Ducatti 999 AVK:lta

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja dabster
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Noniin, nyt on Ducati saatu vihdoin kotiin ja vauriot vaikuttavat edelleenkin suhteellisen pieniltä. Runkokin mitattiin ja se on ok.

Mittaristokin toimii, lamput vaan taitavat olla palaneet. Pyörän mukaan sain punaisen ja mustan avaimen, yksi avain on kuulemma vielä vakuutusyhtiöllä, joten soittoa sitten vaan sinne suuntaan. Tuo koodikorttikin oli mukana, samoin huoltokirja joka osoitti pyörän käyneen tarvittavissa huolloissakin.

Tällä hetkellä tunnelma on väsynyt, mutta onnellinen. Pyörä näyttää upealta ilman katteitaankin ja niiden hankinta alkaa tästä heti kun vain muilta kiireiltäni ehdin. (alttarille perjantaina
inlove.gif
)

Tässä vähän listaa osista mitä minulle voi tarjota joko yv:n tai sähköpostin kautta:

-etukate
-katteen pleksi
-vaihdepoljin
-vasen sivukate
-penkin aluskate (peräkate ok)
-(pelkääjän penkki, hyvin pieni skrudu -hankitaan jos saa halvalla)
-peilit vilkkuineen
Meiltä uudet alkuperäiset osat hintaan:
Etukate 475,00 €
Pleksi 149,00 €
Vasen sivukate 454,00 €
Penkin aluskate 403,00 €
Peilit 128,00 €/kpl
Pelkääjän penkki 120,00 €
Vaihdepoljin 114,00 €

Hinnat erikseen ostettuna. Jos ostat kerralla enemmän, niin on pienen pientä tinkaamisen varaa.
 
Tänään olin taas pyörää säätämässä ja tutkimassa, niin pitihän sitä vihdoin koittaa saada käyntiin.

Ensin kun olin tarkistanut, että öljysilmästä näkyy hyvät öljyt ja syylärissä on nestettä pistin tankkiin abouttia litran bensaa. Sitten vaan suurimmat kilkkeet kiinni ja starttinappia painamaan -ei minkään maailman reaktiota.

idea3.gif
Sitten muistin, että olin rungonmittausta varten irroittanut pari piuhaa ja kappas, kaasukahvan piuhanippu liittimineen oli kokonaan irti
biggrin.gif
Liitin kiinni ja uudelleen virrat päälle -starttia ja kone lähti käymään kuin palmun alta! Sitten pikkuhiljaa kaasua lisäämään ja voi että olisin halunnut nähdä sen "hullu keksijä" -ilmeen joka minulla selkeästi oli korvasta korvaan
biggrin.gif
Kone jylisi todella komeasti vakioputkillakin ja kytkin piti aikamoista ääntä. Jonkin aikaa piti konetta lämmitellä vaikka pakokaasut alkoivat kirveltää silmiä ja korvat huusivat hoosiannaa, mutta oli se vaan niin hienoa. Annoin koneen käydä kaasutuksen jälkeen vielä tyhjäkäyntiä, jota se kävi todella nätisti ja sammutin moottorin. Ulos ihmettelemään ja voi sitä fiilistä - edelleen sellainen pesemätön hullu hymy naamalla, korvat soivat ja hikikarpalot olivat huomaamattomasti valuneet silmiä kirveltämään. Suoraan sanottuna aika "saanut" olo ja nyt ei malttaisi millään odottaa, että pääsee oikein tien päälle tuon punaisen paholaisen kanssa
062802moto_prv.gif


Hohhoijaa, tulipahan hehkutettua
smile_org.gif


Asiaan, tuli tuota etujarrua ilmattua kun oli nesteet sieltä jossain välissä kadonneet, mutta en kyllä saanut läheskään kaikkia ilmoja sieltä pihalle. Riittääkö yleensä jos ilmaa siitä satulasta jossa letkut yhtyvät, vai pitääkö ilmata myös sieltä toisesta satulasta?
 
Tilannepäivitystä:

Tilasin saksan ebay:sta alkuperäisen sivukatteen ja etukatteen plekseineen. Mielestäni vielä aika kohtuulliseen hintaan hyvän näköisistä ja vähän käytetyistä osista. Hieman oli minulla ja tuoreella vaimolla ihmettelemistä tuon saksan kielen kanssa, minä kun en ole sitä opiskellut ja vaimolla taidot pahasti ruosteessa. Rekisteröinti kuitenkin onnistui ja sitten rekisteröin tuollaisen PayPal-tilin samalla, niin onnistuin maksamaan osat samantein ja suht kivuttomasti. Toivottavasti kaikki menee nyt vaan ok ja osat tulevat perille hyväkuntoisina.

