Duke 990

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja j11h00
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Joo, SAS + sliparit aiheutti kyllä sammumista ja putkessa paukuttelua. Tuon kun poisti, niin helpotti elämää.

Joo, on SAS ja sliparit. Pitääpä alkaa suunnittelemaan tuota SASin tulppaamista. Mulla ei kyllä juurikaan paukuttele putkissa, enemmänkin saisi pätkytellä :cruising:

Mites olette muuttaneet SD990 välityksiä? Tuntuu että hiukan tiheämpi saisi olla välitys, taajamassa on usein vaikea päättää ajaisiko kolmosella vai nelosella ja kutonen ei oikein ole hyvä alle satasen vauhdissa.
 
Ajaa sit vitosella. Tuntuis, että aika usein tonnitwinit eivät kaipaa isointa vaihdetta alle motarinopeuksissa.
 
Joo, on SAS ja sliparit. Pitääpä alkaa suunnittelemaan tuota SASin tulppaamista. Mulla ei kyllä juurikaan paukuttele putkissa, enemmänkin saisi pätkytellä :cruising:

Mites olette muuttaneet SD990 välityksiä? Tuntuu että hiukan tiheämpi saisi olla välitys, taajamassa on usein vaikea päättää ajaisiko kolmosella vai nelosella ja kutonen ei oikein ole hyvä alle satasen vauhdissa.

Muistaakseni 16-40 on nyt enkä kaipaa ainakaan yhtään kireämpää. Tietysti jos haluat että pyörä on enemmän yhdellä kun kahdella pyörällä koko ajan niin laita vaikka 45 taakse :p mulla on vaan nuo prioriteetit enemmän motari/matkakäytössä. Nyt taitaa huutaa kutosella jotain 6000 125kmh
 
Joo, on SAS ja sliparit. Pitääpä alkaa suunnittelemaan tuota SASin tulppaamista. Mulla ei kyllä juurikaan paukuttele putkissa, enemmänkin saisi pätkytellä :cruising:

Mites olette muuttaneet SD990 välityksiä? Tuntuu että hiukan tiheämpi saisi olla välitys, taajamassa on usein vaikea päättää ajaisiko kolmosella vai nelosella ja kutonen ei oikein ole hyvä alle satasen vauhdissa.

Omassa oli aikanaan +3 piikkinen takaratas, oli aika passeli omaan makuun. 5-6 vaihteita ei tarvinnut muualla kuin pitkää siivua taittaesa isolla maantiellä/motarilla.
 
Supermoto 990R taisi olla 16/41 vakiona ja oli aika nappiin sellaiseksi kompromissi välitykseksi tuolle moottorille. 3-4 vaihteet oli ns.herkkualueella normi vauhtien puolesta ja jaksoi nostaa etusen pelkällä kaasulla. 6-vaihde oli hyvä loikkari +110kmh vauhteihin touringissa.
 
Mulla on 990SM:ssä 16/44. En tiedä onko mopossa ja/vai kuskissa vikaa, mutta ei kyllä nouse nenä kaasulla nelosella. Eikä kyllä kolmosellakaan ilman reiluhkoa avitusta. Vai johtuuko sitten R:n puutteesta. Kutosta ei edelleenkään pysty käyttämään alle satasen vauhdeissa, joten mielestäni ihan hyvät välit. Ainakin jos ei ihan päivittäin motaria sahaa.
 
Mulla on 990SM:ssä 16/44. En tiedä onko mopossa ja/vai kuskissa vikaa, mutta ei kyllä nouse nenä kaasulla nelosella. Eikä kyllä kolmosellakaan ilman reiluhkoa avitusta. Vai johtuuko sitten R:n puutteesta. Kutosta ei edelleenkään pysty käyttämään alle satasen vauhdeissa, joten mielestäni ihan hyvät välit. Ainakin jos ei ihan päivittäin motaria sahaa.

No joo, kuskin tekemisillä on aika iso vaikutus aina kun poristaan näistä eri pyörien keulimisherkkyys hommista.

Lähinnä tuo oli itsellä sitä että jos körötteli mutkasta ulostulossa n.60-80km/h niin kolmosella oli pyörää suoristaessa nätti nostaa hytti pystyyn ilman isompaa avittelua kun oli noilla väleillä ns. sopivasti alueella. Tuolla nelosella taas tuli hytiteltyä lähinnä suoraan körötellessä motari vauhdeista, tosin sehän onkin jo sellaista hieman leppoisampaa hommaa ja yleensä tulikin laitettua ainakin toinen jalka takatapeille ja silloinhan nuo kiipeää pystyyn kuin tyhjää. Hidasvauhtista takarenkaalla ajoa nurkissa tuli harrastettua 2-vaihteella ja kytkimellä ylös.
 
:thumbsup:Hyvän näköistä. Haluatko kertoa millä renkailla/ rengas koolla noi ilmeisesti vakiovanteet on päällystetty?
 
:thumbsup:Hyvän näköistä. Haluatko kertoa millä renkailla/ rengas koolla noi ilmeisesti vakiovanteet on päällystetty?

