• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Ducati laatu

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Biker boy
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Biker boy

New member
Kertokaas onko teille Ducatisteille käyny koskaan näin: Biken testikuski Sami Salonen oli ajanu Ducatilla noin 250km/h ja Ducatista oli räjähtäny siinä vauhdissa kate irti, koko toinen puoli oli hävinnyt kuin tuhka tuuleen ja osunut perässä tulevan CBR:n etukatteeseen ja kuljettajan kaulaan. Tän jälkeen Salonen ei ollu enää Ducatilla ajanu vaan oli hypänny Yamaha R6:sen sarviin ja sanonut toiselle kuljettajalle että ei aja enää sillä Ducatilla. Sit se toinen kuski oli lähteny ajamaan Ducatilla ja Salonen oli tullu Jammulla perässä nii eikös se Ducatista ollu taka lamppu lähteny irti ja osunu Salosen päähän. Sen jälkeen ei ollu enää hymyillyttänyt.
Tää oli tapahtunut Saksassa 600-kuutioisten ja Ducati 749 testissä. Luin tän jutun Biken lehdestä (1/2004 sivu 140).
 
Kertokaas onko teille Ducatisteille käyny koskaan näin: Biken testikuski Sami Salonen oli ajanu Ducatilla noin 250km/h ja Ducatista oli räjähtäny siinä vauhdissa kate irti, koko toinen puoli oli hävinnyt kuin tuhka tuuleen ja osunut perässä tulevan CBR:n etukatteeseen ja kuljettajan kaulaan. Tän jälkeen Salonen ei ollu enää Ducatilla ajanu vaan oli hypänny Yamaha R6:sen sarviin ja sanonut toiselle kuljettajalle että ei aja enää sillä Ducatilla. Sit se toinen kuski oli lähteny ajamaan Ducatilla ja Salonen oli tullu Jammulla perässä nii eikös se Ducatista ollu taka lamppu lähteny irti ja osunu Salosen päähän. Sen jälkeen ei ollu enää hymyillyttänyt.
Tää oli tapahtunut Saksassa 600-kuutioisten ja Ducati 749 testissä. Luin tän jutun Biken lehdestä (1/2004 sivu 140).
Eihän tuo ole totta, eihän...
biggrin.gif


Tuohan kuin suoraan ruotsalaisten hävittäjien esittelyitä
biggrin.gif
 
Kertokaas onko teille Ducatisteille käyny koskaan näin: Biken testikuski Sami Salonen oli ajanu Ducatilla noin 250km/h ja Ducatista oli räjähtäny siinä vauhdissa kate irti, koko toinen puoli oli hävinnyt kuin tuhka tuuleen ja osunut perässä tulevan CBR:n etukatteeseen ja kuljettajan kaulaan. Tän jälkeen Salonen ei ollu enää Ducatilla ajanu vaan oli hypänny Yamaha R6:sen sarviin ja sanonut toiselle kuljettajalle että ei aja enää sillä Ducatilla. Sit se toinen kuski oli lähteny ajamaan Ducatilla ja Salonen oli tullu Jammulla perässä nii eikös se Ducatista ollu taka lamppu lähteny irti ja osunu Salosen päähän. Sen jälkeen ei ollu enää hymyillyttänyt.
Tää oli tapahtunut Saksassa 600-kuutioisten ja Ducati 749 testissä. Luin tän jutun Biken lehdestä (1/2004 sivu 140).
Ei ole irronnut mutta varmaan kaikista ducateista irtoaa tossa vauhdissa katteet ja lamput.

Kaveri ajo mopoiässä mankillaan ja siitä hirtti kaasu kiinni, sano ettei ikinä enää aja hondalla, no se myi sen niin uudella omistajalla napsahti kytkinvaijeri poikki!
crazy.gif
Ei voi olla sattumaa, onko kellekään muulle honda-kuskille käynyt niin?
 
Kaveri ajo mopoiässä mankillaan ja siitä hirtti kaasu kiinni, sano ettei ikinä enää aja hondalla, no se myi sen niin uudella omistajalla napsahti kytkinvaijeri poikki!
crazy.gif
Ei voi olla sattumaa, onko kellekään muulle honda-kuskille käynyt niin?
Jaahas, vai että kytkinvaijeri poikki Honda Monkeysta...

