• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Ducati 999 testissä!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja parjan_fin
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
parjan_fin on kirjoittanut hyvän tekstin koeajosta. Koeajoista voisi useammatkin kertoa, jotta olisi eri tasoisten kuljettajien tuntemuksia pyöristä.

Ducati saa kunnioitukseni. Sedän luona pari vuotta aikaa oli 748, jossa oli putket vaihdettu. Mahtava ääni ja upean näköinen pyörä. Hinnat ovat korkeita, mutta ei köyhän kannata halpaa ostaakaan.
tounge.gif

Minä edustan sitä näkemystä, että prätkät, autot, asunnot ja muu mammona on vain tavaraa eikä siihen pidä koskaan kiintyä liiaksi. Tämä pätee myös Ducatiin. Jos joku siihen pyörään suhtautuu tunteella, sille minä en voi mitään. Sellaisen henkilön tulee kuitenkin ymmärtää, että kaikki eivät ole yhtä innostuneita hänen pyörästään, vaan voivat tykätä ajaa jollain toisella merkillä, vaikka Kawasakilla.  Edelleen pitää suvaita erilaisia mielipiteitä koskien oman merkkistä pyörää.  
033102beer_1_prv.gif

Tämän keskustelun perusteella Ducati-kuskit ovat antaneet itsestään hyvin suvaitsemattoman kuvan, jos heidään kanssaan on eri mieltä Italian ihmeestä.  
033102ass_1_prv.gif
Totean tässä yhteydessä, että Hondaa voi minun puolestani haukkua huonoksi pyöräksi, sillä Suomi on vapaa maa. Minulle se täysin yhdentekevää. Asialla on kuitenkin kääntöpuolensa; on turha polttaa käämiä, jos joku (vaikkapa minä) pitää Ducatia teknisesti epäluotettavana pyöränä ja liian korkealle hinnoiteltuna verrattuna siihen, mitä rahalla saa.
tounge.gif

Ei missään tapauksessa saa ajaa nelkulla. Se on liian helppoa ja tylsää...
biggrin.gif

Moottoripyöräily kun on performanssia eikä pelkkää matkan tekoa
tounge.gif
Italo on hyvä ja ottaa ensikesänä mun TYLSÄN rivinelosen alleen ja katsoo tanssittaako sen jälkeen
033102beer_1_prv.gif
Älä hemmetissä anna sille pyörääsi. italon 2 kesää ja n. 5 tkm ajokokemuksella tulee rivinelkusta pärekori ...
Taitaa olla aika paljon turvallisempaa antaa mulle ajoon ihan mikä tahansa moottorilla liikkuva ajoneuvo kuin monille muille..
tounge.gif
(Mukaan lukien pyöräänsä lainaava taho
biggrin.gif
)

Mistäköhän tuo syvällinen ajokokemustietämys muuten mahtaa olla kotoisin???
wink.gif
Kaksi kesää näin peräjälkeen pitää kylläkin paikkansa. Muuten tais mennä pikkuisen metikköön...

Onkohan tämä taas se kuuluisa rekisteröitymätön syntymästään saakka mottoripyörän selässä ollut viisi miljoonaa kilometriä ajanut mopedisti?
smile_org.gif

Mutta siis huoli pois. Toistaiseksi mistään koejamastani moposta ei ole tullut pärekoria. Ja valikoima on aika kattava..

Milläs muuten Kirka itse ajelee?
062802moto_prv.gif

Tämän keskustelun perusteella Ducati-kuskit ovat antaneet itsestään hyvin suvaitsemattoman kuvan, jos heidään kanssaan on eri mieltä Italian ihmeestä.  
033102ass_1_prv.gif
Totean tässä yhteydessä, että Hondaa voi minun puolestani haukkua huonoksi pyöräksi, sillä Suomi on vapaa maa. Minulle se täysin yhdentekevää. Asialla on kuitenkin kääntöpuolensa; on turha polttaa käämiä, jos joku (vaikkapa minä) pitää Ducatia teknisesti epäluotettavana pyöränä ja liian korkealle hinnoiteltuna verrattuna siihen, mitä rahalla saa.
tounge.gif
veryangry.gif
veryangry.gif
veryangry.gif

