Jyri
New member
749-mallin isompi huolto on n. 10 tunnin työ + osat, jos se tehdään kunnolla.
Mikäli huoltopiste joutuu investoimaan erikoistyökaluihin, mm. testeriin, mekaniikkatyökaluihin (esim. jakopää), tuntihinnan pitäisi olla 80 € paremmalla puolella, jotta homma on taloudellisesti jotenkin kannattavaa.
800 € + osat n. 250 € = 1050 €... eikö 749:n iso huolto hihnan vaihtoineen maksa jotain tuollaista?
Mikäli jätetään asioita tekemättä, esim. etuhaarukan öljynvaihto tms, silloin tietysti aika lyhenee. Hieman epäilen, että kotioloissa tehdyssä huollossa seurattaisiin tehtaan ohjeistusta täysin... aina sitä ei mielestäni seurata edes noissa korjaamoissa.
Mikäli huoltopiste joutuu investoimaan erikoistyökaluihin, mm. testeriin, mekaniikkatyökaluihin (esim. jakopää), tuntihinnan pitäisi olla 80 € paremmalla puolella, jotta homma on taloudellisesti jotenkin kannattavaa.
800 € + osat n. 250 € = 1050 €... eikö 749:n iso huolto hihnan vaihtoineen maksa jotain tuollaista?
Mikäli jätetään asioita tekemättä, esim. etuhaarukan öljynvaihto tms, silloin tietysti aika lyhenee. Hieman epäilen, että kotioloissa tehdyssä huollossa seurattaisiin tehtaan ohjeistusta täysin... aina sitä ei mielestäni seurata edes noissa korjaamoissa.