Duke 690

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja cmas
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kyllä tuo RC8 on maailmankaikkeuden kaunein pyörä :rakastunut:. Oli lähellä että en tuollaista ostanut mut Duke tuli.
Minä ostin molemmat niin ei tarvinnut pähkäillä-

Nukyään ei tosin enää kyykkypyörää tallissa ole vähäisen käytön vuoksi.

RC8 oli kyllä kova ja komia.
upea runko ja helvetin kiva ajaa.
Sopii myös tälläiselle 2 metriselle.

Dukella kun ilmestyin kuulailemaan niin muilla oli hauskaa teemalla isoin kuski ja pienin mopo.
Kivasti se kulkee ja ei tule ajettua yli kahtasataa joka suoralla.
Kuulaillessa meidän 3 hengen porukka Tomminen. minä ja Saksalainen Thomas ollaan useita etappeja vedetty nopeiten koko porukasta.
Eli kyllä se yksmukinen mopokin ihan kivasti kulkee.


Iso mies. Pieni vehje :D
XgcLZED.jpg


Ja Goofylle infona ettö tossa kuvassa ollaan tauolla ja tankkilaukku on irti.
Ei tuu mahan tielle ajellessa.
 
Mopo ja ajovermeet on matkalla Italiaan.
Viikonpäästä se alkaa.
Cannonball Bike Run 2018

MgBRNnC.jpg
 
Muistattehan raportoida ahkerasti tänne.

Hyvää ja hauskaa reissua!

Raportit tulee reissun jälkeen.
Reissussa keskilyn ajamiseen ja altalla kaljoitteluun :grin:

Mukana on 8 muutakin kuskia Suomesta.
Osa niistä on myös täällä orgissa.
Voi sieltä jotain infoa tulee reissun aikanakin.
 
Ostin tossa elokuun lopussa -13 mallin duken, jolla kävin sitten.motoparkissa ajelemassa.
Vähän on pehmeen puolella jousitus tuohon lajiin jolloinka aloin etsimään ratkaisua ilman säätömahdollisuuksia olevan keulan säätämiseksi.

Motokeitaan sivuilla on tämmöset säätimet:
https://www.motokeidas.com/shop/tuo...ly/Etuiskareiden-saatonupikat-690-SXS08300040

Onko tietoo saako noilla oikeesti säätömahdollisuudet vai onko noi vain koristeena perus duken keulassa?
 
Kyllä siellä sisäpuolellakin tarttis osia olla. Keulaa saanee hitaammaksi/kovemmaksi vaihtamalla vähän paksumpaa keulaöljyä. Herkkyys vissiin kärsii. Jäykemmillä vietereillä saadaan keulaan lisää kantavuutta, kuten myös öljypinnan tasoa nostamalla (öljyä lisäämällä ilmajousi voimistuu joustoalueen loppua kohti).
 
Niin, kysymykseni lienee väärin kirjotettu.
Olisi pitänyt kirjoittaa että onko myytävä tuote vain oranssi säädin vai korkki säätönipukat kaikkineen.
Sain vastauksen kun kysyin tuotetta myyvästä liikkeestä.
Eli pelkät oranssit tuohon hintaan.
 
Niin, kysymykseni lienee väärin kirjotettu.
Olisi pitänyt kirjoittaa että onko myytävä tuote vain oranssi säädin vai korkki säätönipukat kaikkineen.
Sain vastauksen kun kysyin tuotetta myyvästä liikkeestä.
Eli pelkät oranssit tuohon hintaan.

Tuollaiset esijännityksen (keulan korkeuden) säätönipukat ovat huonot. Hylsy ja t-väännin on paljon näppärämpi.
 
Nuo oranssit kolmihaaraiset nupikat ovat vaimennuksen säätö. Esijännityksen säätö on tuo mutterikanta tuossa oranssin alapuolella. Omassa Endurossa nupikat ovat samanlaiset muoviset punainen ja valkoinen ja nuo alumiiniset oranssit ovat vain tuning-koristeet. Eivät vaikuta toimintaan millään tavalla verrattuna alkuperäisiin muovisiin.
 
Olen ensimmäiseksi pyöräksi katsellut 690 Dukea. 4000-5000 on laittaa rahaa kiinni joten ihan tuoretta peliä en ole saamassa. Olen paikallisessa liikkeessä käynyt istumassa pyörän päällä ja ihan kivalta tuntuu. Valokuvasta kun kattoo yhdistelmää 192cm kaveri 690 duken päällä niin onhan se hivenen hassun näköistä. Tuskailenko nyt liikaa et näyttääkö et pojalta olen mopon alle ottanut. Suorituskyky nyt varmaankin riittää kun kaksipyöräisellä ajokokemus on pojan kiinan skootterista :o)

Vinkit käytetyn duken ostoon on tervetulleita. 10-30tkm on ajettu peleillä mitä kattelen. Jotenkin oma ajatus on et pitäisi kunnon äänet pyörässä olla eli joku ei perusputki pitäisi jo valmiina löytyä. Jos muuten oot haluumassa eroon omasta Dukesta mikä sopii kuvaukseen niin kokeillaan hieroa kauppoja!
 
