• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Ducatiko ?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja j_alli
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
vielä tässä heittäisin peliin sen näkökulman eri mopomerkkien ja mallien suhteen, että niitä, joita on tehty riittävän monta kappaletta ongelmallisten rakenteeseen liittyvien seikkojen selville saamiseksi ja korjaamiseksi, kuten esim. useimmat Hondan tuotteet, syytetään usein "luonteettomuudesta", ja niillä, joilla tämä prosessi on vielä meneillään (eikä loppua ole näkyvissä), on "luonnetta".

t. nimimerkki "ei se ole vika, vaan ominaisuus...!"  Eikun *askaa jauhan. Osta Duce, jos sitä tuntuu!  
bowdown.gif
Joo... Hondassa ei taida olla moottoria jonka perusrakenne on samanlainen 80-luvun puolestavälistä saakka ja jolla edelleen voitetaan SBK-kilpailuja.
 
Noniin.. Nyt se sitten tapahtui!
Olen SS900:sen onnellinen omistaja  
062802moto_prv.gif
inlove.gif


Pitkään olin varma että ostan Hondan VTR1000:sen mutta ei tarvinnu kun käydä parit tyypit ottamassa ja pari viikkoa lukea käyttökokemuksia, yms.. niin päätin sitten vaihtaa tuohon Ducatiin

Ja tämä oikeastaan alkoi siitä kun aloin tarkemmin miettimään, että mitä mopolta haen.. Siihen mennessä varma pyörä oli CBR600F. Jota kuitenkin aloin yksinkertaisesti pitämään liian tylsänä ja "sieluttomana" pelinä. Siitä sitten miettimään veturia jne..  
smile_org.gif


Ja nämähän on makuasioita kaikki. Kukin ajaa millä tykkää  
sport05.gif
 
vielä tässä heittäisin peliin sen näkökulman eri mopomerkkien ja mallien suhteen, että niitä, joita on tehty riittävän monta kappaletta ongelmallisten rakenteeseen liittyvien seikkojen selville saamiseksi ja korjaamiseksi, kuten esim. useimmat Hondan tuotteet, syytetään usein "luonteettomuudesta", ja niillä, joilla tämä prosessi on vielä meneillään (eikä loppua ole näkyvissä), on "luonnetta".

t. nimimerkki "ei se ole vika, vaan ominaisuus...!" Eikun *askaa jauhan. Osta Duce, jos sitä tuntuu!
bowdown.gif
Joo... Hondassa ei taida olla moottoria jonka perusrakenne on samanlainen 80-luvun puolestavälistä saakka ja jolla edelleen voitetaan SBK-kilpailuja.
Äh, ei kannata yllyttää taas uutta typerää merkkikinaa.

Jos tuo Kawajackin luonnehdinta moottoripyörän 'luonteen' olemuksesta tekee hänet onnellisemmaksi ja ilmeinen kommentti oman konevalintansa 'perusteluksi' takaa hänelle paremmat yöunet, niin mikäs siinä, siitä vaan. Kuten on jo todetu, ihmisillä on mitä ihmeellisimpiä perusteita mopovalinnoilleen.
wink.gif


Jotkut nyt vaan tykkää eri asioista. Ainakaan minulle ei tässäkään asiassa määrä ei ole tuotteen laadun tai paremmuuden tae. Maailmahan on pullollaan erilaisia massatuotettuja hilavitkuttimia, mutta ei se silti automaattisesti tarkoita, että ne olisivat muita parempia - usein jopa päinvastoin. Nykyaika suosii vain jättiyrityksiä ja niiden massatuotannon kautta aikaansaatua (näennäistä) edullisuutta, valitettavasti. Päivittäistavaroista ja tietokonetuotteista ajoneuvoihin.

