Ducati F1 Laguna Seca

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Fabio T.
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Fabio T.

New member
Talvi-iltojen piristykseksi lähetän tässä kuva vuoden 1987 mallisesta erikoismallin Ducati F1:stä tyypiltään "Laguna Seca".

Näitä "limited edition" katuraasereita tehtiin kolmena vuonna, eli vuonna 1986 mallia "Montjuich", vuonna 1987 mallia "Laguna Seca" ja vuonna 1988 mallia "Santamonica". Kunakin vuonna valmistettiin ao. pyöriä 200 kpl. Monissa maissa niitä ei voinut edes rekisteröidä, koska eivät täyttäneet saaste / melurajoituksia ... (avoimet 40mm Dellortot, 2-1 kisaputki ...jne).Kuriositeettina mainittakoon, että moottoreissa pyöri Ducati-historian kireimmät desmonokat...
 
Muistatko yhtään minkä asteiset nokat ja paljonko venan nousua?Noissa yxpytty desmoissakin oli katupärräksi tosi kireätvermeet.Overlapia vaikka muille jakaa.
062802moto_prv.gif
 
Tässä tiedot...overlap 137 astetta...ajoitukset vertailutaulukossa...nosto siinä 11mm...tsekkaan kotona...
 
Kiitos tiedoista.Nämä ovat kivoja yksityiskohtia kun tarkastellaan koneiden tekniikkaa,muutenkin kuin pelkkien hv lukujen valossa.Tämä menee hiukan off-topic:si:Husgvarnalla oli 30-luvulla varsin menestyksekäs mutta huono-onninen tt-kilpatalli.Raine Lampinen ajoi tallin 500cc:llä joitakin kilpailuja.Nämä v-2 koneiset tunnettiin lempparinimellä:kaksipiippuiset tai pitkäpiippuiset.Takimmaisen sylinterin pakoputki jatkuu yli puolimetriä takarenkaasta taaksepäin.Pyörä oli aikalaisekseen nopea mutta äärimmäisen herkkä.Kone ottaa helposti ylikierroksia ,moottorivaurioita sattui tiheään(ei ollut desmoa).Nokkien ajoitukset tosi rajut: imu avautuu 80-90 ast.eykk ja sulkeutuu 80 ast.jakk.Pako avautuu 85-90 ast.eakk ja sulkeutuu55-60 ast.jykk.Husgvarna myi Lampisen pyörän Sveitsiin.Pyörää ajoi Hans Taveri,kuuluisan Honda kuski (mm 125MM) Luis Taverin vanhempi veli.Huono kuntoinen pyörä kunnostettiin 70 -luvulla.
 
Niin se venttiilien nosto onpi seuraava.

Imu 11,3 mm
pako 10,3 mm

Imuventtiilien halkaisija 41 mm ja pakovenat 35 mm...


Unohdin muuten mainita, että minulla on tallissa "Santamonica", vuosimallia 1988...7950 km mittarissa...kuin pakasta vedetty...ostin yhdeltä apteekkarilta sen pois Itävallasta...maksoin itteni kipeeksi...mutta mitäs siitä...
 
Jaa että "onnenpoika"...eukko sanoo että hullu !!
tounge.gif
biggrin.gif


Se "Monica" on muuten valko-punainen...ei puna-hopea niinkuin Montjuich ja Laguna Seca...ja tautinen ÄÄÄNI !!
 
Saitko kilvitettyä pyörän helposti?Oliko Laverdalla myös Montjuich malli,500 twin tai jotain?
 
Ei ole vielä kilvissä...odotellaan näitä veroratkaisuja rauhassa...!

...ja olet oikeassa...Lacverdalla on Montjuich 500 kuutioinen twini...
 
</span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (Fabio T. @ Joulu. 31 2002,17:56)</td></tr><tr><td id="QUOTE">Se "Monica" on muuten valko-punainen...ei puna-hopea niinkuin Montjuich ja Laguna Seca...ja tautinen ÄÄÄNI !![/QUOTE]<span id='postcolor'>
onko se siis tälläinen?
santab.jpg

Upea vehje
smile.gif
 
Just sama peli, mutta minun pyöräni on muutettu yhdenistuttavaksi, eli Montjuichin penkki on vedetty Santamonican väreihin...lisäksi peilit ja vilkut olen poistanut, koska eivät kuulu pelin henkeen...

Kuvassa 40:set Dellortot ja "ilmastoitu" kytkin...
 
biggrin.gif

Eikös pidetä Ducati kokoontuminen sitten teidän takapihalla ensikesänä...niin saadaan tämä historia osastokin kuntoon, ja harvinaisuuksia näytille talli kaupalla!

Eli missäspäin Pyörät ovat näytillä...?
 
Back
Ylös