Ainakin mun aikoihin niissä oli automaattikytkin, eli siis tarua oli tuo...
wink.gif
 
Kaveri ajo mopoiässä mankillaan ja siitä hirtti kaasu kiinni, sano ettei ikinä enää aja hondalla, no se myi sen niin uudella omistajalla napsahti kytkinvaijeri poikki!
crazy.gif
Ei voi olla sattumaa, onko kellekään muulle honda-kuskille käynyt niin?
Jaahas, vai että kytkinvaijeri poikki Honda Monkeysta...

Ainakin mun aikoihin niissä oli automaattikytkin, eli siis tarua oli tuo...
wink.gif
totta tuo on
biggrin.gif
, uudemmissa on 4-vaihdetta ja ihan manuaalikytkin
smile_org.gif
, vanhoissa 3-vaihdetta ja automaattikytkin

Oliskohan muuten mun fiksuinta laittaa tämä kysymys honda palstalle, tiedä vaikka ne vois kertoa omista kommelluksistaan
cool.gif
 
En tiiä onko tuo juttu totta mut sen voi lukee Bike 1/2004 sivulta 140. Eikös ne Monkeyt oo todella varmoja mopoja?
 
En tiiä onko tuo juttu totta mut sen voi lukee Bike 1/2004 sivulta 140. Eikös ne Monkeyt oo todella varmoja mopoja?
Noissa testeissähän ne purkaa katteet pois ja ottaa kuvia pyöristä ikään kuin "nakuna". Itsekin olen ko. jutun lukenu, eikä Salonen vihjaa millaan tavalla kiinnitysten pettämisen tms. Joten olisko huonosti pistetty kuvaus session jälkeen katteet kiinni?

Tämä on vain arvaus, pitäs varmaan kysyä suoraan Biken toimituksesta.

Viskataan nyt sitten vaihdossa, kun sellanen näkyy muotia olevan: Veljen CBR 600 (möi pois) osti joskus kolme vuotta sitten, pari ekaa vuotta meni kesä / jakoketju.. Honda laatua(ko)??
 
Veljen CBR 600 (möi pois) osti joskus kolme vuotta sitten, pari ekaa vuotta meni kesä / jakoketju.. Honda laatua(ko)??
Minkä ikäinen ja paljonko ajettu oli Siipipyörä ostettaessa? Korvasiko takuu vai pitikö itse maksaa koko lysti?
eek.gif
Ei ollu takuunalainen laite (jostain -95 paikkeilta). Ihmetyttää vaan, että lähinnä miten se nokkaketuju (ekan tilalle vaihdettiin merkkiliikkeessä virallinen Hondan ketju) meni toisena kesänä..

Sillä ekalla ketjullahan oli voitu ajaa vaikka uudesta lähtien, mistä sen tietää..

Ostohetken mittarilukemaa en muista, olisko ollu jotain 20tkm.
 
Tämä on vain arvaus, pitäs varmaan kysyä suoraan Biken toimituksesta.


Tässä hieman faktaa aiheeseen. Pohdimme Samin kanssa 749:n kanssa tapahtuneita asioita testin jälkeen, sillä tarinahan on melko uskomaton. Mutta jokainen sana siitä on kuitenkin totta.

On hyvin paljon mahdollista, että katteiden irtoaminen oli käyttäjälähtöinen syy, eikä suinkaan Ducati-lähtöinen. On hyvin mahdollista, että katteet oli kiinnitetty huonosti kyseisen pyörän maahantuojalla tms., sillä niitä ei oltu irrotettu itse testitapahtumassa.

Totuus on se, että katteiden irtoaminen oli tapahtuma, joka olisi voinut käydä aivan mille tahansa pyörälle, tällä kertaa se vain oli Ducati.
 
On hyvin mahdollista, että katteet oli kiinnitetty huonosti kyseisen pyörän maahantuojalla tms., sillä niitä ei oltu irrotettu itse testitapahtumassa.

