• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Dyna wide glide

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja eagle57
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

eagle57

New member
Terve vaan kaikille. En omista vielä moottoripyörää , mutta nyt on alkanut kiinnostaa harley. Katselin itselleni sopivaa ja tuo DYNA sattui miellyttämään. Käytettynä ajattelin ostaa kunhan ensin järjestelen rahoituksen (n.15000e). Tietämättömänä näistä harrikoista kyselisinkin tuosta wide glidesta. Miten yleinen tuo mahtaa olla suomessa? Netistä kun etsin, niin en löytänyt kuin muutaman myytävän pyörän suomesta (lienevätkö muut tyytyväisiä omistajia jotka eivät halua myydä pyöräänsä?). Onko tuossa mallissa mitään perusvikaa?Tai yleensä mihinkä erikoisesti pitäisi kiinnittää huomiota kun ostaa käytetyn dyna wide gliden?
 
Minkä ikäistä Dyna WG:a olet hakemassa? Ilmeisesti jotain 2000-luvun laitetta? Noita voi tosiaan harvakseltaan olla myynnissä. Olikohan uutena sen verran hinnakas, että monet pistivät muutaman rahan lisää ja hankkivat halvimman Softailin...
nixweiss.gif
Toisaalta "perusdynoja" (FXD/I/X..jne.) on kyllä myynnissä ja nehän ovat rungoltaan ja tekniikaltaan samanlaisia kuin FXDWG:t. Haarukka taitaa olla DWG:ssä, kuten nimikin sanoo, leveää mallia ja takaloksuna on tuo tyypillinen ankanpyrstö. TC-tekniikka on pomminvarmaa. En oikeen tiedä mitä noista kannattais tsekata. Vetohihnan kunto? Tosin sekin kestää oikein säädettynä neljä kertaa, tai jopa enemmän, kauemmin kuin ketjut. Osia pyöriin saa lähes rajattomasti, sekä OEM- että tarvike-osia.

Vinkki: Hankit perusDynan ja teet siitä vaikka ens talvena DWG:n...
wink.gif
Lähestulkoon noin mä itse tein tolle mun Street Bobille. Homma oli vielä pikkasen hankalampi mun kohdalla, koska halusin tuohon mun Bobiin "vanhan"-mallisen takaloksun. Uuden Wide Gliden lokari ei oikein miellytä mun silmää...
smile_org.gif
 
Vilkaseppa muuten tätä.

Perkele! Ei tuo linkki sitte ihan vienyt mihin ajattelin. Eli tsekkaa pyörien myynti-ilmoitukset tuolta. Siellä myynnissä 1999-mallinen FXD. Vähän ajettu ja siistin oloinen ja mun mielestä hinta aika kohdallaan. Ja lisäks vielä DWG:n takaloksulla...
wink.gif
 
Kun katselin käytettyjen hintoja, niin noin 15000 eurolla saisi  alle 2000 luvun pyöriä. Saattoi siellä kyllä olla joku uudempikin, mutta ei tainnut olla wide glide.
Katselin (olikohan se  2006 tai 2007) erästä wide glide dynaa ja miellyin sen ulkonäköön. Uusi ei mielestäni ole niin sulavan näköinen. Mites tuo moottorikoko, onko uudemmissa isompikuutioinen moottori kuin tuolla alle 2000 luvun pyörissä?
Jos modifioi tota perusdynaa tuon etuhaarukan kulman suhteen. niin joutuu todennäköisesti rälläköimään ja hitsaamaan tuon laakeriputken eri asentoon? Ja ei viitsisi kovin herkästi alkaa tuollaiseen modifiointiin vaikka se saisikin pyörän näyttämään upealta. Meinaan vaan kun tarvisi kunnon tilat, työkalut ja rohkeutta alkaa modifioimaan.
Mitenkäs tuo ankanpyrstöloksu perusdynaan, meneekö heittämällä paikoilleen?

ompas mukava kun saa asiallisia vastauksia kysymyksiin. vrt. suomi24
 
No köh.
Ihan ekana sijoituksena käyt siinä lähimmässä harrikkaputiikissa
hakemasssa sen Custom Chromen tai Motorcycle Storehousen tai minkä vaan paksumman katalookin.

Niistä löytyy lokaria metallista tai kuidusta miten vaan haluat, keulakulmaa muuttavaa t-kappaletta ym. melkeen mitä vaan keksitkään.
 
-99 Dynassa taitaa olla 1450 cc TCB moottori ja sitä aikaisemmissa 1340 cc EVO moottori. Sitten ihan uusimmissa 1584 cc TCB moottori.

Moottorit vaikka tuolta: tuolta
 
No köh.
Ihan ekana sijoituksena käyt siinä lähimmässä harrikkaputiikissa
hakemasssa sen Custom Chromen tai Motorcycle Storehousen tai minkä vaan paksumman katalookin.

