Ducati-historia

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja MissPinky
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
</span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (Blackari @ Joulu. 19 2002,10:12)</td></tr><tr><td id="QUOTE">Jep,jep ei varmaankaan monta samanlaista pyörää tuotu suomeen.Todennäköisesti sama peli.[/QUOTE]<span id='postcolor'>
Ainoa aito Suomi-pyörä ... toinen Ruotsista tuotu on Turun suunnalla...kaikkiaan tehtiinkin vain n.25..30 kpl...
 
Vielä noista maineikkaista suomalaisista Dugati ajajista tuli mieleen Pentti "Kikka" Korhonen Konnevedeltä.Hän ajoi Dugatia muutamassa endurance kilpailuissa jonkun ulkomaalaisen parina .Valitettavasti nyt ei ole lähdeaineistoa saatavilla asian tarkistamiseksi .Siis pyörän tyyppi ja kilpailut jne. Italopärrien ystävät,näistä TM:stä mm. löytyy juttuja saapasmaan mopoista:19/75 Dugati 900  ss Desmo, 1/73 ja 18/75 Benelli 750 Sei,9/76 Benelli 500 Quattro(kone 500 four Hondan kopio),7/73 esittely uusista Moto Guzzeista,8/77 tyypit MV Agusta 350s:stä,24/76 MV Agusta 750 S- America oli unelma testissä.
 
</span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (Blackari @ Joulu. 19 2002,12:35)</td></tr><tr><td id="QUOTE">Vielä noista maineikkaista suomalaisista Dugati ajajista tuli mieleen Pentti "Kikka" Korhonen Konnevedeltä.Hän ajoi Dugatia muutamassa endurance kilpailuissa jonkun ulkomaalaisen parina .Valitettavasti nyt ei ole lähdeaineistoa saatavilla asian tarkistamiseksi .Siis pyörän tyyppi ja kilpailut jne.[/QUOTE]<span id='postcolor'>
Aivan oikein !! Palaan asiaan kunhan tarkistan arkistostani...mutta siinä 1977 paikkeilla niissä 24-tunnin ajoissa P. Korhonen Ducati 900:lla paukutti menemään...
 
noihin koeajoihin palatakseni, Mobilisti 6/2002 Timo Juurikkala testasi 1972 malissen Mark 3 d:n (omistaja Seppo Rrajakoski) . Kannatta vilkasta jollei jo ole vilkassutkin  
biggrin.gif
 
</span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (Blackari @ Joulu. 19 2002,10:01)</td></tr><tr><td id="QUOTE">Minä olin myös vähän epätietoinen tästä desmo/eka mm-voitto asiasta.Sain eilen vahvistuksen tähän Hedemoran mm-voittoon kaveriltani joka tuntee Raunon hyvin.Kaiketi Raunolla oli desmo ainakin vuonna 59.Siis Grand prix malli tuplanokilla ja 5-vaihteisella-askilla.[/QUOTE]<span id='postcolor'>
Pieni täsmennys vielä...125 GP jousikoneena on tuplanokilla, mutta desmokoneena kolmella nokka-akselilla, missä keskimmäisessä on kaksi sulkijanokkaa ja ulommissa nokka-akseleissa avaajanokat kummallekin venttiilille erikseen...huomattakoon vielä että avaajanokat eivät paina venttiilien päähän suoraan vaan avaajakiikkujen välityksellä...
 
</span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (Blackari @ Joulu. 19 2002,12:35)</td></tr><tr><td id="QUOTE">Vielä noista maineikkaista suomalaisista Dugati ajajista tuli mieleen Pentti "Kikka" Korhonen Konnevedeltä.Hän ajoi Dugatia muutamassa endurance kilpailuissa jonkun ulkomaalaisen parina .[/QUOTE]<span id='postcolor'>
Vuosi oli 1976 ja yhtenä paikkana Italian Mugello...parina Christian Estrosi...ajoivat kakkokseksi NCR:n rakentamalla kisapyörällä tässä Endurance-kisassa...
 
</span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (Ryde @ Joulu. 19 2002,17:56)</td></tr><tr><td id="QUOTE">noihin koeajoihin palatakseni, Mobilisti 6/2002 Timo Juurikkala testasi 1972 malissen Mark 3 d:n (omistaja Seppo Rrajakoski) . Kannatta vilkasta jollei jo ole vilkassutkin  
biggrin.gif
[/QUOTE]<span id='postcolor'>
hyvä homma...en ole katsellut ...omistaja ja pyörä kyllä ovat tuttuja...
 
Pieni lisäys Mugellon 1000km:n kilpailuun.Talli oli SCUDERIA N.C.R . Nepoti & Caracchi Racing oli (tai on kun en tiedä vieläkö paja toimii ) pieni moottoripyörien edelleenrakenteluun ja korjaukseen erikoistunut paja Dugatin kotikaupungissa Bolognassa.Sen kilpatalli toimi tehtaan täydellä tuella.Pienenä erikoisuutena Penan 900 desmossa voisi mainita toisiovedossa käytettiin Reginan tuplaketjua.Tämänpäivän vitjoilla tuo tuskin olisi tarpeellista.Mugellon 1000 km kilpailun voitti vuonna 76 tietenkin HONDAN TEHDASTIIMI!! Cristian Leon ja Jean Claude Chemarin tulivat maaliin n. 1,40 ennen Korhosta ja Estrosia.
 
Hyvä lisäys ! ... Juu se NCR oikeastaan oli tehtaan kilpatalli, koska omaa tallia ei ollut tuona aikana lupa pitää, niin asia hoidettiin siten että tehtaan entiset kipamekaanikot Nepoti, Caracchi ja Rizzi (...eli se alkuperäinen "R") perustivat NCR-tallin...on vieläkin hengissä...
 
Tekniikan maailma no.1/03 on hyvä Juurikkalan kirjoittama sivun juttu Ducatin aivan alkuajoista ja 450Desmosta.
olisko ollut vielä sivu 118..
 
Back
Ylös