• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Ducati 999 testissä!

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja parjan_fin
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

parjan_fin

New member
Jep, eli otsikon pyörä oli meikäläisellä vuorokauden verran testissä ja alla hiukan mietteitä laitteesta.

Ensi istumalta penkki tuntui varsin kovahkolta, mutta tuntui olevan juuri sopivalla korkeudella. 181 sentin sovittaminen ajo-asentoon ei todellakaan ollut hankalaa, koska tilaa tuossa laitteessa on riittävästi, väitän että jopa 190 + senttisen vartalotkin tuohon mahtuu ja hyvin. Penkin kovuttaa ei kyllä enää ajossa huomaa!

Kone käyntiin ja baanalle.

Vaikka vettä vihmoikin iltamissa kun 999:n hain ajoon niin ei se vähentänyt nautintoa alkuun sitten pätkääkään! Heti ensimmäiseksi huomaa koneen mahtavat äänet! Termignonin putket pauhaa V-koneen jylinää pihalle juuri sopivan kovalla, pehmeällä ja matalalla murinalla. Kahvaa kun alkoi vääntämään niin ensimmäisenä irtosi Pilot Sportin pito tiestä. No ei sinänsä yllätys, olihan tie märkä ja vettä tuli taivaalta koko ajan lisää. Ensimmäiset mutkat ja kilometrit tuli ajeltua varovaiseen, hallintalaitteisiin totutellen (vaihdekaavio eripäin kuin omassa mopossa) ja koneen luonnetta ihmetellessä. Kaasuun vastaavuus on varsin loistava! Ei nyi, ei pätki, ei mieti, vaan kun kahvaa vääntää niin kone vastaa murisemalla heti ja liike eteenpäin on reipasta. Välitykset on kyllä varsin pitkät ja motarilla puksutellessani ajattelin että nyt ajan varmaan kutosella... kokeilen kuitenkin löytyykö lisää vaihteita... sieltä löytyi kaksi (!!!) vaihdetta lisää! Motarilla voi siis ajella hyvin jo nelosella!

Ensimmäinen ilkeä asia joka tuli "naamalle" oli todellakin tuo vesisade ja kohtuullisen pieni alkuperäinen pleksi. Ajoviima heitti kaiken veden suoraan käsille, kypärään sekä olkapäihin. Oli meinaan kohtuu kylmä keli ja olo kuin uitetulla koiralla. Tuollaisessa hiukan ripeämmässä motarinopeudessa ei renkailla ole kovinkaan paljoa pitoa ja vaikka kuinka yritti pitää tasakaasua niin takanen irtoili varsin useasti, mutta silti maltillisesti.

Uusi päivä , uudet kujeet.... Aurinkoa taivaalla! MUTKATIELLE!

Auringon paistaessa sitten tuli otettua suunta mutkapätkille ja suunta kohti Hausjärveä. Ajoin loppujenlopuksi seuraavanlaisen reitin: Hyvinkää-Hausjärvi-Hikiä-Riihimäki-Kormu-Loppi-Läyliäinen-Kyt&aum l;jä-Hyvinkää-Klaukkala (motaria pitkin).

999 on tehty mutkaisille tieosuuksille, siitä ei ole nyt hetkeäkään epäilystä! Jos vertaa vaikkapa 998:iin, jossa on hiukan lyhyempi akseliväli niin silti 999 on ketterämpi, kevyempi ja helpompi taitella mutkaan kuin 998. 998 tykkää pompotella keulaa paikka paikoin liiankin herkästi ilmaan, tosin sitä tekee kyllä 999:kin, mutta keula nousee huomattavasti rauhallisemmin ja kontrolluidummin. Liikkumatilaa on 999:n päällä runsaasti ja perseen heitto puolelta toiselle onnistuu vaivatta ja nopeasti. Yksi asia johon kiinnitin paljonkin huomiota oli se kuinka lähellä polveni olivat toisiaan! Polvet ovat lähempänä toisiaan kuin mitä nilkat on ja jopa huomattavan paljon! Tällaisella kelillä ei nahkojen alle saanut riittävästi lämmintä alle, joten TIXTEXit päällä oli lenkki suoritettava. Valitettavasti siinä hurmoksessa unohdin tuon asian (että ajoin Goret päällä) ja olin jo viittä vaille tumpata Goren polven maahan, sillä niin helppoa tuolla 999:llä on taittaa mutkaa! Onnekseni kuitenkin tajusin että nyt uupuu jotain... polvi ylös! Onnekseni polven saa nostettua todella korkealle tankin kylkeen, juuri tankin ja rungon kapeuden vuoksi.

