• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Duke 690

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja cmas
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
sanoi:
Ja voit sanoo et siiit porailust on hyötyy? porailiks tollee kylkiin vai sinne snorkkelin aukon kohille?

Tein reikiä ton edellisen linkin tyyliin...

Akran kartan kanssa sai vastaamaan hieman paremmin. Eikä toi ilmaboxin alaosa ollut kallis edes varaosana. Olisiko ollut alle 20€

juttua aiheesta
Aijaa no ei kuullosta pahan hintaselta sit se sellanen. Pitää saada se mappi tohon ni porailen reijät sit.

Tänään sain putkeen sen tiivisteen mistä mainitsin aiemmin. Saas nähä kui sen käy, loppuuko kilinä.
 
Juu eli jos meinaa laittaa leo vincen kiinni 690 dukeen ni siihen pitää tilalta aiemmin mainittu tiiviste. 57,6x3,5 Exhaust gasket.(BW 11€)

Ilman sitä se liitos jää sen verran horoks et kolisee erittäin ikävästi. Todettu kahdella 690 dukella.

Nyt on se tiiviste kiinni ja toimii niinku pitäiski.
 
Joopa... tämäniltainen myrskytuuli kaatoi sitten pyörän parkissa (suojapeitto kait osasyyllinen) ja nyt on stonga vinossa. Näyttäisi siltä että toinen yläkolmion läpi tulevista stongan kiinnityspulteista on vain siirtynyt paikoiltaan. Pitää aamulla avata ja katsoa. Jos se onkin vääntynyt niin voi olla mielenkiintoinen homma saada se ulos yläkolmiosta? :P

Toki positiivista se että voiman otti vastaan se pultti eikä koko stonga tai yläkolmio. Samoin takakatteen sivussa ja tangonpainossa vekit, takavilkun muovi hajalla. Sivujalka ei palaudu ihan yhtä liukkaasti kuin ennen. Ei nyt onneksi pahasti käynyt mutta kyllä silti vituttaa kun kuukauden vanhalle pyörälle käy noin  
mad.gif
 
Joopa... tämäniltainen myrskytuuli kaatoi sitten pyörän parkissa (suojapeitto kait osasyyllinen) ja nyt on stonga vinossa. Näyttäisi siltä että toinen yläkolmion läpi tulevista stongan kiinnityspulteista on vain siirtynyt paikoiltaan. Pitää aamulla avata ja katsoa. Jos se onkin vääntynyt niin voi olla mielenkiintoinen homma saada se ulos yläkolmiosta? :P

Toki positiivista se että voiman otti vastaan se pultti eikä koko stonga tai yläkolmio. Samoin takakatteen sivussa ja tangonpainossa vekit, takavilkun muovi hajalla. Sivujalka ei palaudu ihan yhtä liukkaasti kuin ennen. Ei nyt onneksi pahasti käynyt mutta kyllä silti vituttaa kun kuukauden vanhalle pyörälle käy noin  
mad.gif
Menisköhän tommonen kotivakuutukseen...? Paska homma toden totta. Ite just samaa pelkäsin, kun pyörä on aika pystyssä jalalla. Vein sitten varmuuden vuoksi tallille, kun oon muutenkin poissa kotoa jussin.
 
Harvoin noista kumivaimennuksella olevista tangoista ne kiinnityspultit vääntyy.
Kiinnityksiä vaan löysään ja tanko takaisin oikeaan asentoon.
Hätäsempi vääntää stopparia vasten tuon suoraan...

Takavilkun lasi taitaa luokkaa 2,5e, jos siis alkuperäiset vilkut, koko vilkku 15e paikkeilla...  
crazy.gif


Takakate taitaa olla ainoa oikeasti jotain maksava osa...
 
Joo vaikuttaa lupaavalta jos se tosiaan on kumiholkkien kanssa se pultti siellä.

