• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Ducati Monster 696+

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja venttiili
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

venttiili

New member
Tämmöien pyörä on hankinnan alla. Millaisia ajokokemuksia? Messuilla tuli tutkittua mutta en saanut myyntimiehiltä kysyttyä. Istuinkorkeus on ilmeisesti 77 cm. Kauanko tämä malli on ollut markkinoilla?
Saa myös tarjota jos sellaisesta haluaa eroon.

Hyvä pyörä, enkä muuta vikaa keksi kuin Euro3 päästönormien vuoksi käy laihalla ~4krpm ja säätämään et pysty. Tuli markkinoille 2008.

En ole vaihtamassa pois, mutta joku vois myydä mulle hyväkuntoisen SS:n mörkölle kaveriksi eli tarjouksia tulemaan!

Jos DP kittiä ei halua laittaa pyörään, niin halvempi tapa on hankkia uusi PCV tai Rapid Bike ja ajaa orkkis putkilla ja hankkia avarammat putket myöhemmin. Monster on hauska pyörä kaupungissa ja mutkatiellä. Itse aion ensi kesänä tehdä 695:lla Ruotsi-Norja-Pohjois-Suomi kierroksen. Ajoasento on pyörässä hyvä ja satulakin kohtuullinen. Uskoisin että näin myös 696:ssa.

696 Monsteri oli alla viime kesän.

Ajoasento yllättävän aggressiivinen etenkin hiukan pidemmille. Todella matala pyörä, melkein polvet käy maahan kun selässä istuu.

Ketterä, kevyt, ajoasennon etukenon takia tuntuu kuin "makaisi" etupyörän päällä. Erittäin hyvä ohjaus, tuntuma etupyörään. Takapää ei paljoa itsestään ilmoittelekaan.

Kävimme Norjassa viime kesänä kahdella monsterilla. Vaimo ajoi suurimman ajan 696sta ja minä hänen 2005 mallista 620i:tä. Mahduin huomattavasti paremmin vanhemman mallin selkään, mutta pyöriä ei voi muuten edes vertailla keskenään - esimerkiksi juuri lueteltujen ominaisuuksien osalta.

Moottori on 696 heikoin lenkki - ei sillä että se olisi huono! Mutta alle 4 tonnin kierroksilla meno ei maistu, ja kaupungissa vakiovälityksillä ajaminen on tuskaa. Siksi vaihdatin omaani 14 piikkisen eturattaan, helpotti hieman.

Kun kierroksia tulee lisää niin elämä on huomattavasti mukavampaa. Vääntöä on jonkun verran mutta kyllä tätä sai kierrättää.

Suosittelen peilien, takalokarin, äänenvaimentimien ja eturattaan vaihtoa nyt ensiksi
smile_org.gif

Oma pyöräni oli 8300 ajettuna myynnissä Hailacilla pari viikkoa tammikuussa, mutta meni jo. Näytti tältä...
iPhonestaelokuu09004.jpg

Ecu ja putkisto kannattaa vaihtaa. Mulla oli kylläkin " racing use only " ja ei sitä metakkaa kärsinyt erkkikään. 14-piikkinen eteen on must ja ohjaustangon vaihtaisin, tai hankkisin korotuspalat. Tulee tosiaan ajettua korkeammilla kierroksilla kuin tonnista, mutta ei se polttoaineen kulutukseen vaikuttanut ja olihan konekin paremmin "alueella". Kevyt ja hyvä ajaa ja vielä hyvännäköinenkin. Itse huomasin varsin pian, että ikää on jo sen verran mittarissa, ettei 696+ ollut minua varten ja siksipä ajelen GT 1000:lla. Ducatilla kuitenkin aina ( paitsi jos joku tekee Guzzista oikein hyvän vaihtotarjouksen, niin ehkä harkitsisin, tämä vinkiksi ). Ensi kesänä olisi tarkoitus kokeilla GT:tä matka-ajossa n. 7000 km:n verran parissa viikossa. Eipä silti, jos en olisi vaihtanut, sama reissu olisi tehty 696+:lla. Kyllä siihenkin pussukat saa kiinni. Loppu on asennetta.

Jos maltat odottaa niin suosittelen odottelemaan kevääseen jolloin voisit käydä kokeilemassa esim Hailacilla tuota pikkumonsteria. Se voi hyvinkin olla sulle sopiva pyörä. Samalla tietenkin voisi kokeilla tuota isompaakin monsteria. Isomman ajoasento on ainakin mun mittaselle (183cm) parempi ( = todella hyvä). Ja tuohon monsterin 1100 koneeseen ihastuu aika helposti.. ;)

Mäkin suosittelen ecua+putkia+ilmanputsaria+14-piikkistä eturatasta. Kaikki tuntuu kehuvan tätä settiä mallista riippumatta.

Jos oot vähänkin pidempi kaveri niin käy ees jonkunmoisella koeajolla ennen ostopäätöstä. Itse (190cm) en edes harkitsisi monsteria, mutta toisaalta taas eräs tuttu on ajellut pikkumonsterilla jo useamman vuoden vaikka on vielä pidempi kuin minä. Kuulemma on ihan tyytyväinen ajoasentoon.
nixweiss.gif

Ei tää minulle tule vaan vaimolle, joka on 168 pitkä.  Sen takia minä sitä matalaa istumakorkeutta kyselen.  Ei hankinnalla ole vielä kiire, mutta jos sopiva tulee vastaan niin sitten harkitaan.  Itse ajelen MV Agustalla ja siinä on ajoasento meikäläiselle vähän liiankin etukeno.  Hyviä vinkkejä on täältä tullut, kiitoksia niistä.

Ei tää minulle tule vaan vaimolle, joka on 168 pitkä.  Sen takia minä sitä matalaa istumakorkeutta kyselen.
Ma olen huimat 160cm pitka ja ehka pari senttia 695n ideaalipituudesta. 696 on hieman 'pienempi', kapeamman penkin vuoksi, vaikka korkeutta samat, muistaakseni 77cm. Parhaalla kaverillani on pituutta ehka 157 ja tykkaa valtavasti 696staan, johon vaihtoi liian ison 800n. Olisi halunnut mieluummin 695n, mika on viimeinen vanhan mallin Monsteri, nama uudet ovat aggressiivisemman nakoisia, mutta ei loytanyt silloin, joten tyytyi 696een.

UKMOCissa on hieno 695 myynnissa, £3,500 termeineen yms blingilla varustettuna. Pakun kyytiin vaan ja Suomeen kevaaksi!

http://www.ukmonster.co.uk/monster/showthread.php?t=36342

Back