Suurinta ihmetystä aiheutti renkaat, jotka 999:ssä oli alla. Miten voi olla tuollaisessa "HyperSportissa" ensiasennuskumina Michelinin Pilot Sportit???!!! Niiden takia puski jännäkakkaa pariin otteeseen Goreihin, kun etunen ja takanen irtoilivat kantatessa, milloin erikseen, milloin samaan aikaan! Tuohon koeajo laitteeseen olisin (jos aikaa olisi ollut) säädellyt takajousitusta hiukan tiukemmaksi ja vaimennuksia erilailla. Keulaan en olisi koskenut. Takapää tuntui painuvan suhteellisen kasaan pariinkin otteeseen ja jos silloin oli (yleensä) kantillaan niin etunen tykkäsi lähteä puskemaan varsin voimakkaasti. Ei kiva tunne. Toisen kovan happipaikan auheitti k*tilo! IHME!!! Astronautti vani puski Läyliäinen-Kytäjä pätkällä pimeässä mutkassa väärällä kaistalla vastaan!!! Ei auttanut kuin omaa ajolinjaa tiukentaa ja toivoa että jenkki-ihme taipuu edestä pois. Onnekseni taipui!

Ohitukset tuolla "pastalingolla" onnistuu kummia mukisematta ja vaiheita vatvomatta. Namia!

Kaikenkaikkiaan tuossa 999:ssä on paljon helposti käsiteltävää voimaa ja ERITTÄIN paljon ajo-ominaisuuksia. Helppo, nautittava ja nopea laite käsiteltäväksi. Sen kanssa on sinut alta aikayksikön. Vaikkakin katson asioita pitzalla, pastalla ja lasagnella katetun pöydän takaa niin on se silti pakko sanoa että kyllä tuollainen olis pakko saada, mutta tällä hetkellä mut saa "järkiini" hintalappu... Ajo-ominaisuuksiltaan, jarruiltaan ja käsiteltävyydeltään saa Japanilaiset kyllä nenille 6-0.
 
Vaikkakin katson asioita pitzalla, pastalla ja lasagnella katetun pöydän takaa niin on se silti pakko sanoa että kyllä tuollainen olis pakko saada, mutta tällä hetkellä mut saa "järkiini" hintalappu... Ajo-ominaisuuksiltaan, jarruiltaan ja käsiteltävyydeltään saa Japanilaiset kyllä nenille 6-0.
Niinpä. 999 on niin hyvä peli, että siinä on vain kaksi huonoa puolta: Vaatimaton suorituskyky ja kova hinta (Master Bike 2003).
tounge.gif
Näistä syistä pysyttelen japsikikottimessa (iso punainen)  
biggrin.gif
 
Vaikkakin katson asioita pitzalla, pastalla ja lasagnella katetun pöydän takaa niin on se silti pakko sanoa että kyllä tuollainen olis pakko saada, mutta tällä hetkellä mut saa "järkiini" hintalappu... Ajo-ominaisuuksiltaan, jarruiltaan ja käsiteltävyydeltään saa Japanilaiset kyllä nenille 6-0.
Niinpä. 999 on niin hyvä peli, että siinä on vain kaksi huonoa puolta: Vaatimaton suorituskyky ja kova hinta (Master Bike 2003).
tounge.gif
Näistä syistä pysyttelen japsikikottimessa (iso punainen)  
biggrin.gif
Ja sinä uskot mitä lehdissä lukee? Hienoa!
smile_org.gif
Taas yksi oikea kouluesimerkki miten media vaikuttaa mielipiteisiin.
smile_org.gif


