• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Ducati Desmosedici RR

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Raptor 99
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Hieno laite.

Kokemuksia tuskin on kenelläkään, kun ei oo vielä massatuotannossa ja hintaa tuolle laitteelle tulee Suomessa jotain 80 - 90 keur paikkeille (oma veikkaukseni). Italiassa tuon hinta oli muistaakseni joku 60 keur, siihen veroja ja muuta päälle niin avot. Kilpiin tuo on siis saatavilla.

Mahtavahan tuollainen olisi omistaa, mutta ei puutu ku iso kasa ylimääräistä rahaa...
 
Hieno laite.

Kokemuksia tuskin on kenelläkään, kun ei oo vielä massatuotannossa ja hintaa tuolle laitteelle tulee Suomessa jotain 80 - 90 keur paikkeille (oma veikkaukseni). Italiassa tuon hinta oli muistaakseni joku 60 keur, siihen veroja ja muuta päälle niin avot. Kilpiin tuo on siis saatavilla.

Mahtavahan tuollainen olisi omistaa, mutta ei puutu ku iso kasa ylimääräistä rahaa...
No en mänyt olettanukkaan jtn kokemuksia "hirveesti" löytyvän
tounge.gif
kunhan jtn jauhaa
biggrin.gif
Lisää vaan vastauksia!!
biggrin.gif
 
Hinta täällä on kuulemma 75000,- € (kilvissä). Hevosmiesten tietotoimisto tietää kertoa, että tällä hetkellä olisi yksi kappale tilattu Suomeenkin.
 
Olen tilannut semmoisen tänne Saksaan ja tuon sen kesällä 2009 Suomeen Tornioon. Onko tuo hinta 75.000€ varma tieto? Täällä hinta on 55.000€ (alennusta ei saa) ja tullin sivujen mukaan vero on 20% ja ALV päälle eli loppuhinta 80.500€. Perinteisestihän mikään ei ole ollut Suomessa halvempaa.
Mulla olisi nyt myynnissä 999S vm. 2006 Termignonin putkella, virheetön ja ajettu 2500 km, tax-freenä 15.000€.
Mitä tykkäätte 1098:sta? Minusta 999 on personnallisempi ja siis komeampi. Tuo 999S on aivan mahtava alustaltaan, mutta tehoa saisi olla kovassa vauhdissa enemmän. Mutkateille riittää kyllä ja lähtee hyvin alhaalta.
 
Olen tilannut semmoisen tänne Saksaan ja tuon sen kesällä 2009 Suomeen Tornioon. Onko tuo hinta 75.000€ varma tieto? Täällä hinta on 55.000€ (alennusta ei saa) ja tullin sivujen mukaan vero on 20% ja ALV päälle eli loppuhinta 80.500€. Perinteisestihän mikään ei ole ollut Suomessa halvempaa.
Hintatieto on saatu valtuutetulta Ducati-jälleenmyyjältä. Asian voi tietysti vielä varmistaa maahantuojalta. Alennusta Desmosedicistä on kuulemma odottaa, käsittääkseni tehdas on määritellyt hinnat.
 
Joo, laskinkin väärin hinnan kun 55.000 sisältää ALV:n täällä. Jos ottaa 16% pois saa verottomaksi hinnaksi 47.400. Siihen vero 20% tekee 56.900 ja ALV päälle eli n. 70.000. Silloinhan tuo 75.000 kuulostaa aivan normaalilta Suomen hinnalta. Mielenkiintoista nähdä miten tulli sitten laskee mulle veron käytetystä pyörästä, muuttopyörän verosta saa 13.750 pois.
 
