Ducati Hypermotard-horinat tänne!

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja villero
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
([Sepi sanoi:
@ Elo. 03 2008,23:54)]Itelle tekis kans mieli ostaa, keväällä kävin ajaan Duksun koeajo päivillä kolme kertaa (3) ja hymy oli korvissa aina. Aivan järkyttävän hauska vekotin, se oli kyl termignoneil ja säädettynä, vakioon ois hauska vertaa, ja S malli. Säätämättömällä en kyllä ees ajeliskaan.. Hieno pyörä!
Niillä termin slipareilla tuskin tulee mitään tehoja lisää... ikävä kyllä.

Täysrännihän sinne pitäis tunkea jos oikeesti haluais jotain vähäistä lisäystä/painonsäästöä.
Eipä niillä slipareilla montaa hepoo yleensä tuukkaan, mutta ajettavuutta ja kaasuun vastaavuutta säädöllä saa parannettua reilusti.
 
Jos noista HM termin slipareista puhutaan niin tuskin tulee, ne on kuitenkin vain aika kalliit hiilikuitukuorella olevat titaanisliparit joilla täysin sama konstruktio kuin orggiksella... kaupan päälle vielä aika rumat
sad_orig.gif
 
Jos noista HM termin slipareista puhutaan niin tuskin tulee, ne on kuitenkin vain aika kalliit hiilikuitukuorella olevat titaanisliparit joilla täysin sama konstruktio kuin orggiksella... kaupan päälle vielä aika rumat
sad_orig.gif
No tuohan on makuasia ja ite halusin ulkonäkösyistä juuri nuo. En tykkää yhtään siitä oikean puolen raceputkesta. Ja äänetkin on noilla slipareilla todella hyvät. Laitoin myös sen katin poistavan putken ja koeajoversion on-off-kaasua ei ole ollenkaan omassa. Tyhjäkäynti on kuitenkin aika pitkään turhan kovalla. Lämpenee myös melko hitaasti tai sehän on selvä kun öljyn lämmöstä on kyse.
Maku muuttui mietinnän aikana ja halusinkin ehdottomasti mustan.
Penkin vaihdoin myös ja nokka-akselit on tulossa. Vielä tekisi mieli vaihtaa se takahäkki mustaan alumiiniseen niin kevenisikin 2,5 kg ja ainoa hopean värinen osa poistuisi.
Keula saisi olla minun makuun ylempänä ja perä alempana n. 1 cm molemmista päistä, pitää koettaa laittaa putket t-kappaleen tasalle ja katsoa voiko sitä perää säätää. Vaimennukset ja jouset tuntuu toistaiseksi aika hyviltä, mutten ole lujaa vielä ajanutkaan.
Mistä se kilpiteline katkeaa?
 
Jos noista HM termin slipareista puhutaan niin tuskin tulee, ne on kuitenkin vain aika kalliit hiilikuitukuorella olevat titaanisliparit joilla täysin sama konstruktio kuin orggiksella... kaupan päälle vielä aika rumat
sad_orig.gif
No tuohan on makuasia ja ite halusin ulkonäkösyistä juuri nuo. En tykkää yhtään siitä oikean puolen raceputkesta. Ja äänetkin on noilla slipareilla todella hyvät. Laitoin myös sen katin poistavan putken ja koeajoversion on-off-kaasua ei ole ollenkaan omassa. Tyhjäkäynti on kuitenkin aika pitkään turhan kovalla. Lämpenee myös melko hitaasti tai sehän on selvä kun öljyn lämmöstä on kyse.
Maku muuttui mietinnän aikana ja halusinkin ehdottomasti mustan.
Penkin vaihdoin myös ja nokka-akselit on tulossa. Vielä tekisi mieli vaihtaa se takahäkki mustaan alumiiniseen niin kevenisikin 2,5 kg ja ainoa hopean värinen osa poistuisi.
Keula saisi olla minun makuun ylempänä ja perä alempana n. 1 cm molemmista päistä, pitää koettaa laittaa putket t-kappaleen tasalle ja katsoa voiko sitä perää säätää. Vaimennukset ja jouset tuntuu toistaiseksi aika hyviltä, mutten ole lujaa vielä ajanutkaan.
Mistä se kilpiteline katkeaa?
Siitä taaimmaisten M8 pulttien takaa millä ne menee kiinni vaimentimiin.

Perän korkeuttahan voi sätää ride height tangolla jos on S malli, joten eio vaikee operaatio.
 
Vittu että kyllä on hauska laite, milloinkohan kortti lähtee hyllylle.

Duunimatka oli tänään taas silkkaa sikailua.
 
Musta alkaa kyllä pikkuhiljaa tuntua siltä, että jonain kauniina päivänä alla on tämä...

Aprilia Dorsoduro

Silmä alkaa pikkuhiljaa tottua tuohon. Hintalappukin helpottaa asiaa.
smile_org.gif
 
tuo aprilia on kyllä hyvän näköinen myös. Paljonko se painaa ja paljonko on tehoa? Siitä vaan puuttuu Ducatin kone ja tuo HM:n kone on yllättävän onnistunut, vääntää mahtavasti ja mekaanisestikin hiljainen ainakin näin uutena. Laskin perän tangolla ja minusta se parani. Keulaan en koskenut. Kevyt alumiininen takahäkki tuli eilen ja jospa laittaisi sen huomenna paikalleen.
 
