• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Ducati laatu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Biker boy
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ja toi vertaus honda monkeysta...ota pää pois sieltä pimeästa aukosta ja avarra katsetta.

Ps: huono päivä toissä!
Anteeksi kun kännipäiten tekemä provosointini onnistui, mielestäni se vaan tuntui sopivan avauspostauksen henkeen ja laatuun aika hyvin.:D  Vaikka olihan Biker Boy vilpittömän kiinnostunut että irtoaako monellakin ducati-kuskilla katteet moposta.
062802moto_prv.gif

Mielestäni ketjun otsikko "Ducati laatu, Italialaista laatua parhaimmillaan" on myös aavistuksen ärsyttävä.

No ottakaa nyt iisisti, en tullu haukkumaan Ducatia, ihan hyvä pyörähän se on. Älkää nyt mua syyttäkö tästä Bikehän tän jutun julkas ja mua vaan kiinnosti et onko teille käyny noin. Ja tän ketjun otsikko on kyl vähä huono. Et ei mul ollu mikään vi**uilu tarkotus tätä juuttuu luodessa sanoin jo et mä vaan kysyin!!!

Tuon jutun pitää olla keksitty, sillä ei kai muut kuin Ducatin MotoGP vehkeet kulje kahta ja puolta sataa? Tai oisko se ollut Kawan hinauksessa?  
033102bebe_1_prv.gif

No ottakaa nyt iisisti, en tullu haukkumaan Ducatia, ihan hyvä pyörähän se on. Älkää nyt mua syyttäkö tästä Bikehän tän jutun julkas ja mua vaan kiinnosti et onko teille käyny noin. Ja tän ketjun otsikko on kyl vähä huono. Et ei mul ollu mikään vi**uilu tarkotus tätä juuttuu luodessa sanoin jo et mä vaan kysyin!!!
Nooh, ainakin vastasin kysymykseesi, ettei ole päässyt noin käymään. Kannattais ehkä vielä kuitenkin varmistaa Yamaha Talk:sta, että onko jollekin tullut Ducatin katteita otsaan.
033102beer_1_prv.gif

luulis muuten että olis dukken katteet halvempia jos niitä tämän threadin mukaisesti tipahtelisi... menekki olis aika kova...
cool.gif

tai sitten niitä voisi mennä hki-hämeenlinna-motarin varteen keräilemään loppukesästä..

pitäisköhän nyt alkaa tähän listaamaan mitä kaikkea irtosi mun taannoisesta hondasta ajon aikana sekä "vanhan rouvan" muita erikoisia oikkuja lämpöisellä kelillä, sateella jne... vai meniskö ihan honda-foorumille asti...
062802jumpie_prv.gif

pakkoprovoa...

luulis muuten että olis dukken katteet halvempia jos niitä tämän threadin mukaisesti tipahtelisi... menekki olis aika kova...
cool.gif

tai sitten niitä voisi mennä hki-hämeenlinna-motarin varteen keräilemään loppukesästä..
Ei ne Dukken katteet tipu, nehän RÄJÄHTÄÄ irti kuten bikeboy asiantuntevasti kirjoitti. Joten ennen kun lähtee keräilemään katteita teiden varsilta kannattaa varustautua kunnolla, esim. räjähdyksen kestävällä suojapuvulla.  Ne voi kyteä vielä...
lookaround_orig.gif

Ei ne Dukken katteet tipu, nehän RÄJÄHTÄÄ irti kuten bikeboy asiantuntevasti kirjoitti. Joten ennen kun lähtee keräilemään katteita teiden varsilta kannattaa varustautua kunnolla, esim. räjähdyksen kestävällä suojapuvulla.  Ne voi kyteä vielä...
lookaround_orig.gif
Ei ne munkaan mielestä RÄJÄHDÄ vaan tippuu (jos tippuu). Et mä vaan kirjotin suunnilleen niin kun siin luki ja siin sano et ne räjähtää. Että bike se täs taas kertoo niit asian tuntevii juttuja!!!!!
veryangry.gif

Olen aina ollut ja tulen olemaan Yhdysvaltain imperialistista ekspansiopolitiikkaa vastaan !! ... siksi ei ole yhtään ihme, että TPG:n (Texas Pacific Group) ostettua Ducatin v. 1995 ao. merkin "laatu" on tipahtanut ... ja nythän niitä tehdään kaikille runk....reillekin...jotka vaan Ducatin haluaa...ennen niitä tehtiin muutama sata/mallisarja ja ne päätyivät vain "oikeaan kotiin"...

...ja se Terblance.. vai mikä ukko se on... pitäisi ampua... ennenkuin se pilaa koko merkin maineen typerillä malleillaan (lue: Multistrada) .. Tamburini takas !!

