• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Ducati StreetF

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja hornet66
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Onneksi maksaa kuitenkin liikaa ja pyörässä on samaa vaivaa kuin muissakin tarjolla olleissa Ducateissa: pyörät on mitoitettu fyysiseltä kooltaan selvästi enemmän välimeren kääpiöille. Tuli koeajellessa ja pyöriä mallaillessa vähän samanlainen fiilis kuin Roomassa 46-kokoiselle suomilestille sopivia kenkiä hakiessa: hienoja ovat tarjokkaat, mutta kun ei sovi niin ei sovi.
Täytyypä käydä itse koeistumassa tai jopa ajamassa, hieman tuntuu oudolta että olisi enemmän kääpiöille, Akseliväli kohtuulliset : 1475mm Istuinkorkeus paremminkin enduroluokan : 840mm, jalkatapitkin ovat kuulemma alempana ja taaempana kuin alkuperäisessä 1098ssa.

Mutta harmi jos 184 cm kuskillekin pieni, itse toivoskelin että selvästi väljempi kuin vaikkapa jaappanin kilokyykyt.
Ite oon 183 eikä se mulle kyllä pieni ollut. Ajoasento oli varsin hyvä.

Ehkä nää on sitten enempi tottumiskysymyksiä vaan. Itse ajelen vähemmän muovisporteilla ja enemmän nakupyörillä.

Tsekkasin juuri speksit ja Fighterissa näkyy tosiaan olevan pidempi akseliväli kuin meikäläisen Triplessä, mutta jostain syystä Triple tuntuu paljon tilavammalta ja isommalta.

Ehkä tossa Fighterissa pienuuden tuntu korostuu kun kuski istuu edempänä pyörässä, koko pyörä on paljon kapeampi ja lamppumittariyhdistelmä on todella pieni. Stonga oli kanssa melko kapea nakupyöräksi ja taisi olla vielä aika edessä siinä yläkomiossa, joten kuskin kupoli asettuu melkein pyörän edelle.

Lelumaisuusfiilikset tulivat siis ~192cm/105kg ruholla testaillessa.

Kävin itsekin ko. pyörän korkkaamassa tuolla koeajopäivillä. Seuraavat asiat ainakin itse laitoin merkille.

+ teho
+ jarrut
+ alusta
- ajoasento (aivan liian kyykkypyörämäinen)
- hinta

Jos Super Dukeen saataisiin RC8-R:n tehot, niin ei olisi täydellinen pyörä enää kovin kaukana..

buttrock.gif
Koejon perusteella varsin hauska laite, jossa on LUONNETTA. Tuolla ei vaan PYSTY ajamaan nätisti ja rauhallisesti ollenkaan
omg.gif
. Rähisee riittävästi
tounge.gif
.

Jooh, torstaina kävin ajamassa street fighterin. Ei voi muuta sanoa kuin, että
buttrock.gif
buttrock.gif
buttrock.gif

Oli kyl pirun räyhä pyörä ja aivan loistava ajaa mitä siinä 20 minuutissa nyt kerkes testailla. Kone aivan uskomattoman loistava, tehoakin tuntui löytyvän reippaasti. Vauhtikaan ei tuntunut juuri miltään. Vakaa pyörä ajaa ja jarrutkin tehokkaat ja hyvät. Makeet äänet jo vakiopöntöissä mikä on plussaa. Mitä nyt jonkin verran mutkissa pääsi testaamaan niin taittui helvetin keposesti ja helposti mutkiin.

Toi paino oikeesti yllätti kun toi painaa ajokunnossa n. 15kg vähemmän kuin mun 650 erkka.

Yksi valkoinen minulle kiitos. Vituttaa kun on köyhä ja ei oo varaa ostaa vielä tälle keväälle :/ No ensi kesänä sit päristellään Ducati Street Fighterillä se on varma
buttrock.gif

Onko orgissa jo monta iloista omistajaa ja mitkä ovat tunnelmat näin ajokauden alussa?

