• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Ducati koeajopäivät

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Nikke31
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Vaikka mulla toi SF jo on, niin ajattelin silti mennä Multistradan ainakin ajamaan uteliaisuuttani Heinolle. Ja ehkä myös Kawan Z1000 ja isompi Monster tai pikku Hypermotard voisivat olla semmoisia mielenkiintoisia laitteita moposivistyksen laajentamiseen
sport05.gif
. Sateella ei tosin 3000 euron omavastuulla taida napata ajaa vieraalla pyörällä, joten kokeilussa on säävaraus
tounge.gif
.
Oletko sama Athene, joka kirjoittaa kelkkalehden foorumilla? Joka tapauksessa ihmettelen miksi haluat ajaa pienen Hyperin etkä isoa kun olet tottunut streetfighteriin. 1100:ssa on nimenomaan mahtava moottori ja pyörä on kevyt. Ainoa vika on tehon puute tai se, ettei se kierrä pidemmälle. HM on niin hyvä ja kevyt ajaa, että tehoa voisi olla paljon lisää. Siksi innostuin Multistradasta. Sitten huomasin, että siinähän on alustakin semmoinen kuin haluaisin. Se Multistrada on vain ollut niin ruma mun mielestä etten ole edes speksejä katsonut tai istunut sen päällä. Tilasin kuitenkin Touring-mallin kun se on paperilla niin hyvä ja Ducati ei huonoa pyörää teekään. Olisi mukava kuulla lisääkin kommentteja Multistradan koeajaneilta.
Hypermotard jää kuitenkin talliin.

Nyt ajatellaan Athene positiivisesti, aurinkoinen viikonloppuhan tuosta on tulossa. Ja jatkuu vielä maanantaille, jolloin on ratakauden avaus Alastarolla  
smile_org.gif
Vasta ensviikon lopulla on Heinon koeajot Tampereella... Ja maanantainahan on jo nyt 3.5. ratapäivät Ahvenistolla, jolloin paistaa aurinko
062802moto_prv.gif
!

Oletko sama Athene, joka kirjoittaa kelkkalehden foorumilla? Joka tapauksessa ihmettelen miksi haluat ajaa pienen Hyperin etkä isoa kun olet tottunut streetfighteriin. 1100:ssa on nimenomaan mahtava moottori ja pyörä on kevyt. Ainoa vika on tehon puute tai se, ettei se kierrä pidemmälle. HM on niin hyvä ja kevyt ajaa, että tehoa voisi olla paljon lisää. Siksi innostuin Multistradasta. Sitten huomasin, että siinähän on alustakin semmoinen kuin haluaisin. Se Multistrada on vain ollut niin ruma mun mielestä etten ole edes speksejä katsonut tai istunut sen päällä. Tilasin kuitenkin Touring-mallin kun se on paperilla niin hyvä ja Ducati ei huonoa pyörää teekään. Olisi mukava kuulla lisääkin kommentteja Multistradan koeajaneilta.
Hypermotard jää kuitenkin talliin.
Jep, samapa sama sielläkin kirjoitellessa
smile_org.gif
. Lähinnähän toi Hyperin kokeilun suunnittelu on uteliaisuutta ja lisäksi sivistyksen laajennusta. En suinkaan käy koeajoilla ostomielessä, vaan hankkimassa kokemuksia. Joskus tosin ne uudet kokemukset ovat olleet niin mahtavia, että pyörä on vaihtunut sen seurauksena
biggrin.gif
. Multistradan haluan ehdottomasti testata, koska on todella mielenkiintoinen uutuus! Ja ainakin mulle istuu silmään todella kauniina pyöränä
smile_org.gif
! Katsotaan mitä muita tulee kokeiltua, vai tuleeko
smile_org.gif
.

Nyt ajatellaan Athene positiivisesti, aurinkoinen viikonloppuhan tuosta on tulossa. Ja jatkuu vielä maanantaille, jolloin on ratakauden avaus Alastarolla  
smile_org.gif
Vasta ensviikon lopulla on Heinon koeajot Tampereella... Ja maanantainahan on jo nyt 3.5. ratapäivät Ahvenistolla, jolloin paistaa aurinko
062802moto_prv.gif
!
Niinhän se on, mutta kun ei tuolla gixxulla ole mitään asiaa Ahvenistolle. Sen verran laulaa korkeaa sävelmää ja suurella volyymillä
smile_org.gif

Meinaatko ite, että SF nuo melurajat läpäisee...

Veikkaampa sitten että sinne on turha lähteä jos on termin pöntöt kiinni  
tounge.gif
Onkos termeihin olemassa/saatavilla killereitä? Vakioon taitaa olla turha virittää mitään... Killereiden kanssa vois termit mennäkin meluista läpi? Ehkä
nixweiss.gif
? Aika paljon toi vakiopöntön 3 dB vaan on eliminoitavaksi
sad_orig.gif
. Onneks Suomessa on muitakin ratoja
smile_org.gif
.

Mun käsityksen mukaan nykyisin ainakin termin putket tulee aina killereiden kanssa. En tosin ole vielä kenelläkään nähnyt niitä paikoillaan putkissa... mistähän johtuu?
smile_org.gif

Hyper 2-1-2 Termit + de-cat + killerit mitattu Ahvenistolla peräkkäisinä päivinä 94 ja 95... Rajoilla liikutaan mutta läpi toistaiseksi. Killereillä vaimeni n. 8db. Eilen MP-Tuen päivillä oli useita Ducateja, taisi olla kaikissa mökäpöntöt + killerit.

edit. tämä siis tiedoksi ketkä pohtii melurajoja ja killerien askartelua.

Mä olen sitten liikkunut varmaan eri paikoissa kun en ole noita killeripönttöjä nähnyt. Radoilla ja mittauspaikoissa varmasti niitä näkee enemmän kun silloin niillä on arvoilla on enemmän merkitystä.

Heinolla joku oli kipannut koeajolla MTS:n siihen parkkipaikalle. Siellä ei kuitenkaan ollut koeajossa kuin 1500 eur omavastuu... Oliko näin myös 1198:n ja streetfighterin osalta eos?

No jäi Ducatit koeajamatta kun Spare Wheel ei ollut hoksannut ilmoittaa että koeajopäivät on vaan koeajoaamupäiviä. Neljän aikaan oli pyörät jo paketissa. Hyvä puoli on tietysti että rahat säästyy kun ei tule Ducati-kuumetta!

Kyllä se tulee, mäntti on tässä tapauksessa se liike. Nyt kannattaa
lähteä merta edemmäs kalaan.

Back