Kuivapaino tais olla pikkasen enemmän kuin Hyperissä, ja kun on nestejäähy, tarkoittaa se ajokunnossa selkeästi enempi painoa. Tiedä häntä tuntuukos se sitten ajossa. Molempia olen kokeillut, mutta välissä on vuosi, joten turha siinä mielessä vertailla. Hemmetin ketterältä ja kevyeltä tuokin tuntuu viedä.

Nimellinen teho 92hv, muistaakseni, Brittibikessä oli penkitetty pari hepoa takarenkaalta enempi kuin Hyperissä. Vääntöä luonnollisesti paljon vähemmän, seiskapuolikas kun on. Mutta ihan riittävästi se kulkee tuon tyyliseksi pyöräksi. Kevyt vietävä ja tuossakin todella hyvät jarrut. Radiaalit ja piparkakkulevyt. Ride-by-wire-kaasu ja kolme ruiskukarttaa, sport, touring ja rain. Ja pieni kulutus.

Parasta on hintalappu: 12900e pyörästä, joka ei mun mielestä häviä selkeästi missään Hyperille. Tuota on viime aikoina tullut tuijoteltua aika paljon ja rupee toi ulkonäkökin uppoamaan.
 
tuo aprilia on kyllä hyvän näköinen myös. Paljonko se painaa ja paljonko on tehoa? Siitä vaan puuttuu Ducatin kone ja tuo HM:n kone on yllättävän onnistunut, vääntää mahtavasti ja mekaanisestikin hiljainen ainakin näin uutena. Laskin perän tangolla ja minusta se parani. Keulaan en koskenut. Kevyt alumiininen takahäkki tuli eilen ja jospa laittaisi sen huomenna paikalleen.
Nättihän tuokin on Hüperin tavoin. Kävin tuon Dorsoduron koeajamassa H:gin pyörässä ja mopossa, mutta eipä päässyt Aprilia mitään pyöräkuumetta nostamaan. Tuo 750 kuutioinen twini käy kuin kierroksia tarvitseva rivi4, jos sitä vertaa HM:n vääntävään 1100:n... Aprilian 750:n ompelukonemaisuus ei sitten iskenyt meikäläiseen, joten Aprilia on näillä näkymin poissa laskuista. Muuten oli kyllä kokonaisuus kohdillaan. Jarrut, alusta ja paino oli Hypermotardin kanssa aikalailla samalla viivalla.

Villit huhut ovat kuitenkin kertoneet, että Dorsodurosta olisi tulossa 1200 kuutioinen versio, josta varmaan alkaisi löytymään sitä potkua, mitä minä olen hakemassa.

6tkm. ajetun HM1100S:n saisi Saksasta 10 tonnilla mp-liikkestä. Tuohon sitten X määrä veroja ja kuluja, mutta mikä on lopullinen hinta(?). Eikö tuosta Saksan myyntihinnasta voi poistaa Saksalaisen ALV:n, koska Katainen ottaa kuitenkin omansa sitten täälä härmässä, vai miten se nyt meni?
 
Villit huhut ovat kuitenkin kertoneet, että Dorsodurosta olisi tulossa 1200 kuutioinen versio, josta varmaan alkaisi löytymään sitä potkua, mitä minä olen hakemassa.
Joo, huhuttu jopa että ensi vuonna jo. Dorsoduroa on moitiskeltu vähän liian painavaksi (numeroiden perusteella, en ole lukenut mistään että se ajossa tuntuisi). Siitä tulee helposti mieleen että esm runko on mitoitettu niin, että siihen menee Aprilian uus 1200cc mylly heittämällä.

Sitä voisi tosiaan odotella. Mutta toisaalta... toi vajaat sata kaakkia on aivan riittävästi tuon tyyliseen mankeliin. Ainakin mulle se riittäisi.
 
Vaihdoin eilen sen HM:n takahäkin alumiiniseen. Aikaa meni 2,5 tuntia. Keveni kuulemma 2,6 kg ja kyllä sen minusta nippanappa huomaa kun pyörää heiluttaa. Ulkonäkö parani selkeästi kun ei oile enää harmaata putkikehikkoa takana vaan kaikki mustaa. Ne Termin vaimentimet ovat tosiaan sellaiset eli hiilikuitua on vaan koristeena ja ovat turhan painavat. Mutta ovatpahan lailliset.
 
joo bensan määrä on kriittistä. Selvimmin huomasin painon merkityksen aikoinaan kun laitoin cr500:een valon eteen ja pienen akun. Meni aivan mahdottomaksi ajaa kun oli pari kg korkealla edessä. Parashan se olisi keventää itseä, mutta vaikealta tuntuu...
No joka tapauksessa suosittelen tuota takahäkin vaihtoa hyperiin.
 
vähän OT, mut ite punnitsin oman kusiaisen tankki täynnä ja se tais painaa jotain 190kg ja rek.ote ilmoittaa kuivapainoksi samaisen 190kg.
 
noh, -03 kumminki ja alkuperäisiä vaimentimia ei ole, vaan tilalla on joku yks suht tyhjä "pönttö".
 
Katselin äsken Jim Carreyn uuden Yes Man leffan ja heräsihän se piilevä Hypermotard-kuume.

Tarvitsee lauantaina poiketa Hailacille jos pääsisi vaikka koeajamaan ja kauppaa hieromaa
062802moto_prv.gif
 
Onko kellään kokemusta KTM:n 990 R supermotosta ja Ducatin Hypermotardista? Kävin tänään koeajamassa KTM:ää ja hitto kun oli hauska peli. Ohituskiihtyvyys oli aivan uskomaton ja muutenkin erittäin näppärä peli.
 
Back
Ylös