Duku kuumottaa prkl...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Marcel
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Marcel

New member
On se perkele vaikka omistaa jo uuden lähes täydellisen mopon, niin silti nämä Italianihmeet kuumottaa takaraivossa. Taidan olla sairastumassa tautiin joka on mukava ja kallis, Dukukuumeeseen. Ei siihen taida olla kuin yksi lääke...

Nyt kiinnostaisikin ennenkaikkea S4R, S2R 1000 ja ehkä S2R 800. Mistä kannattaisi kysellä moisia käytettyjä, kun nettimotossa on nihkeästi tarjolla?

Tuoko joku lafka erityisesti käytettyä Dukua Suomeen?

Minkä ikäisiä / kuinka paljon ajettuja saan budjetilla 10000 - 12000 e ?

Mikä on hyvä mesta pk-seudulla käydä koeajamassa kaikki ehdokkaat, kunhan kelit taas jatkuvat?

Varmasti turha lisäys, varsinkin tällä foorumin alueella, mutta jos jotakuta kiinnostaa vaihtaa pelinsä GSX1400:n, niin laittaa vaan viestiä...

Taitaa Hailacilla olla perinteiset koeajopäivät siinä huhtikuun lopulla/toukokuun alussa. Sinne kannattaa pyörähtää..

Mobile.dekannattaa käydä läpi. Selviää hintataso ja osa liikkeistä toimittaa pyörän tarvittavine papereineen Suomeen.

Nyt kiinnostaisikin ennenkaikkea S4R, S2R 1000 ja ehkä S2R 800. Mistä kannattaisi kysellä moisia käytettyjä, kun nettimotossa on nihkeästi tarjolla?

Tuoko joku lafka erityisesti käytettyä Dukua Suomeen?

Minkä ikäisiä / kuinka paljon ajettuja saan budjetilla 10000 - 12000 e ?

Mikä on hyvä mesta pk-seudulla käydä koeajamassa kaikki ehdokkaat, kunhan kelit taas jatkuvat?
Kyllä tuolla budjetilla pitäisi saada oikeistaan jokaista noista malleista 2-4 vuotta vanhana.
Eiköhän niitä nettimotoon ja kauppoihin taas keväällä ilmesty.
Tosin vaihtopyörä on hidaste, ja harva ducatikuski suzukia haluaa vaihdossa?

Mobile.dekannattaa käydä läpi. Selviää hintataso ja osa liikkeistä toimittaa pyörän tarvittavine papereineen Suomeen.
Noniin. Johan rupesi valikoimaa löytymään. Onko jotain idioottihelppoa tapaa laskea verollinen loppuhinta noille peleille, vai pitääkö vaan arvioida?
Tuolta voisi urkkia toteutuneita veroja.

Mutta kannattaako jotakin perusmonsteria lähteä saksasta hakemaan lieneekin jokaisen oman harkinnan varassa. Kalja siellä on toki halpaa, mutta se määrä!

onko jollain enemmän kokemusta näistä ulkomailta tuoduista pyöristä, että kuinka paljon siihen oikeesti tulee sitä veroa?
itse olen nuita tutkinut ja oon huomannut että sitä veroa tulee n.20-25% riippuen pyörästä ja sitten tulee viel ALV päälle joka on alle 1%, eli oon aina lisänny pyörän saksan hintaan 25-26% lisää hintaa. onko se sitten tarpeeksi luotettavaa?

onko jollain enemmän kokemusta näistä ulkomailta tuoduista pyöristä, että kuinka paljon siihen oikeesti tulee sitä veroa?
itse olen nuita tutkinut ja oon huomannut että sitä veroa tulee n.20-25% riippuen pyörästä ja sitten tulee viel ALV päälle joka on alle 1%, eli oon aina lisänny pyörän saksan hintaan 25-26% lisää hintaa. onko se sitten tarpeeksi luotettavaa?
No ensinnäkään sillä saksan hinnalla ei ole mitään vaikutusta veroon.
Vero lasketaan samanlaisten suomessa olevien pyörien pyyntihinnasta josta tehdään tavanomaiset vähennykset. Tästä saadaan pyörälle laskennallinen myyntihinta X.
Pyörän veroprosentti menee taas kuutiotilavuuden mukaan.
1000kuutioisissa se taisi olla 23% + verosta "alv" 22%.
Eli noin 0.2804*X olisi pyörän verot.

