Ducatin huolto Missä voipi tehdä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja macci
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

macci

New member
RM heino ja Hailac on todettu rimanalituksiksi.  Hailakki ei löydä kuluneita startin hiiliä , jos on käynnistysongelmia, vaan vaihtaa uuden akun, asiakas itse selvitti vian huollon jälkeen.. Heinon venttiilihuollon 20 000km iso huolto   jälkeen  5000 km ajoa ja uudet nokkahihnat ovat jo liian löysällä... jako sekaisin ja venttiilivaurio. kuka näitä ducateita osaa oikeasti huoltaa suomessa ? apuva ! pakko käydä itse kirjekurssi koska rahat menevät hukkaan liikkkeiden tekemissä huolloissa. Yhdellä kaverilla oli eräällä maahantuojalla uuden pyörän  ensimmäisessä huollossa   tehty upeaan punaiseen  runkoon  2 cm pitkä vaurio maalaukseen näkyvimmälle kohdalle, en tiedä miten asia korjattiin, pyörän purku ja rungon uudelleen maalaus olisi ollut oikeutettu ratkaisu ?  karmeaa tuhota uusia kalliita pyöriä, yhuolimattomalla huollolla.
bowdown.gif
nixweiss.gif

Tämä mp huolto noin yleensä ajatellen on vähän ongelmallista täälä perä euroopassa. Ajokausi on lyhyt, kaikki haluaa pyörän samaan aikaan huoltoon ja yleensä koko on yhtä hässäkkää huollossa. Asentajilla on kiire, pomo ja asiakkaat painaa päälle, tulee virheitä jne.

Tietäen tämän, en ole koskaan huollattanut pyöriä, muilla kuin itselläni. Tiedän mitä teen ja miten teen. Samalla tulee pengottua pyörän sielunelämää.

Jos työkalut vähänkään pysyy käsissä, niin ei muuta kuin itse huoltamaan. Onhan tässä tuleva talvi aikaa opetella.
-h

RM heino ja Hailac on todettu rimanalituksiksi.  Hailakki ei löydä kuluneita startin hiiliä , jos on käynnistysongelmia, vaan vaihtaa uuden akun, asiakas itse selvitti vian huollon jälkeen.. Heinon venttiilihuollon 20 000km iso huolto   jälkeen  5000 km ajoa ja uudet nokkahihnat ovat jo liian löysällä... jako sekaisin ja venttiilivaurio. kuka näitä ducateita osaa oikeasti huoltaa suomessa ? apuva ! pakko käydä itse kirjekurssi koska rahat menevät hukkaan liikkkeiden tekemissä huolloissa. Yhdellä kaverilla oli eräällä maahantuojalla uuden pyörän  ensimmäisessä huollossa   tehty upeaan punaiseen  runkoon  2 cm pitkä vaurio maalaukseen näkyvimmälle kohdalle, en tiedä miten asia korjattiin, pyörän purku ja rungon uudelleen maalaus olisi ollut oikeutettu ratkaisu ?  karmeaa tuhota uusia kalliita pyöriä, yhuolimattomalla huollolla.
bowdown.gif
nixweiss.gif
Ettei vain SPS:si olisi jonkinlainen perusvika? Olet muistaakseni aiemminkin kertonut nokkahihnojen kuluneen / löystyneen normaalia nopeammin.

A-motor tattarisuolla
Virallisista joo tuota A-moottoria voi suositella. Samoin Two Wheel Center:stä olen kuullut kehuja, mutta se ei taida olla valtuutettu huolto?

Neliventtiilisten kanssa on muutenkin mukavaa kun kaikki valtuutetut huollotkaan ei niitä osaa... Eräs paikka ei huolinut 748:ia kun on niin vaikea ja toisessa paikassa ei tunnettu mitään ko. laitteen tyyppivioista. Siis valtuuteissa huoltopaikoissa!

Laitoinpa taannoin kyseiseen moottoriin tiedustelun huolloista ihan
näin sähköpostitse. Eipä ole tullut vastausta. Sama juttu erään
teipparin kanssa - paku ja pyörä - eipä sieltäkään, vaikka kuvat
laitoin. Yleisesti ottaen taitavat asiakkaat olla turha häiriö. Eiköhän
tuo päälle iskevä taantuma taas tee omat valintansa. Jos oman
firman hommat hoitaisin yhtä leväperäisesti, loppuisi eväs muuta-
masta perheestä.

Laitoinpa taannoin kyseiseen moottoriin tiedustelun huolloista ihan
näin sähköpostitse. Eipä ole tullut vastausta.
Ei nuo pienemmät paikat tahdo olla kovin hyviä sähköpostin käyttäjiä. Mietipä tuo sen yrittäjän kannalta, kannattaako se työaika istua tietokoneella vai hommailla niiden asiakkaiden pyörien kimpussa.
Poikkeuksia toki löytyy aina, mm. vaikka täältä foorumiltakin.