Onnistuin löytämään osakataloogin ja katselin motokeitaasta hintoja:
Stongan kiinnityspultti 2e
Vilkun lasi, kirkas, 3e
Takasivukate, vasen, 192e :P

Eli kate saa olla. Se näyttäis siltä että saisin vähän lämmittämällä ja veitsellä muotoilemalla sen takaisin kuosiin, mattamusta pinta edesauttaa arpien piilottamista. Näyttää nyt lähinnä siltä kun olisi peukalon kynnellä joku lohkaissut palan, eli ei juuri miltään jos kyseessä ei olisi uusi pyörä.

Ei taida luonnonilmiöt mennä kotivakuutukseen? Voishan tuota selvittää jos katteen haluaisi vaihtaa.
 
Joo vaikuttaa lupaavalta jos se tosiaan on kumiholkkien kanssa se pultti siellä.

Onnistuin löytämään osakataloogin ja katselin motokeitaasta hintoja:
Stongan kiinnityspultti 2e
Vilkun lasi, kirkas, 3e
Takasivukate, vasen, 192e :P

Eli kate saa olla. Se näyttäis siltä että saisin vähän lämmittämällä ja veitsellä muotoilemalla sen takaisin kuosiin, mattamusta pinta edesauttaa arpien piilottamista. Näyttää nyt lähinnä siltä kun olisi peukalon kynnellä joku lohkaissut palan, eli ei juuri miltään jos kyseessä ei olisi uusi pyörä.

Ei taida luonnonilmiöt mennä kotivakuutukseen? Voishan tuota selvittää jos katteen haluaisi vaihtaa.
Ikävä takaisku kieltämättä. Jäätävän hintanen muovinpala se takakate.

Tos näin kans jonkun enduron kaatuneen tuulessa.

Moto24:ssa väittivät että Leo Vincellä omia ruiskumappeja, ettei tarttisi sitä acran mappia käyttää jos on esim. se leo vincen putki. Onko noista joku kuullut ja/tai tietää mistä sellasen saa?
 
Mitähän osia tarvitsee jos haluaa vaihtaa öljynsuodattimet? Tuossa 47e maksavassa virallisessa kitissä on kaikki mahdolliset o-renkaat ja pultitkin mukana, mutta hinta aika naurettava vs. osat erikseen.

Lyhyt ja pitkä suodatin toki, mutta tarviiko tiivisteitä uusia? Suodatinkoteloiden kansien lisäksi tiivisteet taitaa löytyä niin propusta kuin öljysihdeistä.
 
Kyllä ne proppujen kupariprikat kannattaa uusia.
Pysyy öljyt sisällä niillä kirjan momenteilla eikä tarvitse myöhemmin ihmetellä korkanneita kierteitä...
 
Joku tuli tänään Duke R:llä vastaan Mechelininkadun ja Porkkalankadun risteyksessä... olitko se sinä? Yritin esittää siinä jotain käsimerkkejä heti kun tunnistin pyörän.

Asiasta kukkaruukkuun, olisi varmaan hyvä jos myös 690 Dukelle olisi oma sticky-ketju KTM-alueella kuten SMC:lle ja Superdukelle. Itse ehdotan tietysti tätä ketjua, mitä mieltä? :P
 
Oisko Dukeen kilpitelineen vaihtaneilla kokemusta siitä lentääkö sateella ajaessa kuinka pahasti kurat niskaan ilman sitä orggistelinettä/lokaria?

Suunnittelin tämän Evotechin telineen hommaamista: Evotech 690 Duke Fender Eliminator

Lainasin kadulla nähdystä SMC:stä tällaisen peili-idean, näyttää nätimmältä mutta pitää testailla uskaltaako niillä ajaa pidemmän päälle. Näkyvyys on kohtalaisen hyvä mutta peilit ovat tietysti normaalin näkökentän alapuolella joten niihin pitää katsoa erikseen. Korkean stongan ja kapean tankin ansiosta keula mahtuu edelleen kääntymään lukosta lukkoon.

peilit.jpg
 
Mul on vaihettu sellanen ihan skidi kilpiteline kyllä joo. Ja vesisateella hanuri kastuu aika nopeasti, kun se rengas heittää vedet selkään mistä ne valuu alas.