Sitäpaitsi, kyllä se jonkun täytyy ne asiat ensin keksiä ja kehitellä, ennenkuin ne isommat pystyy sen sitten kopioimaan ja isolla rahalla massatuotteistamaan. Taitaa olla edelleenkin niin, että koko moottoripyörän konsepti lienee kehitelty ja niitä tuotantoon rakenneltu aikaisemmin täällä Euraasian laatan länsilaidalla sen itälaidan yhden saaren sijaan. Muiden kopioinnin + massatuotteistuksen suhteen asia lienee perinteisesti taas päinvastainen.
cool.gif


Mutta sepäs siitä. Ajakoon kukin millä lystää, oli se siten joku hontra, kawanakki tai dukati. Joku insinööri<s>onania</s>mutufilosofia lienee (sosiaalisen hyväksynnän ohella) yksi <s>typerimmistä</s> turhimmista perusteista olla valitsematta tai suosittelematta Ducatia pyörävalinnaksi. Lisäksi kyseinen aihe ja sen käsittelytapa lienee enemmän paikallaan jossain <s>toisenmerkkisessä talkissa</s> muualla kuin juuri täällä. Onneksi merkkejä ja malleja on monta, eikä osaa niistä ole edes suunniteltu pyrkimään suurien massojen, saati kaikkien miellyttämiseen.
 
sanoi:
Noniin.. Nyt se sitten tapahtui!
Olen SS900:sen onnellinen omistaja
062802moto_prv.gif
inlove.gif
Nonnih, onneksi olkoon, ja melkein pikkasen katteeks käyp...
biggrin.gif


sanoi:
Pitkään olin varma että ostan Hondan VTR1000:sen mutta ei tarvinnu kun käydä parit tyypit ottamassa...
Ni-in... mutta juurihan tuossa aiemmin tehtiin selväksi se, että se honta on kuitenskin aina parempi, se kun on massatuote, vaikka se toinen tuntuiskin paremmalta, sää et vaan sitä jummarra...
confused_orig.gif

tounge.gif


sanoi:
Ehkä vähän 'myöhässä' kun ostit jo mutta huollot Rukateissa on kalliita
Aevan. Mielipiteitä on monia. Yleispätevää faktaa ei tuostakaan ihan saa, ainakaan omien havaintojen ja kokemusten perusteella. Sittäpaitsi, tuskin kaikki sentäs teettävät ihan kaikkea, tulpan- tai öljynvaihdosta lähtien merkkiliikkeissä. Antaa nyt pojan vaan iloita uudesta lelusta.
wink.gif
 
Siitä vaan, älä huoli. Itse palasin jalon harrastuksen pariin 18 vuoden "selibaatin" jälkeen ja suoraan Ducatiin.
 
Olen joutunut myös Ducati-kärpäsen puremaksi. Kävin koeajamssa Ducati st4 s:n, ja olihan kyllä eri peli (oli mokoma vielä hieman viriviri)...huhhuijaa
inlove.gif
. Mutta vielä saa nykyinen mopo palvella jonkin aikaa; mutta seuraava ajokki on vissisti selvillä....
cool.gif
 
Vaatteista vieläsenverran että itsellä on STR housut ja dainesen Tobuk haalarin takki kaupunkikäytössä ja jos pidemmälle meen laitan haalarit iskuun. Kannattaa vaan huomioida se että noissa "kisaisemmissa" haalareissa on tuuletusreikiä jotka ei sitten syksyllä välttämättä tuo enää toivottua vaikutusta. Toi tobuk on samanlainen haalari kuin entinen haalarini Rothmans racing replica mutta sen väritys on musta punainen ja se on valmistetu jostain ihme kankaasta joka on "kuulemma" nahkaakin vahvempaa myyjän kertoman mukaan
tounge.gif
Mitäs ne ei stormilla sanois että saa hylllyt tyhjenemään... Noita haalareita saattais saada edukkaasti kun ovat puistuvaa mallia. Omani hinta tippui lähes 800 eurosta 450 euroon pikku tinkauksen jälkeen... Noi lindSTRands housut on kyllä toimineet hienosti. Ei nouse puntit nilkkojen yli edes SS750FF kyykyssä ajoasennossa ja vesi pysyy ulkopuolella. Dainesen akira kenkiä täytyy myös suitsuttaa. Ovat oikein mukavat jalassa ja niillä voi lampsia "rallikenkien aikakautena" varsin hyvin ympäri kaupunkia
062802jumpie_prv.gif
Vesikään ei tuu niistäkään läpi.
 