Välillä muuten tuntuu siltä, että tekstarit ja netti on Suomessa suosittuja sen takia ettei vaan tarvitse soittaa/puhua toiselle ihmiselle...

Kumpikohan se mahtaa viedä tehokasta työaikaa, se että jauhaa
hektisessä tilanteessa puhelimessa, vai meilaa, kun siihen on aikaa
ja mahdollisuus? Se siitä.

kysäiseppä tommosesta paikasta kuin JM-MOTORSPORT
löytyy vantaalta ja tekee ainoastaan ducati huoltoja. voin lämmöllä suositella.
puh.040-5962082

Neliventtiilisten kanssa on muutenkin mukavaa kun kaikki valtuutetut huollotkaan ei niitä osaa... Eräs paikka ei huolinut 748:ia kun on niin vaikea ja toisessa paikassa ei tunnettu mitään ko. laitteen tyyppivioista. Siis valtuuteissa huoltopaikoissa!
Täh, mitenkäs tämä nyt on mahdollista? Luulis nyt maahantuojaakin kiinostavan jo tässä vaiheessa tällainen tieto.
nixweiss.gif

no ! siis eihän maahantuoja halua tietää yhtään tyyppivikaa, koska silloin voisi joutua vastuuseen niiden korjaamisesta, virallisesti ei yhdessäkään ducatissa 996/998 ole ollut keinuvipujen pinnoitusongelmia ja niistä irtoavaa kromisilppua öljynjoukossa, eikä yhtään irronnutta tai löystynyttä vauhtipyörää johtuen tehtaan liian heikoista välipuslista vauhtipyörän alla- :polonen:kalju tykkää , kun sitä silitetään päästä...ducatilla toimitaan vain näin, maan tapa , ei vastata shitistä , mitä on tullut tehtyä, Italia jossa kaikki menee pieleen. junat ei kulje ferrarit hajoo, ym ym .

no ! siis eihän maahantuoja halua tietää yhtään tyyppivikaa, koska silloin voisi joutua  vastuuseen niiden korjaamisesta, virallisesti ei yhdessäkään ducatissa 996/998 ole ollut keinuvipujen pinnoitusongelmia ja niistä irtoavaa kromisilppua öljynjoukossa, eikä yhtään irronnutta tai löystynyttä vauhtipyörää johtuen tehtaan liian heikoista välipuslista vauhtipyörän alla-  :polonen:kalju tykkää , kun sitä silitetään päästä...ducatilla toimitaan vain näin, maan tapa , ei vastata shitistä , mitä on tullut tehtyä,  Italia jossa kaikki menee pieleen. junat ei kulje ferrarit hajoo, ym ym .
Kannatais varmaan sitten vaihtaa japanin ihmeeseen tai vaikka vaihtamaan hihnat ite!..Mulla ainakin homma toiminut maahantuojan kanssa moitteetta kaikilta osin.

bowdown.gif
nixweiss.gif
Koetappa tätä
Riippuu tietysti mitenkä kauas on valmis pyörän viemään.

Kyllä se Hailacillakin toimii kun jaksaa maksaa. Aina ei jaksa.
Nimim. kokemusta on

Itse olen joskus asioinut a-moottorissa ja ihan hyviä tyyppejä siellä on hommissa. Myös s-postilla olen ollut yhteydessä kyseiseen putiikkiin aikanaan.

Muutoin olen edelleen sitä mieltä, että jos laitat sen mailiosoitteen sivullesi, niin olet velvoitettu vastaamaan viesteihin vähintään vuorokauden kuluessa(pl. viikonloput). Tähän ei mitkään kiireet tai vastaavat voi vaikuttaa. Yleensä viestit ovat vielä suhteellisen lyhyitäkin, joten ei sitä mitään romaania tarvitse vastaukseenkaan. Jos ei huvita vastailla, niin kannattaako sitten laittaa koko osoitetta sivuille?

Kyllä se Hailacillakin toimii kun jaksaa maksaa. Aina ei jaksa.
Nimim. kokemusta on
No kun ei toimi, eikä toimi muissakaan merkkihuolloissakaan juuri maahantuojan huonojen ohjeistusten vuoksi.

Mm. jo monesti mainittua keinuvipuongelmaa ei tunnusteta ja esim. öljysihtiä ei edes avata ennen 30tkm huoltoa... vaikka olis helppo tapa tarkistaa löytyykö kromisilppua.

