• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Ducati 999 testissä!

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja parjan_fin
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
kas bomberi, sullahan on sitten KAIKISTA pyörämerkeistä kokemusta ja olet sit vaan päätynyt tohon "irtosiipeen", kerros ny meille paskojen pyörien omistajille miten eri merkkien ajettavuus ynnä muut ominaisuudet on verrattavissa keskenään...ja älä lue sitä mistään lehdestä, vaan anna kokemuksen puhua...oon vaan huomannut että sun mielestäs kaikki merkit paitsi sun blades on huonoja kaikin puolin! emmä tästä hihoja polta mut mä ootan vastinentta tohon sun linjaan ja luotan siihen että sä oot ajanu näillä erimerkkisillä pyörillä muutenki kun unissas lehti kädessä paskalla! muussa tapauksessa jos vastinetta ei löydy ja tän foorumin jutut ei kiinnosta, ni oo vaikka kirjottamatta tänne!

btw. rupes toi 999:n paska kiinnostamaan
biggrin.gif
Kerron sitten kun ensin näytät, että koska ja missä olen kirjoittanut: 1) omistamasi pyörän olevan paska
2) kaikki merkit paitsi Bladeni ovat huonoja kaikin puolin  
biggrin.gif


Osta vain pois kuleksimasta 999, mutta älä tyydy halpaan perusmalliin vaan osta 999S, joka maksaa 34.500 euroa. Ei ollut muistaakseni kuin 0,7 sekuntia hitaampi Bladea Master Bike 2003:n ratakierroksella. Hyvä on, sanon Bike Worldin kavereille liikkeessä käydessäni, että on rikollista myydä 19.500 euron riisimopoa, joka on nopeampi kuin 34.500 euron moottoripyörä.  
tounge.gif
 
Osta vain pois kuleksimasta 999, mutta älä tyydy halpaan perusmalliin vaan osta 999S, joka maksaa 34.500 euroa. Ei ollut muistaakseni kuin 0,7 sekuntia hitaampi Bladea Master Bike 2003:n ratakierroksella. Hyvä on, sanon Bike Worldin kavereille liikkeessä käydessäni, että on rikollista myydä 19.500 euron riisimopoa, joka on nopeampi kuin 34.500 euron moottoripyörä.
tounge.gif
tässä se taas nähään..."999 on hitaampi blade..." mulle on kuules ihan sama että onko joku pyörämerkki/malli vaikka 7 minuuttia nopeempi...sekin on kuskista kiinni...mut kyse on siitä että mitä tänne sivuille halutaan...jokainen meistä tällä foorumilla osaa todistetusti lukea jotka tänne kirjottaa, niin kokeiles sä ajaa ensin sitä kierrosaikaa ensin 999:llä ja sit bladella! haetaan siis omia kokemuksia! mut se että noi sun viestit on vähän joka jutussa muita merkkejä vastaan ja omaa ylistäviä eikä se oo paha asia...se on ainoastaan positiivista että sä pidät siitä mikä sulla on, ja niin mekin pidetään omistamme! lopetetaan siis tää jauhaminen...!
 
tähän typerään nahisteluun on olemassa ratkaisukin:
RSV1000R Factory, on öölaria ja radiaalia ja vielä
paljon halvemmalla kuin 999:n hinnat alkaen tästä -malli ;)
 
tähän typerään nahisteluun on olemassa ratkaisukin:
RSV1000R Factory, on öölaria ja radiaalia ja vielä
paljon halvemmalla kuin 999:n hinnat alkaen tästä -malli ;)
Aprilian Colin Edwards Replica pani Kilogixun tosi ahtaalle Master Bike 2003:ssa tehden lähes saman kierrosajan.  
bowdown.gif
Blade jäi Prillerille selkeästi, mutta oli nippa nappa Isoa pianoa nopeampi.  
033102beer_1_prv.gif
 
