kun 1098:n saa oikeastaan samaan hintaan.
 
Kyllä ne Ducatitikin saa ainakin omalla kokemuksella myytyä suht helposti kun hinnoittelee oikein. Nimimerkillä 3 myytyä Ducatia 4 vuoden sisään. Kun hinta on kohdallaan, niin saa myös muita kiinnostuneita ostajia kuin pelkästään HC Ducatistit. Esim. itse en maksaisi kyllä 13500 euroa 848:sta, kun 1098:n saa oikeastaan samaan hintaan.
No se hinta oli viimein tässä 12000€ eikä siltikään löytynyt ostajaa. Onhan tuossa jo ihan mukava arvon aleneminen uudesta ku hinta tippunu parissa vuodessa about 7k€ eli melkein 40%. No katellaan tuossa keväällä sitte uudestaan..

Halvin 1098 oli nettimotossa 17400€
 
Se on kyllä karua kieltä, ku ostat tänä vuonna Ducen vaikka 14k€:lla ja ens vuonna myyt sen (jos siis rahaa haluaa) 9k€:lla
tounge.gif


...mut elämä on...
 
Halvin 1098 oli nettimotossa 17400€
Ite möin heinäkuussa 14500 eurolla 14tkm ajetun 1098:n. Kyllä ne muutkin joutuu pudottamaan jos meinaa myydä. Oon sitä mieltä, että ei kannata ostaa Suomesta jos pyytävät 1098:sta 17 tonnia ja ylöspäin. Englannista vaan valkkaamaan ja tilaukseen, niin säästää monta tonnia
thumbs-up.gif
 
Täältä löytyy yksi uusi 848:n omistaja! Eilen kävin tekemässä pyörästä kaupat ja tänään ensimmäistä kertaa enemmän ajoa alle. Ihastuin pyörään jo muutama vuosi sitten ja kun pyörän hankinta tuli taas konkreettiseksi, yritin pohtia monia vaihoehtoja mutta ei mistään saanut samanlaisia kiksejä kuin Ducateista... Ei kuitenkaan kaduta ostos yhtään, todella kiva peli ajaa, äänet Termignonin setillä ovat mielettömät ja mielestäni pyörä on kaunein sporttipyörä tällä hetkellä. Pyörä kyllä herättää paljon huomiota(varsinkin äänien takia) ja tänään noin kymmenen tuntematonta ihmistä kävi kehumassa että "Kylläpä sulla on hieno pyörä!". Katsellaan miten yhteinen elämä alkaa sujua tästä eteenpäin
biggrin.gif
Nimimerkki Esson pyörä taitaa nykyään löytyä kaveriltani, joten Helsingissä saattaa törmätä kahteen peräkkäin ajavaan punaiseen 848:iin.
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif


Löytyykö täältä ketään joka olisi viritellyt 848/1098/1198:iin laukkua kiinni? Jonkinlaiselle lisätilalle voisi olla käyttöä jos vähän pidemmän reissun heittää, reppuun ei kovin paljon mahdu. Miten hyvin tuohon menee tankkilaukut kiinni? Itse kuulin eräältä kyseisen mallin omistajalta, että olisi viritellyt tankkilaukun matkustajan paikalle kiinni... En kuitenkaan ehtinyt kysellä siitä sen enempää... Vinkkejä?
062802jumpie_prv.gif
 
Back
Ylös