Mikä mahtaa olla dukessa (v.2012) vikana, kun jarruttaa vaihteilla alaspäin, niin välillä moottori sammuu äkisti?? Tätä ei aina tapahdu.. Ja kerran kesken kiihdytyksen 4 ja 5 vaihteella tuntui kun tehot olisi hävinneet?? Kone ei ottanut kuin 4-5t kierroksia. Hetken päästä kaikki toimi normaalisti?? Lämmöt oli normaalit.
 
Tuli hankittua sitten viimeisin 690 R. Onhan tuo Superhauska kikotin pyöritellä mutkissa. Ketterä kuin mikä ja kuitenkin maantiellä tuntuu, että alla olisi isompi pyörä. Koeajoin myös vanhemman ärrän, mutta kyllä tuo uusi on selvästi sivistyneempi moottorin osalta. Nyt saa kahvaa selvästi vääntää laittomuuksiin mikä on vain hyvä:thumbup:
 
Itelläkin duke kuumottelis, tod näk kolmonen ehkä nelonen jos budjetti sallii. Mitenkäs tommonen on elinkumppanina, onko kytkin kuinka jäykkä? Jostain sähköongelmista olen kuullu pelottelua, onko kuinka yleisiä? Entä istuinkorkeus, itse 170cm sulka päässä joten matalampi parempi. Entä millainen ajaa pitempää vetoa, täriseekö? ajoasento vissiin melko pysty. Toimintasäde/kulutus/vakuutusmaksut myös kiinnostaa.
 
Itelläkin duke kuumottelis, tod näk kolmonen ehkä nelonen jos budjetti sallii. Mitenkäs tommonen on elinkumppanina, onko kytkin kuinka jäykkä? Jostain sähköongelmista olen kuullu pelottelua, onko kuinka yleisiä? Entä istuinkorkeus, itse 170cm sulka päässä joten matalampi parempi. Entä millainen ajaa pitempää vetoa, täriseekö? ajoasento vissiin melko pysty. Toimintasäde/kulutus/vakuutusmaksut myös kiinnostaa.

Itsellä oli nelosduke R-mallina. Pituutta noin 172, hyvin pärjäsi jopa korkeammalla R-mallilla korkeimmillakin mahdollisilla jousitussäädöillä. Kulutus luokkaa 3-5 litraa saturaisella vaihtelevalla ajolla. Itävallassa tuli käytyä 3500km reissu, eli itse ainakin pystyin pidempääkin siivua vetelemään helposti. Puigin tuulilasi, Powerparts-geelipenkki ja lämpökahvat toki toivat ajomukavuutta. Bensa valo alkaa syttymään siinä noin 260 km kohdalla usein.

Värinät riippuvaisia moottorin kierrosalueesta, sweet spotissa ei merkittäviä. Kytkin huydraulinen, ehkä paras ja kevyin koskaan käyttämäni. Sähköongelmia, tai mitään muutakaan ongelmia en löytänyt reilu 20tkm aikana.
 
:thumbup: kiitokset tyhjentävästä vastauksesta! Varmaan tää loppukesä mennee ilman mopetia mut jos sitä yrittäs talven aikana panna jokusen roposen sivuun ja hankkis vähän uuemman tällä kertaa ettei tarttis ens töikseen panna hepoa lihoiks. Kattelin et sillä ärrällä ei kauheita saanu, kaks heppaa lisää ja vähän jotain hifihilpettä mut ei kummempia.
 
Suosittelen Ärrä mallia jos sellaisen vaan siistin löydät.
Parempi alusta, satula, varustelu, väritys jne. Varmasti hintaeron arvoinen.
 
690 SM, joka on kolmoiskoppanen duke pitemmillä joustoilla, meni reissussa siirtymillä 3,5l/100km (hiukan vakiota lyhyemmillä väleillä). Parhaimmillaan menee yli 300km tankkausväleillä. Suht pihi mielestäni. Tärisee, mutta taajuus mukavampi ku nelipyttyisissä, kun siihen asennoituu/tottuu ei se häiritse.
Ainoa sähkövika ollut johtosarjasta kulu yks piuha ja otti maihin. Vakiopenkki, kova ja kapea pitkille reissuille, silti vedin yli 3500km reissun. Ajoasento on rento, siitä ei jää kii. Vakuutusmaksut pienet, käyttökuluiltaa edullinen peli.
Ärrissä yleensä vissiin myös paremmat jarrut, vaikka ei ne kehnot ole karvalakeissakaan. Vanhoissa kolmoskoppasissa huonosti suojattu mittari, jos kosteutta sisälle, menee aikanaan paskaksi. Kohtuu arvokas (reilu 400€)

Mutta kyllä minäkin sen neloskoppaisen melkein säästäisin, onhan se sivistyneempi peli, vaikka rauta olisikin samaa (paitsi kuutiot nousi 654->690cm3). Nuo 690sm ja duke3 taisi olla ensimmäisiä ruiskuvehkeitä. Varmasti on jotain kehitystä tapahtunut.
 
Viimeksi muokattu:
Back
Ylös