TKC80 edessä muistaakseni 120/90-17 ja takana 150/70-17. Olisi pitänyt ottaa eteen kapeampi mutta menee noillakin. Nastat on bestgrippiä 4mm keskellä ja 7,5mm reunoilla. Pitää ihan mukavasti mutta valitettavasti tämän laitteen väännöllä takapää on täysin tunnoton riippumatta kaasun asennosta tai vaihteesta. Jäitä odotellessa josko siellä olisi paremmin pitoa.
 
TKC80 edessä muistaakseni 120/90-17 ja takana 150/70-17. Olisi pitänyt ottaa eteen kapeampi mutta menee noillakin. Nastat on bestgrippiä 4mm keskellä ja 7,5mm reunoilla. Pitää ihan mukavasti mutta valitettavasti tämän laitteen väännöllä takapää on täysin tunnoton riippumatta kaasun asennosta tai vaihteesta. Jäitä odotellessa josko siellä olisi paremmin pitoa.

Ei ole pitoa sielläkään! Mutta kivaa se silti on:D 1290 piti muistaakseni laittaa noita 4 millisiä ronski 200kpl taakse että pääsi edes välttävästi avaamaan.

Sen minkä 1 kaivaa niin 6 peittää. Eiku miten se meni:D
 
ecu kartta kysymys: Pyöränä 2008 Super Duke, kaikinpuolin vakio laite. TuneEcuun hiukan tutustuin ja TuneEcun sivuilla oli tarjolla parikin karttaa vakio laitteille.

KM611EU0702S01Map.hex KTM 990 SuperDuke 07-08 model years with standard exhaust
KM611EU0704501Map.hex KTM 990 SuperDuke 07-10 model years with standard exhaust

Avasin ja vertailin noita, mutta en löytänyt mitään eroa. Mitä asioita tuolta pitäisi/voi tutkia että olisin varma että sopii omaan pyörään/ecuun?

En vielä vertaillut pyörässä olevaan karttaan, mutta oletan että jotain parannuksia noihin on tehty (?)
 
ecu kartta kysymys: Pyöränä 2008 Super Duke, kaikinpuolin vakio laite. TuneEcuun hiukan tutustuin ja TuneEcun sivuilla oli tarjolla parikin karttaa vakio laitteille.

KM611EU0702S01Map.hex KTM 990 SuperDuke 07-08 model years with standard exhaust
KM611EU0704501Map.hex KTM 990 SuperDuke 07-10 model years with standard exhaust

Avasin ja vertailin noita, mutta en löytänyt mitään eroa. Mitä asioita tuolta pitäisi/voi tutkia että olisin varma että sopii omaan pyörään/ecuun?

En vielä vertaillut pyörässä olevaan karttaan, mutta oletan että jotain parannuksia noihin on tehty (?)
Random kartan lataaminen netistä tod. näk. muuttaa pyörää, mutta ei välttämättä hyvään suuntaan. Jos sulla on olemassa piuha ja säätöohjelma niin käy säädättämässä mopo penkissä. Kustannus on pari-kolme hunttia ja saat just sun yksilöön kohdillaan olevan kartan. Yksilöerot on kuitenkin sen verran isoja, ettei valmis kartta juuri koskaan toimi kunnolla.
 
Moro.
Pyöränä 2006 vuoden SDuke. Vaihdettu sliparit, sas poistettu ja ilmanottoa paranneltu. Kannattaako pyörä viedä dyno säätöön näiden muutosten takia?
Toinen kysymys koskee kulutusta. paljonko muilla pyörät kuluttaa? Itsellä menee matka ajossa n. 7.3l /100km. Heti kun vähä reippaampaa ajoa niin kulutus pomppaa ja tuntuu että tankilla saa olla jatkuvasti. Toki pieni tankki vaikuttaa myös.
 
Moro.
Pyöränä 2006 vuoden SDuke.
paljonko muilla pyörät kuluttaa? Itsellä menee matka ajossa n. 7.3l /100km. Heti kun vähä reippaampaa ajoa niin kulutus pomppaa ja tuntuu että tankilla saa olla jatkuvasti. Toki pieni tankki vaikuttaa myös.

Kuulostaa ihan mun kulutukselta. Suurin v*tutuksen aihe pyörässä on juurikin tuo mopon tankki, jatkuvasti saa olla tankkaamassa.
 
Mulla sas ja kaikki muut lelut poistettu, itg suodin ja hyvin virtaava putki. Sanoisinko äärimmäisen rikas kartta sisällä mutta o2 käytössä. Kulutus sekalaisessa reippaassa ajossa 6,3L/100km. Oletko muuttanut fi-karttaa miten ja onko sulla omat lambdat pelissä? Jos pudotat o2set pois, voi kulutus vähän pompsahtaa. Mopedi käyttää siten vain kahvan asennon määräämää soppaa, mikä on matka-ajossa ihan vtn liikaa.

Edit. Polttoainevalo syttyy n. 155-160km, miten muilla?
 
Back
Ylös