Mitä mieltä ootte muuten Bike lehden tästä jutusta? Se ei varmaan ollu Ducatin vika, vaikka sellaista voisikin sattua monelle merkille. En kyl usko et uusissa Ducateissa katteet tippuu, katteen pultit on jääny joltakin testi ryhmältä löysälle riisuessa pyörää niinku joku tossa sano.

Olen aina ollut ja tulen olemaan Yhdysvaltain imperialistista ekspansiopolitiikkaa vastaan !! ... siksi ei ole yhtään ihme, että TPG:n (Texas Pacific Group) ostettua Ducatin v. 1995 ao. merkin "laatu" on tipahtanut ... ja nythän niitä tehdään kaikille runk....reillekin...jotka vaan Ducatin haluaa...ennen niitä tehtiin muutama sata/mallisarja ja ne päätyivät vain "oikeaan kotiin"...

...ja se Terblance.. vai mikä ukko se on... pitäisi ampua... ennenkuin se pilaa koko merkin maineen typerillä malleillaan (lue: Multistrada) .. Tamburini takas !!
Naulan kantaan, Fabio!
buttrock.gif
Olen joutunut Amerikan nysväreiden kanssa tekemisiin työhommissa ja en voi muuta kuin todeta brittiläisittäin: Bollocks to them wankers.
mad.gif
Yrittävät Ducatille samaa brändäystemppua kuin H-D:lle, jossa pyörän hinta nostetaan pilviin niin, että pian ei ole kuin näillä Piippolan Harri-Vaareilla (=Antti Piipoilla) varaa ostaa sellaista. Vaikka Punasiivellä ajelenkin, niin kyllä Massimo Tamburini sentään osaa muotoilla pyöriä, joissa silmä lepää (esim. 916:n lisäksi MV Agusta F4). Pierre Tereblanche on pelle. TPG:llähän on muistaakseni mm. 10 %:n siivu Del Montesta ("Del Monte- mies tuo iloa alkuasukkaille" tai jotain siihen tyyliin
biggrin.gif
).

Jotta totuus ei unohtuisi, niin taisivat jenkit pelastaan Ducatin varmalta konkurssilta sillon 90-luvun puolessa välissä.

Ja jos Ducateja tehtäisiin samalla tavalla, kun ennen vanhaan niin minäkin ajelisin jollain saarivaltiossa tehdyllä mopolla. Varmaan tyytyväinen olisin, koska paremmasta ei olisi tietoa.

Muotoilua on helppo lyödä. Samalla tavalla 90-luvun alussa Monsteri leimattiin, 916 leimattiin myöskin. Ja kuten historia on osoittanu molemmat on muodostunu jonkilaisiksi ikoneiksi moottoripyöräilyn historiassa..

Jos Multistada on jonkun mielestä ruma, tai ei sovi Ducatin imagoon (?). Niin löytyy noita rumiluksia historiasta (mm. joku Custom virittely, Fabiolta löytyy varmaan linkkejä)..

Jotta totuus ei unohtuisi, niin taisivat jenkit pelastaan Ducatin varmalta konkurssilta sillon 90-luvun puolessa välissä.

Ja jos Ducateja tehtäisiin samalla tavalla, kun ennen vanhaan niin minäkin ajelisin jollain saarivaltiossa tehdyllä mopolla. Varmaan tyytyväinen olisin, koska paremmasta ei olisi tietoa.

Muotoilua on helppo lyödä. Samalla tavalla 90-luvun alussa Monsteri leimattiin, 916 leimattiin myöskin. Ja kuten historia on osoittanu molemmat on muodostunu jonkilaisiksi ikoneiksi moottoripyöräilyn historiassa..

Jos Multistada on jonkun mielestä ruma, tai ei sovi Ducatin imagoon (?). Niin löytyy noita rumiluksia historiasta (mm. joku Custom virittely, Fabiolta löytyy varmaan linkkejä)..
Konkurssiasiassa olet oikeassa, mutta Ducatillehan se on ollut tuttua jo vuosikymmeniä...aina sama stoori...

Makuasioitahan nämä mallikysymykset ovat...itse koen lukeutuvani hieman "puritaanisempaan" ducatistisiipeen...mutten myönnä olevani "ääriainesta"...joita sellaisiakin tunnen...he tunnustavat ainostaan Ducatit ennen v.1985, eli viimeinen "tunnustettu" mallisarja on F1....tai vielä tiukemman linjan kannattajat vain kuningasakselikoneet...