Käypä hakemassa Ducatin maahantuojalta 999 koeajoon ja käy itse toteamassa millainen se on. Voipi olla että mielipiteesi "isosta punaisesta" muuttuu...
tounge.gif
 
Voi, voi teitä Ducati-uskovaisia.  
biggrin.gif
Olen valitettavasti sen verran kyyninen realisti, että en halua maksaa brändistä (ja nyt ei ole kyseessä konjakin sukulainen) tuhansia euroja.  
tounge.gif
 
Parahin "Bomber".

Kuka on puhunut mistään sijoittamisesta tai ostamisesta mitään? Sanoin vain että käy hakemassa koe-ajoon niin muuttuu se sinunkin mielipiteesi ko. laitetta kohtaan. En sanallakaan puhunut mistään ostamisesta yhtikäs mitään. Vai puhuinko?
smile_org.gif


"Köyhälle kaikki on kallista."
pftroest.gif


Noin joku viisas on joskus jossain sanonut, valitettavasti kuulun itsekin tuohon "ryhmään"...
 
Ihan mielenkiinnosta utelen: mikä saa ihmisen lukemaan "Ducati -uskovaisen" kirjoittaman pitkähkön arvostelun moottoripyörästä, joka ei selvästikkään kiinnosta, ja sitten vielä kommentoimaan kirjoitettua tekstiä väheksyvään sävyyn?
nixweiss.gif
Minulle kun ei koskaan ole tullut tarvetta mennä esimerkiksi Honda -palstalle kommentoimaan vähättelevästi jonkun kyseiseen merkkiin/aiheeseen paneutuneen henkilön kirjoittamaa tekstiä. Eikö kaikilla olisi helpompaa, kun annetaan merkkiuskollisten ihmisten pyöriä omassa hiekkalaatikossaan kukin oman osastonsa alla, ja jätetään turhat provoilut muille foorumin palstoille?

Erittäin hyvä testiraportti muuten
bowdown.gif
 
Juu, erinomaisen mukava testiraportti!
033102beer_1_prv.gif


Nälkä vaan kasvaa syödessä.. no ihan liian hyvä toi ST4s:kin mulle on, että jäitä hattuun, kun ei rahaakaan vaihtoon vielä ole.
sad_orig.gif
 
En ole tuota tavaraa ostamassa vaikka hyvä onkin, mutta oli mukava lukea viitseliäästi kirjailtua testiraporttia. Tuon tasoisia saisi olla enemmän. Kertoo prutkusta ruohon juurelta eli oikean käyttäjän kannalta sortumatta "sekunnin sadasosiin" Kirjoitelkaa tytöt ja poijaat.
 
Hyvä "raportti" oli, mielenkiintoista tekstiä... Lisää tämmöisiä, saapahan aiheita päiväuniin
wink.gif
 
Ihan mielenkiinnosta utelen: mikä saa ihmisen lukemaan "Ducati -uskovaisen" kirjoittaman pitkähkön arvostelun moottoripyörästä, joka ei selvästikkään kiinnosta, ja sitten vielä kommentoimaan kirjoitettua tekstiä väheksyvään sävyyn?  
nixweiss.gif
Minulle kun ei koskaan ole tullut tarvetta mennä esimerkiksi Honda -palstalle kommentoimaan vähättelevästi jonkun kyseiseen merkkiin/aiheeseen paneutuneen henkilön kirjoittamaa tekstiä. Eikö kaikilla olisi helpompaa, kun annetaan merkkiuskollisten ihmisten pyöriä omassa hiekkalaatikossaan kukin oman osastonsa alla, ja jätetään turhat provoilut muille foorumin palstoille?