Koeajettuahan tuo tuli eikä ollut ehkä ihan niin hyvä kuin odotin. Ajoasento ja koneen luonne on sellainen että ihan perus kaupunki pommitteluun ei ihan optimi laite mutta vaikka reipas henkiselle mutkapätkä ajelulle ihan mukava laite. Eturengastakin tuntui säästävän kohtuu vaivattomasti kolmella ekalla vaihteella
tounge.gif

buttrock.gif
buttrock.gif

buttrock.gif

Oli kyl pirun räyhä pyörä ja aivan loistava ajaa mitä siinä 20 minuutissa nyt kerkes testailla. Kone aivan uskomattoman loistava, tehoakin tuntui löytyvän reippaasti. Vauhtikaan ei tuntunut juuri miltään. Vakaa pyörä ajaa ja jarrutkin tehokkaat ja hyvät. Makeet äänet jo vakiopöntöissä mikä on plussaa. Mitä nyt jonkin verran mutkissa pääsi testaamaan niin taittui helvetin keposesti ja helposti mutkiin.

Toi paino oikeesti yllätti kun toi painaa ajokunnossa n. 15kg vähemmän kuin mun 650 erkka.

Yksi valkoinen minulle kiitos. Vituttaa kun on köyhä ja ei oo varaa ostaa vielä tälle keväälle :/ No ensi kesänä sit päristellään Ducati Street Fighterillä se on varma  
buttrock.gif

Onko orgissa jo monta iloista omistajaa ja mitkä ovat tunnelmat näin ajokauden alussa?
No itelle tulossa tollanen vakioversio kokoputkella (samallahan siinä tulee "chippi" ja vaparisuodatin mukana)
Hyvällä tuurilla pyörä jo ens viikolla alla  
062802moto_prv.gif

buttrock.gif
buttrock.gif

buttrock.gif

buttrock.gif

No itelle tulossa tollanen vakioversio kokoputkella (samallahan siinä tulee "chippi" ja vaparisuodatin mukana)
062802moto_prv.gif
Laitahan sitten kokemuksia miltä pyörä tuntuu pidemmän käytön kälkeen. Onneks olkoon tulevalle omistajalle. Ainakin mun ajokokemuksen perusteella aika helvetin hyvän pyörän oot hankkinu
buttrock.gif

062802moto_prv.gif
Onko olemassa jotain arvioita että minkä verran putkisto, chippi ja suodin tuovat lisähönkää?

Uusimmassa Motorradissa oli verrattu vanhemman 1098:n ja SF:n teho- ja vääntökäppyröitä, joiden mukaan huipputehot olivat samat ja 1098:n 5000rpm:ssä oleva vääntökuoppa oli poistunut SF:stä.
Eli SF:n käppyrät näyttivät varsin hyviltä!

Hyvän tuntuinenhan tuollainen ässä oli. Voimaa oli mukavasti ja alusta loistava. Etunen tuntui kevyeltä. Ruisku oli vaan kaupunkiajossa melko äkkinäinen. Tästä varmaan taas saadaan kiittää ekohippien euro3:sta...
033102ass_1_prv.gif

062802moto_prv.gif
Onko olemassa jotain arvioita että minkä verran putkisto, chippi ja suodin tuovat lisähönkää?

Uusimmassa Motorradissa oli verrattu vanhemman 1098:n ja SF:n teho- ja vääntökäppyröitä, joiden mukaan huipputehot olivat samat ja 1098:n 5000rpm:ssä oleva vääntökuoppa oli poistunut SF:stä.
Eli SF:n käppyrät näyttivät varsin hyviltä!
No lehtitietojen mukaan moottorin yläkerta on lainattu 1098:sta. Tuo valmistajan ilmoittama 5hv:n vähennys huipputehoissa ja keskialueen voima on ilmeisesti saatu aikaan EXUP venttiilillä ja ruiskua säätämällä.

Itse nyt odotan sellaista 10hv:n lisäystä, koska onhan kyseessä Ducatin oma kokoputkisto, chippi ja vaparisuodatin.
Muutenkin V2 moottorit yleensä kärsivät enemmän noista päästöarvorajoista!
No saa nähdä, olishan sellanen 165hv:n katutaistelija aika mukava
biggrin.gif

