Ducati tietouden kartoitusta

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Arttu.H
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Arttu.H

New member
Millasia pyöriä ne Ducatit oikein on? Kokemuksia ja tietoutta kaivataa...

Siistin näköisiä ne ainakin on, ja mielessäkin olis.. jos jonkun ducatin hommasi, ST2 -4 SS750 Monsteri.. kaikenlaisia kun on ollut, yammua, honukkaa trumppaa, kawaa, niin jotain uutta.. ehkä, ei pidä kangistua vanhoihin
wink.gif


Mites laadukkaita ovat? Ja aika tehottomilta tuntuvat... ei oikein löytynyt tietoa esim. bikez:stä. Onko suomessa jotain eri malleja? Ja hinnakaita... ovatko hintaansa nähden hyviä?
Pelotti jo kun luin jotain keskusteluja täällä... "pitäis tarkistaa keinuvipujen pinnoitus, 40tkm:ssä" ?? ongelma? Miksi ne yleensä on pinnoitettu
withstupid.gif
tekis vaikka haponkestävästä
tounge.gif


No on sitä muutenkin ollut kammoa italialaisiin tuotteiisiin... viimesin, pesukone kun ruostui vuodessa, ja viiden vuoden kuluttua ostosta syttyi palamaan
bawling.gif
nyt on ollut jo 13v mateinfinland upo
smile_org.gif
 
Uudemmissa on kaksi sylinteriä,vanhemmissa yksi,paitsi oli niillä yksi 1265 kuutioinen v-4 joskus -63-64 kun ei vielä tiedetty että honta tekee pian tuuttia,ne meni ottamaan vielä tehoakin siitä 100hp mutta ei ne 16 tuumaiset ristikudosrenkaat kestäny ja niin ne kuristi sen ensin 80 ja sitten 55 hv:n ja kun se oli niin huono niin ne teki vaan kaksi pyörää valmiiksi Berlinerille ja sitten tuli yks japanilainen ja osti sen koossa olevan ja sen jälkeen onkin ollut hiljaisempaa paitsi ihan mukavia myllyjä ne tekee osta pois.
biggrin.gif
 
unohin että nykytiedon mukaan honta teki ensimmäisen superpyörän. Lisäksi ne teki niitä ihan liikaa,niitä on vieläkin pitkin ja poikin ukkojen talleja..
tounge.gif
 
Kommentit ruisku-supersportista: Hyvä alusta ja hyvät ajo-ominaisuudet. Jämäkkä ja vakaa kurveissa ja omassa on just sopiva ajoasento. Kone on ilmajäähdytteinen ja hiukan tehoton, mutta silti tuntuu nopealta. Saundit on tietysti omanlaisensa: kuiva kytkin kalkattaa ja moottorin ääntä ei voi sanoa hienostuneeksi
smile_org.gif
Huipputehon puutetta korvaa kiva vääntöalue siellä kierrosalueella missä tarvitaan = hyvä kone kadulle. Käytännöllisempiäkin prätkiä on, mutta mitä sitten. Prätkä se on siinä missä muutkin. Kannattaa kokeilla. Voit vaikka ihastua.
 
On mulla ollu japsejaki ja hyviä olivat. Tosin eipä mulla vielä yhtään paskaa ducatiakaan ole ollut ja kolmatta viedään. Aika pitkälti noi jutut on lähtöisin essonbaarista vaijerikuskien suusta
033102beer_1_prv.gif
 
Uudemmissa on kaksi sylinteriä,vanhemmissa yksi,paitsi oli niillä yksi 1265 kuutioinen v-4 joskus -63-64 kun ei vielä tiedetty että honta tekee pian tuuttia,ne meni ottamaan vielä tehoakin siitä 100hp mutta ei ne 16 tuumaiset ristikudosrenkaat kestäny ja niin ne kuristi sen ensin 80 ja sitten 55 hv:n ja kun se oli niin huono niin ne teki vaan kaksi pyörää valmiiksi Berlinerille ja sitten tuli yks japanilainen ja osti sen koossa olevan ja sen jälkeen onkin ollut hiljaisempaa paitsi ihan mukavia myllyjä ne tekee osta pois.  
biggrin.gif
tounge.gif
Jeps, tuuttihan tuli -68 lopulla... mut kukas tekee nykyään ducatin moottorit, ducati itsekö?