Juu, kyllä se taitaa hankintaan mennä. Vielä pitäisikin päättää laitanko S2R1000 vai S4R. Jos joku voisi noista eroista ja niiden vaikutuksista vähän valaista. Onko ainoat konkreettiset erot, että toisessa on 2-venttiilikone & ilmajäähy ja toisessa 4-vena & nestejäähy?

Miten nämä erot näkyvät/kuuluvat käytännössä? Tietysti toisessa on enempi huipputehoa mutta tuo seikka ei niin paljon paina. Olen alaväännön ylin ystävä. Onko tunnussa, soundissa ym... minkälaisia eroja? Onko jotain vuosimalleja mitä kannattaisi suosia/välttää?

Koeajamaan pitäisi tästä kai lähteä...

Edit: Lisää kysymyksiä...

Sanoisin että kannattaa ne s4r ja s2r koeajaa. Välttämättä siinä vesijäähyssä ei hintansa vertaa ole asiat paremmin. Se on tehokkaampi, mutta:

- s2r on kevyempi
- s2r on paremman näköinen, sirompi, tyylikäs moottori, eikä rumia syyläreitä ja putkia
- käsittääkseni 2venaisen huollot on myös halvemmat

Mut kokeilemallahan se selviää tykkääkö äidistä vai tyttärestä.

tosiaankin nuot 2-venttiiliset helppo huoltoisia. omasta mielestäni taitaa olla helppo huoltoisimpia moottoreita mitä maa päällään kantaa ja se on yksi hyvä syy pysyä niissä.

onhan tuossa s4r:ssä toki enemmän vääntöäkin, ja taitaa tulla vielä alempaa mitä 2v koneissa...

Katselisin ihan mielenkiinnolla molempien laitteiden dynokäppyrätkin, jos jollain moisia olisi? Kertovat nimittäin huomattavasti enemmän kuin pelkkä huippuarvojen tuijottelu.

Vaikka en kyllä todellakaan ole mikään käppyröiden nysvääjä vaan minulla on oma henkilökohtainen dynopenkki takapuolessani lisävarusteena. Sillä teen kokeilemalla tuomiot pyöristä, mutta tosiaan, jos jollain olisi tarjolla niitä käppyröitä, niin voisihan niitä vilkasta aikansa kuluksi.

Eli edelleen mielipidettä, faktaa, käppyröitä ja jauhantaa kaipaan mopoista S4R ja S2R1000.

En ole käyriä nähnyt mutta veikkaisin että kun iskutilavuus on käytännössä sama, niin se tarkoittaa sitä, että johonkin kuuden tonnin paikkeille mennään aika lailla samoissa ja neliventtiilinen vesijäähy kiekaisee eron sitten siellä ihan ylärekisterissä.

Yleensä matalaviritteisemmissä (2v) on karvan verran enempi löylyä pienillä kierroksilla.

Kävin tänään koeajamassa Monster 1000 S DS vm -03. On niin nihkeästi tarjolla varsinaisia ehdokkaita koeajolle missään päin suomea. Nekin muutamat, jotka kaupoista löytyvät, ovat myyntitilissä ja seisontavakuutuksessa.

Olihan tuo kyllä erittäin magoisa laite ajaa kaikinpuolin, mutta ei kuitenkaan ihan mitä minä etsin. Jos joku osaisi valaista mitä käytännön eroja tuolla on uudempaan S2R1000:een? Ilmeisesti kone on eri ja runkokin vaihtui vuonna 2004? Vai miten?

Myös vinkkejä mahdollisista koeajomahdollisuuksista kaivataan? Niin, ja Hailacilla ei ollut yhtään peliä kokeiltavana eivätkä tienneet milloin tulee.

Monsterin 1000DS moottori lienee pysynyt muuttumattomana vuodesta 2003. Vuosimalliin 2005 ilmestyi 11hp lisää tehoa, kun ryhdyttiin ilmoittamaan kampiakselilta mitattu teho. Muuta syytä tuohon tehonkasvuun en ole kuullut.

Runko on ymmärtääkseni myöskin sama, S2R malleissa on vain se yksipuolinen takasvingi.

Eri vuosimallien vertailu onnistuu tuolla: http://www.ducati.com/en/bikes/service/archive.jhtml

Back