• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Ducatismi kriminalisoitu ?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja rsy
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Minäkin puhalsin jonkun kerran. Nehän ovat keväällä ja koulujen alkamisen aikaan liikenteessä. Muulloinkin, kun valtiovarainministeriö antaa sisäministeriölle rahankeruuohjeet.  Kerran kyllä nokka vähän kohosi ja mieli parani, kun puhalluttajakaveri katseli silloista juuri valmistunutta helmiäisvalkoista Multistradaani kaikilla hiilillä ja laittomilla Termeillä ja totesi: Hyvää päivänjatkoa, Teillä on erittäin hieno pyörä. Taisi olla mopoilija itsekin.

p.s. Kuinkas moni on viimeisten esim. kolmen vuoden aikana joutunut poliisin pysäyttämäksi pelkästään papereiden/pyörän tarkastuksen vuoksi?
Hep. 2 kertaa 2 vuodessa. Toisen kerran hyväksyn, Seinäjoella HD-ralli, kaikki tulevat pyörät pysäytettiin.

Toisen kerran motarilla tutka ja mut poimittiin papereiden tarkastukseen. Nopeuksista ei puhuttu mitään, (e-leimatonta) putkistoa enemmän kiinnosti bagsterin tankkinahkan toiminta ja käytännöllisyys.

ohiajomittaus:

"ajetaan rauhallisesti viivalle, jonka kohdalla kaasu avataan kokonaan ja kiihdytetään 20 metrin matka, jonka jälkeen kaasu suljetaan täysin."

pitäiskö muuttaa ohjeita, tietty ensin viivalle, pysähdys, kaasu pohjaan ja kytkin ylös... voisko ohjeeseen liittää myös etujarrun käytön..?  
tounge.gif

p.s. Kuinkas moni on viimeisten esim. kolmen vuoden aikana joutunut poliisin pysäyttämäksi pelkästään papereiden/pyörän tarkastuksen vuoksi?
Vain yhdesti - joten ei tota nyt liiaksi ole. Katottiin paperit ja kysyttiin että ajaksää ton Triplen kanssa kimpassa. Kielsin tuntevani koko motoristia. Toisaalta kerta enempi kuin kotilolla viimiseen 17 vuoden aikana.

Vain yhdesti - joten ei tota nyt liiaksi ole. Katottiin paperit ja kysyttiin että ajaksää ton Triplen kanssa kimpassa. Kielsin tuntevani koko motoristia. Toisaalta kerta enempi kuin kotilolla viimiseen  17 vuoden aikana.
Pari kertaa viime kesän aikana. Toiseen pysäytykseen lienee syynä liikkuminen nakupyörällä kuukauden viimeisenä perjantaina ilta-aikaan pk-seudulla.

Noi on sellaisia foliotarroja, eli periaatteessa metallisia, vaikkakin ohuita. Mitään niitattavia lätkiä ei ole ainakaan mulle tullut vastaan.

Mä olen SF:n kanssa senverran kriminaali, ettei ole asiaa vakionakaan Ahvenistolle tai Motoparkkiin... 98 dB huolehtii siitä
eek.gif
.

Pitäsköhän hankkia laitteeseen vähän lisää ääntä
idea3.gif
?

Eihän ducsuilla mikää hätä ole. Ongelmia tulee olee HD harrastajilla joissa ei änkkäreitä lainkaan.

Viime kesänä ajeltiin emännän kanssa kotia kohti puolen yön tienoilla pikkutietä, kun liikkuvan pyöräpoliisi liimautui emännän takapeiliin. Emäntä ajeli mun 696 monsteria jossa oli varmasti laittomat putket, ilmeisen laiton kilpiteline ja sitä rataa. DB killerit oli nekin kotona ja pauhu aikamoinen. Itse ajelin emännän Monsteria jossa on Laserin hiilikuitumukapöntöt joiden äänenvaimennus on jotain nollan tasolla.

Polliisi pysäytti mut ja kysy "ootteko samaa porukkaa tuon takana tulevan kanssa" minä siihen että "mitä ei kuule" johon poliisi "tunnetko tuon toisen" johon minä huusin että "joo se on vaimo" ja poliisi sano että "VAIMO??!!" johon minä että "juu, se tykkää Ducateista". Poliisi huusi että sammuta se mopedi minä sammutin, vaimo tuli taakse, poliisi käänty ja huusi että "SAMMUTA SE" ja lopuks huikkas että "kilpiteline on laiton, pitäis olla 30 astetta" mää että ei ollu astemittaria ku ostin pyörän.

Sit löi kypärän kiinni ja huikkas että korjatkaa ja lähti Yamahalla lujaa kohti kaupunkia. En edes huomannut että se kävi
smile_org.gif

Eikä puhuttu äänentasosta mitään, vaikka molemmilla jytisi riittävästi.