Vaatteista vieläsenverran että itsellä on STR housut ja dainesen Tobuk haalarin takki kaupunkikäytössä ja jos pidemmälle meen laitan haalarit iskuun.  Kannattaa vaan huomioida se että noissa "kisaisemmissa" haalareissa on tuuletusreikiä jotka ei sitten syksyllä välttämättä tuo enää toivottua vaikutusta.  Toi tobuk on samanlainen haalari kuin entinen haalarini Rothmans racing replica mutta sen väritys on musta punainen ja se on valmistetu jostain ihme kankaasta joka on "kuulemma" nahkaakin vahvempaa myyjän kertoman mukaan
tounge.gif
 Mitäs ne ei stormilla sanois että saa hylllyt tyhjenemään...  Noita haalareita saattais saada edukkaasti kun ovat puistuvaa mallia.  Omani hinta tippui lähes 800 eurosta 450 euroon pikku tinkauksen jälkeen...  Noi lindSTRands housut on kyllä toimineet hienosti.  Ei nouse puntit nilkkojen yli edes SS750FF kyykyssä ajoasennossa ja vesi pysyy ulkopuolella.  Dainesen akira kenkiä täytyy myös suitsuttaa.  Ovat oikein mukavat jalassa ja niillä voi lampsia "rallikenkien aikakautena" varsin hyvin ympäri kaupunkia
062802jumpie_prv.gif
 Vesikään ei tuu niistäkään läpi.
Dainesen Tobrukkia ei muuten saa Stormilta enää kuin yhden, ja se on ihanan oliivinvihreä, eli oikein namu Ducati-väri.

Kangas on vahvempaa laahautuessa kuin nahka, mutta ongelmana on lähinnä lämmönsiirto, jos suojaavuutta ajattelee. D-stone-kangas siirtää ulkopinnasta sisäpintaan lämpöä liian tehokkaasti ja palovammoja syntynee pahassa kolarissa vaikkei puku menisi puhki.

Akirat muuten ei pidä mitään toista tavallista saapikasta paremmin vettä, koska ei niissä ole mitään kalvoa ja läppä on irtonainen -> sataa sisälle. Itselläni on myös D-stone-takki ja Akira-kengät. Akirat ovat kyllä hyvät noin muuten...
 
Vaatteista vieläsenverran että itsellä on STR housut ja dainesen Tobuk haalarin takki kaupunkikäytössä ja jos pidemmälle meen laitan haalarit iskuun. Kannattaa vaan huomioida se että noissa "kisaisemmissa" haalareissa on tuuletusreikiä jotka ei sitten syksyllä välttämättä tuo enää toivottua vaikutusta. Toi tobuk on samanlainen haalari kuin entinen haalarini Rothmans racing replica mutta sen väritys on musta punainen ja se on valmistetu jostain ihme kankaasta joka on "kuulemma" nahkaakin vahvempaa myyjän kertoman mukaan
tounge.gif
Mitäs ne ei stormilla sanois että saa hylllyt tyhjenemään... Noita haalareita saattais saada edukkaasti kun ovat puistuvaa mallia. Omani hinta tippui lähes 800 eurosta 450 euroon pikku tinkauksen jälkeen... Noi lindSTRands housut on kyllä toimineet hienosti. Ei nouse puntit nilkkojen yli edes SS750FF kyykyssä ajoasennossa ja vesi pysyy ulkopuolella. Dainesen akira kenkiä täytyy myös suitsuttaa. Ovat oikein mukavat jalassa ja niillä voi lampsia "rallikenkien aikakautena" varsin hyvin ympäri kaupunkia
062802jumpie_prv.gif
Vesikään ei tuu niistäkään läpi.
Dainesen Tobrukkia ei muuten saa Stormilta enää kuin yhden, ja se on ihanan oliivinvihreä, eli oikein namu Ducati-väri.

Kangas on vahvempaa laahautuessa kuin nahka, mutta ongelmana on lähinnä lämmönsiirto, jos suojaavuutta ajattelee. D-stone-kangas siirtää ulkopinnasta sisäpintaan lämpöä liian tehokkaasti ja palovammoja syntynee pahassa kolarissa vaikkei puku menisi puhki.

