• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Duke 990

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja j11h00
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Onko muilla ongelmia superduken kylmäkäynnistyksessä? Viime aikoina aamulla Oulussa ollut muutama aste lämmintä aamulla eikä starttimoottori meinaa millään jaksaa pyörittää moottoria. Just ja just sain käyntiin viiden startin jälkeen. Vaihdoin akun keväällä. Öljyt on muistaakseni castrolin 15w 50. Voisko öljyt olla liian jäykät näin kylmälle kelille vai mikä ihme tuossa mättää?
Hyvin on lähtenyt käyntiin, vaikka ei tuo uutenakaan yhtä reippaasti pyöritä kuin vaikka japsit. Öljyiksihän suositellaan 10W/50 (5W/40 alle +0C). Vaikea sanoa mikä mättää, varsinkin jos akussakin on potkua. Mutta jos lämpimämmillä keleillä lähtenyt iloisemmin, niin jotenkin se lämpötila kait vaikuttaa  
nixweiss.gif
Mulla starttimoottori pyörittää korvakuulolla varmaan 2 kertaa hitaampaa 0C kuin +10C kelissä. Lämpimällä lähtee käyntiin tosi hyvin. En ostanut yuasan akkua, koska se oli niin kallis.

Onko muilla ongelmia superduken kylmäkäynnistyksessä? Viime aikoina aamulla Oulussa ollut muutama aste lämmintä aamulla eikä starttimoottori meinaa millään jaksaa pyörittää moottoria. Just ja just sain käyntiin viiden startin jälkeen. Vaihdoin akun keväällä. Öljyt on muistaakseni castrolin 15w 50. Voisko öljyt olla liian jäykät näin kylmälle kelille vai mikä ihme tuossa mättää?
Mulla on advance 1550 eikä ainakaan 0C tehnyt tuskaan, liitokset ja akku ok?

Ei oo käynnistämisen kanssa ollut ongelmia. Kytkin vaan takertelee kylmänä. Öljyn lämmittyä toimii sitten taas normaalisti. Mulla öljynä Tällä hetkellä 15w-50 Teboil Superbike 4T, joka luonnollisesti on liian jäykkää kylmille keleille.

Jos kellään kokoputkiston vaihtaneella olisi jäänyt alkukäyrät niin olisin valmis/kiinnostunut ostamaan ne poikeen!

Viestiä vaan, jos löytyy
062802jumpie_prv.gif

Voisiko joku SD asiantuntija/pidempiaikainen omistaja kertoa, mihin kaikkeen kannattaa varautua, jos moisen laitteen aikoo hankkia. Tietoa löytyy jos jaksaa kahlata topicit läpi, tiedän sen. Olen lukenutkin kaikki läpi, mutta nyt kun monella alkaa olla jo varmaan tuhansia kilometreja takana niin faktoja lienee tarjolla.

Lähinnä haen tukea negatiiviseille väitteille: Pultit ja mutterit lentelee pitkin mäkiä, startin ongelmat, mystiset sähköviat. Takarenkaan nopea kuluminen ei kuulu näihin
wink.gif

Saa kehuakin. Kiitos.

P.S. Kiinnostaisi kovasti, onko kukaan ajanut ko. vehkeellä kymmeniä tuhansia? Vai meneekö paaliin jo 50tkm kohdalla?

Voisiko joku SD asiantuntija/pidempiaikainen omistaja kertoa, mihin kaikkeen kannattaa varautua, jos moisen laitteen aikoo hankkia. Tietoa löytyy jos jaksaa kahlata topicit läpi, tiedän sen. Olen lukenutkin kaikki läpi, mutta nyt kun monella alkaa olla jo varmaan tuhansia kilometreja takana niin faktoja lienee tarjolla.

Lähinnä haen tukea negatiiviseille väitteille: Pultit ja mutterit lentelee pitkin mäkiä, startin ongelmat, mystiset sähköviat. Takarenkaan nopea kuluminen ei kuulu näihin
wink.gif

Saa kehuakin. Kiitos.

P.S. Kiinnostaisi kovasti, onko kukaan ajanut ko. vehkeellä kymmeniä tuhansia? Vai meneekö paaliin jo 50tkm kohdalla?
Tässä 15tkm aikana tapahtunutta:
1. Tihkutti jäähdytysnestettä letkun välistä-> korjaus: uus klemmari vanhan tilalle (Huono tsäkä)

2. Yksi öljysäiliön kiinnitysruuvi pyörän oikealta puolelta oli tippunut-> uusi ruuvi (Osittain omaa huolimattomuutta, pitäs sillon tällön kiristellä.)