Kolme kautta takana eikä kertaakaan pysäytetty.  
062802moto_prv.gif
Joo, parikymmentä vuotta takana ja parit kerrat on pysäytelty. Normi puhallusratsiat ja muutamat pikku ylinopeudet. Ei ole muuten turhaan pysäytelty.
Liikaa vauhtia, ja siitä seuraus on sakot. = eipä ole tarvinnut ruveta selvästä asiasta kiistelemään. Hattu kourassa ja kaunis kiitos niin viisas selviää vähän vähemmällä.
Eikä ole pönttöjä ja äänien määrää ikinä ihmetelty, vaikka eihän tuo oma nykyinen mopokaan ihan hiljaisemmasta päästä ole, edes vakio putkistolla.

Näihin muihin virkavallan kanssa tuleviin näkemyseroihin voi varmaan vähän vaikuttaa vähän omalla käytökselläänkin?
kynttila.gif

Kyllä Ducuista ääntä lähtee. Liikennevaloissa tosin porukka useimmiten ihmettelee sitä kilinää ja kolinaa ja varmaan luulee että laite laukeaa ihan justiinsa siihen paikkaan
biggrin.gif
. Mielenkiintoisia tilanteita ja ilmeitä on aiheuttanut myös avoimen kytkinkopan näkeminen toiminnassa. Ilmeisesti vaikuttaa vaaralliselta, koska käynnistysvaiheessa porukka yleensä ottaa askeleen tai pari taaksepäin
lookaround_orig.gif
.

"Kyllä Ducuista ääntä lähtee. Liikennevaloissa tosin porukka useimmiten ihmettelee sitä kilinää ja kolinaa ja varmaan luulee että laite laukeaa ihan justiinsa siihen paikkaan . Mielenkiintoisia tilanteita ja ilmeitä on aiheuttanut myös avoimen kytkinkopan näkeminen toiminnassa. Ilmeisesti vaikuttaa vaaralliselta, koska käynnistysvaiheessa porukka yleensä ottaa askeleen tai pari taaksepäin . "

hehee, piti itsellekin tilata avoin kytkinkoppa ja varmaan kesän tullen mökäpöntötkin ihan ympäristön iloksi..,.

Kyllä Ducuista ääntä lähtee. Liikennevaloissa tosin porukka useimmiten ihmettelee sitä kilinää ja kolinaa ja varmaan luulee että laite laukeaa ihan justiinsa siihen paikkaan
biggrin.gif
. Mielenkiintoisia tilanteita ja ilmeitä on aiheuttanut myös avoimen kytkinkopan näkeminen toiminnassa. Ilmeisesti vaikuttaa vaaralliselta, koska käynnistysvaiheessa porukka yleensä ottaa askeleen tai pari taaksepäin
lookaround_orig.gif
.
Mulla taitaa olla hienoin kokemus Ducatin puikoissa kun viime kesänä liikennevaloissa viereen pysähtynyt tila-auton kuljettaja-isä joutui takapenkin hyperaktiivisiten pikkupoikien pyynnöstä aukaisemaan auton sivulasit että pojat sai kuunnella Ducatin ääniä. Pojat pyysi niin innoissaan vääntämään kaasua että en voinut tuottaa pettymystä. Pojat oli yhtäaikaa säikähtäneen ja onnellisen näköisiä. Isänkin naama muuttui siinä vaiheessa Naantalin auringoksi. Onneksi mulla oli peilivisiiri alhaalla ettei pojat nähny miten paljon iloa se mullekin tuotti..
smile_org.gif
Olen ylpeä pyörästä ja sen äänistä, mutta yleensä en kyllä kaasuttele liikennevaloissa.

Ei meikäläistäkään olla pysäytetty kertaakaan vaikka 1098s termistä on db killerit pois.
Mutta on se hienoa kuunneltavaa kun painaa kapeaa yksisuuntaista katua pitkin ja kääntää vähän enemmän kahvasta. Parempaa ääntä täytyy etsiä. Välillä jopa hymyilyttää kun yliherkät auton hälyttimet voi laueta, etenkin etelä euroopassa. Mun mielestä sehän on vaan osoitus hyvistä soundeista
062802jumpie_prv.gif

Ei muuta kuin onnea ja menestystä hd:n harrastajille ja niiden suorille putkille
062802moto_prv.gif

Ei muuta kuin onnea ja menestystä hd:n harrastajille ja niiden suorille putkille  
062802moto_prv.gif

Saas nähdä.. V&H Competition series putki HD:ssa ja kapeella kadulla kun avaa kunnolla niin autoissa vilkut alkaa välkkyä...

Vuodesta -87 ajettu joka kesä päivittäin eri härveleillä, joista tuskin mikään vakio. Viime kesän super rallissa eka pysäytys ilman, että syynä olisi ollu ylinopeus. Pitää alkaa laittaan noita turboja joka mopoon niin ei tuu äänistä sanomista...

Back