Ducati Hypermotard-horinat tänne!

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja villero
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

villero

New member
Elikkä tässä alkaa jo seuraavan pyörän hankinta polttelemaan ja yhtenä ehdokkaana on myös Ducatin Hypermotard. Ulkonäkö hivelee silmiä, iso V2 täristää paikat hampaista korvia hivelevällä soundilla, mutta mites tuollainen Hyperi on ihan arkikäytössä? Liikun paljon kaupungissa ja kesällä kulkuvälineenä toimii mp auton sijaan. Kuivapainoahan tuossa on mielestäni aikas paljon, mutta onhan siinä iso konekin. Miten tuo ilmajäähy kestää yleensä ruuhkia?

Nyt olisikin jees, jos ne muutamat Suomen Hyper-kuskit jaksaisivat kertoa/hehkuttaa omaa pärräänsä. Onko pyöriin tullut vikoja? Onko pyörä hintansa arvoinen. Uuteen dollarit ei riitä, mutta kyllähän noita varmaan kohta voi jo kuvitella uittavansa Saksasta parantamaan ja monipuolistamaan Suomen pyöräkantaa.

Niin ja tässä vielä pari pyöräkuumeen nostattajaa:
Ducati Hypermotard Stunts
Hypermotardin julkaisupätkää
 
Ei oo hyperiä, mutta kokeillut olen ja pari ajatusta siihen liittyen:
- Iskutilavuudeltaan noin isoksi pyörähän on _todella_ kevyt ohjastettava. Kyllä paino on pidetty kurissa, niinku Duksuissa yleensäkin. Miten niin kuivapainoa on paljon? Mistä löydät kevyemmän 1100-kuutioisen pyörän?
- Ruuhkissa kesäkuumalla ajamiseen kaksi huomiota: Verrattuna esimerkiksi pyörän valmistusmaahan Italiaan voidaan todeta että a)Suomessa ei ole ruuhkia, b)Suomessa ei ole kuuma. Tuskin on ongelma, pikemminkin nuo ilmajäähy-pomponet on hitaita lämpenemään...

Pyörä on munkin mielestä hemmetin makee. Hintansa arvoinen se on varmasti sille joka sen haluaa ja jolla on varaa. Eipä siihen oikein muuta voi sanoa...
 
ite oon kans kahtonu mobilesta hyperien ja mts:ien hintoja. hyperi maksaa saman verran kun MTS S-malli, mutta paljonkos tuohon tulee sit veroja päälle, jos saksasta tuottaa?
 
ite oon kans kahtonu mobilesta hyperien ja mts:ien hintoja. hyperi maksaa saman verran kun MTS S-malli, mutta paljonkos tuohon tulee sit veroja päälle, jos saksasta tuottaa?
Muutama viikko sitten katsastin nuo tullin mp-veropäätökset, enkä löytänyt yhtään Hyperiä listoilta, joten jonkun olisi tehtävä se ensimmäinen repäisy. Jos nyt lähdetään kuitenkin veikkailemaan, niin luulisi, että mätkjyä tulisi 3-4 tonnia. Yksi suuri ongelma noissa myynnissä olevissa Hypereissä on niiden olemattomat kilometrilukemat, jotka varmasti näkyvät sitten veroissa. Tosin en noista verotusarvoista jne. juurikaan mitään tiedä, joten ei kannata torpata omia suunnitelmiaan minun veikkailujeni perusteella.
 
tuossa ite vähän koitin laskia MTS:lle hintaa jos semmosen tois saksasta, mutta laskin autoveron uuden 1100 mukaan. mutta kumminki tällä kaavalla hintaa tuli semmoset 12 500e ja S-mallille noin 16 500e - 17 000e.

olisi kiva tietää että mihin nuita pyöriä sitten vertais, niin sais tarkemmat laskelmat.
 
Itellä on tippu vakio kilpiteline kaks kertaa 4tkm välein, tää on ihan factory recall, ehkä v 3.0 kestää jo... yks akunkenkä löysty kerran ja mopoon lisättiin yks tukirauta akulle lisää, factory recall tämäkin.

