Ducatin huoltohinnat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Athene
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Viime kesänä käytin oman pyörän "keväthuollossa" Tallinnassa, jäi varsin positiivinen kuva toiminnasta...

Sitten vielä hinta  
biggrin.gif

Kyllä ilmajäähy Ducateille löytyy huoltoja. Ei nuo nyt ainakaan sen kummallisempia pyöriä ole kuin muutkaan. Hihnat voi itse hankkia sieltä,mistä halvimmalla löytää ja tehdä myös itse suurimman osan huoltokirjan kohdista - rasvaukset, tarkistukset jne. Tämä tietysti sitten kun takuut on jo ohitettu.

Itse voin ainakin suositella a-moottori nimistä puljua joka juuri muutti Helsinkiin Vantaalta. Siellä olen pari kertaa käyttänyt pyörän ja homma on toiminut hyvin.
buttrock.gif

Viime kesänä käytin oman pyörän "keväthuollossa" Tallinnassa, jäi varsin positiivinen kuva toiminnasta...

Sitten vielä hinta  
biggrin.gif
Varasin huollon Tallinnasta, kun sielläpäin käväsen. No lopuilla useilla sadoilla voi ostaa vaikka kaljaa  
biggrin.gif
Ei taida mahtua Monsterin kyytiin ne mitä erotuksella saa... Tai voithan juoda jo maissa sen erotuksen! Tosin sen jälkeen saattaa Monsterin työntäminen olla jo haasteellista...

Käytin kesän alussa 2011 1098.ni Tallinnassa ja voin suositella. Lähes puolet hinnasta pois ja hyvää jälkeä mm. koneellinen kiillotus(en tiedä kuuluuko normaalisti). Kyseessä oli siis 24tkm huolto. aikaa meni 3 vajaata päivää, eli yövyin 2 yötä aistikkaissa tallinnan hotelleissa.

ps. Kannattaa muistaa juhlinnan lomassa että eestissä on 0 promilleraja  
033102beer_1_prv.gif

kerron jos haluatte lisätietoja..

Kuinka moni teistä muuten huoltaa itse Ducatinsa, jos alla vanhempi, missä ei takuitakaan ole?

Minä rassasin jokunen viikko sitten omaan 750S vm2003 ducatiin 40tkm huollon, vielä kun ajokausi loppuu niin venttiilien välyksien tarkistus ja säätö. (netistä löytyy tähänkin todella hyviä ja tyhjentäviä videoita miten tehdä)

Jos yhtään pysyy meisselit kädessä niin todella kannattaa ja kun ostaa esim saksasta varaosat niin saa hirmusesti halvemmalla kuin suomesta (esim tuohon eteen 2 paria jarrupaloja jotain 50e kun suomesta yksi pari samoja maksaa 92e)

edit: Ducatisuite.com on loistava paikka aloittaa.

Jotenkin elän siinä uskossa että suuri osa ns. harrastajista huoltaa just noita vanhempia itse. Itsekin yritän, vaikka venttiilien säätö ja hihnojen vaihto on vielä opiskeluasteella. Vaimon monsteri on siis ollut työn alla. Oma ducati on sen verran uusi ettei parane itse hiplailla, vaikka onnistuisikin.

Tosin tänä kesänä tonnin huolto tehtiin Puolassa, Varsovassa dealerillä. Johtui siitä että oltiin matkalla kohti Eurooppaa eikä huvittanut kääntyä Suomeen tämän takia.

Yhtä kauan meni kuin Suomessa, mutta hinta oli noin puolet siitä mitä täällä. Ostin sitten t-paitoja loppurahalla, nekin oli halvempia.

Sitten on nää hylkymonsterit joilla vaan ajetaan, ja ehkä joskus vaihdetaan öljyt tai ainakin lisätään sitä ku uupuu. Eli eivät saa mitään huoltoa kun virallisella on niin kallista ja itse ei jaksa, viitsi tai osaa...

Voin lämpimästi suositella cuda-motorsia nurmijärvellä. Asiantunteva kaveri, ja hinnatkin sopivat.

aika rajua täytyy myöntää,vaihtuko paljon osia?? ittellä tulee ajoittain armoton 996 kuume mut nää viestit toimii paremmin kun asperiini:kääk:

1098 isohuolto 1350.-

Eiköhän tuo ole ihan tekemällä tehtyä eksotiikkaa tuo hinnoittelu. Mekaniikka on mekaniikkaa, olis se sitten tehty Italiassa tai Jaapponiassa. Sama juttu kuin se Ducatin satojen eurojen jakohihna, minkä saa parilla kympilla Rellu Clion hihnana.

Itse tein juuri omaan Sporttiini 30 000km huollon ja kustannukset oli 300€ (öljyt, filtteri, tilpehööriä ja takanakki) ja 3x3h illasta aikaa. Huollossa sama olis maksanu 650€ + takanakki.

Voin sanoa, että kun ostaa huoltokirjan ja pysyy työkalut käsissä niin kyllä ne huollot saa tehtyä ihan itekkin. :thumbup:

Sama homma kun tein isohuollon omaan 1098 ja osat UK:sta niin hintaa tuli n. 300e. Elikkä tonneroisen säästää kun hoitaa homman ite eikä maksa suolasia hintoja osista suomen maahantuojalle.

-Ari

Halpa, pimee ja hävinnyt on kyllä vaihtoehtona varteenotettava, mutta toisaalta jokainen ammattihenkilö on palkkansa ansainnut. Itseltänikin toki sujuu sama työ mallikkaasti viikossa, jonka ammattilainen tekee puolessa päivässä. Toki kai jokaisen osaa parhaiten oman hommansa.

Sakke Salossa tekee mielestäni hyvää työtä sopivaan hintaan. Tietää ja osaa, kun itsekin ajaa Ducatilla.

Halpa, pimee ja hävinnyt on kyllä vaihtoehtona varteenotettava, mutta toisaalta jokainen ammattihenkilö on palkkansa ansainnut. Itseltänikin toki sujuu sama työ mallikkaasti viikossa, jonka ammattilainen tekee puolessa päivässä. Toki kai jokaisen osaa parhaiten oman hommansa.

Sakke Salossa tekee mielestäni hyvää työtä sopivaan hintaan. Tietää ja osaa, kun itsekin ajaa Ducatilla.

Ne kenellä on kyky, ymmärrys ja halu tehdä itse huoltoja, niin miksikäs eivät tekisi.

Ymmärrän kyllä toisaalta myös sen, että moni ei viitsi, ei ole aikaa, eikä työkaluja tehdä huoltoja. Silloin on viisasta viedä pyörät kaupalliseen huoltoon.

Oli miten oli mutta maahantuoja on ylihinnoitellut ducatin huollot. Jos isosta huollosta jää reipas 1000e työpalkaa niin on se aika kallis...
En oo ainakaan muitten merkkien kohdalta kuullut näin suolaisia hintoja...???

Tietty jokainen päättää tekeekö ite vaiko huollattaa liikkeessä..

UK:ssa vuonna 2008 asuessani maahantuoja tipautti n. 40% huoltohinnoista jo paljon suomea halvemmista hinnoista.
Tekis suomessakin samoin niin vois olla paljon enempi pyöriä huollettavana kun lisäisi myyntiä...

En oo ainakaan muitten merkkien kohdalta kuullut näin suolaisia hintoja...???

Viime pyörähankinnassa kun oli myös Kotari vaihtoehtona, niin niissäkin taitaa olla melko kallista huolto (sekä D:n että KTM:n huolto-ohjelmissa on iso työn osuus) ja tiheämpi huoltoväli kuin uudemmissa Ducateissa.

Back