• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Ducati monster ?!?!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Peltzi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Peltzi

New member
Olen tässä harkitsemassa Hondasta luopumista ja Ducati Monsterin ostoa (esim. 1000) ..... tiedän tiedän ei kuullosta viisaalta
smile_org.gif
Mutta sanokaas asiantuntijat minkälaisia pyöriä ne ovat noin ylipäätään. eli onko paljon vikoja jne.

Minulla ei ole käsitystä vikaisuudesta, mutta mikäs noissa, hienoja laitteita. Ilmeisesti olet kuitenkin ostamassa sen verran uutta laitetta, että siinä on takuu?

Itseasisassa Hondan vaihto Ducatiin kuulostaa fiksulta, etenkin jos teet sen siksi, että olet kiinnostunut Ducatista myös teknisessä mielessä.

Joku minua viisaampi aikaisemmin tässä foorumissa totesi, että jos olet kiinnostunut Ducatista, lue kaikki materiaali mitä käsiisi saat, selaa foorumista käyttäjien kokemukset, kysele osa/huoltohintoja ja tutki asiaa! Jos sittenkin sinun vielä tekee mieli sitoutua Ducatiin ja se tuntuu erittäin kiinnostavalta, osta se.

biggrin.gif

Paha mennä sanomaan, en ole vielä ajanut ensimmäisellä Ducatillani metriäkään, mutta... jos siihen tulee jotakin, se kunnostetaan. Sitä huolletaan ennaltaehkäisevästi, ja katson tietyt paikat läpi säännöllisesti.

Eiköhän sillä pärjätä, näyttää ainakin siltä, että ei malttaisi odotella kevättä...

Joku minua viisaampi aikaisemmin tässä foorumissa totesi, että jos olet kiinnostunut Ducatista, lue kaikki materiaali mitä käsiisi saat, selaa foorumista käyttäjien kokemukset, kysele osa/huoltohintoja ja tutki asiaa! Jos sittenkin sinun vielä tekee mieli sitoutua Ducatiin ja se tuntuu erittäin kiinnostavalta, osta se.
Niin...

On kirjoitettu että:
sanoi:
Ducatin luotettavuusongelma on tosiasia!

Tieto on peräisin nimettömiltä henkilöiltä, joilla ei ikinä ole ollut Ducatia, eivätkä niin huonoa pyörää ole alentuneet metriäkään ajamaan.

Eli luota omaan arviointikykyyn äläkä usko kateellisten puheita.

Jos päädyt Ducatiin, on tuleva pyöräsi luonteeltaan aivan varmasti erilainen kuin Honda. Sehän meitä Ducatisteja viehättääkin.

Huoltojen hankaluudesta on ollut paljon keskustelua, mutta itse ainakin uskon että eihän se ole konetta kummoisempi. Joka laitteessa on omat erityispiirteensä jotka täytyy opetella.

Jos haet matalalta vääntävää konetta korkeiden huippukierrosten ja tehojen sijaan, saattaa Ducati olla sinulle oikea valinta. Itse halusin urheilullisemman näköisen vaikka en olekkaan mikään urheilullinen kuski. Fiilis on tärkein.  
inlove.gif

Olen nyt ajellut kesän tuollaisella s4 monsterilla,vetää jo heti alhaalta ja muutenkin tehoa aivan riittämiin...
biggrin.gif
Itse en noista 160 hv japanilaisista kilpafillareista juurikaan ole innostunut
tounge.gif

Varmasti ovat monsterit hyviä pyöriä kuten kaikki ducatit. Huollot ei ole mikään ongelma, jos ei itse huollata niin kyllä huoltamoja löytyy tästäkin maasta...
wink.gif

Ei muuta kun vaihtovirike käyntiin jos on jotakin kiikarissa...

nii ja ne äänet
inlove.gif

Olen tässä harkitsemassa Hondasta luopumista ja Ducati Monsterin ostoa (esim. 1000)  ..... tiedän tiedän ei kuullosta viisaalta
smile_org.gif
Mutta sanokaas asiantuntijat minkälaisia pyöriä ne ovat noin ylipäätään. eli onko paljon vikoja jne.
Kyllä kuulostaa viisaalta, ainakin Ducati-foorumissa kyseltäessä.
biggrin.gif

Kysypä samaa Hondafriikeiltä, mitähän vastaisivat?

Tee päätös kuitenkin ainoastaan omien mielitekojen ja harkinnan mukaan.

Ei kai Ducateissa oikeasti ole enempää vikoja kuin jaappanilaisissakaan, ainakin omani on palvellut moitteetta.

Kyllä kuulostaa viisaalta, ainakin Ducati-foorumissa kyseltäessä.
biggrin.gif

Kysypä samaa Hondafriikeiltä, mitähän vastaisivat?
Yllätyshullu kun olen niin pakkohan tuo on kokeilla ..... saa nähdä mitä vastaavat  
tounge.gif
Paljon tuntui taas keskustelua herättävän
biggrin.gif

..niin kuin Ducati yleensäkin! Käy messuilla / Hailacilla koe-istumassa ja sitten keväällä koe-ajamassa vempain, sillä se selviää onko sulle sopiva mopo!

En periaatteessa viiti vastata tuonne Honda foorumiin, mutta ihmetyttää kun porukat väittää käsien puutuvat V-2:lla ajaessa. Itsellä oli Kawan aikaan ongelmana kaasukäden puutuminen, mutta heti kun vaihdoin V-2:een puutuminen loppui..

Voihan ne olla oikeassakin, omalta kohdaltaan...
Siihen puutumiseen kait vaikuttaa ajoasento, oma + pyörän geometria.

