E-Bay tilaus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja solifer
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Njaa VisaElectronista en osaa varmaks sanoa, mutta normi Visalta ei  ainakaan tarvii siirtää rahaa PayPal tilille vaan PayPal veloittaa tililtä ihan normaalisti.

Olen tilaillut firmoista (uk) tavaraa, paypalin kautta maksut hoidettu, mutta nyt on katteista kauppa käynnissä ebay:n kautta, eli yksityishenkilön kanssa... miten maksun suoritus tapahtuu yksityishenkilön kanssa? pitääkö paypal tilille siirtää rahaa, vai laskuttaako luottofirmani suoraan minulta? Perkele, kun olisi pitänyt olla englannin tunneilla aktiivisempi...

Olen tilaillut firmoista (uk) tavaraa, paypalin kautta maksut hoidettu, mutta nyt on katteista kauppa käynnissä ebay:n kautta, eli yksityishenkilön kanssa... miten maksun suoritus tapahtuu yksityishenkilön kanssa? pitääkö paypal tilille siirtää rahaa, vai laskuttaako luottofirmani suoraan minulta? Perkele, kun olisi pitänyt olla englannin tunneilla aktiivisempi...
Jos kyseinen yksityishenkilö huolii / käyttää paypalia, niin maksu tapahtuu samaan tapaan, kuin liikkeistäkin ostaessasi. Jos taas kyseinen henkilö ei ole maksutapana paypalia listannut tuotteelle, niin sovit myyjän kanssa erikseen miten maksu hoidetaan. Tietääkseni listausta tehdessään myyjän on ilmoitettava (näkyy siellä sivun alaosassa) jokin maksutapa / tapoja joilla maksu sitten tapahtuu.

Muutaman kerran olen siirtänyt suoraan (IBAN) rahat myyjän tilille. Tässä on sitten enemmän riskejä, koska paypalin kautta turva tulee itse paypalista + luottokunnalta (jos visa käytössä). Jos taas tehdään tilisiirto, niin parempi olla positiivista palautetta omaava myyjä  
wink.gif

- P

Njaa VisaElectronista en osaa varmaks sanoa, mutta normi Visalta ei  ainakaan tarvii siirtää rahaa PayPal tilille vaan PayPal veloittaa tililtä ihan normaalisti.
Visa Electron toimii ihan samoin kuin Visa:kin, PayPal maksuissa.
Eli ei tarvitse siirtää rahaa PayPal tilille.
Niin kyllä minulle tulee luottokunnalta lasku. Paypaliin voi kaiketi nykyään asettaa myös suoraan pankkitilin, josta veloitetaan, mutta jos puhutaan Visasta tai Visa Electronista, niin kyllä siitä tulee lasku.

Mieluummin laitan siihen luottoyhtiön vielä pankin ja paypalin väliin...

Kiitos.
Myyjä käyttää paypalia, ja on vielä aika luotettavaa palautettakin saanut (100% pos. 150 palautetta), eli eiköhän sitä uskalla sopia kaupat.

Paypalin kanssa toimittaessa on ostajalla 45pv aikaa tehdä reklamaatio, mikäli tavaraa ei kuulu. max summa 2500$.
Meitillä oli pieni ongelma saksalaisen yksityishenkilön kanssa ja jouduin kysäisemään Paypalin apuva. Vastasivat todella nopeasti ja kysyivät haluanko pistää pyörät pyörimään.
No homma ei ollut sellainen, vaan myyjä ei osannut käyttää omaa Paypal tiliään. Hyvässä hengessä saimme asian selväksi.

tuntuu aika turvalliselta ostaa ebay/paypal combinaatiolla, kunhan katsoo myyjän pistetyksen. Yritykset ovat varsinkin hyvin tarkkoja, että negatiivista palautetta ei tule.
Yksi ostos mennyt vähän pieleen, mutta kyseessä oli oma luetun ymmärrysvika ja vahinko oli liki 4 euroa...

Back