Akirat muuten ei pidä mitään toista tavallista saapikasta paremmin vettä, koska ei niissä ole mitään kalvoa ja läppä on irtonainen -> sataa sisälle. Itselläni on myös D-stone-takki ja Akira-kengät. Akirat ovat kyllä hyvät noin muuten...
Miten tämä vaatetusasia liittyy aiheeseen, jossa aiheen aloittaja kysyy, kannattaisiko hankkia Ducati-merkkinen moottoripyörä?
tounge.gif
 
Kyllä noi kengät pitää. Ne nauhat tarttee vaan kiristää ettei mee läpän välistä vesi sisälle. Kolme kertaa kaatosateessa ajaneena voin kyllä todeta, että vesi pysyi töppösten sisällä. Oon tosin käsitelly nahkaa säännöllisin väliajoin nahanhoitoaineella...
 
Miten tämä vaatetusasia liittyy aiheeseen, jossa aiheen aloittaja kysyy, kannattaisiko hankkia Ducati-merkkinen moottoripyörä?
tounge.gif
Tyyli ennen kaikkea muuta.

Sitä se Ducati on.
tounge.gif
Hei älkää jaksako jauhaa.. Miten ne voisi ymmärtää meitä, kun ei mekään ymmärretä niitä?!?
biggrin.gif
tounge.gif

sanoi:
Noniin.. Nyt se sitten tapahtui!
Olen SS900:sen onnellinen omistaja
062802moto_prv.gif
inlove.gif
062802jumpie_prv.gif
Onneksi olkoon! Kerrassaan loistava valinta.

Melkoisena mörkönä tuota Ducatin luotettavuutta näköjään pidetään.. Ainakin nuo 2- venttiili Duccet, kuten S/SS ovat aika pommin varmoja maansiirtokoneita. Eipä ole tänäkään kesänä tarvinnut muuta tehdä kuin tankata bensaa tankkiin ja antaa happea perään.

Tietysti kaikki saa hajalle kun oikein yrittää, mutta normaalissa käytössä olleella ja terveellä huoltohistorialla varustetulla Ducatilla (käytetyllä siis) on edessä melko huolettomia kilometrejä.

Näyttää pitävän sen verran hiljaista tuolla moto- markkinoilla, että on päätös oman pyörän myynnistä pyörtynyt.
smile_org.gif
On se vaan ihanaa!
inlove.gif
inlove.gif
inlove.gif
 
Itselläni on ollut Ducati Monster 900 Si.e. pääsiäisestä asti. Moottori on 904cc "Pompone" ilma/öljyjäädytteinen 2-venttiili kone. Mielestäni nätimpi paketti kuin uudempi vesijäähy, jossa on paljon enempi tavaraa. Tosin tehot eivät ole ihan samaa luokkaa kuin uudemmassa 4-venttiili masiinassa, mutta kait se kortti tälläkin lähtee.  
wink.gif


Olen tehnyt öljyn ja suotimen vaihdot itse. Suotimiakin saa ihan autotarvikeliikkeestä. (5,90€/kpl muistaakseni).  Saksasta saa tilattu nokkahihnat jotka myös aion itse vaihtaa kun aika koittaa. (Noin. 40-50€, pari) Venttiili välysten tarkastukseen en ole vielä perehtynyt, mut kun aika koittaa niin niistäkin on otettava selvää. Eli pyörä on mielestäni huollettavissa kaikilla jotka ovat hieman kiinnostuneita tekemään itse jotain.

Olin jo laittanut pyörän myyntin ja enää en ole varma haluunko myydä sitä. Olen käynnyt ajamassa erilaisia "rivinelosia". En tiedä, jotenkin ne jättää "kylmäksi".
 
Onnea hankinnalle! Et tule pettymään.

Itse päätin eilen luopua toisesta harrastemopostani, eli Honda Tuutista. Jotain muuta hauskempaa saattaa tulla myöhemmin tilalle museopyörärintamalta...
062802moto_prv.gif


Ducati, Laverda, MotoGuzzi, MV Agusta jne.. pelkkiä italialaisia tästä eteenpäin.
wink.gif
 
Missään juttua GT 1000- mallista... Ehdottomasti namuimman näköinen Ducati. Seuraava mopotin?  
lookaround_orig.gif


Desmolle: Seuraava ei tarkoita nykyisestä luopumista. Kun joskus saa nykyisen maksettua niin saattaa tulla ajankohtaiseksi hankkia kullalle seuraa... Valitettavasti vain taitaa osua koslan eliniän määräaikaisuus samaan tulevaisuuteen.
 
Back
Ylös