Horna on ihan paska ja Ducati ainoo moottoripyörä oikeestaan mitä valmistetaan...
kaboom.gif

biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
062802moto_prv.gif

Eihä me mitään suvaitsemattomia olla. Sä oot vaa rovosoinu liikaa, ihan ku toi Kirkaki...
sport05.gif

Aika mielenkiintoisia kommentteja saanut aikaan tämä hyvä keoajokirjoitus. Mistä kummasta moiset suuret tunteet siihen mikä merkki ja malli kenellekin kelpaa? Pointti lienee tähän kirjoitukseen liittyen kuitenkin se että näitä voisi olla lisää ja on hyvä kun joku vaivauttuu kertomaan omia kokemuksiaan koeajoista ja pyöristä.
sport05.gif

Aika mielenkiintoisia kommentteja saanut aikaan tämä hyvä keoajokirjoitus. Mistä kummasta moiset suuret tunteet siihen mikä merkki ja malli kenellekin kelpaa? Pointti lienee tähän kirjoitukseen liittyen kuitenkin se että näitä voisi olla lisää ja on hyvä kun joku vaivauttuu kertomaan omia kokemuksiaan koeajoista ja pyöristä.  
sport05.gif
Nimenomaan
062802moto_prv.gif

sport05.gif
Ai mistä kummasta?

Aina tuntuu löytyvän honra osastolta joku kansan kiihottaja, ja aina vain honra.
Bomber tuossa totesi että heti on leegio niskassa kun vähän arvostelee italoa.
No, kuinkas kävikään kun kerran menin haukkumaan 1000cbr:ää joku reppana kyseli mielipiteitä pyörästa, kun oli sellaista ostamassa. Minähän kerroin kun olen sellaisen paskan joskus omistanut. "Heti oli leegio niskassa"
033102ass_1_prv.gif

Ja sitäpaitsi, miksi ihmessä pitää lukee kaikki lehtien koeajot jostain merkistä ja mallista. Jos jonkun vehkeen haluaa, menee ja ostaa, jos on rahaa. Ittelleenhän sitä ihminen pyörän ostaa ei siinä pitäs kavereiden mielipiteet ja lehtien koeajot (eikä orgin asiantuntijalausunnot) paljoa painaa.
tounge.gif

No näinkin. Hyvin pitkälti
wink.gif

Mutta kyllä siitä hyötyä on kun pääsee lukemaan sellaisia koeajoja kuten esim. tämän topikin. Aina se helpottaa, kun kuulee pikkasen vaktaa, vaikka värittyneempääkin.
062802moto_prv.gif

kysymys..kaikille???mistä tulee ajo nautinto..??eikö se oo niin että ajat millä vaan..jos se on sulle sopiva...ajat sitten radalla..,kadulla.metsässä..jne..jokainen varmaan hankkii pyöränsä omien mieltymyksien /rahapussin mukaan.sitten baanalle..siellä näyttelee.. moni asia..käyttö tarkotus..pyörän ergonomia..juuri sulle..jne..kertokaas mulle..miten sä vertailet pyöriä...joita liikuttelee niin erinlaiset intressit..ok..se filosofiasta..nyt muutama plussa ja miinus..ducati kuskeille..oon itse ajanu..ja omistanu italo pyörän..ajanu mm.998..999..monster 600..900 ss..ok..jotain vertailu pohjaa.vaikka kaikki tyypit erinlaisia..esim 999 oli hauska peli ajaa..mutta..ajoasento liian  race..eli etu keno..tavalliseen kurvailuun..jossa me kaikki ajetaan..99% eikö..voithan aina kysyä ittseltäs..montako rata päivää on takana..ja suhteuta se muuhun ajamiseen..ok..tatus on tärkee ittellenikin..koska sehän personallistaa sua..enenpi mitä oot..niin..toinen  asia mikä mua  pitkään ihmetyttäny..miks..ducati tuli aikasenmin..valmiiks asennetuilla ..lastu /putki term..testeihin kun se ei silloin vastannu alku perästä..sitä  mitä  sä ostat kaupasta rakentamallahan me saadaa myös japseihin..lisää..ääntä..vääntöö..jne..mutta nyt tässä masterissa asia oli korjattu..se mitä me nähdään radoilla..testeissä..ei todellakaan oo se tuote..mitä kaupasta ostetaan..eli..capirossin ja kump..ducati muistuttaa yhtä paljon  kaupasta ostettavaa..kun mun meke..ja kimin mac..on siinä merkki sama...ja vaikka mersun kone..sekin tehty..viri velhon..pajalla illi..jees..mutta ...pysytään kaikki housuissamme..ja nautitaan siitä mitä meillä..hyvä harrastus..joka antaa makeita elämyksiä..kaikille..ja periaatteessa..jos oikeen kiteyttää..pistää atomeiks..eikö ne tehdä samasta raudasta..kaikki....mukavaa syksyä..olkaa varovaisia ..siellä;)