Itselleni Monsteri oli lievistä tärinöistä huolimatta se oikea valinta, niiden tärinöiden kannsa nimittäin pakoputkista tulee oikea ääni, ja tahdissa. Mielestäni lähes kaikkien pyörien ongelmana on se, että ne ovat jokseenkin epämukaiva. Pieni tärinä sinne tänne, mitäs väliä sillä on?
biggrin.gif

Eli aivan muut syyt tosiaankin valinnan takana, eikä ainakaan toisten vähättelevä mielipide.

Mielestäni ainoat pyörät jossa kädet todennäköisesti eivät ainakaan niillä nojaamalla koskaan puudu, ovat jotain customeita. Mutta sellaista nyt en siitä huolimatta hanki. Joillain toisilla lienee omat syynsä niiden hankkimiseen. Mutta mitäs siitä jos joku siirtyisi kyykystä customiin. Oma asia.

Joku muuten sanoi, että Harrikkakin on kyykkypyörä. - Niitä hinkatataan, puunataan ja laitetaan kyykyssä
biggrin.gif

Mielestäni ainoat pyörät jossa kädet todennäköisesti eivät ainakaan niillä nojaamalla koskaan puudu, ovat jotain customeita. Mutta sellaista nyt en siitä huolimatta hanki. Joillain toisilla lienee omat syynsä niiden hankkimiseen. Mutta mitäs siitä jos joku siirtyisi kyykystä customiin. Oma asia.

Joku muuten sanoi, että Harrikkakin on kyykkypyörä. - Niitä hinkatataan, puunataan ja laitetaan kyykyssä
biggrin.gif

mun ei tartte kyykistellä, nostopöydän avulla saa ihan suorassa seisten työskennellä!

itse vaihdoin monsterini harrikkaan! ja jo kaupantekohetkellä tiesin, mihin lähden! tämä juttu vie mukanaan, ja teknistä osaamista tarvitaan -mikä ei ole huono asia!

toiset ostaa customeita ja toiset harrikoita, ja MÄ erottelen noi keskenään! koska kaikki on niin paljon pyörän omistajan päästä kiinni, niin japsikustomeista myös saa pienellä vaivalla katalookikuvasta poikkeevan, mikä ainakin harrikoiden kohdalla ollut aina se juttu! toiset sahaa vilkut irti, kun taas toiset tekee pyöränsä aftermarket-osista ja itse tehdyistä osista kokonaan itse! tyylejä on monia!

se, miksi joku ostaa kasan ruosteista paskaa jostai nelkytluvun lopulta (mikäli niitä enää löytyy), on joillekkin se motskarin hankinnan perus idea, ja siitä pikkuhiljaa alkaa valmistua jotakin. toisilla se projekti kestää monia vuosia, ja jotkut tekee sen muutamassa kuukaudessa! usein tällanen raato on kokenut täydellisen uudelleen syntymisen, ja on tänäpäivänä joko alkuperäisessä kuosissa mistä maksetaan(jos halutaan myydä) iso kasa rahaa, tai sitten vimpan päälle näyttelykuosissa jolla kahmitaan kasa pokaaleita, ja ajetaan kesät eri kokkareissa! ja nämä pyörät on tehty ajamista ajatellen, useimmiten viimeisen päälle hyvistä osista! ja mikä tärkeintä, ne on tehty itselle!

tää on mukavaa, mitä mä teen...ja tämän harrastuksen/asenteen kautta olen saanut hyviä ystäviä ja tuttuja ympäri suomea ja muuta maailmaa! joten voisimpa sanoa että tällanen vanhan aikanen ruosteinen epämukava ja kallis rakennus-sarja on ehkä parhain sosiaalisen kanssakäymisen välikappale!eri pienien asioiden arvostaminen, ja kunnioitus on se mikä kyykkypyörä porukasta usein puuttuu! (mun huomio)

monsteri ei ollut millään tavalla huono ajaa, ja tulipa silläkin tehtyä pitempiä reissuja! vaikka tehoo ei ole satoja hevosia, se on mukava ajaa, ja mutkatiellä vallan loistava! oon ajanu kyykkyjä, retroja, harrikoita, nakuja, matkapyöriä ja naisia..mut monsteri on pyöristä se, minkä varmasti muistan vielä kauan!

smile_org.gif

ja herneistä soppaa...!

Itselläni riisuttu karvalakkiversio Ducatista, mutta Ducati kuitenkin. En oikein osaa sanoa mitään negatiivista laitteesta... kun ei ole ollut aihetta.

Joo, siinä on vaan 64 hv ja joo, se kulkee vain 205 km/h, kuulemma.
wink.gif
Kyllä, sorsapillit japanista pyyhkii nenän niin kiihdytyksissä kuin huipuissa.

Mutta..... mitä sitten?
nixweiss.gif
Mutkatiellä, pellonlaitaa pöristellessä kypärä paisuu poskien kohdalta pateille, kun hymy vaan levenee. FIILIS!! Näissä vehkeissä ensisijainen juttu on se FIILIS. Ainakin minulle. Ja ainakin siellä kuuluisalla mutkatiellä tuo oma Ducatini on parhaimmillaan, se vaan toimii. Ja siellä ne japanilaisetkin alkavat tulla perä edellä vastaan...
smile_org.gif

Hyvä Mörkö
bowdown.gif

Huono porakone tai tulostin vituttaa, mutta mopot ovat harrastus ja toiset kiipeävät harrastusmielessä suoraa seinää ylös...

Back