Täältä tähän tällä kertaa...
 
Asiaan, tuli tuota etujarrua ilmattua kun oli nesteet sieltä jossain välissä kadonneet, mutta en kyllä saanut läheskään kaikkia ilmoja sieltä pihalle. Riittääkö yleensä jos ilmaa siitä satulasta jossa letkut yhtyvät, vai pitääkö ilmata myös sieltä toisesta satulasta?
Et muuten saa 999:in jarrujärjestelmästä ilmoja pois jos et ilmaa sitä molemmista jarrusatuloista ja pääsylinterin yläpäästä säiliön sisältä olevasta ilmausruuvista.
 
sanoi:
Et muuten saa 999:in jarrujärjestelmästä ilmoja pois jos et ilmaa sitä molemmista jarrusatuloista ja pääsylinterin yläpäästä säiliön sisältä olevasta ilmausruuvista.

Kerrotko vielä sellaisen jutun, miten tuota säiliön sisältä löytyvää ilmausruuvia käytetään? Normaali jarrujen ilmaus on mielestäni hyvin hanskassa, mutta tuo mystinen ruuvi on täysin vieras.
 
sanoi:
Et muuten saa 999:in jarrujärjestelmästä ilmoja pois jos et ilmaa sitä molemmista jarrusatuloista ja pääsylinterin yläpäästä säiliön sisältä olevasta ilmausruuvista.

Kerrotko vielä sellaisen jutun, miten tuota säiliön sisältä löytyvää ilmausruuvia käytetään? Normaali jarrujen ilmaus on mielestäni hyvin hanskassa, mutta tuo mystinen ruuvi on täysin vieras.
Ihan normaalisti painetaan kahvaa samalla kun avataan sieltä nesteen seasta hylsyllä se pieni pultti - olisko se nyt ollut 7 mm kokoinen. Siten saa radiaalisylinterin sisältä turhat ilmat pois. Jos sitä et tee niin jarrut eivät tule koskaan toimimaan kunnolla.

Helppo homma!
cool.gif
 
Kiitoksia Jyrille hyvästä neuvosta!

Nyt etujarru tuntuu oikein hyvältä ja uskoisin saaneeni sen ilmattua kokonaan. Ennen noi jarrujen ilmaukset on ollut sellaista ihme taistelua, mutta täältä ja parilta how-to-do sivulta ohjeet luettuani oli tuo jarrujen ilmaus oikeastaan ihan hauskaa puuhaa
omg.gif


Vaihdepolkimen korjaus alkaa olla loppusuoralla. Isäukko vanha metallimies hitsasi vissiin tigillä sen polkimen kasaan ja minä olen sitä rälläkällä ja dremelillä tässä hionut oikeaan muotoonsa. Vielä viimeiset hionnat ja kiillotukset niin poljin on parempi ja hienompi kuin uusi
smile_org.gif
 
..sitä jarrunestesäiliön sisällä olevaa ilmausruuvia ei kande kirrata kauheen piukkaan, ruuvi on tosi heikko.
nimim. kokemusta on

...ja sama pätee kygäpuolen ilmausruuviin, jota ainaski ite jouduin availeen aikas tiuhaan vakio työsylinteriä käytettäessä. Vapaata ku joutui "etsimään" ni ilmausruuvista yks kupla ulos, ja laatikko tuntu taas ku uudelta.
 
Katselin tuolta Desmoradosilta peilejä pyörään, kun taitavat nuo vakiopeilit olla tuhottoman arvokkaat. Miten on, onko tuo miten tarkkaa kun vilkuissa pitäisi olla noita e-hyväksymisiä jne. ja tuossahan ne sijaitsevat peileissä. Jotenkin ymmärsin noista peileistä, ettei mitään hyväksymisiä niistä löydy?

Tuo babelfish käännös on kyllä uskomatonta luettavaa, eli joku saksankielentaitoinen ymmärtäisi varmasti tuosta enemmän.

Siispä, mistä sopivat peilit pyörään ja miten tarkkaa mahtaa olla katsastuksessa noiden kanssa?
 