N

Osta vain pois kuleksimasta 999, mutta älä tyydy halpaan perusmalliin vaan osta 999S, joka maksaa 34.500 euroa. Ei ollut muistaakseni kuin 0,7 sekuntia hitaampi Bladea Master Bike 2003:n ratakierroksella. Hyvä on, sanon Bike Worldin kavereille liikkeessä käydessäni, että on rikollista myydä 19.500 euron riisimopoa, joka on nopeampi kuin 34.500 euron moottoripyörä.  
tounge.gif
No nyt rupes ahistaa Suzuki-miestäkin
omg.gif


Siis jopa 0,7 sekuntia hitaampi biken testeissä!! Oletkos ikinä ajatellut että noissa testeissä on pro-äijät vetämässä ympäri rataa ja yleensä nuo kuskit painavat jotain 50 KG hujakoilla ja pituutta löytyy 160cm sulka päässä.
wink.gif


Kannattaisi varmaan hieman miettiä mikä pyörä sopii itselle parhaiten ja missä vehkeessä on munaa ja missä ei...

Jos todella pitää biken testejä jonain raamattunaan niin kannattaisi todella lukea ne ajatuksella läpi eikä vain tuijottaa taulukosta mikä oli nopein radalla.

Kuskistahan se on kiinni eikä moposta
biggrin.gif
biggrin.gif



PS. Oli muuten loistava testiraportti!!
062802jumpie_prv.gif
062802jumpie_prv.gif
thumbs-up.gif
 
Lieneepi syytä kuvailla hieman niitä perusteita, miksi itsestä tuo Ducati on ylitse kaikkien muiden kyykkypyörien...
tounge.gif


Ducatin tekniikassa (Amerikkalaisten mukanaolosta huolimatta..) on omintakeisia ja itsenäisiä ratkaisuja ja tehtaan tuotteet kehittää virtaviivaisesti toimiva tiimi, kuten tehtaan kilpapyörienkin. Kun Desmo sedici tulee myyntiin, eli L-4:llä varustettu parmesaanien ihme, voidaan ällistellä 15.000rpm masiinaa katukyykässä, jossa silti on L-2:n saundi.

999 on lisäksi häkellyttävän mestarillinen muotoilultaan ja monopostona säädettävine istuimineen ja tankkeineen aivan omaa luokkaansa ajoasennon suhteen. Tulevaisuudessa kuskin istuinta saatetaan vieläkin laskea entisestään alemmas, arvaisin..

999S tai R ja erityisesti Fila-versio oikeilla virityksillä tai sitä seuraava 999D olisi todella upeaa omistaa.

Sitä tunnetta, joka syntyy jo pelkästä omistamisen ilosta, on vaikea kuvailla ja siitä voi tietty helposti todeta: "Happamia" kuten kettu pihjalanmarjoista..

Mutta se on verrattavissa merkkinä vaikkapa Maseratiin tai Ferrariin kuten MV Agustakin, joka ehkä tulevaisuudessa myös tuo jotain uutta tälle alalla, vaikka rivinelkku onkin tällä hetkellä.

-Saundi
-Ajotuntuma
-Tyyli
-Arvo
-Ajattomuus
-Legenda
-Kultti

Siinäpä sitä, johon "iso punainen" ei koskaan pysty, vaikka suoritusarvoihin pystyisikin.

"Näe maailma punavihervalkoisten lasien läpi ja ymmärrä"
inlove.gif
 
Siinäpä sitä, johon "iso punainen" ei koskaan pysty, vaikka suoritusarvoihin pystyisikin.
Näin voi olla. Sinä pidät 999:stä, minä Bladesta, kolmas jostain muusta, ja hyvä niin. Kun se joiltakin näyttää unohtuneen totean, että elämme demokratiassa, jossa sallitaan erilaiset näkemykset.
biggrin.gif
Jos se ei miellytä, voi kääntää esim. Ducatin keulan kohti Moskovaa.  
tounge.gif
 
Niinpä. Oikeassa olet. JOKAISELLA on oikeus tykätä TASAN siitä mistä tykkää.