Erittäin hyvä testiraportti muuten  
bowdown.gif
No tätä minäkin olen ihmetellyt. Eikä bomberin rutkutus kohdistu vain Ducatiin vaan myös kaikki muutkin ei japanilaiset ovat saaneet kuulla kunniansa (mm. BMW, Triumph, Laverda jne.) Lisäksi toimenkuvaa on laajennettu myös varustepuolelle. Jos satut käyttämään eri merkkisiä kamoja kuin bomberi, ne on ihan paskoja.

Melskatkoon muualla.
 
Niin.. Kysehän ei ole siitä, etteikö eri mieltä saisi olla, pidetään mielipiteenvapaudesta kuitenkin kiinni. Mielestäni jokaisen merkin oma osasto on kuitenkin sen verran "pyhä" paikka, että siellä pitäisi saada hehkutella ihan rauhassa (kaltaistensa parissa
tounge.gif
) ilman että joku on välittömästi teilaamassa. No, ei siitä sen enempää. Tämäkin topikki on jo aivan tarpeeksi hakoteillä alkuperäisestä aiheesta.
 
Eiköhän nuo "Bomberismit" kuitenkin ole hieman "kieli poskessa" kirjoitettuja, jotta mitäpä niistä hermostumaan.
wink.gif


Tavallaanhan se vain lisää uskoa omaan merkkiin, kun pystyy uskottavasti teilaamaan "vihollisleirin" turhat epäilyt
biggrin.gif


"Iso punainen" on lisäksi mielestäni hauskasti keksitty liikanimi Hornalle... ps. on se Tuutti mullakin
tounge.gif


Ja minusta SP-1 ja 2 on aika hauskoja pelejä nekin kunhan äänekkäämmät änkkärit on vaihdettu peleihin. Aika paljon niihin on matkittu Ducatia
033102bebe_1_prv.gif
 
Arvoisat diletantit ja toverit, kiitoksia palautteestanne, josta tulevat elävästi mieleen ne ajat kun Neuvostoliitto oli vielä olemassa ja Brezhnev vallassa. Jouduin silloinkin väittelyihin suomalaisten kanssa, jotka katsoivat, että meille on parasta vain yksi ainoa totuus ja että viisaus asuu itärajan takana. Olette aivan asian ytimessä; pitäkää siitä kiinni.
biggrin.gif


Parahin Italowestern, missä vika, kun et ole vielä saavuttanut sitä yksiniittisyyden astetta, jolla muut toverit ovat vastanneet tähän keskusteluaiheeseen (vai pitäisikö todeta hienommin englanniksi "topic") lähettämiini viesteihin.  
tounge.gif
Ai niin, unohdin: Iso punainen hallitsee.  
buttrock.gif
 
kas bomberi, sullahan on sitten KAIKISTA pyörämerkeistä kokemusta ja olet sit vaan päätynyt tohon "irtosiipeen", kerros ny meille paskojen pyörien omistajille miten eri merkkien ajettavuus ynnä muut ominaisuudet on verrattavissa keskenään...ja älä lue sitä mistään lehdestä, vaan anna kokemuksen puhua...oon vaan huomannut että sun mielestäs kaikki merkit paitsi sun blades on huonoja kaikin puolin! emmä tästä hihoja polta mut mä ootan vastinentta tohon sun linjaan ja luotan siihen että sä oot ajanu näillä erimerkkisillä pyörillä muutenki kun unissas lehti kädessä paskalla! muussa tapauksessa jos vastinetta ei löydy ja tän foorumin jutut ei kiinnosta, ni oo vaikka kirjottamatta tänne!

btw. rupes toi 999:n paska kiinnostamaan
biggrin.gif
 
Back
Ylös