Kertokaas miten tuo etukolmion/laakerin kiristyshomma oikein menee, kun pyörästä oli etupää irti rungon mittauksessa ja nyt mietityttää onko se sopivan kireällä.

Tuolta rungonmittauspaikasta antoivat oikein lapun, että he eivät vastaa mistään etupään/vempeleiden kiinnityksistä vaan ne jäävät asiakkaan huoleksi.

Miten on, onko tuo etupää nyt avattava uudelleen vai tunteeko tuon tiukkuuden jotenkin muuten ja jos on avattava, niin siinä ilmeisesti tarvitsee jonkun erikoisavaimen?
 
Ei siinä välttämättä erikoisavainta tarvi, etsit sopivan paksuisen alumiini palasen joka mahtuu mutterissa olevaan uraan ja kääntelet jakarilla kireemmälle. Sitten lukitus kiinni siitä yläolmiosta.
 
Laakerin tiukkaamiseen Ducatilla on ollut hyvänä käytäntönä antaa kiristysmomentti, johon ohjauslaakeri pitää vetää. Olikohan omassa Multissa luokkaa n. 35 Nm (huono muisti, tuota arvoa käytän kyllä myös KTM:ssä). Joka tapauksessa huoltokässäristä löytynee 999:n arvot. Momenttiarvolla tiukkaaminen hakkaa aina käsituntuman. Saa vakioitua homman aina samaan arvoon, niin voi tiukata vaikka kerran kuussa jos niin lystää.
 
ST3 manuaalissa 30 Nm, varmaan lähellä samaa tuossa 999:ssä.
Manuaalissa on tuon erikoistyökalun kuva jossa näkyisi olevan neljä pientä tappia jotka sopivat siinä mutterissa oleviin reikiin.
 
Nyt on kaikenlaista pikkuosaa tullut hankittua, tänään tuli peilit jotka pitäisi käydä vielä hakemassa postista.

Olen miettinyt tuollaista seat-cowlin hommaamista ja italian ebaystä löysin aikasta hienon eikä ole hinnalla pilattu.

Olisiko täällä joku italiankielen taitoinen, joka ymmärtäisi tuosta jotain.

Linkki

Sitten varmasti tyhmä kysymys, mutta millä tuo on tarkoitus tuohon takaritsiin kiinnittää
tounge.gif
 
<table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="0" cellspacing="0"><tr><td>Koodi esimerkki </td></tr><tr><td id="CODE">SADDLE COVER DUCATI 999 or 749 models from

2003 to 2006

WHITE WOMAN

READY TO PAINT IF YOU WANT, OTHERWISE PUO' TO BE MOUNTED DIRECTLY Or SIMPLY ADDING ONE WRAPS OF RED COLOR, ETC. ETC.

it is necessary alone to fix it with two lives, in the posterior part and the game is made,

your motion will become single-seat.

REALIZED WITH PARTICULAR WOVEN And GEALCOAT And RESIN VINILESTERE

IN CASE OF SCRATCHES (MUCH FREQUENT ON THIS PIECE) NOTHING FEAR, ENOUGH TO CORRESPOND LIGHT And TO POLISH And RETURNS OF NEW To MIRROR AS IT IS LOOKED AT From the PHOTO. [/QUOTE]

Hehe "White woman"
biggrin.gif
nämä on aina niin hauskaa englantia, mutta sen verran tuosta ymmärsin, että vaatii pari kiinnikettä että saa kiinni siihen satulan paikalle.

Tuskin on mikään paha homma, jostain alumiinista vääntää sopivat liuskat ja sitten liimaa ne jollain epoksiliimalla tuohon kiinni..
 
Jumaleisson!

Lueskelin täällä muita juttuja ja huomasin, että tämän vuoden loppuun mennessä on joku erikoisraja noille euro-2 luokan moottoripyörien rekisteröinnille. Ymmärtääkseni Ducati 999 on päästöiltään luokkaa euro 2.

Vaikuttaako tämä myös pyörän uudelleen rekisteröintiin, vaiko ainoastaan uuden mallin tyyppikatsastuksessa?

Pystyn kyllä pyörän saamaa katsastettavaan kuntoon nopeastikkin tarpeen tullen, mutta alunperin suunnitelmissa oli katsastaa vasta ensi vuoden puolella.

Kertokaa nyt joku asioista perillä oleva, ruvetaanko pukemaan katteita päällä ja kiireenvilkkaa suuntaamaan konttorille vaiko ei..?
 
Back
Ylös