Ducatin mattamusta väri

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jjm
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

jjm

New member
Moro

Onko kellään tietoa miten Ducatin mattamusta väri on maalattu? Onko siinä normaali kiiltävä musta ensin pohjalla ja sitten mattalakka päällä. Minulla on sellainen tunne, että jossain olisi joskus näin sanottu.

Tärkeintä on tietää, että tietävätkö maalarit sen...

Omaa Darkkiani olen tässä talven ja viime syksyn aikana tutkaillut ja tullut siihen tulokseen, että siinä on (Monsterissa ainakin) Metallihohto mattamusta alla ja päällä mattalakka.... mutta kysäisempä M-starista, katsotaan mitä sedät vastaavat?
biggrin.gif

Oulrait, kiitti tiedosta... Tuon mukaan se olisi ihan tavallinen maali (ymmärtääkseni). Sinänsä tällä asialla ei ole mulle kuin mielenkiintomerkitys, kun ammattiauttaja todellakin hoitaa homman. Parin kuukauden päästä.

Deco-väri Helsingissä on ainakin asiantunteva värikauppa, sieltä luulisi koodilla löytyvän tai voi tietysti pulttata lokarin irti ja mennä sinne....ne pojat kyllä tietää mikä väri se on.

Tänks tiedosta. Mulla on myös kysely maahantuojalla, katsotaan vastaavatko.

</span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (jjm @ Helmi. 17 2003,14:43)</td></tr><tr><td id="QUOTE">No niin. Maahantuoja kehotti luottamaan maalarin ammattitaitoon...[/QUOTE]<span id='postcolor'>
missäs aiot maalauttaa ja paljonko maksaa about teettää koko työ ammattilaisella..?

En osaa vielä vastata (muuta kuin Tampereen talousalueella
tounge.gif
). Maaliskuussa pitäisi viimeistään tehdä peliliikkeitä, joten silloin voin infota enemmän. Kyseessä on kuitenkin vaurioiden korjautus, joten varmasti tulee maalautettua...

Kiitti tiedosta.

</span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus </td></tr><tr><td id="QUOTE">Siinä on alla todella tummanharmaa, melkein musta metalliväri ja päällä jonkunsortin (matta?) lakka jolla siitä on saatu kiilto pois.[/QUOTE]<span id='postcolor'>

aikoinaan teetin omaan monsteriin etuplexin joka maalattiin mattamustaksi ja väri oli fordin pantera ja päälle hidas mattalakka.onnistui.

Deco-väristä (H:ki) löytyi tosiaan reseptit Ducatin keltaiselle ("giallo", Dupontin väri), sekoittivat pikku pullollisen odottaessa. Ettei niillä olisi joku maalaamokin?

Kaikille tiedoksi että eipä ole maahantuoja löytänyt kuin yhden (viimeisimmän infon mukaan) herran joka osaa tuon mattamustan maalata niin kuin se pitää. Paikka sijaitsee Rajamäellä ja pajan löydät netistä osoitteesta: http://www.superblacksheep.com

Voi tosin olla hankalaa saada Antilta tuota koodia, koska se riippuu maalista mitä koodia käytetään. Ja veikkaan ettei Antti tuota koodia / maalaustapaa ihan helpolla luovuta, mutta kokeilla kannattaa.
smile_org.gif

Anttilla on vakuutusyhtiöden hyväksyntä ja tekee myös kaikki M-Starin paikka-, sekä muut (mopoihin liittyvät) maalaukset.

Oman kilpurinikin siellä olen maalauttanut.

No jos asiasi koskee maalausta, ahtimen kanssa ropaamista, lasi-, hiili-, kevlarkuidun tai muovien kanssa ropaamista niin uskallan suositella varsin hyvin!

No kuinkas tuon mattamustan värin voi sitten vahata?
biggrin.gif
Olishan sekin hyvä jotenkin suojata likaa vastaan...

ducatin mattavärit on tehtaalla tehty ilman mattalakkaa eli 1-kerros periaatteella, myös metallivärit.

Mattamusta onnistuu joko tavallisena akryylinä tai massalla ja mattalakalla. Mä teen hopean ja darkin aina mattalakalla ja joskus tavallisenkin mustan.

Ulkonäöllisesti ei merkitystä miten kummalla tavalla se on tehty, mattalakalla tehtynä ainakin teoriassa kestävämpi

Back