• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Ducati 996/998

......en taida sopia tuohon joukkoon vaikka moposta tykkäisinkin....sori pojat en vaan ole fanaatikko
tounge.gif

......saako Ducati piireissä R1 tatuoinnista turpiin  
buttrock.gif
Mielipiteitä ja oman mielenkiinnon kohteensa arvostamista tässä taitaa vain ilmetä. Fanaattisuus taas ilmenee erittäin negatiivisena, aivan sama miten hyvästä asiasta olisi perimmiltään kyse. Esimerkkinä vaikka eläinsuojelu, mitä vastaan sinänsä kenelläkään tuskin on mitään.

Ei varmaan saa turpaansa R1-tatskasta. Aiheeseen liittyvä lävistys erogenisella alueella saattaa tosin herättää jo suurempaa kummaksuntaa.
tounge.gif
On siellä kansallisen clubin jäsenistössäkin tätänykyä japaninlaitteella ajavia ja hyvin joukkoon mahtuvat.

Se on toki totta, että merkin perinteiden yms. vuoksi mm. HD- ja Ducati -piireissä asiaankuuluva merkkiylpeys on nähtävissä. (Tosin HD:t nyt aika paljon selvempiä tässä.) Varmaan sama on niissä autopiireissä, missä on innostuttu johonkin erikoiseen merkkiin. Syyt moiseen ovat muut kuin optimaalinen käytännöllisyys, TM-testivoitto tai paras hinta-laatusuhde.  
wink.gif

Kun olin pikkupoika joskus 50-luvun puolivälissä, niin sain Tukholman tuliaisina peltisen pikkuauton.

Jossain vaiheessa tulin katsoneeksi mitä se oli "syönyt" ja huomasin auton sisäpuolen peltipinnassa tekstin "Tuna fish"..olivat vinosilmät kääntäneet tonnikalapurkin ylösalaisin ja tehneet peltilelun...silloin meni uskoni Jaaappanin poikien tuotteisiin...olen nyt 53v. enkä koskaan ole omistanut enkä edes suostunut kokeilemaan ao. maan mopoja...

...mikä muuten se vanaatikko on ??
wink.gif
tounge.gif
biggrin.gif
....heikoilla perusteilla olet liikenteessä  
tounge.gif

voi auto parkaa...

....onneksi omistat italialaisen mopon ja saat availla sitä usein  
tounge.gif

Kunnioitettavaa että jokin pyörämerkki omaa tällaisia faneja. Harrikka ja Ducati on ainoat mopot joihin liitetään noin paljon tunnetta.....okei on niitä pikkumerkkejä, mutta silti.

.....ehkä jonain päivänä olen kuin sinä kun olen Ducatilla ajanut 10 tuhatta huoletonta kilometriä.....sinä päivänä tarjoan Fabiolle pullon jäykkää
bowdown.gif

Näitä on kiva lukea kesällä jos Ducati tulee taloon
kaboom.gif
Ihan turhaan selität.. Sielussasi soi V-2 jytinä. Ei sille mitään mahda.

Ihan sama, onko moposi, se eka Ducati, päästänyt öljyt pihalle ja se ei ollut siis täysin valmis silloin. Voipi hyvinkin olla, että se 996/998 on just sun makuun, kunhan käyt lenkillä. Ei se sen vaikeempaa ole.

Eli onneksi olkoon ikuiselle Ducatistille, halusitpa tai et
062802jumpie_prv.gif

Ainut fanaatikko täällä on herra punasiipi joka kirjoittaa nasevia kommenttejaan "kieli poskella". Aivan loistavaa komiikkaa, miten ne jaksaakin naurattaa joka kerta vaikka ne on kuultu noin xxx kertaa.  
bowdown.gif
Helluntailaisetkin ovat jo heränneet. Voi, tuo on jo aivan liiallista kunnioitusta. Lopeta heti se kehuminen, muuten on vaarana, että vielä ylpistyn.  
wink.gif

Me Honda-kuskit (Rossi ja minä) onnittelemme rehdisti Ducatia. Toinen sija on hyvä saavutus MotoGP- luokan valmistajien kisassa, vaikka ei vielä Ducati-kuskia nähtykään kolmen parhaan joukossa yhteispisteissä.

Ainut fanaatikko täällä on herra punasiipi joka kirjoittaa nasevia kommenttejaan "kieli poskella". Aivan loistavaa komiikkaa, miten ne jaksaakin naurattaa joka kerta vaikka ne on kuultu noin xxx kertaa.  
bowdown.gif
Helluntailaisetkin ovat jo heränneet. Voi, tuo on jo aivan liiallista kunnioitusta. Lopeta heti se kehuminen, muuten on vaarana, että vielä ylpistyn.  
wink.gif

Me Honda-kuskit (Rossi ja minä) onnittelemme rehdisti Ducatia. Toinen sija on hyvä saavutus MotoGP- luokan valmistajien kisassa, vaikka ei vielä Ducati-kuskia nähtykään kolmen parhaan joukossa yhteispisteissä.
Pakko myöntää, että sä olet kyllä ihan helvetin ärsyttävä jätkä. Ei siis millään pahalla, ymmärrät varmaan...