Totuus on se, että katteiden irtoaminen oli tapahtuma, joka olisi voinut käydä aivan mille tahansa pyörälle, tällä kertaa se vain oli Ducati.
Jos katteet oli kiinnitetty huonosti Ducatin maahantuojalla tai tehtaalla, se ei kovin hyvää kuvaa anna maahantuojan ja valmistajan huolellisuudesta.
crazy.gif


En nyt ihan heti muista kuulleeni tai lukeneeni, että jostain uudesta japsipyörästä olisivat katteet varisseet vauhdissa, joten Bike- lehdessä laaditaan näköjään näitä kommentteja kieli keskellä suuta, ettei maahantuoja suuttuisi.
wink.gif
 
Mikäli sanomisia varottaisiin, ei koko tapauksesta olisi kerrottu mitään.

En kirjoittanut, että varmuudella katteet oli irroittanut ko. pyörän maahantuoja, vaan sen mainitsin yhtenä vaihtoehtona. Tämä siitä syystä, että on mahdotonta varmuudella tietää mikä alunperäinen tapahtuma katteiden irtoamisen aiheutti.

Koska kyseessä oli KOEAJOMOOTTORIPYÖRÄ, on ymmärrettävä, että koeajopyöriä ajavat useat eri testaajat useista eri lehdistä. Siksi saattaa olla, että aikaisemmat testaajat ovat myös saattaneet purkaa katteet ja kasata ne uudelleen. Tästä johtuen ei voida pois sulkea jo mainittua käyttäjälähtöistä syytä.

Ennen kuin joku ehtii miettiä montako testaajaa suomalaisia Ducateja ajaa ja mikä on todennäköinen katteiden purku ja kasausmäärä tämä huomioiden, kerrottakoon, että kyseinen pyörä ei ollut Suomesta.

Omalta osaltani päätän keskustelun aiheesta tähän ja toivon, että kirjoitukset valaisivat jotain niille, jotka ihmettelivät voiko tarina olla totta ja mikä tapahtuman saattoi aiheuttaa.
 
MutuntutunmustatuntuunaapurinKeijonkaimakertoi...

Hohhei. Kuten Nina tuossa kommentoikin, mistä tiedätte miten moni koeajaja on tuota pyörää ajanut ja miten useasti se pyörä on kuvauksia varten katteistaan riisuttu? Kas kun kovin usein, ainakin ulkomaisissa lehdissä tupataan riisumaan vaatteistaan nuo mopot. Ja tuota olettamusta vielä tukee se että Ninan sanojen, joihin luotan, mukaan ko. pyörä ei ollut Suomesta.

Eihän se tarvitse kuin yhden ruuvin joka ei ole kunnolla kiinnitetty niin eiköhän tuo 250km/h tee tepposiaan jo... saa miettiä.

Jokainen jolla on hivenen älyä päässään, osaa laskea yhteen nuo ylläolevat seikat.

Eli, ei millään pahalla mutta kannattaisiko ottaa se pää ns. perseestä ja sitten vasta kommentoida?

Dice
 
Hoh hoijaa....yhdyn yllä olevaan täysin, katteita on voitu ottaa auki huollon yhteydessä, olkoon se sitten vaikka pelkkä yleiskunnon tarkistus koeajon jälkeen jonkä jälkeen se on laitettu kasaan ja annettu seuraavalle arvioitavaksi, ruuvit löysällä = vahinko = katteiden repeäminen.

Toinen seikka on se että KAIKISSA merkeissä on joskus vahinkoja mukana ei se ducatista tee sen huonompaa.

Se että lehdessä julkaistaan tuollainen artikkeli saa kyllä miettimään mitä helvettiä liikkuu sen kirjoittajan mielessä kun menee laukaisemaan tuollaista sillä lehdellä on PALJON lukijoita jotka ei ole täällä näkemässä eriäviä mielipiteitä testikuljettajan kirjoitelmista.
veryangry.gif

Joten mielikuva Ducatista on hyvin negatiivinen ja voi jopa johtaa siihen että ducati jää pois harkintalistalta juuri tuollaisten kommenttien jälkeen "testikuljettaja totesi että se oli vimeinen kerta kun hän ajaa ducatilla".

Ja toi vertaus honda monkeysta...ota pää pois sieltä pimeästa aukosta ja avarra katsetta.

Ps: huono päivä toissä!
 
Ducati on altis kaikille käyttäjän tohelluksille siinä missä mikä hyvänsä pyörä.

Ehkä kyseinen tapahtuma oli hyvä siinä mielessä, että luulisi testiporukoiden katsovan jatkossa ruuvien ja mutterien asennot ennen testiajoon lähtöä hieman tarkemmin. Takavalon irtoaminen tuntuu kuitenkin todella omituiselta jutulta...