Lienee syytä lisätä vielä, että Rolls Royce on Rolls Royce juuri osittain sen ansiosta, että se on aina ollut kallis ja kestävä. Eipä ole toista autoa, jolla olisi edes liki sellainen imago kuin Rollsilla.. Ei tule mersusta Rollsia vaikka olis kuinka Maybach, ei Toyotasta, vaikka olisi kuinka Lexus jne.

No, tämä siis ihmisen turhamaisuudesta ja siitä minkä ihmeen takia juuri sen pitää viehättää, joka on kallista ja erikoista. Itse olen koko elämäni ajan jostain käsittämättömästä luonteenpiirteestä johtuen arvostanut itsenäisiä ja suuntatietoisia valmistajia, brandeja. Jopa liiaksi.

Esim. Sony on vieläkin olohuoneessa johtava merkki, kun se joskus oli jotain. Ei se enää ole tae laadusta, eikä edes erikoisuudesta tai teknisestä kehityksestä. Se on enää pelkkä brandi. Ehkäpä muotoilua edes.

Nyyh. Nykyään ei saa kunnollista väritelkkaa edes isolla rahalla, ei toimivaa ja kestävää kännykkää millään hinnalla eikä miltään merkiltä.

Inhottaa, kun halvan hinnan vuoksi kaikelta tekniikalta meinataan viedä "munat".

Siksi on niin mukavaa kun on prätkät, joita itse kukin voi arvostaa oman maun mukaan merkistä ja hinnasta riippumatta.

Niissä tuntuu lähes ainoana tuotealueena yksityisille ihmisille valmistettavien tuotteiden maailmassa olevan myös todellista laatua ja intohimoa.

Se on mahtavaa!
062802jumpie_prv.gif


Eläköön Ducati! Eläköön moottoripyörät!
062802moto_prv.gif
033102beer_1_prv.gif
 
Hmmm...

Aika huvittuneena seuraan keskusteluanne. Varsinkin tuo bomberi on aika ahdasmielinen ja ei ole mielestäni liiemmin seuraillut moottoripyörien historiaa. Jos tuntee historiaa, tietää miksi Ducatilla on tarunhohtoinen maine.

Itse omistan Honda CBR600Fie:n ja vieläpä -03 mallisen. Minulla on ollut useita erimerkkisiä laitteita ajossa ja vaikka nykyinen kalustoni onkin luotettavaa Honda-laatua, on se ihan oikeasti hieman "tylsä" moottoripyörä vailla persoonaa mielestäni. Aivan sama juttu kilogiksuissa, bladeissa ja r1:ssä.

Japanilaisia malleja, mitkä todella herättävät tunteita on kyllä, mutta nuo nykyiset suursarjana valmistetut hypersportit eivät sitä ole. Esim Yamahan OW-01, Honda RC30, Kawasaki ZXR-750RR yms mallit ovat sellaisia missä on vakiona jo huippulaatuiset komponentit ja aikanaan ne olivat melkoisia laiteita ja todella saivat yleisön kohahtamaan. Aivan kuten Ducatin SS900 joskus muinoin kivikaudella.

Nyt tullaan siihen miksi esim bladesta ei insinöörin logiikallakaan saa irti samaa fiilistä kuin esim 999:stä.

Yksi ongelma vaivaa lähes kaikkia japsisupereita. Se on alusta, vakiokunnossa lähes kaikkien alusta muutamaa poikkeusta lukuunotamatta (aivan uusimmat ehkä ovat parempia) ei sovellu kovin hyvin turvalliseen kovaan rata-ajoon. Kuitenkin kaikki nämä mallit on tehty näyttämään, tuntumaan ja tuoksumaan "race"-malleilta.

