No juu... myytävänä on ja nyt kannattaa jo kysellä syyshintaa... Lähtee uuden kilpurin edestä pois, edullisesti! Ja niitä on maahantuoja saanut vain kolme kappaletta, tietoa ei ole koska uusia saisi lisää...
No Räyskälässä ajettiin virallisten tietojen mukaan 1:42,389 Asikaisen Erkin toimesta, mutta mekaanikkoni otti mulle kisassa alle 1:42 aikoja (ponderi tippui ekan kaadon jälkeen, joten on vaan käsiaikaa tarjolla). Alastarosta multa on Juhannuksesta 1:33,1 aikoja ajettuna. Muutenhan siellä ei Ducateilla kilpaa ajeta ja mulla oli tuolloin ranne vahvasti teipattuna murtumisen takia (juu, juu, selityksiä). Botnialla on ajettu mun toimesta uusi rata-ennätys 1:16,916 ja Motoparkissa ajoin nyt viimeisimmässä kisassa 1:38,117 (muistaakseni), mutta kuukausi sitä ennen ajoin 1:36,494 ajan FFA kisassa, tietääkseni kukaan ei ole lujempaa tuollaisella lutkuttimella ajanut. Kemorassa ollaan ajettu jotain alle 1:20 aikoja, tosin tänä vuonna oli sadekeli, joten ei päästy tahkoamaan kunnolla kuivalla ja uusia ennätyksiä tiskiin.
Mitä cuppi imee rahaa?
No kisaviikonloppu on kaikkineen kuluineen n. 500-1000 €, riippuen siitä milloin radalle menet ja kuinka monta rengassarjaa ajat sileäksi harjoitellessa. Tietysti hintaan vaikuttaa mahdolliset lipat sekä myös se että kuinka paljon treenaat kisoja ennen ja niiden välissä. Huoltoihin ei juurikaan uppoa rahaa, kunhan vaihdat sopivin väliajoin vain öljyt ja kauden välissä (ts. talvella) tarkistaa venttiilinvälykset ja mahdollisesti myös säätää ne.
Tuo hinta (kisaviikonlopusta) siis pitää sisällään:
- osallistumismaksun
- matkat
- bensat / diisselit
- ruokaa ja juomaa
- majoituksen (meillä kuorma-auto tai mökki)
- yhden sarjan renkaita
Ja jos kuuluu kysymys että kannattiko?
NO EHDOTTOMASTI! Nyt olen sen verran jäänyt koukkuun hommaan että ensi kaudella ajetaan ainakin D -Cuppi, mahdolisesti myös B600 -luokka, jos vaan rahoituksen saan kilpurille hoidettua...
Uusia ja kovia naamoja vaan mukaan tasaväkiseen luokkaan, jossa mies ratkaisee, ei niinkään kalusto!