Ducati ST-sarjalaiset

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja spideri
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Lahdessa on tällainen ST4 myynnissä https://www.nettimoto.com/ducati/st4/3083167
Katselin sitä ihan sillä silmällä, mutta kun kyselin huoltojen perään niin ilmoituksessa mainittu hyvin huollettu tarkoittikin että ei ole mitään tietoja huolloista muuta kuin että jossain Vianorilla öljyt vaihdettu viime syksynä.
Päättelin että tohon pitäis sitten tehdä iso huolto heti alkuunsa ja mietinkin että mitä kaikkea pitäis tehdä ja mitä ne osat maksaa jne.....
 
Lahdessa on tällainen ST4 myynnissä https://www.nettimoto.com/ducati/st4/3083167
Katselin sitä ihan sillä silmällä, mutta kun kyselin huoltojen perään niin ilmoituksessa mainittu hyvin huollettu tarkoittikin että ei ole mitään tietoja huolloista muuta kuin että jossain Vianorilla öljyt vaihdettu viime syksynä.
Päättelin että tohon pitäis sitten tehdä iso huolto heti alkuunsa ja mietinkin että mitä kaikkea pitäis tehdä ja mitä ne osat maksaa jne.....
Ainakin jakohihnojen vaihto ja venttiilivälysten tarkistus. Kone on 916:sen peruja.

Sent from my M2007J22G using Tapatalk
 
Päättelin että tohon pitäis sitten tehdä iso huolto heti alkuunsa ja mietinkin että mitä kaikkea pitäis tehdä ja mitä ne osat maksaa jne.....

Osien puolesta ei aivan älyttömiä summia iso huolto maksa (ainakaan liikkeessä teetettyyn verrattuna), mutta onhan siinä vähän askartelua, mihin aikaa menee.

Mainitut jakohihnat: 2x https://www.carpimoto.it/en-FI/Serv...t-Dayco-941070-93x17-for-Ducati-748S-2002.htm

Venttiilien puolirenkaat ehkä vaihtaisin. Niitä tarvitsee 16 kpl, esim https://www.storm-motor.fi/merkkikohtaiset-osat/ducatic-ring-oem-66910011e/
 
Osien puolesta ei aivan älyttömiä summia iso huolto maksa (ainakaan liikkeessä teetettyyn verrattuna), mutta onhan siinä vähän askartelua, mihin aikaa menee.
/[/url]

Korjaamolla vaihdatin 996 ST4s:ään jakohihnat muutama vuosi sitten ja työtunteja vaihdosta oli laskutettu 2,5.

Katteiden purkaminen ja kasaaminen vie osan ajasta.
 
Osien puolesta ei aivan älyttömiä summia iso huolto maksa (ainakaan liikkeessä teetettyyn verrattuna), mutta onhan siinä vähän askartelua, mihin aikaa menee.

Mainitut jakohihnat: 2x https://www.carpimoto.it/en-FI/Serv...t-Dayco-941070-93x17-for-Ducati-748S-2002.htm

Venttiilien puolirenkaat ehkä vaihtaisin. Niitä tarvitsee 16 kpl, esim https://www.storm-motor.fi/merkkikohtaiset-osat/ducatic-ring-oem-66910011e/

Siis onko noi puolirenkaat venttiilin lukitsimet ?
 
Korjaamolla vaihdatin 996 ST4s:ään jakohihnat muutama vuosi sitten ja työtunteja vaihdosta oli laskutettu 2,5.

Katteiden purkaminen ja kasaaminen vie osan ajasta.
Jakohihnat on yleensä helpompi nakki. Venttiilivälysten säätö vie aikaa, jos siis tarvii säätää. Tuo puolirenkaiden vaihto vaikuttaa venttiilivälyksiin.

Sent from my M2007J22G using Tapatalk
 
Siis onko noi puolirenkaat venttiilin lukitsimet ?

Juu, sitäkin ne on. Nuo pitää sulkevan puolen säätöpalan kiinni venttilivarressa.
Motonetissä kuvan kera, https://www.motonet.fi/tuote/ducati-oe-venttiilin-lukituspala-66910011e?product=98-16923

Jos nuo vaihtaa, niin saa varautua myös vaihtamaan mahdollisesti myös läjän paloja. Ainakin St2:ssa vaikuttaa noin 5 sadasosaa tiukentavaan suuntaan, kun laittaa uudet. Tuo sitten kuluu muutamassa tuhannessa pois, kun puolirenkaat kuluu samoihin mittoihin, kuin vanhat oli. Sama tahtoo käydä, kun käyttää nuo pois paikaltaan säätöpalaa irroitettaessa, pikkasen vähemmän tiukkenee, mutta kuitenkin. Pitäis koitaa saada puolirenkaat samoin päin paikalleen kuin olivat, niin muutos on pienin mahdollinen.
Itse en alkaisi vaihtamaan, jos nuo ei ole rikki.
Youtubessa ja ducati.ms foorumilla on paljon tietoa tuohon hommaan.
 
Back
Ylös