biggrin.gif

wink.gif

Tehän ootte sitten Rossin muijan pojan kanssa vähän samanlainen erottamaton parivaljakko kuin minä ja Capirossi.
tounge.gif

Jos ei Honda tuolla kokemuksella, panostuksella, kuskikaartilla ja pyörämäärällä olisi pärjännyt, niin olisihan moinen ollut jo häpeä "suurelle punaiselle".
wink.gif

Ihan sama, onko moposi, se eka Ducati, päästänyt öljyt pihalle ja se ei ollut siis täysin valmis silloin.
Yleinen virhe...moottoriin on pantu liikaa öljyä ja uloshan se pukkaa...liekö "merkkihuollettu"?
Kyse minun bränkästä Sport 750 Duccatista......silloin villinä ja nuorena puolitoista vuotta sitten kun sen omistin oli ykköspytyssä.....vai oliko se kakkosessa.....kuitenkin valmistus virhe......pytystä puuttui ilmeisesti O-rengas tai joku öljy kanava ja se päästi kannenkautta ylimääräiset takarenkaalle
062802jumpie_prv.gif

.....että mä tykkäsin Ducatista silloin!
062802moto_prv.gif

Kyse minun bränkästä Sport 750 Duccatista......silloin villinä ja nuorena puolitoista vuotta sitten kun sen omistin oli ykköspytyssä.....vai oliko se kakkosessa.....kuitenkin valmistus virhe......pytystä puuttui ilmeisesti O-rengas tai joku öljy kanava ja se päästi kannenkautta ylimääräiset takarenkaalle
062802jumpie_prv.gif

.....että mä tykkäsin Ducatista silloin!
062802moto_prv.gif
Ai niin olenkin kuullut siitä jutusta...pari pikku o-rengasta pitää muistaa kun kantta asentaa...

Moi,
Monster 1000 , huhtikuusta 2003 20000km, mm 8000km matka.
Ei vikoja yhtään ja ranteet pelaa vieläkin.
Olen 186 ja 80kg.

Suosittelen 999 ja Multistrada.
996/998 hieman pienempiä jos ei säädä yhtään.

Terveiset Italiasta. Sade just loppu, pääsee kuivana kotiin....
sport05.gif

alarajan tuntumaan vaihdon yhteydessä tai sitten muuttaa sitä huohotusjärjestelmää niiku kisapyöriin on tehty.
Onko muuten huohotusjärjestelmää muutettu ottamalla huohotusventtiili pois ja korvaamalla se suoralla vedolla huohotinboksiin? Tai olisko vaihdettu erintyyppinen venttiili, vai mitä vielä?
Aika moni Ducce ilmeisesti hiukan hönkii öljyä kannen pielestä, sieltä pakoaukon seutuvilta. Justiinsa tuossa talvitelakalla putsailin moisia mömmöjä pois pyttyjen jäähdytysprofiileista.
veryangry.gif

Duoda, duoda...

Sen öljynkierron voi tehdä yhdellä tavalla hyvin ja toisella huonosti...

Eli orginaalinahan se huohottaa sellaiseen pieneen säiliöön (takasylinterin oikean puoleisen jalan vieressä) ja siitä on letku ilmanputsariin.

Eli jos / kun keulii liian pitkälle niin tuo huohotussäiliö täyttyy ja alkaa sylkemään öljyä ilmanputsariin. Kun keula tapaa jälleen asfaltin niin se öljy menee savuna ilmaan koneen läpi, jollei sitä ennen ole jo ehtinyt kusemaan takarenkaan eteen / päälle (riippuu siitä onko ilmanputsarisi tiivis vai ei).

Sen "kierron" voi hoitaa epäsuositulla tavalla siten että otat letkun ilmanputsarista irti ja käännät sen joko takaisin huohotussäiliöön tai tukit sen letkun pään. Ilmanputsarin pää pitää myös tukkia!

Parempi vaihtoehto on hoitaa se kierto samalla tavalla kuin mitä kilpureissa hoidetaan (ja S4R:ssä  
bowdown.gif
on hoidettu VAKIONA), eli kaksiosainen säiliö penkin alle. Oikeanpuoleiseen "tuloletku", säiliöt yläpäästään toisiinsa letkulla yhtenäiseksi (kiinni) ja vasemmanpuoleisen säiliön alapäästä "paluuletku" takaisin koneeseen.

Miksi säiliöt kiinni toisiinsa yläpäästä?

No siksi että käytänössä molemmat säiliöt alkavat täyttyä ja täyttöhän tapahtuu alapäästä niin jossainhan on oltava sellainen "yhdys" ja jos se on liian alhaalla niin se säiliö ei edes täyty.

Tässä tapauksessa kuva systeemistä olisi kaikkein paras. Saanen otettua sellaisia tuosta S4R:n öljynkierrosta tai sitten myöhemmin jonkun kilpurin systeemistä (R6:ssa se on hoidettu hiukan eri tavalla).

Mutta tuskin kenellekään on Ducatilla ajettaessa keuliminen se tärkein juttu? Tosin tuota huohotusta voi ilmetä kovilla kierroksilla pitkään ajettaessa, esim. radalla.

Toivottavasti tuo nyt alkuun hiukan selvensi asiaa?

Back