Ducatissa asiat ovat toisin. 999 on jo ihan perusmallista alkaen tehty mielettömän hyväksi ajo-ominaisuuksiltaan ja se on jo aivan vakionakin ajettavuudeltaan eri luokkaa kuin suurin osa japseista.

Katukuskia saattaa hetken viehättää kilogixun huima teho, mutta pitää puolustaa Ducatia koska sen moottorirakenne on twini. Moottorirakenteesta johtuen voidaan pitää ihmeenä noinkin hyvää teholukemaa mitä 999 antaa.

Erilaisella syherömmällä radalla uskoisin, että Masterbike olisi ollut lopputulokseltaan erilainen. Tosin normikatukuskin elämään ei todellakaan ole vaikutusta masterbiketestillä.

Ducatin yksilöllinen moottorirakenne, muotoilu ja erikoisella tavalla toteutetut ratkaisut saavat asiaan vihkiytyneet hymyilemään vienosti. Ajaminen Ducatilla on mielestäni ihan oikeasti kokonaisvaltainen elämys eikä sitä oikein voi verrata suursarjana tehtävään bladeen yms.

Japsien puolustukseksi täytyy kyllä sanoa, että Yamahan käyttämän GK-Dynamics muotoilufirman visiot ovat kyllä häikäiseviä, mutta edelleen Massimo Tamburinin luomukset ovat moottoripyörämaailman ihmeitä.

Monen kuljettajan mielestä juuri HÄNEN pyöränsä oli optimaalinen valinta, tietenkin. Siksi juuri se Blade tms on hänelle se nro 1 ja sitä ei vaihdeta, paitsi ensi mp-messuilla kun siitä esitellään uusi malli niin sitten se pitää heti vaihtaa koska vanha on vanha. Ducatin vanhatkin mallit ovat haluttavan näköisiä, esim 851. Kuinka moni sanoo samaa esim CBR1000 -89:stä
confused_orig.gif


Kirjoitan testin tuosta ceebbaristani kunhan kerkiän...

-Jyri-
 
Jyrin viestiin liittyen, miksei tällaisia ole enempää
confused_orig.gif


Vaikka mielipide onkin Ducatistille mieluinen, tuskin kukaan voi väittää, etteikö se olisi perusteltu ja sisältäisi näkemystä. Tuohon tyyliin esitettynä, on aivan sama mikä johtopäätös on, mutta perustelut ja näkemys. Niitä kaivataan.
 
Hmmm...

Aika huvittuneena seuraan keskusteluanne. Varsinkin tuo bomberi on aika ahdasmielinen ja ei ole mielestäni liiemmin seuraillut moottoripyörien historiaa. Jos tuntee historiaa, tietää miksi Ducatilla on tarunhohtoinen maine.

Itse omistan Honda CBR600Fie:n ja vieläpä -03 mallisen. Minulla on ollut useita erimerkkisiä laitteita ajossa ja vaikka nykyinen kalustoni onkin luotettavaa Honda-laatua, on se ihan oikeasti hieman "tylsä" moottoripyörä vailla persoonaa mielestäni. Aivan sama juttu kilogiksuissa, bladeissa ja r1:ssä.
Kiitos, että avauduit ja kerroit ongelmallisesta tilanteestasi.  
pftroest.gif
Ei hätää, siihen on ratkaisu. Mene mopokauppaan ja vaihda tylsä riisikikottimesi (voin lohduttaa, että minullakin on saman valmistajan tylsä tuote) pois, esim. Ducatiin, BMW:hen, Kawasakiin tai johonkin muuhun merkkiin. Ja voilá, ahdistus on tipotiessään. Älä kuitenkaan tee missään nimessä sitä klassista virhettä, että vaihdat isoon punaiseen.
 
