Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Toi sifterin toiminta pitäis olla kyllä parempi..
se on kuitenkin tärkein avustin normi katuajossa.
Siis onko tää nyt jotain sarkasmia tai vastaavaa? Jotenkaan ei tule mieleen mitään tilannetta normaalissa katuajossa, jossa tarvisi sifteriä kumpaankaan suuntaan..
Siis onko tää nyt jotain sarkasmia tai vastaavaa? Jotenkaan ei tule mieleen mitään tilannetta normaalissa katuajossa, jossa tarvisi sifteriä kumpaankaan suuntaan..
Eikö sulle oo koskaan kadulla ajellessa käyny niin että menet vaikka 4 vaihteella ja
alat kiihdyttää, vaihde nopeuteen nähden liian iso ja kiihtyvyyden
parantamiseksi tekee mieli laittaa pienempi vaihde?
Tai jos ajelet kutosella ja lähdet ohittamaan, ducatilla joudut löysäämään
kaasun jotta vaihto pienemmälle menee sifterillä..
Bemarilla ei tarvi ku polkasta pienempää vaikka kaasu olis kokonaan auki
Eipä kyllä kovin usein ole. Jos etenee sporttisemmin, on yleensä oikea pykälä silmässä jo valmiiksi.
Ymmärtääkseni bemarin shifterikään ei kyllä mahdollista alaspäin vaihtoa kaasu auki. Voihan siellä vaihde mennä päälle, mutta aski ottaa kyllä joka kerta kipeetä. Teknisestikin tuo olisi hieman hankala toteuttaa kun ECU:n pitäisi osata pätkäistä sytystä, että saadaan momentti laatikolta pois ja heti perään tarjota välikaasu. Ja välikaasun antaminen on aika hankalaa jos läpät on valmiiksi levällään.
Voi toki tietty olla, että mulla on joku kertaluokkaa isompi ajatusvirhe tässä, ei olisi ensimmäinen kerta. Joku bemarin ECU:n sielunelämää paremmin tunteva korjannee jos meni metsään.
Miten se sitten sen tekee? Koska jos kaasu on täysin auki nii tekeekö se hetkeksi tietokoneella moottorijarrun jotta vahteisto pääsee auki ja sitten blippaa ja varmistaa laskemalla ettei mennä rajoittimen yli? Kai koneaivo tuon nopeesti tekee ja laskee, mutta veto pitää hetkeksi saada katkaistua, mikä pienemmälle vaihtaessa tarkoittaa moottorijarrua mitä taas kiihdytyksessä ei ole.
Itte asiassa bemarin shifterin toimintaehtoina on: kaasu suljettu.
Mä muuten jäin tuota funtsimaan, niin eikös tuo periaatteessa ole sama kumpaan suuntaan vaihdetaan shifterillä, kun kaasu on auki? Sytkän katkaisulla lootalta on momentti pois, jolloin seuraava pykälä menee päälle. Mutta eikös tuo samalla tavalla mene alaspäin kuin ylöspäinkin tuossa tilanteessa? Blippausta kaivattaisiin moottorijarrutuksessa, mutta kiihdytyksessä sytkän katkaisu mun järkeilyn mukaan riittäisi. Tuossa tietysti tarvitaan shifteri joka katkaisee sytkän kumpaankin suuntaan, eli blippaamalla pienemmälle vaihtamisessa pitää olla tarkkaan ajoitettu kaasukäsi.Ymmärtääkseni bemarin shifterikään ei kyllä mahdollista alaspäin vaihtoa kaasu auki. Voihan siellä vaihde mennä päälle, mutta aski ottaa kyllä joka kerta kipeetä. Teknisestikin tuo olisi hieman hankala toteuttaa kun ECU:n pitäisi osata pätkäistä sytystä, että saadaan momentti laatikolta pois ja heti perään tarjota välikaasu. Ja välikaasun antaminen on aika hankalaa jos läpät on valmiiksi levällään.
Mä muuten jäin tuota funtsimaan, niin eikös tuo periaatteessa ole sama kumpaan suuntaan vaihdetaan shifterillä, kun kaasu on auki? Sytkän katkaisulla lootalta on momentti pois, jolloin seuraava pykälä menee päälle. Mutta eikös tuo samalla tavalla mene alaspäin kuin ylöspäinkin tuossa tilanteessa? Blippausta kaivattaisiin moottorijarrutuksessa, mutta kiihdytyksessä sytkän katkaisu mun järkeilyn mukaan riittäisi. Tuossa tietysti tarvitaan shifteri joka katkaisee sytkän kumpaankin suuntaan, eli blippaamalla pienemmälle vaihtamisessa pitää olla tarkkaan ajoitettu kaasukäsi.
Tänään näin ja kuulin tällaisen livenä tuossa Tukholman keskustassa. Melko raju ääni, jos minulta kysytään, mutta omalla tavallaan kyllä seksikäs.
Pyörähän on kuin karamelli, ja aiheuttaa välitöntä omistamisenhalua![]()