• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Ducati EE-speedistä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja markku33
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

markku33

New member
Hopsan!

Tästä EE-speedistä on varmaan keskusteltu aiemminkin, mutta mä huomasin moisen paikan olemassaolon vasta nyt.
Täytyy myöntää että ainakin Ducatin kohdalla hintaero on melkoinen. Ilmeisesti kaikki myytävät pyörät ovat uusia, tai siis ajamattomia. Siitäkin huolimatta, että myyvät myös 04 mallisia pyöriä.
Onkos kellään kokemusta? Toimiiko niiden osto sieltä kautta? Onko EE-speedillä myös toimivaa Ducati -huoltoa? Entäs miten esim. virallinen maahantuoja suhtautuu takuukorjauksiin jos sellaisiin on aihetta?

Tälläinen hintaero on musta jo melkein rikos ja onkos kellään tietoa että nuo ylivuotiset puoli-ilmaiset pyörät todella ovat olemassa?

Esim 04 (ilm. uusi) 999R:
DUCATI 999 R *sis powerkit 2004 29990

tai Monsterin hinnalla myytävä:
DUCATI 999 2004 17990

Hjumaljauta, kehitys kehittyy. EE-speedin sivut on jo ihan luettavassa kunnossa.
Pisteet siitä.

Rubber-footkin kun sais vielä sen flässin vege tai ainakin pelkkää hölömölöä rinnalle ni pitäs vissiin ostaa mopo ihan kannatuksen vuox.

Siis ee-speedhän huoltaa itse nuo pyörät ja heillä on myös Ducati-huolto ja tarvittavat laitteet siellä. Eli takuuhuollot ja vastaavat kyllä hoituvat käsittääkseni ihan siellä.

Kysy suoraan EE-speediltä niin saat oikeaa tietoa, eikä mitään mutua ja kaikki siellä myytävät pyörät on ajamattomia vuosimallista riippumatta.
No mutuahan mä tässä hainkin
tounge.gif

Meinaan jos kysyn EE-speedistä, miten asiakkaiden mielestä tuo Ducatin teidän kautta on onnistunut, niin luulen tietäväni vastauksen
biggrin.gif

Mutta, lähinnä olin kiinnostunut siis siitä, että onko jotain mitä varoa tms. Kyseessä kuitenkin on harmaatuoja, eikö?
Toki hehän lupailevat komeasti kaiken toimivan hienosti, mutta hiukan ihmetyttää mistä löytyy noin paljon uusia kaksi vuotta ylivuotisia pyöriä?

Mutta, lähinnä olin kiinnostunut siis siitä, että onko jotain mitä varoa tms. Kyseessä kuitenkin on harmaatuoja, eikö?
No mitä näitä juttuja täällä lukee, niin yleinen tyytymättömyys taitaa nykyään olla suurempaa näin ns. virallisia maahantuojia kohtaan. Enpä ole EE-speediä juurikaan kuullut moitittavan. Jos systeemi pahasti kusisi, niin aivan varmasti siitä nousisi mekkala esim täällä.

Toivottavasti homma sujuu nyt ja tulevaisuudessakin, vaikka pullataikinailmiö alkaakin häämöttää
smile_org.gif

sanoi:
Toki hehän lupailevat komeasti kaiken toimivan hienosti, mutta hiukan ihmetyttää mistä löytyy noin paljon uusia kaksi vuotta ylivuotisia pyöriä?
Johtuisikohan tuo siitä, että ylivuotiset pyörät myyvät hyvin varsinkin, jos malli ei ole oleellisesti muuttunut? Ilmeisesti se on myös myyjälle edullinen ratkaisu. Virallisen maahantuojan olisi nolompaa tyrkyttää "vanhaa", jos ei pakko ole.

Usein jo sanottu, mutta sanotaanpa taas. Kyllä harmaatuonti ja uittopyörät ovat tehneet pelkkää hyvää näille markkinoille.