Hauska laite, nenä kiipee ylös ykkösellä ja kakkosella matalista vauhdeista ja jarrut on järkkyhyvät, joku sanoo et hirveen kallis tollaseks prätkäks mut ei tolla ajaminen vituta.
smile_org.gif


Naurettavan helppo ajaa lujaa mutkapätkillä. Kaupungilla ysikymppisissä availee niin luisuu takapallo nätisti tai nenä kiipee kesken mutkan ylös.

Jotkut valittaa että äkkijyrkkä kaasu on huono kapunkiajossa, ei mun mielestä, tottumiskysymys, 120kmh matkavauhdit menee ihan heittämällä (iso penkki niin voi muuttaa ajoasentoa matka-ajoon), kulutus on jotain 4.5-6l väliä, vaikka kiskoo torvi auki kokoajan niin yli 6l satasella on vaikee päästä.

Loppukaneettina, kiva papatin, ei ostos harmita.
 
Itse myös puolivakavissani harkinnut pyörän vaihtoa hypermotardiin. Lieneekö orkkis ja S-mallin erot hinnan väärtejä?
 
Meinasin kanssa ostaa. Ehtona oli, kumpi on saatavilla ennemmin BMW Megamoto vai tuo. No se bemari tuli parissa päivässä, kun sattumalta jälleenmyyjä oli jo tilannut esille yhden samaan aikaan ja Ducatikauppias oli aasi tai jotain epämääräistä nätimmin mumistua ....
 
Itse myös puolivakavissani harkinnut pyörän vaihtoa hypermotardiin. Lieneekö orkkis ja S-mallin erot hinnan väärtejä?
Emmä normia ostais, ne vanteet on oikeesti hienot, rengas painaa enemmän kuin se vanne..

Eli jos lasket mitä S malliin tulee (öhshit, takovanteet, hiilikuidut) niin aika selkee ettei normia kande ostaa..
 
Eiks ässässä ole jarrutkin paremmat? Hiilikuidusta viis, se on vaan koristelua, mutta vanteet + jarrut + iskarit = minäkin repisin kyllä hillot tuohon ässään, jos ostamassa olisin (ja ehkä joskus olenkin)...

Hyperissä oli mielestäni yllättäen aika jytkyt äänet vakionakin, eli ei välttämättä tarvis heti pistää termignonejakaan. Jotka muuten mielestäni kuuluu "automaattisesti" hankkia myös jos duksun ostaa.
 
Ei se vakiona mikään hissukka ole, papatus kuuluu vielä satasen vauhdissa ihan hyvin.

Juu unohin kokonaan noin monoblocci jarrut, ohan se hiilari ihan pelkkää bling blingiä mutta ohan se mukava lisä.
 
Itelle tekis kans mieli ostaa, keväällä kävin ajaan Duksun koeajo päivillä kolme kertaa (3) ja hymy oli korvissa aina. Aivan järkyttävän hauska vekotin, se oli kyl termignoneil ja säädettynä, vakioon ois hauska vertaa, ja S malli. Säätämättömällä en kyllä ees ajeliskaan.. Hieno pyörä!
 
([Sepi sanoi:
@ Elo. 03 2008,23:54)]Itelle tekis kans mieli ostaa, keväällä kävin ajaan Duksun koeajo päivillä kolme kertaa (3) ja hymy oli korvissa aina. Aivan järkyttävän hauska vekotin, se oli kyl termignoneil ja säädettynä, vakioon ois hauska vertaa, ja S malli. Säätämättömällä en kyllä ees ajeliskaan.. Hieno pyörä!
Niillä termin slipareilla tuskin tulee mitään tehoja lisää... ikävä kyllä.

Täysrännihän sinne pitäis tunkea jos oikeesti haluais jotain vähäistä lisäystä/painonsäästöä.
 
Kävin perjantaina kokeilemassa sitä hailacin S-mallia. Oli tosi hauska vehje ja mukavasti vääntöä. Tosi hyvät äänet. Jos itse ostaisin niin:

- punainen S
- vähintään ne penkin alle tulevat Termin sliparit tai myös käyrät riippuen hinnasta
- tiukemmat nokat. Nyt veto loppuu vähän kesken.
- Powercommander, jos ei nokkien mukana tulevalla lastulla tule tarpeeksi hyväksi. Nyt oli vähän sellainen on-off alakierroksilla
- DP-luettelossa on racing-penkki, jolla ajoasento siirtyy enemmän eteen. Nyt mulla oli vaikeuksia pysytellä tarpeeksi edessä, jotta ajo olisi ollut luontevampaa.