Onneksi olkoon joka tapauksessa. Moottoripyörien "Ferrari" on kyllä takuulla Suomessa harvinainen paketti ja epäilemättä herkku peli ajaa.

bowdown.gif
 
Kiitos, kiitos, eipä onnittelemista. En ole kertonut vielä vaimolle, taidan yrittää salata koko asian punainen kuin punainen...
Minähän ajan sillä kuitenkin kuin akat verrattuna vehkeeseen, mutta ajattelin että täällä saan kerrankin ajaa tuntematta koko ajan lainsuojattoman oloa.
Minusta jo 999 tuntuu kunkulta ja uusi 1098 on varmaan moottoriltaan mahtava. Kävin kesällä Eifelissa ja siellähän on aivan huiput reitit, mutkaa ja mäkeä ym. jossa twini tuntuu sairaan hyvältä. Parkissa oli sitten n. 50 gixxeriä, 10 R1:stä ja muutama Honda mutta vain yksi Ducati. Kun lähdin siitä niin gixxeri-kuski sanoi, että heisse karre...ja minusta gixxeri on omalla tavallaan huippu, kaasua pitää löysätä välillä. Koneeseen en laittaisi mitään, mutta alustaan kyllä. Ihme toisaalta, miten ne voi myydä 2006 mallia uutena jo alle 10 k€ täällä Saksassa
 
Kiitos, kiitos, eipä onnittelemista. En ole kertonut vielä vaimolle, taidan yrittää salata koko asian punainen kuin punainen...
Minähän ajan sillä kuitenkin kuin akat verrattuna vehkeeseen, mutta ajattelin että täällä saan kerrankin ajaa tuntematta koko ajan lainsuojattoman oloa.
Minusta jo 999 tuntuu kunkulta ja uusi 1098 on varmaan moottoriltaan mahtava. Kävin kesällä Eifelissa ja siellähän on aivan huiput reitit, mutkaa ja mäkeä ym. jossa twini tuntuu sairaan hyvältä. Parkissa oli sitten n. 50 gixxeriä, 10 R1:stä ja muutama Honda mutta vain yksi Ducati. Kun lähdin siitä niin gixxeri-kuski sanoi, että heisse karre...ja minusta gixxeri on omalla tavallaan huippu, kaasua pitää löysätä välillä. Koneeseen en laittaisi mitään, mutta alustaan kyllä. Ihme toisaalta, miten ne voi myydä 2006 mallia uutena jo alle 10 k€ täällä Saksassa
No, tuo DesmoRR on kuitenkin ihan eri asia kuin mikään muu moottoripyörä.

Tuskin vastaavaa konseptia on edes tulossa miltään muulta valmistajalta. Se on varmasti upea laitos, jonka omistamisessa on muistettava, että siinä saa itseasiassa rahoilleen parhaan vastineen verrattuna ihan mihin tahansa vakiopyörään.

Nuo on sellaisia laitteita, joilla tehdas ei varsinaisesti tienaa mitään muuta kuin imagoa. Maksat siis vain ja ainoastaan omakustannushinnan ja ehkä hiukan työstä. Katetta tehtaalla ei tuossa ole.

Itselläni on 999R, joka kuitenkin on paljon lähempänä noita vakiopyöriä tehoiltaan ja muutenkin. Silti siinäkin on jotain sellaista, jota rahalla ei jälkikäteen saa. Se on tavallaan aito raaseri, jossa kuitenkin kadulle sopivat palikat.

DesmoRR on unelmana itsellänikin, mutta ans kattoo ny. Eihän niitä kovin nopeasti ainakaan maahantuojan kautta saa vaikka heti tilaisikin.

Että kyllä tuosta kelpaa onnitella. Kannattanee jopa vaimollekin kertoa aiheesta..
wink.gif
 
Se on varmasti upea laitos, jonka omistamisessa on muistettava, että siinä saa itseasiassa rahoilleen parhaan vastineen verrattuna ihan mihin tahansa vakiopyörään.
Älä Italo viitsi...

ei Desmosedici RR voi olla kovin hyvä vastine rahalle, se vaan maksaa paljon ja se on kuitenkin vain moottoripyörä joka edustaa täyttä turhuutta aivan kuin esimerkiksi Ferrarin autot... Vaikka siinä onkin hienoja osia niin ei se silti tee siitä järkevää vaikka miten selittäisi.

Mutta toisaalta ei kaikessa aina tarvitsekaan olla järkeä ja onhan se hieno! Jos kukkaro antaa myöden niin onhan se ihanan suloinen luksustuote johon on hyvä hukata osinkotuottoja jos ei muuta keksi.
 