Noita ylivuotisia on ympäri Eurooppaa, etenkin Saksassa, joten ei niissä ole mitään sen kummempaa. Ne on vaan pyöriä, jotka eivät ole menneet kaupaksi. Ja mitä esim. EE-speediin tulee, niin ei kai siellä mitään ongelmia ole ollut, lue vaikka tuolta toisesta osiosta, josta löytyy ihan oma ketju heitä koskien.

niin se varmaan on, maailma tuolla muualla on niin iso että siitä riittää jälleenmyyjähommia tänne asti
tounge.gif

Entäs miten esim. virallinen maahantuoja suhtautuu takuukorjauksiin jos sellaisiin on aihetta?
Ei kannattaisi suhtautua mitenkään eri tavalla kuin virallisen maahantuonnin kautta tulleisiin pyöriin. Saattaa napsahtaa satojen tuhansien eurojen sakot, jos ei ala korjaamaan harmaatuotuja. Ainakin jos mp puolella pätee samat lait kuin digikameroissa. Kilpailuvirasto esittää 300 000 euron sakkoa Nikonille,
koska Nikon kieltäytyi ulottamasta tuotetakuuta rinnakkaistuojien maahantuomiin kameroihin.

Entäs miten esim. virallinen maahantuoja suhtautuu takuukorjauksiin jos sellaisiin on aihetta?
Ei kannattaisi suhtautua mitenkään eri tavalla kuin virallisen maahantuonnin kautta tulleisiin pyöriin. Saattaa napsahtaa satojen tuhansien eurojen sakot, jos ei ala korjaamaan harmaatuotuja. Ainakin jos mp puolella pätee samat lait kuin digikameroissa. Kilpailuvirasto esittää 300 000 euron sakkoa Nikonille,
koska Nikon kieltäytyi ulottamasta tuotetakuuta rinnakkaistuojien maahantuomiin kameroihin.
Asiallista meininkiä. :thumbs up:

Korjatkaa jos olen väärässä mutta jos lähellä asuu kyseistä paikkaa niin takuukorjaukset voivat luonata mutta muihin virallisiin dukepajoihin viedessä ne eivät noita takuukorjauksia maksa ja siittä syntyykin oma soppansa,kokemusta on. En tiedä onko käytännöt muuttuneet mutta noin vielä vuosi sitten ja jos matkaa ostopaikkaan 300km niin ei viitsisi jokaisen pikkuhomman takia sinne ajella..

Mutta kaikista yksinkertaisimpaa soittaa lähimmälle viralliselle duke valtuutetulle korjaamolle ja kysyä kuinka asian laita on,minulla ainakin toimi niin selkeiten,ei tarvinnut kuunnella kenenkään juttuja että kyllä pitäisi korvata. Korjaamothan lähettävät maahantuojalle laskun runkonumeroineen ja se tulee kaikessa yksinkertaisuudessa bumerangina heti takaisin ellei ne korvaa noita ja tietty se korjaamopiste haluaa rahansa ja sinä pyörän joten yleensä ensikädessä maksajana toimii asiakas,sitten aletaan pyörän myyjältä perimään niitä rahoja.
Ps. Sain maanantai kappaleen...

Melkoisen varma olen, että maahantuoja on haluton korjaamaan laitteita joita ei ole itse tuonut maahan ja saanut siitä katteen jolla toimintaa ylläpidetään. Tuskin ee-speedin tyyppi haluaa korjata Hailacin tuomaa Ducatia takuuseen tai Brandtin tuomaa hondaa...

Vaikka tehtaalta saisi hyvitystä suoritetusta takuukorjauksesta, asia on joka tapauksessa ylimääräisiä kustannuksia aiheuttava toimenpide.

Vaikka periaatteessa virallisen Ducati-maahantuojan pitäisi hoitaa jokaisen takuunalainen Ducati, he varmasti haraavat vastaan. Samoin tekevät muitten merkkien viralliset maahantuojat.