...mulla on sentään 1993 mallinen ajossa...eli katson olevani poliittisesti ducatimaailman sosiaalidemokraatti !!
wink.gif
tounge.gif
biggrin.gif

Mitä mieltä ootte muuten Bike lehden tästä jutusta? Se ei varmaan ollu Ducatin vika, vaikka sellaista voisikin sattua monelle merkille. En kyl usko et uusissa Ducateissa katteet tippuu, katteen pultit on jääny joltakin testi ryhmältä löysälle riisuessa pyörää niinku joku tossa sano.
Oli ihan oikein, että mainitsivat mitä oikeasti sattui. Saihan juttukin sillä lisäväriä siihen tavalliseen "meillä oli todella hauskaa" käännöslöpinään verrattuna.

Jos artikkelissa ei taas ollut edes mitään spekulaatiota siitä, että katteet saattoivat irrota syystä, että edelliset testiporukat ovat ne irroittaneet ja huonosti asentaneet tms., kuulostaa teksti hieman enemmän mustamaalaamiselta ja ikävän kokemuksen hehkuttamiselta. Olen jutun kyllä lukenut, mutta näköjään ihan yhtä tarkkaan kuin Biken yleensäkin.
tounge.gif

Samaa mieltä - osittain. ST-sarjan uudet yläkatteet kertovat jenkkien touring ihanteen nuolemisesta. Mallistahan on toivottu sohvaa (Yahoon jenkkipainotteista ST-ryhmää seuranneena). Multistrada taas on varsinainen kummajainen. Merkin brändiä on jenkkien tapaan kohotettu oikeanlaisilla leffastripeillä yms.

Tässä kuitenkin mennään siihen "kauneus on katsojan silmässä" touhuun. Kaikkea uutta muotoilussa on helppo kritisoida ja nähdä aluksi huonona suuntana. Muutama merkki saattaa apinoida designia parin vuoden viiveellä. Uudet ostajat ihastuvat uuteen muotoiluun, kun eivät ole pinttyneen rakastuneita vanhaan. Siitä uusi kauneuskäsitys sitten lähtee ja samalla tavalla 10 vuoden kuluttua jotain 999:n seuraajaa pidetään kamalana "klassisen kauniiseen 999-muotoiluun nähden". Nyt näin voisi sanoa 916:sta.

Samahan on musiikissa. Monen bändin alkutaipaleita korvat höröllä seuranneena on itselläkin ollut helppo kritisoida uutta tuotantoa radiohumpaksi tms. kaikenlaisille kuulijoille väkisin väännetyksi. Kai se pitää hyväksyä.
Paashkat, minen hyväksy mitään muutoksia
crazy.gif

Tykkään Terblanchen muotoilusta - arvostan sitä että kun muotoillaan niin muotoillaan eikä kopioida.

Tällä kertaa saatan kallistua muuhun itskumerkkiin tai japanilaiseen juuri tuon hinnan (/vaihtohyvityksen) takia. Sitten jos harmittaa niin käyn säännöllisin väliajoin täällä haukkumassa Ducateja.
tounge.gif

Olen kyllä samaa mieltä siitä, että jos Biken testissä mopo "räjähtää" niin se kerrottakoon. Oma on pysynyt ihan ehjänä ja ongelmattomana, ainakin nuo viimeiset 23tkm mitä minä olen sillä ajanut.

Tämä ei ole provo, mutta eilen Helsingin Bike Worldissa käydessäni näytti tosi pahalta polttoainetankin etureunan hitsausjälki 49.900 euroa maksavassa 999R:ssä.
crazy.gif
Luulisi, että tuohon hintaan jo saisi siistin näköisen tankinkin kun pyörässä on kaikki muu Öhlaria, hiilikuitua, magnesiumia ym. arvokasta osaa moottorin sisuskaluja myöten.

Tämä ei ole provo, mutta eilen Helsingin Bike Worldissa käydessäni näytti tosi pahalta polttoainetankin etureunan hitsausjälki 49.900 euroa maksavassa 999R:ssä.
crazy.gif
Luulisi, että tuohon hintaan jo saisi siistin näköisen tankinkin kun pyörässä on kaikki muu Öhlaria, hiilikuitua, magnesiumia ym. arvokasta osaa moottorin sisuskaluja myöten.
Sanoisin, että "onneksi" !!... hyvä, että nykyajan Ducateissakin löytyy vielä tällaisia pieniä "kauneusvirheitä"... muuten ilme on liian steriili...

Kuuluisin ja legendaarisin bensatankki on kuitenkin erään koeajettavan 750 SS:n lasikuitutankki (sellainen, missä on maalaamaton raita, jotta näkee läpi bensapinnan)...siihen oli tankin laminointivaiheessa jäänyt sisään kärpänen ja siellä se luurasi lasikuidun seassa....ja tätä lehtijutussa hehkutettiin...

Back