Ducati on altis kaikille käyttäjän tohelluksille siinä missä mikä hyvänsä pyörä.
Ehkä kyseinen tapahtuma oli hyvä siinä mielessä, että luulisi testiporukoiden katsovan jatkossa ruuvien ja mutterien asennot ennen testiajoon lähtöä hieman tarkemmin. Takavalon irtoaminen tuntuu kuitenkin todella omituiselta jutulta...
Jotain Ducatin tehtaaltakin saattaa lähteä siten, että kaikki ei välttämättä ole "Japanilaisella" mallilla ennen toimitusta.
Itse kyllä katson hieman laitteen kokoonpanoa ennen ensimmäistä ajelua uudella pelillä, olipa se mitä merkkiä hyvänsä.
Omassa tuliterässä ST4S:ssä löytyi irrallinen pultti pilkistämässä etukatteen alta. Oli sinne pudonnut, eikä oltu viitsitty kaivaa pois. Kiva ylläri kun olisi pudonnut esim. etujarrusatulan ja vanteen väliin täydessä vauhdissa..
Pieniä muitakin sanomisia oli, kuten takahuggerin vasemman puoleinen etummainen kiinnityskierre takahaarukassa. Sitä ei oltu viitsitty vetää ihan loppuun asti, joten huggeri irvisti ja oli vinossa, koska pultti ei syvemmälle mahtunut. Pultti oli saman mittainen kuin toisellakin puolella, joten kierre oli tosiaan jäänyt kesken tai sitten jostain oudosta syystä vasemmalla olisi pitänyt olla lyhyempi pultti.. No, nyt siinä on lyhyempi pultti eikä huggeri irvistä.
Mitä tulee taas sivulaukkujen kiinnitysrautoihin, niiden pulttien reiät oli uudelleen porattava toiselta puolelta, koska muuten eivät olisi menneet paikalleen ilman väkivaltaa. Sellainen 4mm oli kiinnitysreikä sivussa, mutta nämä virheet siis niissä raudoissa, ei mopossa.
Italiaanothan on tunneihmisiä ja siellä maanantaikappale voi olla todellakin maanantaikappale...
Muuten ei sitten yllätyksiä ole toistaiseksi tullut. Pidän ko. moposta erittäin paljon. Kalliissa mopossa voisi kuitenkin olla parempi laadun valvonta.
En itse ostaisi 999-mallia, (sama koskee 749-mallia) ennen kuin ovat saaneet tankkien etureunan hitsausrobotin kuntoon... Muissa malleissa hitsaussaumat näyttää sellaisilta kuin kalliissa laitteessa kuuluukin... Voi olla vain visuaalinen asia, mutta kuitenkin.
Jos joku ei tiedä, mistä puhun, niin käykääpä katsomassa missä tahansa kaupassa ko. pyörän polttoainetankin etupuolen saumaa.. Vain yhden suht siistin 999:n olen toistaiseksi bongannut.
Laatua kannattaa aina parantaa hyvässäkin merkissä.