Mut onhan se vakio teline aika kaamee...
 
Moro,

tarvis dukeen vaihtaa kytkimen nesteet enkä ole moista toimenpidettä ennen tehnyt.

Osaako joku kertoa miten hankala/helppo operaatio on? Ilmeisesti ei kovin hankala kunhan on oikeat työkalut.

Tarviiko jonkunlaisen ruiskun jolla sitä nestettä työnnetään järjestelmään?
Ja mitä nestettä?
 
Työkaluja ei varmaankaan tarvita kiintoavainta kummempia, ilmausnippaan.

Nesteen tyyppi löytyy ohjekirjasta/säiliön kannesta.
Hydraylic fluid ISO VG (15)
Motorex hydraylic fluid 75
 
Työkaluja ei varmaankaan tarvita kiintoavainta kummempia, ilmausnippaan.

Nesteen tyyppi löytyy ohjekirjasta/säiliön kannesta.
Hydraylic fluid ISO VG (15)
Motorex hydraylic fluid 75
Kuuluuko nesteen olla tummaa? omassa 690SMR:ssä on ihan tummat litkut säiliössä ja kilsoja vasta 6000km.
Veikkaisin että ei ole uutena mitenkään erityisen tumma, tai varsinkaan sameaa.

Tuossa omassa kun on vaijeri niin ei ole kokemusta...
Tosin onhan sekin kirkas ja puhdas uutena, tummuu ja likastuu ennen kuin on vaihtokunnossa (siis poikki) ...  
tounge.gif


Tummuuhan se jarrunestekkin ajan mittaan.

Nuo kaiken maailman nesteet on kyllä niin halpoja, ja helppoja vaihtaa, etten ainakaan itse ole samoilla jarru tahi jäähdytysnesteillä kahta kesää ajanut...
 
Työkaluja ei varmaankaan tarvita kiintoavainta kummempia, ilmausnippaan.

Nesteen tyyppi löytyy ohjekirjasta/säiliön kannesta.
Hydraylic fluid ISO VG (15)
Motorex hydraylic fluid 75
Kuuluuko nesteen olla tummaa? omassa 690SMR:ssä on ihan tummat litkut säiliössä ja kilsoja vasta 6000km.
Veikkaisin että ei ole uutena mitenkään erityisen tumma, tai varsinkaan sameaa.

Tuossa omassa kun on vaijeri niin ei ole kokemusta...
Tosin onhan sekin kirkas ja puhdas uutena, tummuu ja likastuu ennen kuin on vaihtokunnossa (siis poikki) ...  
tounge.gif


Tummuuhan se jarrunestekkin ajan mittaan.

Nuo kaiken maailman nesteet on kyllä niin halpoja, ja helppoja vaihtaa, etten ainakaan itse ole samoilla jarru tahi jäähdytysnesteillä kahta kesää ajanut...
Jarrunesteet vaihdoin tänään 20min, kytkin nestettä ei löytynyt hyllykamana ja jarrunestettä en uskaltanut laittaa.Vaihtakoot huollossa ens viikolla,tai ostan 1dl pönikän 10€  
crazy.gif
 
Niittilukot aiheuttaa harmaita hiuksia.

Ketjua aion lyhentää ja tarviin siis uuden niittilukon, tiedän että ketju on 520 ja todnäk mallia Ktm kun on tuommoinen oranssi. Ilmeisesti z-renkaalla.

Mutta miten hemmetissä tiedän minkä niittilukon siihen tarviin, noita kun on niin hitosti erilaisia? Onko väliä mikä rengas siinä on ja mistä tiedän sopiiko joku tietty niitti tohon ketjuun?

Viittiskö joku vääntää mulle rautalangasta, vaikka ihan "sopivan niitin"-linkin kera?!
 
Jees, taitaa olla paras käydä lähimmässä kotariputiikissa morjestamassa pyörän kanssa.
 
Back
Ylös