Joskus vaan leikitellyt ajatuksella, että Italialainen hemmo muuttaa suomeen ja tuo uudehkon 999:nsä samalla suomeen ja rekisteröi sen tänne. Jos se laukeaa takuuseen niin auttaako suomen maahantuoja... periaatteessa sekin on "harmaatuotu"...

Vaikka periaatteessa virallisen Ducati-maahantuojan pitäisi hoitaa jokaisen takuunalainen Ducati, he varmasti haraavat vastaan. Samoin tekevät muitten merkkien viralliset maahantuojat.
Haraavat joo, mutta kyllä minä ainakin lopulta sain sen takuuhuollon. Toki ee-speed edelleen hoitaa omiensa takuun, joten jos joku sieltä ostaa pyörän, niin varmasti sitä nyt voi käyttää ihan pääkallopaikallakin, jos siihen vikaa tulee. Normaalit huollothan voi varmasti tehdä muuallakin, kuin ee-speedillä?

Tosin ei se ee-speedkään välttämättä ole se halvin vaihtoehto. Esim Ducati 999R Xeroxin pystyisi tuomaan itse selkeästi halvemmalla, kuin mitä ee-speed myy. Maahantuojaa ei edes kannata mainita, jos hintoja käydään vertailemaan.

No joo,se tästä aiheesta mutta sana "pitäisi" ei silloin mieltäni lämmittänyt kun viralliselta huoltopaikalta sanottiin että ei korvata ja harmaatuoja sanoi että kyllä pitäisi...rahat tiskiille ja pyörä itselle ja projekti jatkui...mutta näin sen ei pitäsi olla ja toivottavasti tavat muuttuneet ja ee-speedille hyvien kauppojen jatkamista,olette tehneet hyvää moottopyörä hinnoittelulle,nykyään ei käytettyä enää kannata ostaakkaan kun uuden saa samalla rahalla!
biggrin.gif

Takuista! Ite ostin suzukin ee ltä. Kaikki toimii niinku pitääkin eli huollot ja takuut. Jos tulee sellasta vikaa mitä Esko ei pysty apureineen selättään ni se sanoo missä korjataan ja vastaa kuluista. Samalla lailla merkkikohtaiset maahantuojat laskuttaa takuu ajan puitteissa valmistajaa. Suosittelen Eskoa!
062802jumpie_prv.gif

Takuista! Ite ostin suzukin ee ltä. Kaikki toimii niinku pitääkin eli huollot ja takuut. Jos tulee sellasta vikaa mitä Esko ei pysty apureineen selättään ni se sanoo missä korjataan ja vastaa kuluista. Samalla lailla merkkikohtaiset maahantuojat laskuttaa takuu ajan puitteissa valmistajaa. Suosittelen Eskoa!
062802jumpie_prv.gif
Nyt alkaa kuullostamaan siltä kuin pitääkin!

Kyselinkin tuolta ee-speedistä 2004 mallisestä pyörästä että miten takuu hoituu?(maili on nyt toisella koneella)Muistaakseni vastaus oli, että 6kk jälkeen commercial quarantee jossa tehdas toimittaa osat mutta asiakas maksaa asennuksen?

Kyselinkin tuolta ee-speedistä 2004 mallisestä pyörästä että miten takuu hoituu?(maili on nyt toisella koneella)Muistaakseni vastaus oli, että 6kk jälkeen commercial quarantee jossa tehdas toimittaa osat mutta asiakas maksaa asennuksen?
Tässä taitaa kuluttajasuojakin jo taata paremman tuloksen ostajalle. Kyllä kai uuden (ylivuotisenkin) pyörän pitää kauemmin kestää kuin 6kk?
Ainakin on aika iso ero normaalien uusien pyörien kauppaan. Kahden vuoden takuuhan on melkein minimi normaalissa käyttöpyörässä, eikä ostaja silloin mistään joudu maksamaan.

Back