Tuli ajettua melko lujaa ja jossain välissä ajattelin että ehkä ohjausiskari parantaisi. Voisi se olla matalampikin pari senttiä ja 20-30 kg keveämpi niin olisi vielä huipumpi. NCR tekee sellaista Leggera-mallia HM:stä titaanirungolla ja se painaa 157 kg...

Himottava peli tuo HM oli.
 
Uutta Aprilian dorsoduroa ei ehkä kannata ohittaa jos hyperin kaltainen mopo kiinnostaa. Löylyä löytyy käytännössä yhtä paljon ja jarruina siinäki brembon laatukalusto piparilevyillä. Periaatteessa ei numeroarvoilla häviä ollenkaan vakihyperille mut hinta on reilusti halvempi. Ja samaten KTM Supermoto... lehtijuttujen perusteella vielä hyperiä hauskempikin on se.

Tosin ulkonäöltään noi skootterivalmistajan legopyörät on hyvin epäitalialaiset (=tyyliltään kaukana duksun takana). Kuten myös KTM. Harmi, kun hinta on kyllä kohdallaan...
confused_orig.gif
 
Hyperi todellakin kiinnostaa. Muutaman kerran törmäsin kyseiseen kikottimeen viime kesänä kaupungilla ja siinä oli yksilössä oli vakioputki. Olihan siinä jonkinlaiset äänet, mutta kyllä se tämäkin pyörä kaipaa niitä termin putkia. Muotoilultaan sellainen joka todella miellyttää silmää, eikä välttämättä toista niitä ikiaikaisia muotoilun trendejä. Yleensä ei koeajot juurikaan itseäni kiinnosta, mutta tämän haluaisin testata, niin tietäisi miltä tuntuu kyykkyyn verrattuna. Hailac taitaa kuitenkin olla ainoa mesta josta koeajopeli löytyy pl. ne kiertueet, joita on keväisin?
 
Kävin perjantaina kokeilemassa sitä hailacin S-mallia. Oli tosi hauska vehje ja mukavasti vääntöä. Tosi hyvät äänet. Jos itse ostaisin niin:

- punainen S
- vähintään ne penkin alle tulevat Termin sliparit tai myös käyrät riippuen hinnasta
- tiukemmat nokat. Nyt veto loppuu vähän kesken.
- Powercommander, jos ei nokkien mukana tulevalla lastulla tule tarpeeksi hyväksi. Nyt oli vähän sellainen on-off alakierroksilla
- DP-luettelossa on racing-penkki, jolla ajoasento siirtyy enemmän eteen. Nyt mulla oli vaikeuksia pysytellä tarpeeksi edessä, jotta ajo olisi ollut luontevampaa.

Tuli ajettua melko lujaa ja jossain välissä ajattelin että ehkä ohjausiskari parantaisi. Voisi se olla matalampikin pari senttiä ja  20-30 kg keveämpi niin olisi vielä huipumpi. NCR tekee sellaista Leggera-mallia HM:stä titaanirungolla ja se painaa 157 kg...

Himottava peli tuo HM oli.
Jos rännejä tohon kattoo niin suoraan Zardin tai Remuksen kataloogi käteen, hienommat putket ja täyssatsi on jotain 1100-1200€, molempiin saa vielä lambdan kiinni eli PC'n/Rapidbiken joska osaa kuskaa lambdalla paikalleen laitto on mahdollista.

Jos Termin kisarännin ostaa kannattaa varmistaa että on versio 2.0 ettei käteen jää halvan näköisiä muovipaneeleita (v1.0) jotka on hiilaria v2.0;ssa. Kisaränni setti oli jotain 1600€... muistaakseni.

Ainiin ja parin sentin madallus tais tulla jo sil racepenkillä, jenkkine foorumeilla sanoo et jos pyörä vaeltaa sweeppereissä kovalla vauhdilla on alustan säätö paikallaan.

Mutta on toi S malli vakionakin aika 'valmis' paketti.
 
Eipä tuokaan vakioputkilla miltään kuulosta, tukkonen se on! Avarampaa putkea, nuo termin penkin alta tulevat on komeat!
 
Back
Ylös