Vääntö ainakin positiivista, sitähän yleensä V2:ssa on.. ainakin VTR:ssä oli
sport05.gif


Mietityttää toi keinuvipujen pinnoitus, voiko se mennä jo 40tkm:ssä? Muistikuva joskus lukenut että kun pinnoitus menee niin keinuvivut ei enää kauaa kestä, en muista minkä merkin kanssa, Ei ole tietoa asiasta, mut ilmeiseti ne pinnoitetaan että saadan todella kova pinta..en ole sileen ennen törmännyt asiaan
sad_orig.gif
 
Mistäs saa teknistä tietoa ducateista? Lähinnä moottoreista...ja vaikka räjäytyskuvia
062802moto_prv.gif
 
No ihan oikeasti se pinnoitusongelma on jo taakse jäänyttä elämää,se koski käsittääkseni testastrettoja vuosikymmenen alkupuolella.Jossain vaiheessa(siis vielä vanhemmissa )oli sähköjuttuja mutta esim. oma ST:ni on toiminut loistavasti ensimmäisen satatuhatta.Minulla on useampikin Ducati-koneinen eikä niissä ole ollut ongelmia kestävyyden suhteen.Kaikkea tietysti voi tulla mutta ei sen pelon takia kannata ohitta asiaa.Käy koeajamassa,et siitä muuten saa selvää.Erilainen se on kun muut mutta ei pyörää kummempi.
 
No ihan oikeasti se pinnoitusongelma on jo taakse jäänyttä elämää,se koski käsittääkseni testastrettoja vuosikymmenen alkupuolella.
Korjataan nyt sen verran, että koski lähinnä 90-luvun lopun ja 2000-luvun alun desmoquattroja (748, 916, 996). 749 ja 998, 999 on testastrettoja. (niissäkin on ollut vikoja, mutta erittäin vähän.) Tehdas myönsi asian joskus 2000-luvun alussa ja homma piti olla hallinnassa, mutta kyllä niitä ilmaantui sen jälkeenkin.
 
No ihan oikeasti se pinnoitusongelma on jo taakse jäänyttä elämää,se koski käsittääkseni testastrettoja vuosikymmenen alkupuolella.Jossain vaiheessa(siis vielä vanhemmissa )oli sähköjuttuja mutta esim. oma ST:ni on toiminut loistavasti ensimmäisen satatuhatta.Minulla on useampikin Ducati-koneinen eikä niissä ole ollut ongelmia kestävyyden suhteen.Kaikkea tietysti voi tulla mutta ei sen pelon takia kannata ohitta asiaa.Käy koeajamassa,et siitä muuten saa selvää.Erilainen se on kun muut mutta ei pyörää kummempi.
Vuosikymmenen...? siis tarkoitatko vuosituhannen vaihdetta? Esim, St2:sta. kattelin just vm.-98 satkun ajettua..
 
No ihan oikeasti se pinnoitusongelma on jo taakse jäänyttä elämää,se koski käsittääkseni testastrettoja vuosikymmenen alkupuolella.
Korjataan nyt sen verran, että koski lähinnä 90-luvun lopun ja 2000-luvun alun desmoquattroja (748, 916, 996). 749 ja 998, 999 on testastrettoja. (niissäkin on ollut vikoja, mutta erittäin vähän.) Tehdas myönsi asian joskus 2000-luvun alussa ja homma piti olla hallinnassa, mutta kyllä niitä ilmaantui sen jälkeenkin.
Eikö ST2:ssa ole just 916 kone?
 
Ei,se on ST 4:ssa,kakkosessa on 944 kaksiventtiilinen,ettei ole niin yksinkertaista niin ST 4 S on taas eri kone..996.. tosin siinä on myös parempi alusta.
 
No ihan oikeasti se pinnoitusongelma on jo taakse jäänyttä elämää,se koski käsittääkseni testastrettoja vuosikymmenen alkupuolella.
Korjataan nyt sen verran, että koski lähinnä 90-luvun lopun ja 2000-luvun alun desmoquattroja (748, 916, 996). 749 ja 998, 999 on testastrettoja. (niissäkin on ollut vikoja, mutta erittäin vähän.) Tehdas myönsi asian joskus 2000-luvun alussa ja homma piti olla hallinnassa, mutta kyllä niitä ilmaantui sen jälkeenkin.
Niinpä olikin,hyvä että korjasit.
smile_org.gif
 
Back
Ylös