Kiitoksia kaikille "palautteesta", siis jatkossa kirjoittelen lisää mikäli noita testiajoja vaan siunaantuupi ja mikäli ne teitä kiinnostaa... no kirjoitan kuitenkin vaikka ei kiinnostaisikaan.
smile_org.gif


Onhan tämä vapaa maa ja jokainen voi valita mitä lukee ja millä mielellä ne ottaa...
tounge.gif


Mun mielestä kuvaus "iso punainen" sopisi paremmin tuohon isoon Reehen, eli 999R:ään... Tuon mahtavampaa moottoripyörää kun ei miltään tuotantolinjalta synny!

Ja on ollut hauska seurata (jopa minunkin) kuinka paljon tunteita nouseen pintaan kun puhutaan Ducatista. Itsekin olen jonkin sortin "fanaatikko".
buttrock.gif
 
Kiitoksia kaikille "palautteesta", siis jatkossa kirjoittelen lisää mikäli noita testiajoja vaan siunaantuupi ja mikäli ne teitä kiinnostaa... no kirjoitan kuitenkin vaikka ei kiinnostaisikaan.
smile_org.gif
Kyllä. Kiinnostaa. Nimenomaan tuollaisia juttuja pitäisi olla enemmän. Ei voi muuta kuin nostaa hattua, että joku vaivautuu kirjoittamaan tuohon tyyliin.
 
Eläköön Ducati! Eläköön moottoripyörät!
062802moto_prv.gif
033102beer_1_prv.gif
Valmistaudun neuvotteluihin mopokauppiaiden kanssa 2004 Bladesta ja tarvittavasta välirahasta kunhan hinta ilmoitetaan marraskuussa.  
thumbs-up.gif
Ans kummä arvaan, olet ajatellut 999:n hankkimista.  
biggrin.gif
Liittyen tuohon topikkiin, eli juuri 999:n koeajoon... TUollaisen tekstin jälkeen ei halu hankkkia 999 ainakaan vähene
wink.gif


Objektiivisen arvion antaminen tykkäämisen suodattimen läpi on toki vaikeaa, mutta se on mielestäni onnistunut parjan-finiltä hienosti.

Ja toki L-2:ssa on vähemmän tehoa vakiona kuin esim. Bladessa. Mutta tietynlainen itsepäisyys tekniikan alalla on aina arvostettavaa. Ihan kuin BMW:n boxeri. Siitä, mistä merkin fanit tykkää, on paha päästää irti. Sama koskee Ducatin ääniä ja olemusta.

Teollisen muotoilun saralla onnistuneet luomukset säilyvät pitkään historiassa.

Tällaisella keskustelupalstalla on oma merkityksensä varsinkin silloin kun vaivaudutaan analysoimaan ja olemaan objektiivisia.

Hieman kuin avioliitossa, hyväksytään erilaisuus ja erlaiset mielipiteet riitelemättä ja loukkaamatta muiden tunteita.

Suvaitsevaisuus ja kyky olla ystävällisesti eri mieltä on tärkeää.
wink.gif
 
Onhan tämä vapaa maa ja jokainen voi valita mitä lukee ja millä mielellä ne ottaa...
tounge.gif


Ja on ollut hauska seurata (jopa minunkin) kuinka paljon tunteita nouseen pintaan kun puhutaan Ducatista. Itsekin olen jonkin sortin "fanaatikko".  
buttrock.gif
Jep, erilaiset mielipiteet ovat tällaisten palstojen suola. Ehkä nämä kiihkeimmät Ducati-fanaatikot vetivät herneen nenään kommenteistani siksi, että en viitsi suhtautua fanaattisesti (mihikään) asioihin, vaan olen enemmänkin sarkasmia viljelevä kyynikko.  
biggrin.gif
Ihminen ei voi muuttaa luonnettaan, mutta  naiset vain eivät tahdo (tai halua) tätä tosiasiaa ymmärtää.  
tounge.gif
 