Eka kerta ku kuulen jonku puhuvan Isosta Punaisesta hondana? Muu ei ärsyttänyt, jatkakaa samaan malliin.

nm.vaihdoin bladesta V2:seen kauden alussa ja en vaihda takas.

Voi kiesus että olis helpompaa lukea jos olis sanat kirjoitettu isoilla, eroiteltu lauseet pisteillä, olis hiukan rivin vaihtoja ja muuta yhtä tärkeetä...

Joutu meinaan pariin otteeseen lukemaan et sai tolkkua... oonko mä se hidas tai tyhmä?
withstupid.gif
(ei tarkoitettu henk.koht. edellisen kirjoittajalle)

No kysymykseesi; mistä tulee ajonautinto?

Mulle se koostuu monesta eri asiasta. Ajo-asennosta, laitteen käsiteltävyydestä, kelistä, omasta fiiliksestä, tiestä, mahdollisista matkakumppaneista ja ennen kaikkea siitä ajokista! Kokonaisuus siis luo tuon ajo-tuntuman, ts. FIILIKSEN.

999 ei todellakaan ole mikään extreme ajo-asennoltaan, päin vastoin! Kuten vertasinkin 999:iä 998:iin niin 999:ssä on jonkun matkaa pystympi ajo-asento kuin mitä on 998:ssä. 998 / 748 / 916 /996 on niitä extreme ajo-asentoisia. Tuo on ihan mun omiin kokemuksiin ja ajoihin perustuva väite... Taitaa muuten löytyä (jossain netissä olen nähnytkin) noiden kahden mallisarjan mitat... (vai oliko se tyyppipaperit... en muista...) eli paljonko on penkistä matkaa tankoon, jalkatapeille ja jne. 999:ssähän on tuo penkki-tankki yhdistelmä säädettävissä, jos et tiennyt...

Jaa... milloin on tullut Ducatin laitteet testiin putkilla ja lastulla? Käsitykseni ja muistini mukaan sellaista ei ole ainakaan MasterBike testissä päässyt käymään... Tietysti jos joku pitää PB:tä raamattuna ja siellä on joku malli ollut putkilla ja lastuilla niin sille ei voi mitään. Lukemani isoimmat testit ovat olleet kyllä "puolueettomia", eli kaikki vakiona. Jossain vanhemmassa MasterBike Testissä oli 998 R vai oliko se 996 R "referenssi" pyöränä, mutta ei osallistunut itse vertailuun. Miksi? En tiedä...

Tosin noihin testeihin en paljoa perusta, suuntaa antavat kyllä, mutta omat kokemukset ja mieltymykset kuitenkin sen mopon oston ratkaisee. Ei todellakaan mikään testi! Ne ei voi olla koskaan TÄYSIN objektiivisia ja kaikille käyviä testejä.

Näin tällä kertaa. Ei saa ottaa hernettä nenuun.

