• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Duke ensipyöräksi, hulluko?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja aol
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Osta multa 25kw:ks kuristettu duke 2, saat harjoitella tehottomammalla ensin  
biggrin.gif
hah, kawalla sain yhessä kesässä iha tarpeeks 25kW tehoista  
tounge.gif

Ketteryys tuossa dukessa eniten kiinostaa. Eikä se tehovaatimus mikään järjetön ole, kunhan ei tuu sellasta "Hitto ku olis ees vähä enempi tehoa tässä" oloa.

Putkistoja/slipareita tuohon ei tunnu olevan muita ku se 3400e akra. lieneekö vaikea homma löytää vakiokäyrän ja yoshimura rs5(löytyis kaapista valmiiks) välille käyrä?

Edit: 200+hp diisellaite tais olla vähän liiottelua multa
tounge.gif

Mutta tiiät varmaan nää tapaukset jotka ohittamaan lähtiessä lisää vauhtia ja sitte ku jättäytyy taakse ni vauhti tippuu taas.
Tai sitte mutkapätkillä jos tarvii joku kottero ohittaa niin ei tarvii sitä kilsan suoraa odottaa.

No ei duke tuossa kyydissä enää keulaa nostele sentään. Ei ole tehty tuollaiseen tarkoitukseen. Kaippa sen 80 km/h kyydistä saa repimällä pystyyn, mut jos kaipaat keulintaa noissa nopeuksissa, pysy kyykyssä vaan.
omg.gif

Sanoisin päin vastoin... 200km/h:n nopeuksissa se kyykky vasta on poikaa noissa ehottomasti duke
062802moto_prv.gif

NinjaSamu: Ohi pääsee kyllä varmasti normaalinopeuksissa. Älä sitä huoli ollenkaan. Koeajo kertoo sit loput. Itse olen päässyt ohi jokaisesta tiellä liikkuvasta, josta on pitänyt ohi päästä ilman, että ois tullu "Hitto ku olis ees vähä enempi tehoa tässä"-olo. Pitää pysyä poissa motarilta, niin ei tuu tuollaista oloa
wink.gif

SE on totta, että ei dukel mitää 2markkaa oikeen pysty vetää...ainakaan kovin pitkää pätkää...aikaa fysiikan lait tulla vastaan.

Mut missä tääl suomes voi ajella noita 2markan nopeuksia....tiet on huonos kunnos, kyttiä vilisee joka puolel, sakkoo ja pekkaa tulee sit niin paljon ja kortti lähtee....no oliko sit hauskaa?
smile_org.gif

Jep, koeajo koettu, KTM on puhunut. Pikkuduken hohto laantui koeajolla, mutta nyt menee yöt miettiessä miten sais äkkiä kawan vaihtumaan superdukeen. Mun makuun motariralli matkustusvauhtia ei sdukella ole ollenkaan paha homma, itseasiassa jopa mukavampaa kuin kawalla, silllä ajoasento ei puuduta käsiä eikä ole katteita ohjaamassa ilmavirtaa juuri yhteen kohtaan kehoa, vasta yli laillisten nopeuksien alkaa ilmavirta repimään liikaa.
Ja vääntöäki löytys vihdoinki nii paljo ettei iha heti uskalla kahvaa kääntää ympäri
tounge.gif

Jep, koeajo koettu, KTM on puhunut. Pikkuduken hohto laantui koeajolla, mutta nyt menee yöt miettiessä miten sais äkkiä kawan vaihtumaan superdukeen. Mun makuun motariralli matkustusvauhtia ei sdukella ole ollenkaan paha homma, itseasiassa jopa mukavampaa kuin kawalla, silllä ajoasento ei puuduta käsiä eikä ole katteita ohjaamassa ilmavirtaa juuri yhteen kohtaan kehoa, vasta yli laillisten nopeuksien alkaa ilmavirta repimään liikaa.
Ja vääntöäki löytys vihdoinki nii paljo ettei iha heti uskalla kahvaa kääntää ympäri
tounge.gif
Niin eihän se 690 mikään tehoriiviö ole, mutta muut ominaisuudet kuten ketteryys ja käsiteltävyys ovat sen puolella.

