Ducati StreetF

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja hornet66
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Meidän 12v tyttö totesi nähdessään kuvan: Monsteri, johon on laitettu ER-6:den lamppu
biggrin.gif

Piti kuitenkin näkemästään.
 
Hirmu raskaan näköinen minun mielestä. Mutta kuivapaino vaan kuitekin 167kg. Kyllä varmasti 155hp liikuttaa todella mukavasti ja hinta varmasti sen mukainen.
 
Hienoin koskaan valmistettu Ducati. Ylipäätään Ducatit on hyvännäköisiä, mutta tämä on h:vetin hieno.
Hyvä oivallus laittaa mallinimeksi Streetfighter. Käsitteeksi muodostunut termi, joka ihme kyllä oli vapaana käytettäväksi vielä vuoden 2009 uutuusfillariin. Noh, parhaat ideat on olleet kautta aikain niin lähellä ja yksinkertaisia.

Onko kukaan kuullut juoruja hinnoittelusta? Itse veikkaan, että Öhlinsin etupäällä varustettu malli on 27 000 euron pintaan.
 
21 900 € perus versio...Soittelin EE-Speedille ja kertoi palaavansa asiaan...Mutta lupaili, että on varmasti halvempi kuin muilla... Streetfighter kiinnostaisi myös kovasti, mutta taidan päätyä Tripleen...
 
Voi olla ihan hyvät karkelot kun samaan testiin laittavat Ducatin Streetfighterin, Aprilian tulevan RSV4 Tuonon, Moto Morini Corsaro Velocen ja MV Agusta 1078 Brutalen.
 
Juu... ja taas kerran ei voi jättää kysymästä miksi japanilaiset on kertakaikkiaan jättäny leikin kesken. Kaksi mielenkiintoisinta prätkä"genreä", sporttiset nakupyörät ja isot supermotot... japaniasta ei tule mitään mielenkiintoista. Kummallista.
 
No joo beekingin unohdin... kuten myös veemaxin, fzykkösen ja hondan cb1000rän.... jostain syystä. Ehkä siksi että niissä ei (mulle) ole mitään miksi niitä pitäisi muistaa.
 
Hä? V-Max (ok, pikkasen eri)

V-max on rivo powercruiser ja hieno sellainen, mutta ei tosiaan minkäänlainen fighteri.

Z1000, CB1000R,
1.sukupolven Z1000 oli ihan kelpo fighteri ja surullisesti 2. sukupolveen mennessä se mitä ekassa oli aitoa ja hyvää on onnistuttu ryssimään johonkin...
CB1000R ei taas ekan Zedin hyveitä koskaan ollutkaan.

Joka kyllä pätee nykyiseen FZ-1Nään, vaikka se on aiempia versioitaan huomattavasti parempi, niin miksi mosaa on pitänyt mennä lussuunnuttamaan ja panna siihen jonkin lentotukialukseen osavarastosta nyysitty tonnikeijukaiskampura.

B-King... Sumoja ei tule mieleen.

B-king on sekin kiitettävän irstas powercruiseri ja ihan hieno - varsinkin kun kamalat pöntöt vippaa paska-aholle - mutta fighteri se ei ole.

En edelleenkään jaksa tajuta miksi japseille ei uppoa koneeseen että oikea fighteri tehdään nakkaamalla katteet pois merkin raa'immasta sportista, panemalla leveä tanko ja tihentämällä välityksiä.

Ei mitään runkutuksia kuristimilla etteivät tixtexit päällä ajavat punkerot eivät saisi paskahalvausta kun rengas irtoaa millin maasta kun kaasua kiertelee miten sattuu ykkösellä.

Aprillia ja Ducati ovat sentään tajunneet että oikea fighteri on vehje joka menee kaasusta taka- ja jarrusta etukautta ympäri ja sen brutaaliuden hallitseminen nimenomaan olennainen osa ajamisen iloa.

Perinteiset vääntöalue blah blah jaarittajat taas ovat yleensä lukeneet toistelemansa latteudet jostain lehdestä ja eivät ole ikinä nykyaikaisella tonnisella ajaneet rähinäväleillä...

Millähän se saataisiin japoille perille että ne jotka haluavat hyvin toimivan, enempi vähempi katteettoman, prätkän joka on jännittävä kuin kiulu puolihaileaa ternimaitoa ovat ostaneet jo ajat sitten sen bemarin suksiboksilla ja webastolla - tai ajelevat XJR Yamahalla tai Zephyri Kawalla...