Eka kerta ku kuulen jonku puhuvan Isosta Punaisesta hondana?
Tietenkin puhutaan, sillä maailman suurimman moottoripyörien valmistajan tunnusväri on punainen, joten nimitys on erittäin looginen.  
buttrock.gif
 Voin kyllä kutsua lohdutukseksi Ducatia pieneksi punaiseksi, jos haluat.  
tounge.gif
 Kuten parjan_fin (jonka testiselostus oli hyvä, ja esitin vain oman mielipiteeni), tuossa alempana toteaa, ei saa ottaa hernettä nenuun.
033102beer_1_prv.gif

Tietenkin puhutaan, sillä maailman suurimman moottoripyörien valmistajan tunnusväri on punainen, joten nimitys on erittäin looginen.  
buttrock.gif
Jenkkeinmaalla vissiin joku 80-luvun Hondan mönkijä on ollut mallinimeltään "Big Red". Termi "iso punainen" on kyllä vieras - mikä ei tietenkään mitään todista kun en asiasta juuri mitään tiedä.
tounge.gif
Vai onko jossainpäin maailmaa Hondalla oikeasti tällainen puolivirallinen lempinimi? "Iso Varmatoiminen" olisi kanssa aika kiva?

Taidan lähteä himaan lykkäämään pientä punaista hopeanväristä olohuoneeseen talvitorkuille. Leikin yksinäni kaunaista merkkikerhoa, sytytän kynttilöitä, syön pulun ja manaan henkiä vääräuskoisten käännyttämiseksi.
wink.gif

buttrock.gif

Miksei hondan kilpurit sitte oo punaisia? Perämoottoritkin on hopeisia ja formulatkin(bar) valkosia. Puutarhajyrsimessä taitaa olla punainen runko ellen väärin muista, ehkä nimikkoväri tulee siitä. Bomberilla taitaa olla kova homma jos aikoo tehdä termin "iso punainen" tunnetuksi. Ei muuta ku onnea yritykseen.

Termi "iso punainen" on kyllä vieras - mikä ei tietenkään mitään todista kun en asiasta juuri mitään tiedä.
tounge.gif

Taidan lähteä himaan lykkäämään pientä punaista hopeanväristä olohuoneeseen talvitorkuille. Leikin yksinäni kaunaista merkkikerhoa, sytytän kynttilöitä, syön pulun ja manaan henkiä vääräuskoisten käännyttämiseksi.  
wink.gif
Jossain lehdessä (PB, Fast Bikes, Cycle News???) olen tätä Iso punainen- nimitystä nähnyt. Voihan Hondaa joku kutsua vaikka Tylsäksi punaiseksi, mene tiedä.  
tounge.gif
Apuva, olenko vääräuskoinen???
eek.gif

buttrock.gif

Miksei hondan kilpurit sitte oo punaisia? Perämoottoritkin on hopeisia ja formulatkin(bar) valkosia. Puutarhajyrsimessä taitaa olla punainen runko ellen väärin muista, ehkä nimikkoväri tulee siitä. Bomberilla taitaa olla kova homma jos aikoo tehdä termin "iso punainen" tunnetuksi. Ei muuta ku onnea yritykseen.
Auttaako se yhtään, että Hondan kisakuskeja kutsutaan (ja on kutsuttu muuten pitkään) nimellä Red Riders  
tounge.gif

http://www.hondaredriders.com  Hondan Motorcycle Racing - viralliset sivut...

I Ride
 because every morning feels
 like a weekend
 rush hour is a total rush
 and this bike makes going to
 work almost worth it
Red

I Ride
 because my boss doesn't
 my buddies do
 and sometimes you just
 gotta lose 'em both
Red

I Ride
 because I wasn't born with wings
 every week has a sunday
 and the farther out on the edge I am
 the more at home I feel
Red

I Ride
 because I always have and I always will
 four is two wheels too many
 and nothing beats carving the canyons
 with the stereo blasting
Red

I Ride
 because I like going to extremes
 and this is my kind a power trip
 it's how the gods must feel when
 they're brewing up a thunderstorm
Red
***Honda***

... Ja pahasti oon kuumeessa kun Kawasakisti kerta Isoa Punaista puolustaa..sillä se on Honda juttu ja minäkin sen jo pikkutyttönä tiesin...  
062802moto_prv.gif

Niin ja se testi oli ihan hieno  
tounge.gif

Back