3. Öljyntarkistusletku murtui ja tihkutti öljyä ulos. Tämä on sit tyyppivika, joten kannattaa ostaa valmiiks varalle tuollainen letku tai uusia se aina öljynvaihdon yhteydessä. Ja kun vanhan letkun irrottaa niin kannattaa tarkistaa ne tiivistepinnat, ettei oo yhtään rosoo niissä. Omassa oli se alempi tiivistepinta koneistettu huonolla terällä, ja uus letku rupes vuotamaan banjon juuresta kun ei naarmua tiivistepinnassa huomannu. Korjaantu sit vesihiomapaperilla.

Eli kaiken kaikkiaan huoleton peli on ollu tähän asti. Ja kaikki noi ylläolevat on korjattu takuuseen.

Ai niin, meinas unohtua:

4. Takaiskarin paluuvaimennuksen säätö oli jumissa. Syyn aiheuttajaksi epäilen toistaitoista lehdistön edustajaa. Tää yksilö ollut meinaan Nordicin koeajopyöränä. Takuuseen tuli sit uudet sisukalut iskariin. (Epäilisin että yksittäistapaus).

En kehu uhallakaan kun negatiivista halusit kuulla.
baaa.gif

Voisin jopa harkita tosta omastakin luopumista, laita privaa jos kiinnostaa. Etunen on vaihtokunnossa, ja 22,5tkm huoltoon matkaa 1500km. Täydellinen huoltokirja ja öljyjä vaihdeltu suositusta tiheämmin. Nostaa keulaa ja perää, sekä taittuu mutkapätkillä, että radalla. Itse tosin vain sunnuntaisin kirkkoon ajellu.
tounge.gif

wink.gif

Saa kehuakin. Kiitos.

-08 mallilla tuli ajettua tänä kesänä 7000 km. Sinä aikana ei mitään vikoja, öljyä lisäsin muutaman desin lähinnä rata ajon seurauksena. Kestävyydestä en mitään vielä tiedä, mutta ajoltaan mukavin pyörä millä olen ajanut

Mulla -06 mallilla reilu 11tkm tälle kesälle kasassa. Ei ole oikeestaan mitään ongelmia ilmennyt. Öljyä tosiaan joutuu ratakeikkojen jälkeen lisäillä niin kuin Brand x mainitsikin.
Ainoa "vika" joka tulee mieleen niin heti toisena ajopäivänä katos yks sivuposken kiinnitys ruuvi, oli ilmeisesti unohtunut kiristää luovutus huollossa. Muuta ei tuu mieleen. Loistava pyörä kaiken kaikkiaan mun käyttöön ja ajotyyliin.

4. Takaiskarin paluuvaimennuksen säätö oli jumissa. Syyn aiheuttajaksi epäilen toistaitoista lehdistön edustajaa. Tää yksilö ollut meinaan Nordicin koeajopyöränä. Takuuseen tuli sit uudet sisukalut iskariin. (Epäilisin että yksittäistapaus).
Ei ole yksittäistapaus, mulla on sama homma omassa SM:ssä. Minun tapauksessa vika on kyllä iskarissa eikä käyttäjässä, olen pyöritellyt sitä silkkihansikkain ja silti se on jumissa. Mitäs osia sinne tarkalleen ottaen piti vaihtaa?

Ei ole yksittäistapaus, mulla on sama homma omassa SM:ssä. Minun tapauksessa vika on kyllä iskarissa eikä käyttäjässä, olen pyöritellyt sitä silkkihansikkain ja silti se on jumissa. Mitäs osia sinne tarkalleen ottaen piti vaihtaa?
Selvä juttu, luulin, että oli jumissa liiallisen voiman käytön takia. Oli se ruuvi sen verran nylppääntynyt. Enpäs nyt ole ihan varma, mitä kaikkea tarkkaan ottaen sinne vaihtui, mutta muistelisin, että vanhasta iskarista ei jääny kuin ulkokuoret, ja jousi, sisäosat uusiks. Kannattaa pirauttaa vaikka racing bikeen, siellä pitäs tietää asiasta.

Edit: Niin juu, iskarin sisukset kaikkine säätöinen tuli yhtenä jöötinä, ainakin jos oikein ymmärsin.

Miten paljon merkkaa jos vaihtaa sliparit kyseiseen laitteeseen?
Onks mitää testiraporttia ennen ja jälkeen kenelläkään?