Tämä ei tarkoita sitä että pappapyöriä ei pitäisi tehdä, vaan pelkästään sitä että ihan jokaisesta katteettomasta mallista ei pidä väkisin vääntää moista...

Suurella ilolla toivotan Street Triple R-mallin tervetulleeksi. Ilmeisesti eurovalmistajilla on oikeasti ottimet auki kentän suuntaan...

Ihmettelen sitä tulenkohan elämään niin vanhaksi että Japoniasta tulisi kunnon rivoa supermotoa ala TL / SV 1000 pata sopivassa rungossa jne.
No toivossa on hyvä elää ja uskossa kuolla - sanoi lapamato...
 
V-Max (ok, pikkasen eri), Z1000, CB1000R, B-King... Sumoja ei tule mieleen.
V-Max: powercruiseri enempi kuin nakutykki, kilpailee enempi rockettien ja muiden suoran tien kulkineiden kanssa.
Z1000: Mnjoo. Vähän jäänyt kelkasta ja perustylsä kuminauhamylly
CB1000R: Kts. Z1000
B-King: Kuin 2000-luvun versio Hondan X11:stä. Joku tässä on pielessä. Veikkaisin japoniamuotoilua ja ylilihavaa olemusta.

Ei ole minunkaan mielestäni oikein Nipponiassa älytty tätä nakupyörien reseptiä.

Pitäisi olla sopivasti hyppysellinen retroa, sielukas överiksi vedetty kone ja ei missään tapauksessa mitään mangahyönteismuotoiluun viittaavaa, eikä muovista naamiaiskaupan samuraikypärää keulalla. Japaninakuissa on vähän sellainen "hätääntyneiden ensisynnyttäjien turvallisuuslautakuntakin hyväksyy"-leima. Hommat on vesitetty pahemman kerran. Rähinäpyöräversioita neliovisesta Avensiksesta.
 
Jeps, vastasin Wekkulin kysymykseen sporttiset nakupyörät. En puhunut fightereista.

Mun mielestä Z1000:n fighteriuden pilasi lähinnä Z750 - sama konsepti yritettiin tunkea huomattavasti hengettömämpään pyörään. Muita noista en olekaan ikinä ajanut.

Ducati on aivan SAIRAAN härskin näköinen vehje, ja twini sopii takuulla koneen puolesta faitteriin. Aprilia on muuten upea, mutta ainakin tuosta kuvakulmasta kärsii etuscoopin leveydestä. Jos kone on noin kapea, niin miksi lihottaa pyörä väkisin. Kuitenkin, nuo kaksi ovat ainoat "fighterit" jotka ovat ekaa kertaa pistäneet minut kyseenalaistamaan triplan asemaa genren paalulla.
 
" Jeps, vastasin Wekkulin kysymykseen sporttiset nakupyörät. En puhunut fightereista.

Mun mielestä Z1000:n fighteriuden pilasi lähinnä Z750 - sama konsepti yritettiin tunkea huomattavasti hengettömämpään pyörään. Muita noista en olekaan ikinä ajanut. "

Varmaan ollut jotain merkitystä ainakin imagollisesti. Vanhempi z750 on ylivoimaisesti huonoin nykypyörä mitä olen ajanut.
-Älytön painon tuntu tai sen olemassa olo tuon kokoiseksi.
-Täysin luonnoton kone, voiko 120hv tuntuakkaan enää kesyimmiltä?
- Keula on luokkaa kiina skootteri!
-Makuasioista sitten ulkonäkö ja muovisuus!

Jos joku z750 omistaja tai koeajaja on erimieltä niin ei ole ikinä hän ajanutkaan kilpailijoiden esim tonnissa fightereitä. Tuli hieman offffff topiccia, suuttuttaa vaan tommoset luokattomat mopot, vaaraksi vielä kuskeillekkin!
 
Jos joku z750 omistaja tai koeajaja on erimieltä niin ei ole ikinä hän ajanutkaan kilpailijoiden esim tonnissa fightereitä. Tuli hieman offffff topiccia, suuttuttaa vaan tommoset luokattomat mopot, vaaraksi vielä kuskeillekkin!
Aika samaa mieltä muutaman kesän kokemuksella, Z750 on peruspyörä eikä mikään kunnon fighteri. Eikä se tonninenkaan niin paljon parempi ole, tehoerokin on aika pieni.
Siis hyviä pyöriä ovat, mutta eri kategoriassa kuin esim. Tuono tai SuperDuke jos verrataan muutaman vuoden vanhoja malleja.
 
Back
Ylös