Niistä löytyy lokaria metallista tai kuidusta miten vaan haluat, keulakulmaa muuttavaa t-kappaletta ym. melkeen mitä vaan keksitkään.
Eikä tarvii välttämättä edes raahautua hakemaan katalookia, vaan voi katsella netissä niitäkin. Vaikkapa tuota: Custom Chrome opus
 
Sen verran korjaan vmt:n vastausta(pilkun viilausta...), että Dynissa ei kait käytetty, eikä käytetä, tuota B(balanced)-konetta, eli eli niissä on "TCA"-moottori, ilman tasapainotusakselia. Kone sen sijaan on Dynissa kumiripustettu runkoon. Mutta 1999 tuli 1450ccTC kone Dyniin ja myös Road Kingeihin?

Keulakulmaa varten ei tosiaan tarvii runkoo rälläköidä, vaan säädettävillä T-kappaleilla saat haarukkakulmaa loivennettua. FXDWG:n ankanpyrstö ei ihan suoraan mene perusdynaan. Wide Gliden strutsit(lokarin kiinnikeraudat) ovat pidemmät kuin esim FXD:n. Mutta sovittamalla onnistuu. Jos sovitat saman vuosmallin ankanpyrstön FXD:hen niin luulen että selviit melko vähällä.

Omaan pyörääni tuli siis vanhemman(<-2005) mallin lokari, jota jouduttiin leventämään muutamalla sentillä ja vanhat kiinnekereiät hitsattiin umpeen ja porasin uudet reiät loksuun, jotka sopivat pyöräni alkuperäisiin kiinnikkeisiin.
 
Sen verran korjaan vmt:n vastausta(pilkun viilausta...), että Dynissa ei kait käytetty, eikä käytetä, tuota B(balanced)-konetta, eli eli niissä on "TCA"-moottori, ilman tasapainotusakselia. Kone sen sijaan on Dynissa kumiripustettu runkoon. Mutta 1999 tuli 1450ccTC kone Dyniin ja myös Road Kingeihin?
Kyllä, aivan noin ajattelinkin, mutta tuli näköjään tulostusvirhe...

Eli TC(A) moottori tuli -99 Dyna ja Touring malleihin. TC(B)tuli sitten ilman kumiripustusta Softailiin vuotta myöhemmin.
 
Kiitos hyvistä vastauksista
biggrin.gif
. Kun seuraan tätä keskustelua, huomaan tosiaan olevani aika tietämätön näistä rakentelumahdollisuuksista.
 
speksit fxr ja dyna-pyöriin: http://www.hdfxr.dk/Public/FXD/FXDModels.aspx

tähän ei ole omakohtaista kokemusta, mutta jossain artikkelissa mainittiin että wg ei olis yhtä hyvä ajettava kuin muut dyna-mallit ts. 21-tuumanen etupyörä (ja 2 tuumaa pidempi haarukka?) ei olis sen suhteen hyvä.

jos tietää että haluaa nimenomaan wg:n niin varmaan kannattaa hiukka paneutua semmoisen löytämiseen, mutta tarkkaan mallimerintään ei kannata liikaa jumiutua, rakenteluosaa on saatavilla eikä mallien erot saman malliperheen sisällä ole isoja.
 
Tuli ostettua tollanen '01 FXD Super Glide, minkähän levyistä takarengasta siihen voisi sovitella stanu vanteelle?
Netistä katsoessani näkyis olleen 160/80-16 minkä vielä saa ilman muita muutoksia?
 
Kun selailin nettiä, niin löysin 1999 mallisia Dynia (FXDWG )moottorilla 1338ccm. Eikös 1999 vaihtunut moottori EVO:sta TC:n? Olisiko kenellään tietoa mistä johtuu, että netissä löytyy -99 mallissa FXDWG:ssä 1340ccm moottori? Vaihtuiko wide glidiin moottorikoko vasta vuonna 2000?
 
Dyniin tuli TC kone jo vuonna 1999, mutta saattaahaan olla myynnissä 1998 pyöriä, jotka on rekisteröity vasta seuraavana vuonna. Tai sitten noita valmistettiin päällekkäin jonkin aikaa. HD:llahan on se tyyli ollut, että uudet pyörät julkistetaan jo reilusti edellisen vuoden puolella. Kun ostin StBobin, joka siis oli 2006 mallinen pyörä, kävin sitä jo koeajamassa alkusyksystä 2005. Eli tääkin saattaa vähän tota vuosmallihommaa sekoittaa...
nixweiss.gif
 
Katoin muuten piruuttani jenkeissä myynnissä olevia 1999-mallisia FXDWG:tä. Nopea vilkaisuni löysi yhden FXDWG:n, jonka sanottiin olevan 1999 malli, mutta siinä oli selkeesti EVO-kone. Muut olivat kyllä TC-koneisia.
 
Back
Ylös