Tehoero johtuu vain pitkien ilmahormien puuttumisesta. 1098 täyttää paremmin pitkillä ilmanottoputkilla, SF:ssa puuttuu koko hormit ja ilmapulssit tulee aivan erilailla ja tehoa uupuu hieman, mutta vetää paremmin alhaalta kun 1098. Kone muuten sama identtistä ilmaboxia myöten, myös laatikon ja toisiovälityksetkin samat. Kulkee sairaasti ilman katteitakin, kaulalihakset vaan kovilla.. Piikkiä pienempi eturatas ja kulkee vielä tiedonkeruun mukaan 279KM/h

no johan on ristiriitaista tietoa, mistä tuo tehoero johtuu... mä sain valistuneen selvityksenn, että imukaulat on pienemmät, imukanavien muotoilu hieman pienempi 1098ia ym pientä hiplaamista.

kyselinkin jo maailmalta 1098:n imupuolen kalujen perään ja kansihan tollasesta pitää duunata heti takuuaikana
biggrin.gif

omalla on ajettu 1200 km ja täytyy sanoa että mukava on pyörä.
moottorin luonne sopii itselle hyvin. ja mitä olen kaksi päällä ajanut niin on vakaa ajaa myös niin. kyydissä ei ole mitkään parhaat oltavat.
melkein haitaksi voisi todeta että sillä ehkä tulee ajettua liian kovaa...

"No itelle tulossa tollanen vakioversio kokoputkella (samallahan siinä tulee "chippi" ja vaparisuodatin mukana)"

mulla kanssa tommonen perusmalli tuloillaan. quicksifterin olen jo hankkinut ja putki vielä ostamatta. Paljos tommosesta putkesta joutuu maksamaan ( niin kuvia jo kattelin ducatin sivuilta.,.)
buttrock.gif

no johan on ristiriitaista tietoa, mistä tuo tehoero johtuu... mä sain valistuneen  selvityksenn, että imukaulat on pienemmät, imukanavien muotoilu hieman pienempi 1098ia ym pientä hiplaamista.

kyselinkin jo maailmalta 1098:n imupuolen kalujen perään ja kansihan tollasesta pitää duunata heti takuuaikana  
biggrin.gif

No on juu ristiriitaista tietoa. Tuo oma "tieto" oli lähes suoraan lehden sivuilta lainattu.

"mulla kanssa tommonen perusmalli tuloillaan. quicksifterin olen jo hankkinut ja putki vielä ostamatta. Paljos tommosesta putkesta joutuu maksamaan ( niin kuvia jo kattelin ducatin sivuilta.,.) "

Itse en nyt juuri muista tarkkaa hintaa, mut jossain 3000€ hujakoilla se oli.

Uusimmassa MP maailmassa testi Streetfighterista. Kovasti oli kehuttu. Jarrut kuulemma liian tehokkaat
tounge.gif
.

tänään tuli punainen sf kotiin. ekat 200km alla ja onpa aika räyhäkäs laite. keula onpi kevyt, jarrut on mahtavat ,tehoa on riittävästi ja ajoasento on mukava. Tuli kokeiltua mutkatiellä kuivassa ja moottoritiellä rankassa vesisateessa. Kun vielä tulee tutuksi pyörän kanssa niin on aika hienoja ajeluita tiedossa  
062802jumpie_prv.gif

No niin. Kokeiltu on. Osoittautui todella huonoksi. Ja se on kalliskin vielä sekä hankkia että pitää.

Kustannuksia toki laskee se yksi huonoimmista puolista, eli ajokauden pituus, joka tuolla vehkeellä on selkeästi alle puolet normaalista. Verrattuna tavalliseen moottoripyörään tuolla ajokauden maksimipituus vaihtelee päivästä kuukauteen. Kortti menee joka tapauksessa 2 viikon jälkeen, mutta hyvällä tuurilla voi ehtiä menettämään korttinsa vielä syksyllä toiseen kertaan toisen 2 viikkoisen ajokauden jälkeen.

Ajoasento oli mukava. Peilit olivat superpositiivinen yllätys. Niistä näki hyvin, jopa taakse, eivätkä ne edes tärisseet.

Miinusta tulee hallintalaitteista. Vilkun vipu oli bemariakin hankalampi käyttää, pitkiä ei saanut pysymään päällä ja vasemmalle kädelle oli enemmän nappeja kuin sormia.

Downforcea puuttui myös rutkasti. Nimenomaan etupäästä. Etupyörä tuppasi leijailemaan aina, kun oikea käsi edes kosketti tankoa.

Kaikkein huonoin puoli pyörässä oli se, että minulla ei ole sellaista.

Back