Se on varmasti upea laitos, jonka omistamisessa on muistettava, että siinä saa itseasiassa rahoilleen parhaan vastineen verrattuna ihan mihin tahansa vakiopyörään.
Älä Italo viitsi...

ei Desmosedici RR voi olla kovin hyvä vastine rahalle, se vaan maksaa paljon ja se on kuitenkin vain moottoripyörä joka edustaa täyttä turhuutta aivan kuin esimerkiksi Ferrarin autot... Vaikka siinä onkin hienoja osia niin ei se silti tee siitä järkevää vaikka miten selittäisi.

Mutta toisaalta ei kaikessa aina tarvitsekaan olla järkeä ja onhan se hieno! Jos kukkaro antaa myöden niin onhan se ihanan suloinen luksustuote johon on hyvä hukata osinkotuottoja jos ei muuta keksi.
On se minusta ihan konkreettista, että saa rahalle tuossa enempi vastinetta koska on erikoisvalmiste, vaikka se älyvapaasti maksaakin moottoripyöräksi.

Itse asiassa se säilyttänee arvonsa ihan toisella tavalla mihin hyvänsä "vakio" Ferrariin nähden. Hinta on kuitenkin vaan alle 75k€ kilvissä Suomessakin kun nuo kyseiset nelipyörät makselee kaikki reilusti lähemmäs 200k€ Varsinkin jos sen ostaa Tax free ja pitää vain harkitussa rata-ajossa ilman kilpiä, niin hinta ei putoile samaan malliin ja sen voi kilvittää vaikka sitten kun ikävähennykset verosta on tarpeeksi isot.
 
Siitä on varmaan turha keskustella onko se hintansa väärti. On siinä ainakin kone jo niin erikoinen ettei muita ole. Mulle siitä tulee aivan ajopeli ja aion luukuttaa baanalla ja muualla niin paljon kuin kerkiän kun huollot kuuluu vielä hintaan. Se on sitten eri asia kannattaako sitä laittaa Suomessa kilpiin kun valvonta on niin tiukkaa ja sakot kauheita. Tai ehkä odotan, että vero laskee jos tulee tuotua auto. Saattaa olla, että pidän tuon 999S:n ja laitan sen kilpiin tai jätän sen vain ratapeliksi. Tarviiko radalla olla esim. liikennevakuutus? Paljonko maksaa 999 lasikuitukatteet ja mistä niitä saa? Parempi kai se olisi heti laittaa ne ennenkuin kaataa.
 
Itse asiassa se säilyttänee arvonsa ihan toisella tavalla mihin hyvänsä "vakio" Ferrariin nähden. Hinta on kuitenkin vaan alle 75k€ kilvissä Suomessakin kun nuo kyseiset nelipyörät makselee kaikki reilusti lähemmäs 200k€ Varsinkin jos sen ostaa Tax free ja pitää vain harkitussa rata-ajossa ilman kilpiä, niin hinta ei putoile samaan malliin ja sen voi kilvittää vaikka sitten kun ikävähennykset verosta on tarpeeksi isot.
Joo... ihan miten vaan... mutta jos sä ajat sillä 75k pyörällä pari vuotta se tiputtanee arvonsa jonnekin 55k € tasolle... eli siinäpä sitten häviää yksi tonnigiksun hinta. Onko se sitten paljon on eri asia... prosentuaalisesti ehkä ei, mutta muuten...

Ajattelutavasta on siis kysymys.
 
noo, neljä noista on ostettu tax-free hinnoilla ja vain nuo Harrikat on Suomen kilvissä. Siltikin kaikki rahat on aina mennyt pyöriin...
9.12 on 1098S täällä liikkeessä ja seuraavana päivänä ajossa. En raaski vaihtaa, tulisi liian kalliita km 999:ssä ja toisaalta 999S olisi enemmän kuin tarpeeksi hyvä radalla jos se ei mene kunnon hinnalla kaupaksi kun Desmosedici tulee. Täytyy kyllä myöntää, että nyt kun kattelen 999 ja 1098 kuvia rinnakkain niin 1098 on kauniimpi. Luonnossa 999 on paljon onnistuneempi kuin kuvissa, saapa nähdä miltä se 1098 tuntuu. laitan raporttia sitten
 
Back
Ylös