Vaikka testeissä on mollattu ettei SD mikään matkapyörä ole, niin ihan naureskellen tuli viikonloppuna heitettyä 2 x 500 km lenkit ihan kaikenlaisilla teillä minkään paikan puutumatta. Saahan tuohon geelipenkkiä sun muuta touringvarustetta, mikäli kovahko penkki häiritsee. Itseäni ei ainakaan ole häirinnyt. Mutkapätkillä pyörä on kotonaan, unohtaa pienemmät vaihteet ja antaa väännön lennättää mutkasta toiseen.

No keräähän kuumetta
062802moto_prv.gif

Liittyen tähän keskusteluun itse pähkäilen Honda CB1000R ja KTM 990 SD:n välillä. Itse tykkään molemmista pyöristä, mutta KTM "nieli" mutkat jotenkin paremmin kuin Honda. Jarrut olivat hyvät molemmissa, KTM:ssä ehkä hiukan tehokkaammat, mutta Hondassa harmonisemmat. Moottorit ovat molemmissa kans hyvät, mutta aika erilaiset.

Nyt kysyisinkin kumman ottaisit?

Itselläni pää jonkin verran sekaisin, kun molemmat ovat hyviä, mutta kumpi olisi se parempi, vai voiko noita laittaa paremmuusjärjestykseen?
nixweiss.gif

http://www.youtube.com/watch?v=_9vcGZ5wZQs
Hauska linkki liittyen CB1000R ja hiukan muihinkin pyöriin.

On ibu nuo pyörät ainakin lyhyen koeajon jälkeen aika erilaisia vaikka molemmat nakuja ovatkin. Jos noista pitäisi valita ottaisin Duken sillä se tuntui mukavan erilaiselta moottoripyörältä. Jos mahdollista käy kokeilemassa vielä Trumpan Speed Triple sillä siinä mielestäni yhdistyy Hondan sivistyneisyys ja Duken räyhäkkyys sopivana pakettina.

Tässä jotain juttua Trumpan ja Duken välillä pohtijoista:
Linkki

Hmm...

Täytyy ilmeisesti käydä kokeilemassa, tosin en tiedä missä kohtaa mahtaa onnistua enää tällä kaudella, kun kelit ovat mitä ovat
sad_orig.gif

Vähän kyllä olen kallistumassa Hondan puolelle, mutta kaippa siitä pääsee helposti eroon, jos siihen tylsistyy. Pitäisi olla myyntivaltti, jos takuuta jäljellä. Esim kahden vuoden ajelun jälkeen. En sitten tiiä pelaanko liian varman päälle, mutta musta ei CB1000R huono ole, mutta jotenkin tuntuis paremmalta vaihtoehdolta, vaikka ei SD huono ole, päinvastoin.

Hmm...

Täytyy ilmeisesti käydä kokeilemassa, tosin en tiedä missä kohtaa mahtaa onnistua enää tällä kaudella, kun kelit ovat mitä ovat
sad_orig.gif

Vähän kyllä olen kallistumassa Hondan puolelle, mutta kaippa siitä pääsee helposti eroon, jos siihen tylsistyy. Pitäisi olla myyntivaltti, jos takuuta jäljellä. Esim kahden vuoden ajelun jälkeen. En sitten tiiä pelaanko liian varman päälle, mutta musta ei CB1000R huono ole, mutta jotenkin tuntuis paremmalta vaihtoehdolta, vaikka ei SD huono ole, päinvastoin.
Offtopikkia jatkeaen. En ole CB1000R:ää kokeillut (on ollut kyllä tarkoitus). Tälle kesälle tuli hankittua SD ja kilsoja takana reilut 10000km joista ehkä 1500 km radalla ja loput kadulla. Ja tuli sillä tehtyä viikon kesäloma reissukin reilu 1600km, jaksoi ihan hyvin isojakin teitä ajella. Erittäin tyytyväinen oon valintaani ollut, tosin kahden LC4 supermoton jälkeen kaikki tuntuu matkapyöriltä.
wink.gif

Back