Eivät voi tunnustaa noita tyyppivikoja ja siten niitä ei tarkisteta huoltojen yhteydessä. Ja jos niitä ei korjata ajoissa niin sitten voi olla myöhemmin edessä kallis remontti, mutta se ei maahantuojaa kiinosta kun takuuaika on mennyt aikaa sitten.
Eli jos asiakas ei itse osaa huolehtia tarkistuksista niin tekemättä jää huoltojen yhteydessä...

Ei ole moitetta RM-Heinon huollosta Tampereelta. Oma Monsteri oli huollossa keväällä ja Jukka hoitaa ainakin hommansa ihan viimeisenpäälle. Huollon hinta oli sovittu kaupan tekijäisiksi ja siinä kyllä vaihtoi juurikin kaksi keinuvipua pienen kulumisen takia.

Myös mittaristo vaihdettiin myöhemmin koska päästi kosteutta sisään ja diginäyttö pimeni. Takuu oli jo ummessa, mutta lähettivät kyselyn tehtaalle ja tehdas korvasi uuden mittarin ja RM-Heino vaihtotyön.

Joka kerta kun olen tarvinnut jotain neuvoa omatoimista korjausta tai huoltoa varten on Jukka neuvonut eikä ole yhtään nyrpistellyt että häiritsisin tai mitään. Aivan varmasti aion säädättää venat jatkossakin siellä, tosin pienemmät ja yksinkertaisemmat hommat teen kyllä itse.

A-moottoria olen käyttänyt tarvittaessa, eikä moittimista. Hailacilla käytin kerran, mutta silloin hommaa tehtiin sovittua enemmän ja laskukin oli melkein kaksi kertaa isompi kuin mitä viedessä sanottiin! Hyvä että kerralla ottavat luulot pois niin ei tarvitse jatkossa kiikuttaa rahojansa sinne.
smile_org.gif

A-moottoria olen käyttänyt tarvittaessa, eikä moittimista. Hailacilla käytin kerran, mutta silloin hommaa tehtiin sovittua enemmän ja laskukin oli melkein kaksi kertaa isompi kuin mitä viedessä sanottiin! Hyvä että kerralla ottavat luulot pois niin ei tarvitse jatkossa kiikuttaa rahojansa sinne.
smile_org.gif
Jos hinta on sovittu etukäteen, kuten oletan että on, niin silloin olisi kannattanut tehdä valitus paikalliseen kuluttajaneuvontaan. Korjaamossa saavat ylittää tuon hinta-arvion enintään 15% ilman erillistä sopimista. Mutta jos annat luvan että pistäkää kuntoon jos jotain löytyy...
Tosin eipä ole omakohtaista kokemusta tuosta Hailacista, joten vaikea sanoa mitään siitä.

sanoi:
http://www.kuluttajavirasto.fi
Auton korjauskulut tuntuivat kohtuuttomilta, mitä tehdä?

Ensimmäinen asiaan vaikuttava seikka on se, onko korjauksen hinnasta sovittu jotakin etukäteen. Jos on, siitä on tietysti pyrittävä pitämään kiinni. Usein lopullista hintaa saattaa nostaa lisätyöt, joiden tarve on ilmennyt korjauksen aikana. Lisätöihin tarvitaan korjauksen teettäjän lupa. Korjaamo voi tehdä lisätöitä ilman lupaa vain tietyin edellytyksin, joita ovat niiden tekemisen tarpeellisuus ja tarkoituksenmukaisuus varsinaisen työn yhteydessä ja niiden kustannusten vähäisyys suhteessa sovittuun hintaan tai hinta-arvioon.

Korjauskustannuksista on saatettu antaa hinta-arvio ennen korjausta. Jos näin on tehty, arvion saa ylittää enintään 15 prosentilla. Jos hinnasta ei ole sovittu, eikä hinta-arviotakaan ole annettu, tilaajan on maksettava hinta, joka on kohtuullinen ottaen huomioon palveluksen sisältö, laajuus, laatu, taloudellisesti tarkoituksenmukainen suoritustapa, sopimuksentekoajankohdan käypä hinta tai hinnan laskemistapa sekä muut olosuhteet.

Jos asiakas on siis sitä mieltä, että lasku on kohtuuton, asia on selvitettävä edellä olevien kriteerien pohjalta. Käytännössä voi yrittää kysyä muilta korjaamoilta hinnoitteluperusteita sille, minkä verran ko. toimenpide maksaa. Useimmiten laskuriidoissa on pohjimmiltaan kysymys siitä, paljonko korjaustyö vie aikaa. Riitatilanteessa kuluttaja voi selvittää asiaa kunnalliseen kuluttajaneuvojan avulla.

Tiedän kyllä tuon, mutta ei jaksanut alkaa vääntää, kun hinta-arvionkin antaminen tapahtui aika epämääräisesti. Eikä ole varaa käräjöidä.

Back