Jotain Ducatin tehtaaltakin saattaa lähteä siten, että kaikki ei välttämättä ole "Japanilaisella" mallilla ennen toimitusta.

Itse kyllä katson hieman laitteen kokoonpanoa ennen ensimmäistä ajelua uudella pelillä, olipa se mitä merkkiä hyvänsä.

Omassa tuliterässä ST4S:ssä löytyi irrallinen pultti pilkistämässä etukatteen alta. Oli sinne pudonnut, eikä oltu viitsitty kaivaa pois. Kiva ylläri kun olisi pudonnut esim. etujarrusatulan ja vanteen väliin täydessä vauhdissa..

Pieniä muitakin sanomisia oli, kuten takahuggerin vasemman puoleinen etummainen kiinnityskierre takahaarukassa. Sitä ei oltu viitsitty vetää ihan loppuun asti, joten huggeri irvisti ja oli vinossa, koska pultti ei syvemmälle mahtunut. Pultti oli saman mittainen kuin toisellakin puolella, joten kierre oli tosiaan jäänyt kesken tai sitten jostain oudosta syystä vasemmalla olisi pitänyt olla lyhyempi pultti.. No, nyt siinä on lyhyempi pultti eikä huggeri irvistä.

Mitä tulee taas sivulaukkujen kiinnitysrautoihin, niiden pulttien reiät oli uudelleen porattava toiselta puolelta, koska muuten eivät olisi menneet paikalleen ilman väkivaltaa. Sellainen 4mm oli kiinnitysreikä sivussa, mutta nämä virheet siis niissä raudoissa, ei mopossa.

Italiaanothan on tunneihmisiä ja siellä maanantaikappale voi olla todellakin maanantaikappale...

Muuten ei sitten yllätyksiä ole toistaiseksi tullut. Pidän ko. moposta erittäin paljon. Kalliissa mopossa voisi kuitenkin olla parempi laadun valvonta.

En itse ostaisi 999-mallia, (sama koskee 749-mallia) ennen kuin ovat saaneet tankkien etureunan hitsausrobotin kuntoon... Muissa malleissa hitsaussaumat näyttää sellaisilta kuin kalliissa laitteessa kuuluukin... Voi olla vain visuaalinen asia, mutta kuitenkin.

Jos joku ei tiedä, mistä puhun, niin käykääpä katsomassa missä tahansa kaupassa ko. pyörän polttoainetankin etupuolen saumaa.. Vain yhden suht siistin 999:n olen toistaiseksi bongannut.

Laatua kannattaa aina parantaa hyvässäkin merkissä.
wink.gif
 
Voi äiti!

Joskus täällä .ORG!ssa kyllä on - anteeksi vain - niin järjenköyhiä kommentteja, että melkein itkettää.

Hondassani muuten ilmeni valmistusvika viime kesänä. Sellaista Honda-laatua tuli mun osalleni...

...Ducatia en vielä tähän mennessä ole valitettavasti saanut...(ehkä joskus, toivottavasti)
 
Kertokaas onko teille Ducatisteille käyny koskaan näin: Biken testikuski Sami Salonen oli ajanu Ducatilla noin 250km/h ja Ducatista oli räjähtäny siinä vauhdissa kate irti, koko toinen puoli oli hävinnyt kuin tuhka tuuleen ja osunut perässä tulevan CBR:n etukatteeseen ja kuljettajan kaulaan. Tän jälkeen Salonen ei ollu enää Ducatilla ajanu vaan oli hypänny Yamaha R6:sen sarviin ja sanonut toiselle kuljettajalle että ei aja enää sillä Ducatilla. Sit se toinen kuski oli lähteny ajamaan Ducatilla ja Salonen oli tullu Jammulla perässä nii eikös se Ducatista ollu taka lamppu lähteny irti ja osunu Salosen päähän. Sen jälkeen ei ollu enää hymyillyttänyt.
Ei, koskaan ei ole käynyt näin.
On tää varsinainen foorumi. Kannattais varmaan mennä vaan kiristeleen katteita ja tälväistä kaikkien merkkien logolla varustettu lippalakki päähän.
wink.gif
 
Back
Ylös