Se on vähän niin että se on se juttu noissa perinteisissä merkeissä. Kahden Hondan jälkeen vaihdoin brittiin, monen tekijän summana. Mulle on aivan yhdentekevää kuka mitenkin pärjää MotoGP:ssä, ei vaikuta ostopäätökseen. Jos pyörä tuntuu omaan hanskaan sopivalta ja muut ominaisuudet (soundi, ulkonäkö, käyttöominaisuudet ym.) ovat kohdallaan niin se on siinä. Sitten tulee vielä tämä imagokysymys ja muut tekijät. Olen individualismiin taipuvainen, joten en halua mennä aina massan mukana. Honda ja muut japsit myyvät täällä hyvin koska ne ovat halvimpia, tehokkaimpia ja niillä on parhaat myynti-, huolto- ym. verkostot. Lisäksi ne ovat luotettavia (tai ainakin siinä maineessa). Mutta sielua niissä ei ole kuten ei muissakaan massatuotteissa.

Ja tuosta hinnasta vielä, massatuotannolla voidaan sitä aina alentaa. Jos ducati ja honda olisivat samanhintaisia, huoltoineen ja varaosineen yms. niin ei kauhean kauan tarvitsisi miettiä kumman ottaisi. Mutta siinäkin on imago kyseessä, mersun asiakaskunta varmaan muuttuisi jos hinta olisi sama kuin ladassa.

Toisaalta taas Trumpassa on huolto- ym. kustannukset samat kuin hondassa, mutta huoltoväli on yli puolitoista kertaa pidempi, joten halvemmaksi tulee...

Tosin yli puolitoista kuukautta pyörää korjauksesta (kaadoin sen) odotelleena olen jo vakavasti harkinnut merkin vaihtoa johonkin sellaiseen missä huolto ja varaosien saanti pelaa. Pienet merkit kusevat tässä asiassa vastatuuleen.
 
Pakko nyt vielä mainita, että masterbikessä käytetyt renkaat eivät ilmeisestikkään sopineet ducejen alle, syystä tai toisesta, joka selviää jos lukee muutakin kuin lopputulokset...
Tähänkin voi ottaa kaksi katsantokantaa:
1) Paska pyörä, ei sovi kumit alle
2) Väärä kumivalinta, kunnon kumit alle niin olis ollu vauhti ihan eri tasolla
 
Kyllä nyt täytyy vähän japsejakin puolustaa.. Kaikissa viimevuosina tehdyissä japsi-supersporteissa on jo aika hemmetin hyvät alustat. Ittelläni on ollut R1 ja Gixxer, ja en usko että tuo Ducati on sen kummempi. Alustaa on kehuttu näissä kaikissa vuolaasti kaikissa testeissäkin, Gixxerin alusta on tosin tänä vuonna ottanut selkeen harppauksen eteenpäin.

Mulle tärkeetä on se, että voima ja hallittavuus on aivan huippua.. Ainakin R1:ssä sekä Gixxerissä ne toteutuu hienosti, Bladessa jäi vähän kaipaamaan lisää potkua. En ole tosin näitä ihan uusimpia Bladeja ajanut, joissa tehoa on paremmin.

Hallittavuus on toki myös näissä Italo-sporteissa huippuluokkaa, mutta V2 koneen takia viimeinen repäisy voimassa puuttuu. Ja se riittää mulle, ei kiihota tarpeeks...

Jokainen saa toki tykätä mistä lystää, mutta mä olen niin kylmä "insinöörityyppi", että vain raaka fakta kelpaa. Ei paljoo mielikuvat tms auta mun ajofiilikseen, jos laitteesta puuttuu 20-30hp.

Sitä en voi allekirjoittaa, että itskut ois edellä ajettavuudessa nykyisinkin. Kyllä nää parhaat japsi-sportit on aika virheettömiä ajolleen. Ei niillä muuten päästeltäis semmosta vauhtia radallakaan, ja kyllä sen tuntee itsekin ajossa.

Mutta kaikki tavallaan, jos joku pitää niitä parhaina niin pitäköön. Hyviähän ne on joka tapauksessa  
tounge.gif
 
Back
Ylös