Miten paljon merkkaa jos vaihtaa sliparit kyseiseen laitteeseen?
Onks mitää testiraporttia ennen ja jälkeen kenelläkään?
ite kun ostin tuon SD-R:än ja siinähän on tuo akran alkuputki,kysyin että miten paljon lisää voimaa akran vaimentimet tuo vielä, niin sanoi dietmar että pari kaakkia vaan mutta painoo lähtee rajusti..
tuossa tavan sd:ssähän on orkkis alkuputki paljon ohuempi ja taka pytyn putki on paljon lyhempi kuin akrassa...

mutta jos jotain konkreettista muutosta haluaa tehoon niin kannattaa vaihtaa koko putki.. tietysti pelkillä pöntöilläkin tulee voimaa vähän ja varsinkin kivat pörinät ja painoo lähtee mutta....mutta...
wink.gif

niin ajattelin vaan siks kun kokeilin tota dukee ja tuntu sika lussulta.
Mulla oli yhteen aikaan sv1000 ja siinä putket teki toisen elämän kautta linjan.
Ajattelin et jos sama tapahtuu dukessa niin ei se nt niin paha olis....vaikka tärisee

Mulla oli yhteen aikaan sv1000 ja siinä putket teki toisen elämän kautta linjan.
Ajattelin et jos sama tapahtuu dukessa niin ei se nt niin paha olis....vaikka tärisee
tärisee...??
ootko ajanu yks mukisella yli 250 nelarilla..??? ei SD tärise häiritsevästi kuitenkaan, itellä luvattuu 132hp takaselta.
pitäs vielä nuo pöntöt vaihtaa kevyempiin ja säätää parempi kartta dynossa.. mutta onhan tuossa V2:ssa vääntöö aika kivasti alhaalta rivariin verratuna... tykkäään kovasti...
inlove.gif

jos tota SD:tä nyt sv1000 vertaa iin onhan nuissa ktm:issä nyt paljon parempi ajettavuus... alusta kuitekin ihan eri sarjasta j aika helppo modata paremmaks tarvittaessa...

tuossa aiemmin kun kirjottelin tuosta putkenvaihtelusta niin tietysti pitää vaihtaa ruiskun karttaa myös..

EDIT:kirjotus härot

Uusi Super Duken omistaja ilmottautuu
smile_org.gif
Samalla toinen postaus foorumille
smile_org.gif

Pyörä siis 08 vuosimallin SD jossa Akran putket ja kartta.

tärisee...??
ootko ajanu yks mukisella yli 250 nelarilla..??? ei SD tärise häiritsevästi kuitenkaan, itellä luvattuu 132hp takaselta.
pitäs vielä nuo pöntöt vaihtaa kevyempiin ja säätää parempi kartta dynossa.. mutta onhan tuossa V2:ssa vääntöö aika kivasti alhaalta rivariin verratuna... tykkäään kovasti...
inlove.gif

jos tota SD:tä nyt sv1000 vertaa iin onhan nuissa ktm:issä nyt paljon parempi ajettavuus... alusta kuitekin ihan eri sarjasta j aika helppo modata paremmaks tarvittaessa...

tuossa aiemmin kun kirjottelin tuosta putkenvaihtelusta niin tietysti pitää vaihtaa ruiskun karttaa myös..

Siis missä sulle on luvattu 132 takapyörältä?

Ei en ole ajanut 1 mukisella 250 nelarilla mua ei kiinnosta sellaset.
Mikä ihmeen vertailu voidaan suorittaan 250 cc 1 sylinterisen ja 990cc 2 sylinterisen välillä
biggrin.gif

Se super duke mitä kokeilin Espoon Bikeworldissa ei ainakaan kulkenut mihinkään papatti vain.

tärisee...??
inlove.gif

Siis missä sulle on luvattu 132 takapyörältä?

Ei en ole ajanut 1 mukisella 250 nelarilla mua ei kiinnosta sellaset.
Mikä ihmeen vertailu voidaan suorittaan 250 cc 1 sylinterisen ja 990cc 2 sylinterisen välillä
biggrin.gif

Se super duke mitä kokeilin Espoon Bikeworldissa ei ainakaan kulkenut mihinkään papatti vain.
Olisko viittaus 250 nelariin liittynyt tohon tärinään? Jo pelkästään LC4:sten jälkeen SD ei tärise juuri ollenkaan. Tottakai rivinelosen jälkeen saattaa täristä paljonkin..

Back